Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نجات از اعدام پس از مرگ مادر هنگام اجرای حکم، اولین زن با حجاب در تاریخ ماراتن بلگراد، کوچکترین ماهواره جهان به فضا پرتاب می‌شود،کهنه سرباز ۱۰۱ ساله رکورد زد،مروری بر تاریخچه روابط تهران و ریاض و سرقت ۱۰ میلیاردی در فضای مجازی از اخبار برگزیده فضای مجازی امروز است. به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، رسانه‌ها در فضای خبری روزانه خود اخبار اختصاصی و عمومی مختلفی را منتشر می‌کنند که این اخبار بعضا فقط در یک رسانه منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان در نظر دارد هر روز اخبار منتخب فضای مجازی را از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و حتی کانال‌های تلگرامی مختلف جمع‌آوری کرده و در قالب یک بسته خبری منتشر کند. در این بسته همه خبر‌ها و آیتم‌ها با ذکر منبع منتشر می‌شوند و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست.
نجات از اعدام پس از مرگ مادر هنگام اجرای حکم
باشگاه خبرنگاران جوان: روز سوم تیرماه سال ٨٨ به ماموران پلیس پایتخت خبر یک جنایت درخیابان فداییان اسلام رسید. کارآگاهان بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و با حضور درمحل حادثه به تحقیق دراین رابطه پرداختند. ماموران دریافتند که مردم هنگام عبور از این خیابان خودروی پرایدی را درحال سوختن مشاهده کردند و پس از خاموش‌کردن این خودرو، درصندوق عقب آن با جسد یک مرد روبه‌رو شدند. بلافاصله جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و خانواده‌اش نیز شناسایی شدند. دختر مقتول در تحقیقات به ماموران گفت: «پدرم پس از برداشتن پول، برای اجاره یک خانه به بنگاهی درهمین محل مراجعه کرد و دیگر از او خبری نشد.»

با این اظهارات، ماموران به سراغ مرد بنگاهدار رفتند. متصدی بنگاه درتحقیقات سعی در منحرف‌کردن ماموران را داشت و اظهارات دروغین را مطرح کرد، اما درنهایت با زیرکی بازپرس و کارآگاهان جنایی لب به اعتراف گشود و گفت: «مقتول می‌خواست خانه‌ای را از من اجاره کند. او روزحادثه با خودش ٣ میلیون تومان پول آورده بود، من هم وسوسه شدم و برای سرقت به همراه یکی از دوستانم به نام رامین او را به قتل رساندیم. من و رامین او را با طناب خفه کردیم و من با چکش ضربه‌ای به سرش زدم. بعد از آن پسرعمویم را صدا کردیم و با هم خودروی مقتول را درحالی که جسدش داخل آن بود، به آتش کشیدیم.»

با اعترافات این مرد، دو همدست او نیز دستگیر شدند و در بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف کردند. این درحالی است که پزشکی قانونی نیز علت مرگ را خفگی اعلام کرد. در ادامه پرونده برای رسیدگی، به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. متهمان در دادگاه محاکمه شدند و پس ازپایان جلسه، هر سه‌نفر آن‌ها به اتهام سرقت مقرون به آزار به ١٠ سال زندان و به آتش‌کشیدن خودرو به پرداخت خسارت و رد مال محکوم شدند. همچنین متهم ردیف اول نیز به قصاص محکوم شد. این حکم در دیوان‌عالی کشور نیز تأیید شد و به مرحله اجرا درآمد. متهم چهاربار پای چوبه دار رفت، اما هربار از خانواده اولیای دم مهلت گرفت. تا این‌بار آخر توانست رضایت آن‌ها را جلب کند؛ بنابراین پرونده برای رسیدگی ازجنبه عمومی جرم به شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. صبح دیروز این مرد درهمین شعبه به ریاست قاضی عبداللهی محاکمه شد. او درحالی که اشک می‌ریخت، به هیأت قضائی گفت: «باور کنید خیلی پشیمانم. آن زمان اعتیاد داشتم و در توهم مصرف مواد دست به این سرقت و جنایت زدم. ٥ سال بود که مادرم را ندیده بودم، تا این‌که به من خبر دادند، آخرین‌باری که پای چوبه دار رفتم، از ناراحتی سکته کرده و جان خود را از دست داده است. او پیش از این هم وقتی پای چوبه دار رفته بودم، سکته کرده بود و بدنش فلج شده بود. آخرین‌بار هم به خاطر من مُرد. برای همین از هیأت قضائی تقاضای تخفیف مجازاتم را دارم که بتوانم به فرزندم رسیدگی کنم و بتوانم سر مزار مادرم بروم. هنوز مشکی‌پوش مادرم هستم و به خاطر او عذاب وجدان زیادی دارم. ما دوخانه داشتیم که آن را فروختیم و به خانواده اولیای دم دادیم تا رضایت دادند. دیگر نمی‌خواهم در زندان بمانم و از کارهایم پشیمانم.»

