Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@16:21:18 GMT

سوالاتی که باید از نامزدهای شورای شهر سردشت پرسیده شود

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۲۱۱۶۲

سوالاتی که باید از نامزدهای شورای شهر سردشت پرسیده شود

گفتاری ساده در ارتباط با چگونگی بررسی و انتخاب نامزدهای شایسته برای شورای شهر سردشت که به قلم یکی از شهروندان سردشتی نوشته شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بُلفَت، رزگار حمزه پور – یکی از نکات قابل توجه و مورد نیاز برای بررسی و انتخاب نامزدهای شورای شهر سوالاتی است که از نامزدها می پرسیم تا به طریق مستقیم یا غیرمستقیم به برخی ابعاد فکری و عملی ایشان پی ببریم و سپس با تحقیق سوابق کاری ایشان از نخبگان سالم شهر و نزدیکان کاری آن و … تا حدی به نمره واقعی نامزدها خواهیم رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* ۱۰ سؤال اساسی که باید از نامزدهای شورای شهر سردشت پرسیده شود:

۱- تخصص مرتبط با حوزه مدیریت شهری و شورای شهر

مسلما داشتن تخصص مرتبط با حوزه مدیریت شهری یک اصل در انتخاب عضو اصلح است. حال این تخصص می تواند هم از طریق تجربه و هم از طریق تحصیلات دانشگاهی کسب گردد.

۲- قدرت تشخیص مسائل و معضلات شهری

نامزد مورد نظر باید بتواند که مسائل شهری را تشخیص دهد و ارتباط آن با مدیریت شهری را تبیین کند. چه بسا بسیاری از اعضای فعلی شورای شهر اصلا نمی دانند که مشکل اصلی شهر سردشت چیست که بخواهند برای آن راه حل بیاندیشند. آسیب های جدی مد نظر وی در فضای فعلی شهر سردشت چیست؟(جهت تعیین میزان شناخت وی و سطح نگاه او به مسائل شهر).

۳- سابقه فعالیت‌ در انجمن های مدنی و غیردولتی (NGO)

نامزدهای انتخابی باید حداقل نشان داده باشند که نسبت به مسائل اجتماعی و فرهنگی شهر حساس هستند که بتوان به آنها اعتماد کرد و دغدغه شهروندان را دارند. چرا که شهر موجودی زنده و بزرگترین اجتماع انسان هاست و در واقع مسائل اجتماعی و فرهنگی هستند که به مسائل شهری شکل می دهند.

۴- شجاعت و شفافیت

شورای شهر که نماینده و منتخب مردم در پارلمان محلی می باشد، باید شجاعت و شفافیت در بیان مسائل و مشکلات را داشته باشد و شهروندان را از طریق رسانه های محلی نسبت به ساختارهای مالی، مدیریتی، بودجه و عملکرد شورا و شهرداری آگاه نماید.

۵- راهکارهای جذب و ایجاد منابع مالی جدید برای شهرداری

شورای شهر از چه طریقی می خواهد برای شهر درآمد زایی و منبع مالی پایدار ایجاد کند؟ آیا فقط نگاهش به عوارض و مالیات شهر و ماده ۱۰۰ است!!!!!!!!!

۶- راهکارهای افزایش مشارکت مردم در تصمیم سازی، اجرا و نظارت بر امور شهر

آیا همه ی تصمیمات حساس شورای شهر و شهرداری در اتاق چند متر مربعی شورای شهر گرفته خواهد شد؟ آیا در آماده سازی و تهیه طرح و پلان ها برای شهر از نخبگان و متخصصان بهره خواهید گرفت؟ آیا برای اداره و نظارت بهتر محله های شهر از ریش سفیدان و شورایارها کمک می گیرید؟

۷- مساله حاشیه نشینی و راهکارهای ساماندهی آن

توسعه شهر سردشت در وضعیت موجود به صورت پراکنده و نامتوازن گسترش می یاید که باعث تجاوز به زمین های کشاورزی و جنگل های پیرامون شهر می شود که نتیجه آن حاشیه نشینی و اسکان غیر رسمی بیشتر است. چه راهکار منطقی و اصولی برای ساماندهی حاشیه نشینی دارید؟ اتکا به ظرفیت ها و فضاهای خالی سطح شهر (توسعه میان افزا)؟ بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده شهر؟ رشد عمودی شهر با در نظر گرفتن حمل و نقل و عرض خیابان ها؟

۸- چه برنامه ای برای زیباسازی و تناسب مبلمان شهری سردشت با دیگر عناصر مصنوع شهر دارید

آیا بر این واقف هستی که انتخاب رنگ مناسب برای مبلمان و سایر عناصر شهر، چشم انداز زیبا شهر و …، در سلامت روانی و روحیات شهروندن تأثیر دارد؟ برای زیباسازی شهر از چه رنگی استفاده خواهید که مناسب روحیات مردم شیمیایی زده سردشت باشد؟ در واقع سلامت روانی شهروندان تا اندازه ی زیادی مرهون آرامش محیط شهری و تناسب مبلمان شهری با نیازهای عاطفی و روانی آنان است.

