Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@15:57:43 GMT

نشانه های جدی ابتلا به بیماری‌ التهاب روده

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۲۰۲۶۸

نشانه های جدی ابتلا به بیماری‌ التهاب روده

به گزارشخبرنگارحوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛شهرام آگاه عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در نشست خبری هفته سلامت گوارش به علائم شایع بیماری التهاب روده اشاره کرد و گفت: اسهال مزمن و طولانی‌ مدت، خونریزی در مدفوع و گاهی تکرر مدفوع و دل پیچه از نشانه‌های بارز ابتلا به بیماری التهاب روده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیماری‌های کولیت اولسروز و کورو‌ن جزو بیماری‌های مزمن التها‌بی روده محسوب می‌شوند.
وی ادامه داد: بیماری کولیت‌اولسروز به طور عمده روده بزرگ را درگیر می‌کند و با علائمی مانند اسهال، خونریزی یا اسهال خونی بروز پیدا می‌کنند. مبتلایان به این عارضه معمولا تکرّر دفع مدفوع دارند.
آگاه افزود: در ایران از هر ۵ نفر مبتلا به بیماری‌های مزمن التهابی روده ۴ نفر به بیماری کولیت‌اولسروز و یک نفر به بیماری کورون مبتلا است. بیماری کولیت‌اولسروز عوارض خارج روده‌ای واضحی دارد که التهاب مفاصل شایع‌ترین عارضه این بیماری در دنیا است، ولی در ایران زردی و تنگی مجاری صفراوی از عوارض رایج این بیماری محسوب می‌شوند.
وی تأکید کرد: برخی از مبتلایان به کولیت‌اولسروز قبل از اینکه علائم روده‌ای داشته باشند، دچار علائم غیر روده‌ای می‌شوند. بیماری کورون روده باریک را درگیر می‌کند و با سوء جذب همراه است. مبتلایان به بیماری کورون دچار کاهش وزن و دل‌درد‌های شدید هستند.
رییس مرکز تحقیقات کولور‌کتال دانشگاه علوم‌پزشکی ایران اضافه کرد: همچنین ممکن است در افرادی که دچار این عارضه هستند، ترشحات روده‌ای از پوست خارج شود. بیماری کورون در مقایسه با کولیت‌اولسروز شیوع کمتر، عوارض شدیدتر و درمان سخت‌تری دارد. دانه‌های قرمز رنگ روی پا و راش می‌تواند از نشانه‌های بیماری‌های مزمن التهابی روده و یا از عوارض ناشی از مصرف داروها باشد.
آگاه بیماری کو‌رون را در زنان شایع‌تر دانست و یادآور شد: بیماری‌های مزمن التهابی روده در دهه‌های ۲ و ۳ یا دهه‌های ۶ و ۷ زندگی بیشتر بروز پیدا می‌کند و هر چه سن پایین‌تر باشد شدت بیماری پایین‌تر است.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۲۰۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشانه‌ها و علائم بیماری کبد

آفتاب‌‌نیوز :

پیشگیری و درمان بیماری‌های کبد مستلزم شناخت علائم آن است.

نشانه‌ها و علائم بیماری کبد شامل موارد زیر هستند:

پوست و چشم‌هایی که مایل به زرد هستند (یرقان)

درد و تورم

ورم پا و مچ پا

خارش پوست

رنگ تیره ادرار

مدفوع کم رنگ یا خونی - مدفوع رنگی

خستگی مزمن

تهوع یا استفراغ

فقدان اشتها

فوری کبود شدن

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • شیر گاو برای تولید داروهای مبتنی بر mRNA قابل استفاده است!
  • این علائم هشداردهنده ابتلا به سندروم روده تحریک پذیر است
  • شیر گاو برای تولید داروهای مبتنی بر mRNA قابل استفاده است
  • وقتی که قولنج خبر از ابتلا به سرطان می‌دهد
  • رضا شیخی درگذشت
  • یک عامل مهم ابتلا به یائسگی زودرس
  • نشانه‌ها و علائم بیماری کبد
  • التهاب عامل کلیدی در پیشرفت آرتروز زانو
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • آشنایی با علائم آبریزش دائمی بینی در بهار