مروری بر تاریخچه روابط تهران و ریاض

فارس: روابط ایران و عربستان سعودی در ۱۳۰۷، بعد از تأسیس حکومت سعودی برقرار شد، ولی سفارت ایران در ریاض در ۱۳۰۹ دایر شد.

با این حال مناسبات دو کشور به دلیل تفاوت نگرش ایدئولوژیک دو دولت چندان صمیمانه و مستحکم نبود. سفارت ایران در عربستان نیز توسط سفیر اکرودیته ایران در مصر اداره می‌شد. این مناسبات کم و بیش تا ۱۳۲۲ ادامه یافت.

در این سال درگیری‌های خونینی بین شیعیان و مقامات عربستان و اتباع ایرانی و سعودی در گرفت. همچنین یک حاجی ایرانی به نام «ابوطالب یزدی» در ملاء عام، گردن زده شد. این حادثه روابط دو کشور را تیره‌تر از قبل ساخت.

دولت ایران طی یادداشتی به وزارت خارجه عربستان نسبت به این اقدام رژیم سعودی اعتراض کرد، اما دولت ریاض اقدام خود را مطابق با قوانین شرع دانست. سفارت ایران نیز که پاسخ دولت سعودی را غیرمنطقی می‌دید تأکید کرد تا وقتی که جان و حیثیت ایرانیان در عربستان محفوظ نباشد ودولت عربستان عذرخواهی نکند ایران در سیاست خود نسبت به عربستان تجدیدنظر نخواهد کرد.

دولت سعودی نیز در پاسخ فقط در مورد آینده تضمین‌هایی داد. دولت ایران هم این تضمین‌ها را نپذیرفت و روابط سیاسی خود را با عربستان قطع کرد. بدین ترتیب تا سال‌ها بعد، از عزیمت حجاج ایرانی برای انجام مراسم حج جلوگیری شد.

۴ سال پس از این واقعه ـ. در ۱۳۲۶ ـ. هیأت حسن نیتی از طرف عربستان سعودی جهت تجدید روابط دو کشور وارد ایران شد. در همین سال سفیر ایران در مصر مجدداً اکرودیته در عربستان سعودی شد.

روابط ایران و عربستان تا قبل از تشکیل اوپک در چارچوب حفظ دو رژیم سلطنتی، ادعای مشترک حاکمیت دو دولت در مورد حاکمیت بر مسلمانان و دشمنی مشترک هر دو کشور با جمال عبدالناصر خلاصه می‌شد.

اما بعد از تشکیل این سازمان، روابط ایران و عربستان سعودی از جنبه‌های فوق فراتر رفته و خط مشی سیاسی و اقتصادی را نیز دربر گرفت. دو کشور همچنین در زمینه مسائل اوپک، فلسطین و سازمان کنفرانس اسلامی، هماهنگی داشته و هر دو با یک دیدگاه به امریکا و شوروی می‌نگریستند. دکترین نیکسون نیز هر دو کشور را به زرادخانه سلاحهای امریکایی تبدیل کرده بود.

سیر روابط ایران و عربستان بعد از سقوط حکومت پهلوی فراز ونشیب‌های بسیاری به خود دیده است. عربستان در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران سیاست احتیاط، سکوت و نظارت را در پیش گرفت، ولی پس از مدتی هیأتی بلندپایه به سرپرستی دبیرکل «رابطه العالم اسلامی» را برای تبریک پیروزی انقلاب اسلامی به ایران فرستاد.

ملک خالد در اولین عکس‌العمل خود برپایی حکومت اسلامی را در ایران مقدمه نزدیکی و تفاهم هرچه بیشتر دو کشور خواند. فهد ولیعهد وقت عربستان نیز گفت‌: «برای رهبری انقلاب ایران احترام زیادی قائل هستیم.»، اما رویکرد سیاست خارجی ایران در حمایت از جنبش‌های آزادیبخش در منطقه و جهان اسلام و همچنین برگزاری اولین حج توأم با برائت از مشرکین توسط حجاج ایرانی، موجب سردی روابط دو کشور شد. مطبوعات و مقامات دو کشور مواضع تندی علیه هم اتخاذ کردند. ترس مقامات سعودی از انقلاب اسلامی بعد از قیام سلفی‌های تندرو و اشغال مسجدالحرام در ۱۴۰۰ هـ. ق. و قیام شیعیان در منطقه «شرقیه» به فاصله کمی از آن، دو چندان گشت.

بر این اساس عربستان خود را برای مقابله با جمهوری اسلامی و «صدورانقلاب» آن، آماده کردند. به همین سبب با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، عربستان با کمک‌های اقتصادی، سیاسی، نظامی و تبلیغاتی خود، در کنار عراق قرار گرفت. مجموع این اقدامات باعث سردی و تیرگی روابط شد ومناسبات دو کشور را تا سطح کاردار تنزل داد.

در سال ۱۳۶۳ حادثه ربوده شدن یک فروند هواپیمای سعودی و فرود آن در فرودگاه مهرآباد و اقدامات مثبت جمهوری اسلامی ایران در پایان دادن به این حادثه، باعث شد روابط دو کشور تا حدودی رو به بهبود نهد. در همین مرحله، در ۱۳۶۴ سفر وزیرخارجه عربستان به جمهوری اسلامی و سفر وزیر خارجه وقت ایران به عربستان رخ داد. این سفر‌ها باهدف بهبود روابط و حل پاره‌ای از مشکلات فیمابین، چون حج و جنگ ایران و عراق صورت گرفت، اما نتیجه‌ای در پی نداشت. در ۱۳۶۵، عربستان برای فشار بر جمهوری اسلامی ایران و با افزایش صدور نفت، قیمت را کاهش داد که به تیرگی مجدد در روابط دو کشور انجامید.

سردی حاکم بر روابط دو کشور و تشدید آن توسط امریکا با هدایت جریانات منطقه‌ای بر ضد ایران، همچنین شهادت ۴۰۰ تن از حجاج ایرانی در مراسم حج ۱۳۶۶ که اعتراض شدید جمهوری اسلامی رابه دنبال داشت و در نهایت حمله تظاهرکنندگان تهرانی به سفارت عربستان در تهران ـ. ۲۶ مرداد ۱۳۶۶ ـ. که کشته شدن یک دیپلمات سعودی ـ. الغامدی ـ. را به همراه داشت، تیرگی روابط دو کشور را به اوج خود رساند. سرانجام در ششم اردیبهشت ۱۳۶۷ عربستان اقدام به قطع یک جانبه مناسبات سیاسی با جمهوری اسلامی ایران کرد و این قطع رابطه حدود سه سال به طول انجامید.

علاوه بر مذاکرات سیاسی در طول سالهای قطع روابط دو کشور، موضوع پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت سازمان ملل توسط جمهوری اسلامی ایران گام مؤثری در تجدید رابطه با عربستان بود. عربستان قبول قطعنامه از سوی ایران را یک اقدام شجاعانه توصیف و از آن استقبال کرد. در این شرایط، جبهه‌گیری مطبوعاتی عربستان علیه جمهوری اسلامی متوقف شد و فهد شخصاً اعلام کرد که با ایران اختلافی ندارد که قابل حل نباشد. تهران نیز آمادگی خود را برای شروع مذاکرات مستقیم باریاض اعلام کرد.

تجاوز عراق به کویت در ۱۳۶۹ و مواضع ایران در این حادثه و هم نیاز شورای همکاری خلیج فارس به حمایت ایران، باعث شد تا کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، به ویژه عربستان برای تجدید رابطه با جمهوری اسلامی ایران تلاش کنند.

اولین دیدار مقامات ایران و عربستان بین وزرای خارجه دو کشور در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد ـ. شهریور ۱۳۶۹ ـ. و دیدار بعدی در ژنو انجام گرفت. در ۱۵ اسفند ۱۳۶۹ نیز وزرای خارجه دو کشور در مسقط با هم ملاقات کردند. به دنبال این دیدار در ۲۷ اسفند ۱۳۶۹ بیانیه مشترکی در زمینه برقراری مجدد روابط سیاسی دو کشور همزمان در تهران و ریاض منتشر شد. سعودالفیصل وزیر خارجه عربستان پس از دیدار با آقای ولایتی وزیر خارجه وقت در مصاحبه‌ای اعلام کرد، عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران در حل تمام مشکلات فی مایبن به تفاهم رسیده‌اند.

سرانجام پس از سه سال قطع رابطه سیاسی، در پی مذاکرات وزرای خارجه دو کشور، تجدید روابط متقابل اعلام شد و مقامات تهران و ریاض در فروردین ۱۳۷۰ سفارتخانه‌های خود را در پایتخت‌های یکدیگر گشودند. بین سال‌های ۱۳۷۰ ـ. شروع مجدد روابط دو کشور ـ. تا ۱۳۷۶ که سال آغاز کار دولت آقای خاتمی است، دوره تنش‌زدایی و بسترسازی روابط دو کشور به شمار می‌آید.

ورود امیرعبدالله ولیعهد پادشاهی سعودی به تهران در آذر ۱۳۷۶ برای شرکت در اجلاس سران کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی، نقطه اوج روند رو به بهبود مناسبات سیاسی دو کشور در دهه ۱۳۷۰ بود. پس از این سفر رفت و آمد بلندپایگان دوکشور به پایتخت‌های یکدیگر فزونی یافت.

گرایش‌های منطقه‌ای امیرعبدالله تاحدی توانسته بود روند تشنج زدایی در مرزهای این کشور را عملیاتی کند. تلاش برای تحکیم روابط تهران و ریاض، به ویژه از سال ۱۳۸۰ که امریکا اسامه بن لادن سعودی الاصل را متهم به رهبری حادثه ۱۱ سپتامبر کرد و دولت ریاض مورد سوءظن و تعرض سیاسی امریکایی‌ها قرار گرفت، اهمیت به سزایی یافت. درپی این حادثه و رفتار تحقیرآمیز امریکا با عربستان و اتباع سعودی، مقامات ریاض تلاش کردند حتی الامکان به تجدید نظر در برخی سیاستهای منطقه‌ای و بین المللی خود بپردازند و آثار روانی ناشی از افشای نقش سعودی در حادثه تروریستی ۱۱ سپتامبر را از اذهان عمومی بزدایند.

