Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ازسازمان تامین اجتماعی، سیدتقی نوربخش عصر امروز (سه شنبه) درجلسه امضای تفاهم نامه با صنف نانوایان، اظهارکرد: نانوایان ازجمله اقشاری هستند که با مصوبه مجلس شورای اسلامی از ٣٠ سال پیش با حمایت دولت از خدمات سازمان تامین اجتماعی استفاده می کنند و حق بیمه سهم کارفرمایی این صنف بر عهده دولت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: به منظورارتقای خدمات سازمان تامین اجتماعی و تسهیل دسترسی کارگران ٨٠ هزار واحد نانوایی در سراسر کشور، تفاهم نامه ای با این صنف منعقد شده است تا دریافت لیست کارگران و همچنین بازرسی از کارگاه های نانوایی با همکاری اتحادیه های صنفی در سراسر کشور انجام شود.
نوربخش ازوجود برنامه ای اصولی برای گسترش همکاری ها با صنوف مختلف خبرداد و گفت: به همین منظور در روزهای آینده تفاهم نامه ای با اتاق اصناف ایران خواهیم داشت اما با توجه به اینکه نانوایان محترم گروه بزرگی از جامعه تحت پوشش تامین اجتماعی هستند و در ادوار گذشته نیزسابقه همکاری با این صنف برای دریافت لیست حق بیمه داشته ایم، برای انجام وظایف قانونی سازمان این تفاهم نامه امضاء می شود.
وی از تمرکز ارائه خدمات بیمه ای به نانوایان در چهارشعبه تهران خبرداد و افزود: در شهرستان هایی که شعب متعدد تامین اجتماعی وجود دارد نیز یک شعبه به صورت تخصصی به ارائه خدمات به صنف نانوایان خواهد پرداخت.
نوربخش بازنگری در دستمزد مقطوع کارگران صنف نانوا را از دیگر مفاد این تفاهم نامه عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه چندین سال از ابلاغ دستمزد مقطوع کارگران گذشته است، نیاز به بازنگری در این دستمزدها احساس می شود و یکی از خواسته های برحق کارگران تحت پوشش تامین اجتماعی نیز بازنگری در این دستمزدها است و این کار در اسرع وقت انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه نانوایان از جمله اصناف تحت حمایت دولت درپرداخت حق بیمه هستند، گفت: هم اکنون دولت برای هر واحد نانوایی که پنج کارگرداشته باشد به طور متوسط بیش ازیک میلیون تومان درماه حق بیمه پرداخت می کند که نوعی یارانه برای این صنف محسوب می شود و پرداخت این یارانه با تفاهم نامه جدید نیز کماکان ادامه خواهد یافت.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ایجاد کارگروه مشترک برای رسیدگی به مسائل دوجانبه و ارائه راهکارهای مناسب برای تبادل اطلاعات را یکی دیگر از موارد مورد اشاره در تفاهم نامه امضاء شده عنوان کرد وافزود: بدون تردید زمینه های همکاری زیادی بین سازمان تامین اجتماعی و صنف نانوایان وجود دارد که با ایجاد این کارگروه دائمی کارها با جدیت دنبال خواهد شد.
وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی با فعالان صنوف مختلف تعامل نزدیکی دارد، اظهار کرد: نانوایان از جمله صنوف پرتلاش و زحمت کش کشورهستند که در تامین ارزاق مردم نقش اساسی دارند و امیدواریم این تفاهم نامه منجر به ارتقای خدمات تامین اجتماعی به این افراد باشد.
محمدحسن زدا، معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی نیز در این جلسه با بیان اینکه ازسال گذشته تجمیع و تلخیص بخشنامه ها و دستورالعمل ها دراین سازمان درحال انجام است، ادامه داد: این کار زمینه ساز ایجاد تحولات اساسی در خدمات سازمان به اقشار مختلف جامعه می شود.
وی با بیان اینکه صنف نانوایان ازجمله بیمه شدگان تامین اجتماعی هستند که خدمت رسانی به آنان برای این سازمان از اهمیت زیادی برخورداراست، افزود: امیدواریم با همکاری اتحادیه های صنفی که نمایندگان قانونی نانوایان هستند، بتوانیم زمینه هایی برای گسترش توسعه همکاری ها و تسهیل خدمت رسانی به کارگران نانوایی ها و کارفرمایان این صنف ایجاد کنیم.
سیدجواد میرخانی، نماینده اتاق اصناف نیز در این جلسه گفت: تمام تلاش ما ایجاد زمینه مساعد برای ارائه خدمات به اصناف مختلف از جمله صنف شریف نانوایان است.
وی با بیان اینکه یکی از خواسته های صنوف بازنگری در دستمزدهای مقطوع مبنای کسر حق بیمه در سازمان تامین اجتماعی است، افزود: این کار با همکاری این سازمان در حال انجام است و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد انجام این بازنگری باشیم.
قاسم زراعت کار، رئیس صنف نانوایان کشور نیز در این جلسه گفت: در ادوار گذشته و در سال ١٣٧٠ همکاری هایی بین سازمان تامین اجتماعی و اتحادیه صنف نانوایان وجود داشته است و امروز با امضای این تفاهم نامه امکان احیا و توسعه همکاری ها ایجاد می شود.
وی با بیان اینکه در سراسر کشور حدود ٨٠ هزار واحد نانوایی مشغول به کار هستند، اظهار داشت: صنف نانوایان همواره همکاری بسیار خوبی با سازمان تامین اجتماعی داشته اند و امیدواریم با این تفاهم نامه امکان توسعه همکاری ها و استفاده هرچه بیشتر نانوایان از خدمات تامین اجتماعی فراهم شود.
امضای تفاهم نامه ای تامین اجتماعی و صنف نانوایان کشور امروز در محل سازمان تامین اجتماعی صورت گرفت.
اجتمام*1724*7268
تنظیم کننده: مهناز بیرانوند * انتشار: حسین فتح الهی
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۲۰۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازرسی ۱۱ هزار و ۹۱۹ واحد صنفی در کهگیلویه و بویراحمد انجام شد

