Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@10:41:52 GMT

وقتی بازار بدهی بزرگترین چالش و رقیب تالار شیشه ای می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۱۹۸۷۳

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:نگرانی های ناشی از استمرار عدم تحقق مطالبات فعالان بازار سرمایه در دولت آینده به افزایش مشکلات در بازار سرمایه دامن زده است.
محمدرضا پورابراهیمی در گفت وگو با خبرنگار خانه ملت، با اشاره به کاهش 179 واحدی واحدی شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار در روزهای اخیر، گفت:در فضای انتخاباتی فعالان بازار بورس متناسب با تحلیل فضای انتخابات و آینده بازار سرمایه و پیش بین های آن اقدام به اخذ تصمیم می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، افزود: آنچه که در وضعیت کنونی بازار سرمایه وجود دارد، عدم تعیین تکلیف برای جایگاه ریاست جمهوری آینده و برنامه های دولت آینده است، که پایین آمدن حجم معاملات ناشی از فضای انتخاباتی پیش رو است.
ابهام در آینده انتخابات سبب عدم اتخاذ تصمیم در بازار سرمایه شده است
پورابراهیمی با بیان اینکه ابهام در آینده انتخابات سبب عدم اتخاذ تصمیم در بازار سرمایه شده است، ادامه داد:پیش بینی هایی که بازار سرمایه از آینده انتخابات دارد ، تصمیم گیری های سهامداران را با پیچیدگی هایی روبه رو کرده است و سهامداران تصمیمات خود را به بعد از انخابات موکول کرده اند.
وی با اشاره به اقدامات دولت یازدهم در بازار سرمایه یادآور شد: مصوبه شورای پول و اعتبار برای کاهش نرخ سود سپرده بانکی به رشد و توسعه بازار سرمایه کمک می کند، که دولت آینده باید اقدامات لازم را در این عرصه انجام دهد.
عدم تحقق کاهش نرخ سود سپرده به افزایش مشکلات در بازار سرمایه دامن زده است
پورابراهیمی با بیان اینکه فعالیت های بازار بدهی به رقیب بازار سهام تبدیل شده است، افزود:بازار سرمایه با شرایط خاصی روبه رو شده، چرا که بازار بدهی که می توانست به توسعه بازار سرمایه کمک کند، به رقیب بازار سهام تبدیل شده و بازار سرمایه را دچار چالش کرده است.
این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد:نگرانی های ناشی از استمرار این وضعیت در دولت آینده و عدم تحقق مطالبات فعالان بازار سرمایه همانند کاهش نرخ سود سپرده و یا بازار بدهی به افزایش مشکلات در بازار سرمایه دامن زده است.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:ابهام در آینده دولت و اینکه چه شخصی با چه رویکردی و با چه برنامه ای برای اقتصاد و بازار سرمایه روی کار می آید، شاخص سهام را با افت روبه رو کرده است.
خبرگزاری خانه ملت؛ بازار بدهی بازاری است که در آن انواع اوراق مبتنی بر بدهی مبادله می‌شوند، در این بازار ذینفعان می‌توانند دیون جدید را در بازار اولیه خرید و فروش کنند و یا اینکه در بازار ثانویه اوراق مبتنی بر بدهی وارد شده و به خرید و فروش دیون گذشته بپردازند.
در بازار بدهی انواعی از اوراق بدهی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت مبادله می‌شود که می‌تواند مرتبط با دولت، شرکت‌ها، شهرداری‌ها و غیره باشد.
برچسب ها: بازار بدهی ، بازار سرمایه

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۱۹۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ابتدای صبح امروز بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ مربوط به جدوال را به پایان رساندند.

بیشتر بخوانید: هشدار قالیباف درباره تامین ارز دارو / اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران

سپس مجلس وارد بررسی ایرادات شورای نگهبان در برنامه هفتم توسعه شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت عصر ایرادات باقی مانده از برنامه هفتم توسعه را مورد رسیدگی قرار می دهند.