با این حال از بهمن ۱۳۹۳ که پس از مرگ امیر عبدالله، امیر سلمان جانشین وی شد سیاستهای منطقه‌ای عربستان خصمانه شد و وی به تخریب هر آنچه که سلفش در روابط با همسایگان به وجود آورده بود پرداخت. سعودی‌ها کینه پنهان خود را نسبت به ایران آشکار کردند. بی کفایتی آنان در حفظ جان و مال زائران ایرانی و فجایعی که هر از چند گاه یکبار در مناسک حج رخ می‌دهد و عده‌ای را به کام مرگ می‌کشد و معمولاً سعودی‌ها خود را طلبکار آن‌ها نشان می‌دهند، به تخریب هرچه بیشتر روابط دو کشور منجر شد.

در سالهای اخیر نیز پیدایش پدیده منفوری به نام داعش که از آبشخور سعودی‌ها تغذیه می‌کند و نتیجه این تغذیه را به روشنی در عراق و سودیه می‌بینیم، نیز بر عمق شکاف موجود میان ایران و عربستان افزوده است.

امروز به طور جدی این تلقی وجود دارد که دلیل اصلی حمایت آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها از سعودی‌ها که به خاطر آن حتی چشم خود را بر نقش آشکار افراد و اتباع سعودی در فاجعه ۱۱ سپتامبر می‌بندند، سیاست اعلام شده‌ای است که هدفش بدنام کردن و تخریب چهره نورانی اسلام در منطقه پر حادثه خاور میانه است و سعودی‌ها و هم پیمانان عرب آن‌ها در منطقه نیز یا آگاهانه مجری این سیاست شده اند، چون آن را متضمن بقای خود در برابر ملتهای ناراضی خود می‌دانند و یا ناآگاهانه ابزار اجرای این نقشه شیطانی شده اند.

اولین زن با حجاب در تاریخ ماراتن بلگراد

جام نیـوز: در مسابقات ماراتن که در بانیا لوکا، مرکز جمهوری صربسکا برگزار شد، بیش از ۵ هزار شرکت‌کننده از ۵۰ کشور حضور داشتند، اما حضور نجمیه سوفتچ، دختری با پرچم بوسنی‌و‌هرزگوین تعجب همگان را برانگیخت و به گفت‌و‌گویی داغ در شبکه‌های اجتماعی این کشور تبدیل شد.او دارای تحصیلات عالیه است و هم اکنون در شبه جزیره بالکان مشغول کار است، وی در مصاحبه با تلویزیون «اِن یِدان» گفت: من اولین زن با حجاب شرکت‌کننده در تاریخ ماراتن بلگراد هستم و همیشه مفتی عبدالله نعمان (از مفتیان مسلمان) به مانند یک پدر از من حمایت کرده است.

نجمیه سوفتچ افزود: گرچه این بار دوم است که در ماراتن بانیا لوکا شرکت می‌کنم؛ اما باز هم کسانی به من فحش می‌دادند و به اهتزاز در آوردن پرچم بوسنی‌وهرزگوین را توسط من به نوعی تحریک‌آمیز می‌خواندند در حالی که بانیالوکا نیز در کشور بوسنی‌و‌هرزگوین قرار دارد.

بوسنی‌و‌هرزگوین در اول مارس ۱۹۹۲ از یوگسلاوی سابق اعلام استقلال کرد و پس از جنگ‌های داخلی با وجود یک دولت مرکزی، به دو موجودیت سیاسی به نام جمهوری صربسکا و فدراسیون بوسنی‌وهرزگوین تقسیم شد.

بانیا لوکا یا بانیالوکا، دومین شهر بزرگ بوسنی‌وهرزگوین است.

کهنه سرباز ۱۰۱ ساله رکورد زد+ تصاویر

فردا: این پیرمرد انگلیسی با کمک یکی از اعضای خانواده خود در ارتفاع ۴۶۰۰ متری از سطح زمین چتربازی کرد. البته پسر، نوه، نتیجه و نبیره او نیز در این چتربازی خانوادگی شرکت کرده بودند. پول جمع‌آوری شده از این چتربازی برای صندوق کهنه‌سربازان انگلیسی اختصاص داده شد.
پیرمرد ۱۰۱ ساله گفت: قصد داشت زمانیکه ۹۰ ساله بود برای نخستین بار چتربازی را تجربه کند؛ اما همسرش به او اجازه نداد. سرانجام وی نخستین چتربازی خود را در ۱۰۰ سالگی انچام داد و در دومین تجربه چتربازی توانست یک رکورد جهانی را به نام خود ثبت کند.