سید امیر تیمور موسویان در حاشیه جلسه تنظیم بازار شهرستان کهگیلویه با اشاره به دومین جلسه در راستای استمرار و پایش بازار سطح استان در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: برای تصمیم سازی در خصوص موضوعات تنظیم بازار با محوریت شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ در مرکز شهرستان با حضور فرمانداران برگزار شد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان خاطر نشان کرد: نقایص و کسری‌های موجود در سطح شهرستان‌ها را چه از حیث بازرسی و نظارت‌ها و از چه حیث تأمین کالا در شبکه‌های توزیع بررسی خواهیم کرد.

موسویان اجرای طرح پایش بازار را از شانزدهم فروردین تا پایان ماه مبارک رمضان اعلام و تاکید کرد: طی هفته‌های آینده هم بازار استان مورد رصد و پایش قرار خواهد گرفت و قیمت‌های باید مورد تأیید ستاد تنظیم بازار استان باشد.

موسویان با اشاره به اینکه رصد قیمت‌ها در مغازه‌ها و بازرسی‌ها انجام‌می شود، افزود: تعداد ۱۱ هزار و ۹۱۹ واحد صنفی مورد بازرسی قرار گرفت که منجر به ۴ هزار و ۳۳۵ پرونده برای واحدهای صنفی متخلف گردید.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان ارزش ریالی پرونده‌های متشکله تخلفات را ۲۳۵ میلیارد ریال اعلام کرد.

موسویان همچنین تعداد پرونده‌های متشکله قاچاق کالا و ارز را ۱۰۶ مورد عنوان کرد و گفت: ارزش ریالی پرونده‌های مربوطه قریب به ۵ میلیارد ریال بوده است.

موسویان تصریح کرد: واحدهای صنفی حقوق مصرف کنندگان را رعایت کرده و قیمت‌ها را بر روی کالا درج کنند.

وی با بیان اینکه فضا را برای سوءاستفاده کنندگان تأمین امنیت غذایی و قدرت خرید مردم، ناامن خواهیم کرد با درخواست از مردم تاکید کرد: از واحدهای صنفی که قیمت را بر روی کالا درج نکردند خرید انجام ندهند مراتب را با تلفن ۱۲۴ صمت و ۱۳۵ تعزیرات اطلاع دهند.

کد خبر 6063884

دیگر خبرها

  • نظارت بر واحد‌های نانوایی قم تشدید شده‌است
  • بازرسی ۱۱ هزار و ۹۱۹ واحد صنفی در کهگیلویه و بویراحمد انجام شد
  • اگر مزد واقعی به کارگر داده شود...
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد حامیان دانشگاه تهران، بنیاد علم و فناوری جمیلی و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران؛ 2 بهمن
  • پلمب ۲۷۳۹ واحد صنفی متخلف ازسوی وزارت بهداشت
  • 1000 بازرسی از واحدهای صنفی اردبیل انجام شده است
  • صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در یک‌هزاروچهارصدودو
  • ۹۱۴ مورد بازرسی از واحدهای صنفی در خراسان جنوبی/ مشکلی در توزیع مرغ گرم نداریم
  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به گوترش
  • شرکت گاز اصفهان با دانشگاه فرهنگیان تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد