Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رييس کميسيون نظارت و حقوقي شوراي چهارم شهر تهران و کانديداي انتخابات شوراي پنجم با انتقاد از رفتارهاي سياسي برخي از اعضاي شوراي شهر گفت: هرگاه شورا در رينگ سياسي قرار گرفت، از کارها بازماند و هرگاه به دور از سياسي کاري‌ها، کار سياسي را در دستور کار قرار داد به نفع مردم و شهر فعاليت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ايسنا، پرويز سروري در ميزگرد تبيين برنامه‌هاي نامزدهاي ليست خدمت در انتخابات شوراي شهر پنجم تهران که با حضور اقبال شاکري و بابک نگاهداري در ايسنا برگزار شد با بيان اينکه شوراي شهر را بايد به دو قسمت شش ماهه اول و آخر و سه سال مياني تقسيم‌بندي کرد، گفت: 6 ماهه اول و آخر، دوره سياسي شورا است که در اين دوره به شهر و شورا آسيب‌هاي جدي وارد مي‌شود چراکه تجربه نشان داده هرگاه نگاه سياسي بر شورا حاکم باشد، با آفت‌هاي بزرگي روبه‌رو مي‌شود و اين باعث مي‌شود نتوانيم با نگاه کارشناسي موضوعات را ارزيابي کنيم.
وي با بيان اينکه دوستان اصلاح‌طلب از آنجايي که کارنامه ناکارآمد دولت را شاهد بودند، استراتژي تخريب و سياه‌نمايي در مديريت شهري را در دستور کار قرار دادند، گفت: براين اساس مديريت شهري هيچ عملکرد مثبتي ندارد و پل صدر، تونل‌ها، بوستان‌ها، درياچه شهداي خليج فارس و... هيچ کدام مثبت نبوده و هرجا که ديگر تيغ‌شان نمي‌بريد عنوان مي‌کردند که شهر گران اداره شده، اما کاش دولت هم کار مي‌کرد و گران مي‌شد .
نظم مالي در تار و پود شهرداري در حال نهادينه شدن است
عده‌اي براي تخريب شهرداري شورا را هم تخريب کردند
رييس کميسيون نظارت و حقوقي شوراي فعلي شهر تهران با بيان اينکه در شش ماهه اول دوستان جريان مقابل به دنبال وزن‌کشي بودند اما ديدند اگر قضيه بدين منوال پيش برود در ايستگاه انحلال متوقف مي‌شويم، افزود: در طول حدود سه سال مياني، کار کارشناسي را در کنار يکديگر براي پيشبرد اهداف شهر انجام داديم و دوران خوبي بود و آثار مثبتي داشت به گونه‌اي که به عنوان مثال در سال اول اصلاحيه بودجه شهرداري 5000 ميليارد تومان بود اما اخيرا شهرداري اصلاحيه 500 ميليارد توماني آورده که کاهش 10 برابري را نشان مي‌دهد و اين گواه آن است که اين اصلاحيه بودجه حاصل کار کارشناسي و نظارت دقيق بر شهرداري بوده و نظم مالي در تار و پود شهرداري در حال نهادينه شدن است.
سروري با بيان اينکه به شوراي شهر چهارم ظلم شد چراکه عده‌اي براي تخريب شهرداري مجبور شدند شورا را هم تخريب کنند، گفت: تجربه نشان داده در مواقعي که شورا به رينگ سياسي بدل شده، هزينه‌هايي داديم و هنگامي که در مسير کارشناسي قرار گرفتيم به نفع شهر و مردم حرکاتي انجام شد.
انتخابات شوراي شهر در سونامي سياست و موج انتخابات رياست جمهوري قرباني مي‌شود
وي با بيان اينکه متاسفانه انتخابات شوراي شهر مقارن با انتخابات رياست جمهوري که يک انتخابات پرچالش، پرتنش و سياسي شده و اين در حالي است که جنس انتخابات شوراي شهر اجتماعي و به دور از هيجان و مبتني بر برنامه و توانمندي‌هاي کارشناسي است که متاسفانه افراد کارشناسي که در اين فرآيند قرار مي‌گيرند، در سونامي‌هاي سياسي قرباني مي‌شوند، گفت: ما قرباني اين تقارن شده‌ايم و به همين دليل است که مردم به جاي توجه به رزومه افراد به موج‌ها نگاه مي‌کنند يعني اگر انتخابات رياست جمهوري موج اصلاح‌طلبي يا اصولگرايي ايجاد کند، شوراها نيز به همان سمت رفته و اين موج‌ها شورا را با خود مي‌برد و اين جفا در حق کساني است که با برنامه و براي بهبود وضعيت شهر آمدند.