کوچکترین ماهواره جهان به فضا پرتاب می‌شود

تسنیم: این ماهواره که سبک‌ترین ماهواره جهان نیز محسوب می‌شود، «کلام‌ست» (KalamSat) نام دارد که از روی نام رئیس جمهور سابق هند، «دکتر عبدل کلام» گرفته شده است.

این ماهواره که تن‌ها ۰. ۱ کیلوگرم وزن دارد توسط «ریفات شاروک» (Rifath Shaarook)، نوجوان کلاس دوازدهمی هندی از شهر پالاپاتی ایالت تامیل نادو ساخته شده است.

در ساخت این ماهواره از فیبرکربن پلیمری تقویت شده که بسیار سبک‌تر از گوشی‌های هوشمند است استفاده شده است.

«شاروک» ۱۸ ساله این ماهواره را برای حضور در مسابقه مکعب‌های فضایی که توسط سازمان فضایی ایالات متحده و idoodlelearning Inc، یک شرکت جهانی آموزشی برگزار شده طراحی کرده است.

قرار است تجهیزات ناسا در جزایر والپس آن را در ۲۱ ژوئن به فضا پرتاب کند.

طبق این گزارش، «کلام‌ست» طی پرواز ۱۲ دقیقه‌ای‌اش به عنوان یک نمایشگر فناوری عمل خواهد کرد و انگیزه‌ای برای راه‌اندازی برنامه‌های مقرون به‌صرفه فضایی در آینده می‌شود.

سرقت ۱۰ میلیاردی در فضای مجازی
میزان: اعضای باند سه نفره‌ای که با نفوذ در سیستم حسابداری یک شرکت معتبر مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از حساب آن شرکت به صورت غیر مجاز برداشت کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.
سرهنگ سید مصطفی مرتضوی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در پی شکایت یکی از شرکت‌های معتبر مبنی بر اینکه سیستم حسابداری آن شرکت مورد هک قرار گرفته و با تغییر اطلاعات حسابداری آن مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از حساب آن شرکت برداشت شده است، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد:با انجام یک سری اقدامات تخصصی در فضای مجازی دو نفر متهم اصلی و یک نفر همدست آن‌ها که از کارمندان آن شرکت بودند شناسایی و دستگیر شدند، متهمان در بازجویی‌های انجام گرفته صراحتاً به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را منافع مالی عنوان داشتند.

سرهنگ مرتضوی در پایان با اشاره به تحویل هرسه متهم به مراجع قضائی به مدیران شرکت‌ها و سازمان‌ها توصیه کرد، از رمزهای عبور قوی جهت ورود به سیستم‌های رایانه‌ای استفاده نمایید.انتهای پیام/ خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۲۱۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه

نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه عصر شنبه در ریاض برگزار و مقامات شرکت کننده در این نشست خواستار توقف فوری جنگ در این باریکه شدند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، وزیران خارجه عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر، مصر، اردن و دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین در شهر ریاض پایتخت عربستان سعودی نشست مشورتی درباره تحولات غزه برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، در نشست وزیران گروه عربی بر ضرورت پایان دادن به جنگ در غزه تاکید شده است.

در این نشست، وزرای کشورهای عربی مذکور همچنین بر لزوم رفع تمامی محدودیت‌ها برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تاکید کردند و درباره عواقب اقدامات غیر قانونی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس اشغالی هشدار دادند.

 پس از گذشت ۲۰۴ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود.

این رژیم طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۴ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • عملیات نجات نفس‌گیر در سیل عربستان؛ مهارت این جوان ستودنی است! | فیلم
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه