Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@12:29:50 GMT

«بنارویه» از شعب برتر مؤسسه بیت‌الاحزان

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۲۰۱۳۷

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، در ادامه معرفی شعبه‌های موفق مؤسسه بیت‌الاحزان طی ارزیابی شعبه بنارویه از جمله موفق‌ترین مؤسسات معین شد.
بنارویه شهری در استان فارس از توابع شهرستان لارستان است که در قسمت شمال شرقی این شهرستان واقع شده و اکثر مردم این شهر شیعه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) شعبه بنارویه در سال 1385 به همت تعدادی از خیرین در دو واحد بانوان و آقایان افتتاح شد و هم اکنون پس از گذشت 10 سال از تلاش و فعالیت دلسوزانه مسئولان، هم اکنون موفق به افتتاح پنج شعبه دیگر و جذب بیش از 5400 نفر قرآن‌آموز در چهار رشته روخوانی، تجوید، مفاهیم و حفظ شده است که از این تعداد، 50 نفر حافظ کل قرآن کریم هستند. به این ترتیب بنارویه بیشترین حافظ را نسبت به دیگر شعب شهرستان لارستان دارد.
بیت‌الاحزان شعبه بنارویه در این 10 سال توانسته با فعالیت‌های گسترده خود اعتماد خیرین این شهرستان را به خود جلب کرده و بنا دارد در مسیر پیشبرد فرمایشات رهبر معظم انقلاب با کمک جمعی از خیرین در چند زمینه ایجاد اشتغال ایجاد کند.
مسئولان بیت‌الاحزان شعبه بنارویه بخشی از موفقیت خود را فعالیت واحد برادران این مؤسسه می‌دانند که علاوه بر فعالیت‌های قرآنی می‌توان به فعالیت در زمینه‌های ورزشی (برگزاری کلاس و مسابقات با همت اداره ورزش و جوانان بنارویه)، اردوهای زیارتی سیاحتی و... اشاره کرد.
اما فعالیت‌های فرهنگی و مراسم ملی و دین در این شعبه هر ساله با نظم و ترتیب خاصی برگزار می‌شود. برگزاری مراسم هر روزه ویژه ماه مبارک رمضان، برگزاری جشن بزرگ سالروز تاج گذاری امام زمان(عج) و توزیع آش نذری بین مردم، مراسم سوگواری دهه اول محرم با توزیع غذای نذری بین دو هزارنفر در هر شب، مراسم سوگواری ایام فاطمیه به مدت شش شب ویژه بانوان و توزیع غذای نذری، جشن نیمه شعبان، همایش تجلیل از خیرین، جشن عبادت با همکاری آموزش و پرورش و همایش‌های مختلف قرآنی در طول سال که با حضور سخنرانان و قاریان برجسته استانی و کشوری با استقبال 3 الی 4 هزار نفری مردم قرآنی بنارویه روبرو می‌شود از جمله فعالیت‌های فرهنگی این شعبه است.
این مؤسسه در سال 1395 به دلیل جداسازی ساختمان مدرسه دخترانه و پسرانه متاسفانه با مشکلات زیاد مالی مواجه بود که مانع بعضی از فعالیت‌ها در این سال شد.
از برنامه‌های این مؤسسه در سال آینده می‌توان به شروع به ساخت مدرسه شبانه روزی حفظ تخصصی قرآن کریم اشاره کرد که زمین محل احداث خریداری و نقشه آن آماده شده و کار های اداری در حال پیگیری است و ان شاءالله با عنایت حضرت زهرا(س) از اوایل سال96 کار ساخت آن آغاز خواهد شد.
از دیگر برنامه‌ها و چشم‌اندازهای شعبه بنارویه در سال پیش رو می‌توان به اضافه شدن مقطع کلاس‌های راهنمایی علاوه بر ابتدایی در مدارس یاس نبی و اضافه کردن مقطع کارشناسی علوم قرآن و حدیث در شعبه بنارویه و ساخت ساختمان واحد آقایان در دو سال آینده اشاره کرد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۲۰۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر

فعالیت‌های مذهبی و قرآنی در بین کودکان و نوجوانان روستای الیف از توابع شهرستان کازرون استان فارس رونق بسیاری دارد و به جهت اهمیت در مسجد این روستا دوره‌های آموزشی قرآن کریم و مسائل دینی و مذهبی برای کودکان و دانش آموزان برگزار می‌شود.

شهروند خبرنگار ما با ارسال تصاویر از برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان روستای الیف خبر داد و آن را به اشتراک گذاشت.

منبع: شهروند خبرنگار - فارس

بیشتر بخوانید:

برگزاری مراسم اختتامیه برنامه‌های قرآنی ماه رمضان در قم + تصاویر

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • یک آموزگار هدایای روز معلم را به کودکان سرطانی اهدا کرد
  • یک آموزگار هدایای دریافتی روز معلم را به کودکان سرطانی اهدا کرد
  • ۲۵۰ کلاس درس در اسلامشهر در دست ساخت است
  • نشست رسالت صندوق بازنشستگی کشوری در تحقق شعار سال برگزار شد
  • دانشگاه تربیت مدرس در میان برترین دانشگاه های ایران قرار گرفت
  • پایه‌گذاری بیش از ۱۰۰۰۰۰ شغل توسط بنیاد علوی در سال جاری
  • تسهیل فرایند صدور مجوز تشکل‌های قرآنی مردمی
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر
  • تاثیر مردمی‌سازی صندوق‌های بازنشستگی بر سفره بازنشستگان