۹- پارک، فضای سبز

شوراهای فعلی و کاندیداهای دوره ی پنجم شورهای شهری سردست، آیا می دانید در شهر سردشت کمتر از ۵۰۰ متر مربع فضای سبز وجود دارد؟ در حالی که سرانه استاندارد فضای سبز شهرهای ایران برای هر نفر ۱۲-۷ متر مربع است. آیا مطلع هستید که در شهر سردشت پارک شهری به معنای واقعی (احساس آرامش و امنیت خانواده ها در آن) وجود ندارد؟ بوستان کودکان؟ پارک بانوان؟

۱۰‎- طرح جایگزین هادی شهر

با وجود اینکه حدود ۱۰ سالی از طرح هادی شهر سردشت گذشته است اما هنوز طرح جایگزینی برای شهر سردشت پیدا نشده است. طرح جامع و تفصیلی؟ آیا طرح جامع و نفصیلی شهر طرحی منسوخ شده ای نیست؟ آیا طرح جامع و تفصیلی برای شهر سردشت جوابگو خواهد بود و کارایی لازم را خواهد داشت؟ آیا “طرح ساختاری – راهبردی ” با توجه به تأکید آن به پیوستگی بین برنامه ریزی و مدیریت اجرایی، شهرسازی اجرایی بجای شهر سازی ضابطه ای، تاکید بر اصل انعطاف پذیری شهر و مشارکت شهروندان در ابعاد مختلف آن، برای شهر سردشت مناسب تر نیست؟

“شایسته است شهروندان عزیز با انتخابی درست و به دور از هر گونه طایفه گرایی و با مبنا قرار دادن تخصص، شایسته سالاری و با در نظر گرفتن سوابق کاری و عملکرد نامزدها، شهر سردشت را در مسیر بالندگی و آبادانی قرار دهند و محیطی آرام و دلنشین همراه با حداقل های زندگی برای جامعه شهری سردشت فراهم کنند”.

** نویسنده: رزگار حمزه پور **

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۲۱۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری قزوین قدمی برای مناسب‌سازی شهر برنداشت

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: مطالبات زیادی در شورای شهر برای مناسب‌سازی معابر شهری با هدف استفاده معلولان داشتیم، اما در عمل از سوی شهرداری قدم از قدم برای تحقق آن‌ها برداشته نشد.‌

علی فرمانی در گفت‌وگوی با خبرنگار ایمنا در قزوین در طرح دیدگاه خود پیرامون لایحه شهرداری قزوین مبنی بر صدور مجوز ساخت‌وساز با کاربری ورزشی در ناحیه شهری اسماعیل‌آباد، اظهار کرد: با توجه به اینکه سرانه ورزشی در منطقه مذکور صفر است، ضرورت دارد تا در این راستا اقدامات مؤثری انجام شود و گزارش آن‌ها به شورا ارائه شود.

وی افزود: خواستار برنامه‌ریزی مدیریت شهری قزوین برای افزایش سرانه ورزشی در ناحیه منفصل شهری اسماعیل‌آباد هستیم تا این منطقه از محرومیت زیرساخت‌های ورزشی خارج شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به عملکرد مدیریت شهری در مناسب‌سازی معابر شهری برای معلولان و توان‌خواهان خاطرنشان کرد: در شورای شهر مطالبات فراوانی برای مناسب‌سازی معابر شهری برای استفاده معلولان داشتیم، اما در عمل از سوی شهرداری قدم از قدم برای تحقق آن‌ها برداشته نشد.‌

فرمانی ادامه داد: انتظار داشتیم یک بوستان ویژه افراد توان‌خواه و معلول در شهر قزوین ساخته شود، اما نگاه جدی به این حوزه در بخش‌های مدیریتی شهرداری قزوین وجود ندارد.

کد خبر 751098

دیگر خبرها

  • حل مسائل نرم افزاری و سخت افزاری هرمز اولویت مدیران دولتی است
  • شهرداری قزوین قدمی برای مناسب‌سازی شهر برنداشت
  • کاندیداهای شورای ائتلاف در حوزه انتخابیه قائم‌شهر معرفی شد
  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • اعتراض برخی دانشجو معلمان به نحوه گزینش در آموزش و پرورش استان گیلان
  • اعضای شورای فرهنگ عمومی در خنثی سازی توطئه دشمنان هوشیار باشند
  • با نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در استان اردبیل آشنا شوید
  • لیست نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات تهران
  • فهرست نامزدهای مورد حمایت جبهه «ایران قوی» منتشر شد
  • (ویدئو) پاسخ‌های عجیب احمدرضا عابدزاده به سوالاتی درباره غذا