توضیحات قالیباف درباره حذف حکم مربوط به پرداخت بدهی‌های تامین اجتماعی از برنامه هفتم

حسن لطفی نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت عصر روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در تذکری با اشاره به جز ۱ بند الحاقی ۲ ماده ۲۲ لایحه برنامه هفتم پیشرفت یا تاکید بر اینکه در حق سازمان تامین اجتماعی جفا شده‌ است، گفت: در این حکم آمده بود که دولت مکلف است در طول اجرای قانون برنامه در قالب بودجه سنواتی نسبت به تادیه بدهی حسابرسی شده خود به سازمان تامین اجتماعی اقدام کند اما کمیسیون این حکم را بررسی نکرده و آن را به صورت کلی حذف کرده است.

وی افزود: با حذف این حکم، کاری کردیم که از این به بعد دولت نمی‌تواند حتی یک ریال از بدهی خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند. نیاز است که در این زمینه مجددا رای‌گیری شود تا بدهی دولت به تامین اجتماعی پرداخت شود.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده رزن با با تاکید بر اینکه بعد از رای گیری، دیگر امکان بازگشت به آن وجود ندارد، گفت: سیاست برنامه هفتم این بود که هر سال ۹۰ همت، ۱۲۰ همت و حتی از اموال بابت طلب‌های سازمان تامین اجتماعی داده می‌شود و هر کدام از این‌ها که پرداخت می‌شود اما به دلیل به روز شدن بدهی‌های سازمان از بدهی‌های دولت کم نمی‌شود.

وی افزود: تصمیم گرفتیم که دولت از ابتدای اجرای برنامه هفتم، نباید بدهی قطعی‌اش را به تامین اجتماعی تعویق بیندازد. امسال پیش بینی ما این بود که دولت باید ۱۷۰ همت بگذارد یا حداقل ۱۴۰ همت بگذارد تا بدهی برای سال ۱۴۰۳ ایجاد نشود اما دولت پیشنهاد حدود ۱۱۰ همت را ارئه داد اما ما در بودجه ۱۳۰ همت را تصویب کردیم.

قالیباف گفت: از طرف دیگر متقابلاً گفتیم که کاری نداریم که طلب سازمان تامین اجتماعی از دولت چقدر است، هر چقدر که حسابرسی اعلام کرد، آن مبناست و دولت باید در طول ۵ سال باید پرداخت دیون عقل مانده‌اش مشروط بر اینکه دیون جدید ایجاد نکند، اقدام کند اما به هر حال شورای عالی نظارت با بند الحاقی ۲ ماده ۲۲ مخالفت کرده و پیشنهاد حذف آن در صحن رای آورده است.

لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه برنامه هفتم توسعه (اعاده شده از شورای نگهبان)، این لایحه را جهت تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

نمایندگان مجلس در برخی از مواد، بر مصوبه قبلی خود اصرار ورزیدند. همچنین به پیشنهاد احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس، در ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم، عبارت «دولت مکلف است» به عبارت «دولت مجاز است» تغییر کرد.

کد خبر: 1229019 برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • اقدام بانک ملی ایران در واگذاری پتروشیمی شازند بسیار ارزشمند است
  • با موافقت رهبر انقلاب؛ حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد
  • ترکش‌های جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودروی جهان
  • مهم‌ترین چالش‌ها در بازار اوراق رهنی مسکن
  • کمبود آمبولانس بزرگترین چالش اورژانس کشور است
  • عواقب بند س تبصره ۶ قانون بودجه | وقتی برای معافیت‌ها سقف تعیین شود چه می‌شود؟
  • ۵ رقیب قالیباف در کرسی ریاست مجلس /تندروها به صف شدند /وزیر احمدی نژاد هم هست
  • ۵ رقیب قالیباف برای ریاست مجلس مشخص شدند / این ۵ نفر می‌خواهند قالیباف را ناک اوت کنند
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه صنعت شیشه در چین