Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در جمع هیئت فرهنگی لبنان گفت: دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در سخنرانی با هیئت فرهنگی لبنان گفت : عزت و عظمت و منزلت ایران مدیون همت ها و مجاهدت ها و رشادت ها است. به این باور رسیدیم که راه سعادت فقط از مسیر شهادت می‌گذرد و جاده سربلندی، ایستادگی و مقاومت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دفتر مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان ، دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در سخنرانی در جمع هیئت فرهنگی لبنان گفت: مفتخريم كه ميزبان تان باشيم از كشوري صاحب نام. لبنان کشوری کهن و برخوردار از هزاران سال تمدن با تاریخی پر فراز و نشیب و تجربه ای گرانسنگ و ذی قیمت که امروز آنرا به الگوی همزیستی ادیان و فرق و مذاهب تبدیل کرده است. سنی، شیعه، دروزی و علوی در کنار مسیحیان مارونی، ارتدوکس، کاتولیک، آشوری و ارضی و نیز کرد های شمال و البته بهمراه میزبانی از جمعیت کثیری از میهمانان فلسطینی به نوعی گویای این تنوع و تعدد است.


به جمهوری اسلامی ایران خوش آمدید.


وی گفت: ایران، کشوری که امروز خاستگاه و الگوی جنبش های آزادیخواهانه مظلومان در جهان است. برخورداری از ۸٠ میلیون جمعیت از اقوام و ادیان و مذاهب و نیز همسایگی با ۱۵ کشور از طریق مرزهای آبی و خشکی، جغرافیای سیاسی و فرهنگی بی نظیری را برای ایران رقم زده است.


امروز با افتخار در كشور و شهری میزبانان تان هستیم که ۴ دهه قبل مهد یکی از بزرگترین تحولات تاریخ بشری بود.


دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: انقلاب بزرگ اسلامی ایران که محاسبات سیاسی بلوک شرق و غرب را بهم زد. حامیان آنها را شوکه کرد و بارقه امید در جان ملتها مظلوم عالم روشن کرد.


صلوات خدا بر شهیدان راه حق، شهیدان انقلاب و سالهای پرافتخار دفاع مقدس... درود و سلام خدا و انبیاء و اولیاء بر روح بلندِ بزرگ مرد تاریخ، امام روح الله الخمینی، قدّس الله نفسه الزکیه... ما هرچه داریم از روح بلند و قدسی امام خمینی و مجاهدت شهیدان عزیز داریم.


علامتی خاطرنشان کرد: عزت و عظمت و منزلت ایران مدیون آن همت ها و مجاهدت ها و رشادت ها است. به این باور رسیدیم که راه سعادت فقط از مسیر شهادت می‌گذرد و جاده سربلندی، ایستادگی و مقاومت است.
این نگاه امروز مدلی در تعاملات بین المللی است. اين تفكر وجه مشترك گفتگوي ميان ملت شده است. اين پنجره نگاه به زندگي و عالم برگرفته از سنت نبوي و اهل بيت ( صلوات الله عليهم اجمعين) است. وعده الهي در حال تخقق است. وعده اي كه مستعفين را وارث زمين مي داند.


وی گفت: امروز اين تفکر كه امام خميني بعد از قرن ها آنرا احيا كرد در اقصی نقاط جهان منشور نهضت و جنبش ها و جمعیتها است. و خود الگويي در حكومت داري و زمامداري شد. الگويي كه مي گويد با ايستادگي در برابر ظلم و زور و ردّ ذلت به سعادت ابدي مي رسيد.


دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: ديگر جايي از جهان نيست كه اين ندا و فرياد را نشنيده باشد. امروز در شرق و جنوب شرق آسيا، شبه قاره هند، آسياي مركزي، آفريقا و اروپا و آمريكا و ... جريانهاي منبعث از اين تفكر در حال رشد و حركت است.


علامتی خاطرنشان کرد: اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان که مولود این انقلاب و زاده این تفکر است در طول ۴٠ سال گذشته با همان روحیه در مسیر تربیت نسلهای آرمانخواه و انقلابی تلاش کرده است. تجربه ۴ دهه حضور در عرصه های مختلف تربیتی و حضور در ده هزار مدرسه ایران و برخورداری از شبکه چند ده هزار نفری از اعضا و فارغ التحصیلان، جای این تشکل را به عنوان یکی از تشکل های تاثیر گذار در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش كشور باز کرده است.


