Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس کميته عمران شوراي شهر تهران و کانديداي انتخابات شوراي پنجم، ضمن تشريح برنامه‌هاي شوراي آتي گفت: مديريت خوب اصولگرايان شورا را از جريان سياسي دور کرد و اميدوارم در شوراي پنجم خاطره تلخي که از دوره اول شورا داريم اتفاق نيفتد.

به گزارش ايسنا، اقبال شاکري در ميزگرد تبيين برنامه‌هاي نامزدهاي ليست خدمت در انتخابات شوراي شهر پنجم تهران که با حضور پرويز سروري و بابک نگاهداري در ايسنا برگزار شد، در ارزيابي‌اش از شوراي شهر دوره چهارم اظهار کرد: اين اولين دوره‌اي بود که من در شورا حضور پيدا کردم و به واسطه رشته تحصيلي‌ام در کميسيون عمران حاضر شدم که تقريبا يکي از کميسيون‌هاي فعال بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از نظر من شوراي چهارم ويژگي‌هايي داشت که حاصل دو سليقه سياسي را در خود جاي داده بود. با مديريت اصولگرايان در اين شورا از سياسي کاري در جريان شهري جلوگيري شد.
مديريت خوب اصولگرايان شورا را از جريان سياسي دور کرد
عضو شوراي شهر چهارم به دستاوردهاي اين دوره از شورا پرداخت و گفت: يکي از دستاوردهاي اين دوره مديريت خوب اصولگرايان بود که شورا را از جريان سياسي دور کرد. فکر مي‌کنم اين مسئله براي گروه سياسي ديگر حاضر در شورا هم خوب بوده زيرا تجربه نشان داده که آنها وقتي در مجمع يک دست قرار بگيرند دچار اختلاف مي‌شوند و نهايتا کار به انحلال آنها مي‌رسد اما حضور اصولگرايان در اين شورا باعث شد که يک دوره چهار ساله با آرامش را به سرانجام برسانند.
وي اضافه کرد: در اين دوره نظارت شورا هدفمند شد زيرا تعداد کميسيون‌ها از 3 به 6 رسيد و شوراياري‌ها هم که مدتي بلاتکليف بودند در دوره چهارم ساماندهي شدند. اين شوراياري‌ها سر و شکل قانوني خوبي پيدا کردند و مي‌توانند الگويي براي ساير شهرها باشند. سومين کار شاخصي که در شوراي چهارم صورت گرفت نظارت بر بودجه بود که در اين زمينه اتفاق خوبي رخ داد. اصلاحات بودجه در اين دوره به حداقل رسيد و از حدود سه هزار و چند صد ميليارد به 300 ميليارد کاهش پيدا کرد.
شاکري در ادامه در تشريح دستاوردهاي شوراي چهارم عنوان کرد: نکته ديگر تصويب برنامه چهارم در اين دوره بود که اتفاق مبارکي بود. در حال حاضر که روزهاي پاياني دوره چهارم شوراي شهر را مي‌گذرانيم، اصول برنامه بعدي هم تصويب شده که انشالله در شوراي پنجم برنامه سوم به صورت کامل به تصويب مي‌رسد.
براي اولين بار مديريت آب‌هاي سطحي تهران ساماندهي شد
ارائه پيشنهاد ايجاد ديوان محاسبات شهري
نامزد پنجمين دوره انتخابات شوراي شهر تهران ادامه داد: در دوره فعلي براي اولين بار مديريت آب‌هاي سطحي تهران ساماندهي شد و اقدامات خوبي در رابطه با رود دره‌ها، کانال‌هاي شهري و ... صورت گرفت که به نظر من قابل تقدير است. همچنين در اين دوره چند هزار هکتار بوستان که در معرض اتلاف بودند مورد رسيدگي قرار گرفتند؛ ايجاد سازمان نگهداري پل‌ها و بزرگراه‌ها و نظام فني اجرايي از جمله اقدامات مبارکي بود که در اين دوره صورت گرفت.
وي اضافه کرد: پيشنهادات ديگري هم ارائه داديم ولي هنوز موفق به انجام آنها نشديم. به عنوان مثال ايجاد ديوان محاسبات شهري يکي ديگر از آنها بود که وقتي من آن را پيشنهاد دادم 28 امضاء داشت ولي هنوز زمينه اجرا فراهم نشده است.
شاکري با اشاره به اولويت‌هاي دوره پنجم عنوان کرد: يکي از خواسته‌هايي که در شوراي پنجم بايد مد نظر قرار بگيرد. واحد تنقيح قوانين است که آن را پايه گذاري کرده‌ايم و در دوره بعدي بايد تصويب شود.
اين نامزد انتخابات شوراي پنجم شهر تهران به يکي ديگر از ويژگي‌هاي اين دوره اشاره کرد و گفت: ما با بدنه دستگاه‌هاي اجرايي ارتباط خوبي را ايجاد کرديم و مسئولان مختلفي از جمله وزراي نيرو، راه، آموزش و پرورش و مسئولان ديگري که حوزه کاري‌شان با مسائل شهري ارتباط داشتند را به شورا دعوت کرديم.

در شوراي چهارم بعضي کارهاي اساسي شهري با نگاه سياسي انجام مي‌شد
اميدوارم در شوراي پنجم خاطره تلخي که از دوره اول شورا داريم اتفاق نيفتد
وي در مورد مشکلات دوره چهارم گفت: در اين دوره بعضي از کارهاي اساسي شهري با نگاه سياسي انجام مي‌شد و اين مسئله اصل موضوع را تحت تاثير قرار مي‌داد که اين يکي از مشکلات اساسي ما بود چراکه بعضي از اعضا هنگام بررسي و ارزيابي يک موضوع از قبل در مورد آن صحبت و با نگاه سياسي آن را محکوم مي‌کردند. اين اتفاق باعث مي‌شد که از حاشيه قدرت شورا هم کاسته شود و پتانسيل شورا در مورد آن موضوع را تحت تاثير قرار مي‌داد. به عنوان مثال در مورد گزارش مالي شهرداري، پلاسکو و عملکرد شهرداري اين مسئله را شاهد بوديم. اميدوارم در دوره پنجم خاطره تلخي که از دوره اول شورا داريم اتفاق نيفتد.
عضو شوراي شهر چهارم تهران گفت: يادمان رفته که چه کسي جلوي تذکر را گرفته است؟ هيچ مانع و اراده‌اي در شوراي شهر وجود نداشت و از ميان همهمه‌ها چيزي بيرون نمي‌آيد. وقتي مي‌گوييم طرح کارشناسي براي بهبود امور است، داد و بيداد کردن ندارد. متاسفانه وقتي نمي‌دانيم ماهيت موضوع دقيقا چيست، با سروصدا مي‌خواهيم کار خودمان را انجام دهيم. به نظر من در شوراي چهارم نه تنها از هيچ اظهارنظري ممانعت نشد بلکه طرح‌هايي براي بهبود امور با کار کارشناسي فراهم مي‌شد.
اقبال شاکري افزود: شعار دادن دردي را دوا نمي‌کند زمان تصويب يک طرح بعضي‌ها اصرار بر اين داشتند که اگر جمله‌اي مدنظرشان بود در آن نباشد موافقت نکنند.
وي به تصويب اختيارات شهردار در شورا اشاره کرد و گفت: اختيارات شهردار را خودمان تصويب کرده‌ايم و انگار بعضي‌ها يادشان رفته بود وقتي عده‌اي سياسي برخورد مي‌کنند، کار به جايي مي‌رسد که به آنچه خودمان تصويب رسيده‌ايم انتقاد مي‌کنند.
عضو ليست ائتلاف خدمت انتخابات پنجمين دوره شوراي شهر تهران در مورد اولويت‌هاي اين ليست براي دوره بعد گفت: من نگران شوراي پنجم هستم زيرا تعداد اعضا از 31 نفر به 21 نفر کاهش پيدا کرده است و اين بدان معناست که در دوره بعد هر فرد بايد 1.5 برابر اعضاي فعلي شورا کار کند تا به سطح کاري موردنظر تهران برسد و اين در حاليست که انجمن شهر در سال 1340 حدود 41 نفر عضو داشت بنابراين تعجب من از نمايندگان مجلس است که چطور با طرح کاهش تعداد اعضاي شوراي شهر موافقت کردند و اين يکي از ظلم‌ها به مردم شهر تهران بود.
نامزد پنجمين دوره انتخابات شوراي شهر تهران ادامه داد: حمل و نقل عمومي از اولويت‌هاي هميشگي شوراي شهر خواهد بود، 35 تا 40 درصد بودجه شهر را به حمل و نقل عمومي اختصاص داديم و در اين دوره توانستيم دستاورد خوبي در زمينه حمل و نقل عمومي داشته باشيم که نتيجه آن مترو بود. شرايط حمل و نقل عمومي بايد به گونه‌اي باشد که بين تاکسي، خودروي شخصي و حمل و نقل عمومي احساس رقابت بکند.
شوراياري بايد تعيين تکليف شود
شاکري افزود: تلاش ما اين است که در زمينه حمل و نقل عمومي به کف کار برسيم و به تعهداتي که دولت در اين زمينه داشت و دولت به آن عمل نکرده با اين هدف فاصله داريم.
وي با اشاره به شوراياري‌ها گفت: براي اين موضوع هم حتما بايد تعيين تکليف بشود.
نامزد پنجمين دوره انتخابات شوراي شهر تهران در پاسخ به اين سوال که آيا فعاليت‌هاي شوراياري‌ها ايراد قانوني دارد، عنوان کرد: وزير کشور شوراياري‌ها را به عنوان يک قانون براي سراسر کشور قبول نمي‌کند ولي با توجه به توافقي که صورت گرفته است براي تهران مساله خاصي ندارد.
شاکري اضافه کرد: وقتي در گذشته براي ارتباط با بخش‌هاي مختلف تهران به محلات سر مي‌زديم زمان زيادي بايد صرف مي‌شد تا از جزييات آنها باخبر شويم اما با کمک شوراياري‌ها اين ضعف برطرف شده و در زمينه ارتباط با محلات به خوبي کمک مي‌کند، حتي زماني که بعضي از شهرداران مناطق براي تصويب برنامه‌هايشان به شورا مي‌آمدند، مسوول شوراياري منطقه هم با آنها مي‌آمد و اين نشان از ارتباط خوبي است که شوراياري‌ها ايجاد مي‌کنند اما هنوز قانونمند نشده‌اند.
وي با اشاره به اينکه يکي ديگر از اولويت‌هاي شهر گفت: اقتصاد شهري در تهران مغفول مانده است و بايد بسياي از کارهاي در تهران را بازکنيم تا به دنبال آن شغل‌هاي مختلفي ايجاد شود. کسب و کارهاي کوچک، پتانسيل زيادي براي ايجاد شغل در تهران دارند. نظارت بر ساخت و ساز به عهده سازمان نظام مهندسي و اين مساله موج‌هاي مختلفي دارد که اگر آن را باز کنيم خود مي‌تواند ظرفيت بسيار يادي براي شغل‌هاي علمي ايجاد کند.

