Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس آموزش و پرورش به جماران گفت: ایجاد و عضویت در کمپین مطالبات معلمان در دولت دوادهم توسط دکتر نجفی، نشان از عزم جدی دولت دوم روحانی بر حل مشکلات آموزش و پرورش دارد.

حمایت محمد علی نجفی از کمپین مطالبات معلمان

مهدی بهلولی، کارشناس آموزش و پرورش درباره ایجاد پویش مطالبات معلمان از دولت دوم روحانی به جماران گفت:«پیش از هر چیز باید خوشحالی خودم از مطرح شدن این پویش را بیان کنم و اظهار امیدواری کنم که هدف های آن، واقعا و در عمل به وقوع بپیوندد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناگفته پیداست که این مهم به انتخاب شدن دوباره حسن روحانی به عنوان رییس جمهور بستگی دارد. »

بهلولی افزود:« یک نقطه قوت این کمپینیا پویشاین است که از زبان محمد علی نجفی بیان می شود و ایشان دارند از این طرح و کمپین حمایت می کنند. با توجه به پیشینه مثبت کاری و اعتبار ایشان در امور اجرایی، به گمانم باید امیدوار بود که به هدف های گفته شده از این کمپین برسیم یا دست کم نزدیک شویم. »

سهم آموزش و پرورش کشورهای توسعه یافته از بودجه عمومی و تولید ناخالص داخلی

بهلولی به سهم آموزش و پرورش از تولید ناخالص داخلی اشاره کرد و گفت:یکی از شاخص‌های مهم جهانی در بررسی بودجه آموزش‌وپرورش، سهم آموزش‌وپرورش از تولید ناخالص داخلی(GDP) است. در ایران در بهترین ارزیابی‌ها می‌توان گفت که سهم آموزش‌وپرورش از تولید ناخالص داخلی کشور حدود 1/5 است- حدود هشت میلیارد دلار از 450 میلیارد دلار. این در حالی است که در سند چشم‌انداز توسعه کشور سهم هزینه‌های آموزش، هفت درصد از تولید ناخالص داخلی ذکر شده است. با نگاهی به آمارهای جهانی روشن می‌شود که این عدد، ایران را در ردیف فقیرترین کشورهای جهان قرار می‌دهد که بین یک تا دو درصد از GDP خود را به آموزش‌وپرورش اختصاص می‌دهند.

کاهش سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشوردر دولت دهم

وی به سهم چند کشور توسعه یافته از بودجه عمومی دولت اشاره کرد و ابراز داشت:در برخی کشورها همچون کره‌جنوبی 16 درصد و در کشورهای سنگاپور و مالزی و هنگ‌کنگ سهم آموزش‌وپرورش از هزینه‌های دولت در چند سال گذشته بیش از 20 درصد بوده است این در حالی است که طبق آمارها در دولت دهم این سهم به نه درصد کاهش یافت.

وی ادامه داد: « البتهکار آسانی نیست که سهم یک تا یک و نیم درصدی کنونی آموزش و پرورش از تولید ناخالص داخلی را، به شش درصد برسانیم اما اگر عزمی ملی و افرادی خوشنام و کاردان همچون نجفی، پشت آن باشند، خیلی هم دور از دسترس نیست. »

اقتصاد آموزش و پرورش اولویت اصلی پویش

بهلولی با اشاره به ویژگی دیگر کمپین اضافه کرد: ویژگی دیگر این پویشاین است که اولویت های بهسازی آموزش و پرورش را به خوبی درنظر گرفته است و پیش از هر چیز ،به سراغ اقتصاد آموزش و پرورش رفته است. می دانیم که یکی از بزرگ ترین آسیب های آموزش و پرورش ما در سال های پس از انقلاب همین اقتصاد ضعیف آموزش و پرورش بوده است که متاسفانه در برخی دولت ها، همچون دولت نهم و دهم به آن بی توجهی بیشتری هم شد.»

این کارشناس آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: «امابه گمانم می توان در گام های بعد، به سراغ موضوعات دیگری همچون القایی بودن آموزش و پرورش هم رفت و در راستای رفع این ایراد هم برنامه هایی درنظر گرفت.»

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۲۰۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از معلمان و مدیران نمونه در همدان + تصویر

آیین تقدیر از معلمان و مدیران نمونه کشوری و استانی آموزش‌و‌پرورش استان همدان با تقدیر از برترین‌ها برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیین تقدیر از معلمان و مدیران نمونه کشوری و استانی آموزش‌و‌پرورش استان با حضور آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی نماینده ولی‌فقیه در استان، علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان؛ حمیدرضا حاجی‌بابایی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی؛ معاونین استاندار، جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و معلمان و فرهنگیان استان برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان شامگاه امروز در مراسم تجلیل از معلمان سرآمد استانی و کشوری که در سالن شهدای استانداری همدان برگزار شد اظهار داشت: تقریبا شاهد مشارکت 53 درصدی معلمان در طرح معلم نمونه در سطح استانی بودیم که 9نفر به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

رسول شیدایی با بیان اینکه تقدیر از معلمان یک وظیفه همگانی است تصریح کرد: تقدیر از جایگاه والای معلم وظیفه همگانی است که با تلاش‌هایی که در این عرصه انجام شد این را به یک گفتمان تبدیل کردیم.

وی با اشاره به طرح‌هایی که باعث پیشرفت در عرصه آموزش و پروش شده اند، بیان کرد: یکی از این طرح ها، طرح شهید سلیمانی است که به برکت نام این شهید 79 زمین چمن در استان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان عنوان کرد: تا قبل از دولت سیزدهم به ازای هر دانش آموز 14سانتی متر زمین چمن وجود داشت ولی در حال حاضر به همت و تلاش دولت سیزدهم 15سانتی متر به این میزان اضافه شده که خود دستاورد بزرگی است.

وی با اشاره به اینکه سند تحول مصوب شده به زودی در دست اجراست افزود: یکی از مهم ترین کارها و اتفاقاتی که رخ داد موضوع رتبه بندی معلم ها بود که سند اجرایی آن هم آماده شده و مدرسه‌ها مجری این طرح هستند.

شیدایی با بیان اینکه امیدآوری یکی از موضوعات مهم در بحث آموزش است، تصریح کرد: یکی از مباحث فراگیر پرورشی همین امیدآوری است که برای این منظور اقدامات زیادی از جمله اجرای طرح شهید طوقانی به منظور آشنایی دانش آموزان با ورزش‌های باستانی و زورخانه ای انجام شد.

در این مراسم از معلمان و مدیران نمونه کشوری و استانی و پیشکسوتان آموزش‌و‌پرورش استان توسط دکتر قاسمی‌فرزاد استاندار همدان تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دلایل ردصلاحیت روحانی علنی می‌شود/ سخنگوی حزب اعتدال و توسعه: رئیس دولت دوازدهم برای حفظ شأن شورای نگهبان این کار را می‌کند
  • دولت سیزدهم کم خرج ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت ایران کم‌ خرج‌ ترین دولتِ در حال‌ توسعه معرفی شد + جدول
  • بزودی، ابلاغ نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • ‌۱۰۵ هزار معلم جدید جذب آموزش و پرورش خواهند شد‌
  • تقدیر از معلمان و مدیران نمونه در همدان + تصویر
  • اجرای بیش از ۳۰۰ برنامه متنوع و باشکوه در سطح استان
  • اولویت اصلی دولت آموزش و پرورش است
  • مراد صحرایی: در دولت سیزدهم مرگ سند ۲۰۳۰ را اجرا کردیم / تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  • کمبود فضای آموزشی رنج معلمان روستاها/علم هدیه معلم به انسان‌ها