وی گفت: اين تشكل كه بعد از امام راحل همواره مورد عنايت مستقيم نائب الامام، آيت الله العظمي خامنه اي حفظه الله تعالي است، خود برخوردار از منظومه فكري و تربيتي مستقل براي نوجوانان است. تدوين اسناد متعدد تربيتي و نيز تاليف و چاپ كتب و منشورات مختلف در اين حوزه بواسطه پشتوانه فكري تربيتي عظيم مستقر در شهر قم و البته راهنمايي و راه گشايي نماينده رهبر عاليقدر، عالم فرزانه حضرت حجت الاسلام و المسلمين حاج علي اكبري، در كنار آن خيل عظيم اعضا، همه و همه بخشي از ظرفيت هاي اين تشكل انقلابي است.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: برخورداري از نگاه مشترك به سبك زندگي، اشتراك در خاستگاه فكري و فرهنگي و حركت در مسير هدفي مشخص از جمله دلايل جدي در برقراري ارتباطي موثر و مستمر شما فرهيختگان و انديشمندان با مجامع فكري در جمهوري اسلامي ايران است. لذا ضمن ابراز خوشحالي از حضور شما در ايران و خوش آمدگويي مجدد اميدوارم اين جلسه صميمي و نشست وزين منشا بركات فراواني براي جوانان ايراني و لبناني باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۲۰۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم جشن تكليف دانش آموزان دختر در شهر نسر  

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مراسم جشن تکلیف  ۳۰۰ دانش آموز دختر پایه سوم ابتدایی شهر نسر در بخش رخ صبح امروز با حضور مسئولان آموزش و پرورش جلگه رخ  و اولیاء دانش آموزان این شهر برگزار شد.


رئیس آموزش و پرورش جلگه رخ در اين مراسم معنوی كه در جوار مزار شهدای نسر برگزار شد، اظهار داشت: سن تكليف نويدبخش شروع تكامل انسانيت و بندگی است تا مخلوق در راه رسيدن به خالق خود كوشا باشد.

 

حمید قلی زاده افزود: برگزاری مراسم جشن تكليف دانش آموزان در راستای ترويج فرهنگ دينی، قرآنی و توسعه عفاف و حجاب در مدارس و جامعه انجام می شود تا روح معنوی در جامعه حاكم شود.

 

وی ادامه داد: دختران امروز مادران فردای جامعه اسلامی هستند كه بايد با تأسی از رفتارهای اجتماعی حضرت فاطمه زهرا (س)، راه سعات جامعه اسلامی را هموار سازند و دنيا و آخرت خود را تضمين کنند.

 

قلی زاده بيان داشت:  مسائل فرهنگی و مذهبی به شکلی در هم آميخته اند و دانش آموزان به عنوان آينده سازان نظام مقدس جمهوری اسلامی وظيفه دارند تا با توجه به فرهنگ اسلامی در اعتلای اخلاق در جامعه تلاش کنند.

 

وي تصريح كرد: يكی از مهمترين اعمال بندگان نزد خداوند متعال برپايی نماز است زيرا نماز بهترين وسيله برای ارتباط نزدیک با خداوند متعال است و اگر دانش آموزان از ابتدای رسيدن به سن تكليف در انجام فرايض و واجبات خود تلاش كنند هيچگاه اسير هوای نفس نمی شوند.

 

قلی زاده گفت: آموزش و پرورش تلاش دارد تا با نهادينه كردن برگزاری نماز جماعت معنويت را در دانش آموزان تقويت كند.

 

دیگر خبرها

  • مسیر شفافیت از ارتباطات سامانه‌ای با حذف کاغذ می‌گذرد
  • مدرسه، جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • تاریخی: مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان است
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ماست/ مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش آموزان
  • (ویدئو) جاده را آب برد، دانش آموزان به جلسه کنکور نرسیدند
  • مسیر و راه نسل توانمند از مدارس دخترانه می‌گذرد
  • برگزاری مراسم جشن تكليف دانش آموزان دختر در شهر نسر  
  • عملیات «وعده صادق» سربلندی جهان اسلام
  • عملیات وعده صادق سربلندی جهان اسلام