نامزد پنجمين دوره انتخابات شوراي شهر تهران عنوان کرد: مسائل فرهنگي شهر تهران از ديگر نکات مهم است که در حال حاضر هزينه‌هاي زيادي براي آن صورت مي‌گيرد. حدود 3000 ميليارد از بودجه شهرداري به کارهاي فرهنگي اختصاص دارد ولي خروجي آن و تاثير اين فعاليت‌ها بر فرهنگ معنوي شهر تهران ايجاد نشده است.
شاکري در اين زمينه اضافه کرد: بحث مسجدمحوري را در راستاي برنامه‌هاي فرهنگي باشد قانونمند و از آن حمايت کنيم. در سال‌هاي ابتدايي انقلاب، اغلب امور از طريق مساجد انجام مي‌شد و اين ظرفيت مي‌تواند کمک بزرگي به شهر بکند.
وي در ادامه عنوان کرد: نکته آخري که به نظرم مي‌رسد مربوط به قانون شورا و شهرداري است. قانون‌هايي که در حال حاضر داريم جوابگوي کار نيست و بايد اصلاحاتي در آنها صورت بگيرد. در حال حاضر رابطه شورا و شهرداري تنها به انتخاب شهردار محدود شده است. بايد زمينه ارتباط با بخش‌هاي مختلف ديگر شهرداري و امکان سوال کردن از آنها فراهم شود. اينکه براي هر موضوع ريز و درشتي شهردار بايد پاسخگو باشد موضوع را فرماليته مي‌کند.همچنين آيين‌نامه معاملاتي متعددي داريم که بايد به آنها بپردازيم و به همين دليل مي‌گويم که موضوع ديوان محاسبات شهري را پيگيري کنيم.
ليست خدمت هدفي جز خدمت در جهت تعاليم زندگي شهري ندارد
عضو ليست ائتلاف خدمت اصولگرايان براي انتخابات پنجمين دوره شوراي شهر با انتقاد از برخي اتفاقات در روند تاييد صلاحيت‌ها و همچنين قوانين انتخاباتي گفت: با توجه به اتفاقاتي که در زمان احراز صلاحيت‌ها براي بعضي از اصولگرايان رخ داد، ما کمي نگران شديم و فکر مي‌کنيم که مديريت انتخابات شوراها دچار چالش شده است. اميدوارم فرمانداري و وزارت کشور به اين موضوع توجه کنند که امکان نظارت بر کليه صندوق‌ها فراهم شود. در حال حاضر به ما گفته‌اند که هر نامزد اجازه دارد از 10 ناظر استفاده کند، اميدوارم اين مساله حل شود تا نياز به درخواست‌هاي بعدي نباشد. درست است که انتخابات شوراي شهر دسته دوم شده است ولي نبايد اجازه دهيم از نحوه برگزاري انتخابات هم ضربه بخورند.
اين کانديداي ليست خدمت تاکيد کرد: ليست خدمت هدفي جز خدمت در جهت تعاليم زندگي شهري مردم ندارد. لذا تمام توان مديريتي اجرايي و ارزشي اعضاي خود را جهت جذب رضايت مردم به کار مي‌گيرد و افتخار مي‌کنيم که لفظ خدمت را براي ليست خود به کار گرفته‌ايم و اميدواريم به عنوان خادمان مردم بتوانيم در عرصه خدمتگذاري طوري عمل کنيم که رضايت خداوند، مردم و تحقق منويات رهبري را به همراه داشته باشد.
انتهاي پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۲۱۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا : ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سی و دومین جلسه علنی شورا در واکنش به گزارش بازدید امانی از محله جوادیه گفت: سد معبر به یک فرهنگ تبدیل شده است. اگر مردم از این افراد خرید نکنند چنین شرایطی پیش نمی آید اما این موضوع به یک فرهنگ اشتباه تبدیل شده و عادی شده است.

او با بیان اینکه تمام مسائل تخصصی و دغدغه ما وسایل حمل و نقل عمومی است افزود: کسی که در شورا مسئله شخصی با دیگری ندارد و همه دغدغه رفع مشکلات حمل و نقل عمومی هستند.

رییس شورای شهر تهران تاکید کرد: می‌توان استفاده از دوچرخه در روزهای سه شنبه را دوباره رواج داد و به جای اینکه دوچرخه‌ها زیر باد و باران از بین برود، بهتر است در صورت استفاده مردم از بین برود.

او ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش هفته گذشته این موضوع را مطرح کرد که اگر زمینی در اختیار آنها قرار بگیرد با توان خود و یا خیرین مدرسه ساز نسبت به ساخت مدارس و نوسازی آن اقدام خواهند کرد.

در ادامه نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران امروز در جلسه علنی شورا به شهرداری تهران پیشنهاد کرد به منظور احیا و گسترش فرهنگ دوچرخه سواری، ۱۰ هزار دوچرخه به صورت رایگان در اختیار دبیرستان‌های پسرانه کم برخوردار پایتخت قرار دهد.

سیدمحمد آقامیری با بیان اینکه در دوره‌های گذشته بیش از ۳۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه در سطح شهر تهران ساخته شده که حدود ۸۰ کیلومتر آن در سطح پارک ها و بوستان ها است، گفت: متأسفانه این مسیرها بلا استفاده اند و ۳۰۰ دوچرخه سوار روی این ۳۰۰ کیلومتر مسیر نداریم!

او افزود: به شهردار تهران پیشنهاد کردم چون این وسیله حمل و نقل توسط مردم ما انتخاب نشده است و با ورود موتورهای برقی هم فکر نمی‌کنم دیگر جایی برای دوچرخه در بعد حمل و نقل پیدا شود، این بودجه‌ای که ما برای نگهداری مسیر دوچرخه در معاونت حمل و نقل دیده ایم به صورت عمده دوچرخه خریداری شود و به صورت رایگان به دبیرستان ها اهدا شود. با این رقم چیزی در حدود ۱۰ هزار دستگاه دوچرخه می توان خریداری کرد.

آقامیری با تأکید بر اینکه این بودجه سالانه صرفا هزینه خرید رنگ و ... می شود تاکید کرد: شهرداری ۱۰۰ دبیرستان کم برخوردار سطح شهر را شناسایی کند و به آنها دوچرخه رایگان اهدا کند. با این اقدام نوجوانان ما مسیر مدرسه تا منزل را با دوچرخه طی کنند. در اوقات فراغت هم می توانند خرید منزل و رفت و آمدهای خود را داشته باشند. آن وقت است که می توانیم با خیال راحت بگوییم ۱۰ هزار نوجوان از این مسیرها استفاده می کنند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران هم در این باره گفت: مدیریت شهری باید شانس گرفته شده از مردم برای دوچرخه‌ها را دوباره به آنها برگرداند.

تشکری هاشمی با اشاره به برگزاری مناقصه برای ساماندهی وضعیت دوچرخه ها گفت: گویا چندین مرتبه مناقصه برگزار و برنده نیز مشخص شده؛ اما با گرفتاری در یک سیکل معیوب اداری کار متوقف شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: تقاضای من این است که اجازه دهند مردم شهر از امکان دوچرخه سواری استفاده کنند و بارها انجمن‌هایی که مرتبط با دوچرخه هستند به کمیسیون مراجعه کرده‌ و از ما خواستند که مانع استفاده از دوچرخه نباشیم.

او افزود: اخیرا با مدیرعامل سازمان ترافیک جلسه‌ای در همین خصوص داشتیم که قول دادند در اسرع وقت موانع را مرتفع کنند.

کد خبر 848391 منبع: ایسنا برچسب‌ها فرهنگ شوراى شهر تهران دوچرخه سواری

دیگر خبرها

  • گفت‌وگوی صریح با رئیس شورای شهر کرج/ برای مردم چه کردید؟
  • شوراها روزنه‌ها و منافذی که به رانت اطلاعاتی برای عده‌ای خاص می‌انجامد را مسدود کنند
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • قدردانی از ۱۰۶ نفر از اعضای شورا‌های شهرستان فریدن
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا : ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار بندرعباس
  • اقراریان، عضو شورای شهر تهران: خروج 7 عضو شورا از صحن به معنای قهر کردن نبود/ تعدادی از اعضای شورا معتقد بودند که مذاکرات درباره مسائل مربوط به قرارداد چین که باید همه ابهامات مربوط به آن شفاف شود، بهتر است در جلسه جداگانه‌ای ادامه پیدا کند
  • پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم
  • برگزاری دوره‌های حقوقی و قضایی برای اعضای شورا‌ها در گلستان
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