شهر پر از فرمانده است که هيچکدام پاسخگو نيستند
گويا اصلاح‌طلبان در شوراي شهر اصلا به گزارش پلاسکو گوش ندادند
رييس کميسيون نظارت و حقوقي شوراي فعلي شهر تهران با بيان اينکه اگر به شهر نگاه حزبي شود، ضربه مي‌خورد، گفت: شهر تهران بايد 11 هزار اتوبوس داشته باشد اما در حال حاضر 6000 اتوبوس داريم که نيمي از آنها فرسوده هستند، لذا اگر دولت حمايتي از حمل و نقل عمومي نکند، قطعا مردم متضرر مي‌شوند.
وي به لزوم ايجاد مديريت يکپارچه شهري اشاره کرد و گفت: شهر پر از فرمانده است که هرکدام شهر را به سمتي مي‌کشند و هيچ کدام نيز پاسخگو نيستند. اگر مديريت واحدي وجود نداشته باشد، تهران لطمه مي‌خورد و در حال حاضر با سيستم سنتي غلطي اداره مي‌شود که به درد اداره روستا هم نمي‌خورد وتا زماني که تهران يک پاسخگو نداشته باشد، به اهداف خود دست نمي‌يابيم.
سروري در مورد انتقادات مطرح شده درخصوص نقش نامزدهاي اصولگرا در به نتيجه نرسيدن بررسي پرونده‌هاي چون پلاسکو، املاک نجومي و کاهش اختيارات شهردار گفت: گويا اصلاح‌طلبان در شوراي شهر اصلا به گزارش پلاسکو گوش ندادند و ظاهرا بايد چيزي که براي آنها نوشته شده بود، بي‌توجه به گزارش مي‌خواندند چراکه من حاضر هستم گزارش پلاسکو را به 100 کارشناس بدهيم تا آن را با گزارش کميته ملي مقايسه کنند و براي همه مشخص است که گزارش شورا تار و پود حادثه را بررسي کرده بود.
اين نامزد ليست خدمت در شوراي پنجم با بيان اينکه دوستانمان در راستاي استراتژي سياه‌نمايي و تخريب به گزارش گوش نداده و کار ديگري انجام مي‌دادند و بي‌توجه به گزارش تنها سوال‌هايي که از قبل به آنها داده شده بود قرائت کردند، در مورد واگذاري املاک نيز گفت:‌ اگر شورا به مساله تحقيق و تفحص املاک وارد مي‌شد نهايتا بايد موضوع را به قوه قضاييه و دادستاني ارجاع مي‌داد اما ما براي آنکه موضوع در بالاترين حد شفافيت بررسي شود، از دادستاني خواستيم که از ابتدا وارد شود و پس از آنکه گزارش منتشر شد، قطعا موضوع را بررسي خواهيم کرد، البته جاي سوال است که در مورد حقوق‌هاي نجومي چه برخوردي انجام شد؟ اين نوع برخورد با تخلف که بگوييم متخلفان ذخيره نظام هستند درست نيست و بايد به دادستاني اجازه ورود داد و اميدواريم گزارش بزودي منتشر شود و پس از صدور حکم شورا نيز قطعا به بررسي چرايي و علل ايجاد اين اتفاق ورود خواهد کرد.
رييس کميسيون نظارت و حقوقي شوراي فعلي شهر تهران با بيان اينکه يکي از اعضاي شورا به من گفت که اگر شما خربزه شيرين بياوريد ما آن را به زمين مي‌اندازيم تا هيچ کس نخورد، گفت: اين استراتژي تخريب و سياه‌نمايي است.
نمي‌شود شرايطي را فراهم کنيم که چوب لاي چرخ شهرداري گذاشته شود
سروري در مورد انتقادات وارد شده به نحوه مديريت هياتي شوراي شهر طي اين سال‌ها با بيان اينکه ما يک سال فرمان شورا را به جريان مقابل داديم و شما ثمره آن را با 3 سال مديريت چمران مقايسه کنيد گفت: ما در سال اول هر روز تنش داشتيم و آنها مي‌خواهند يک نفري رييس شود که هر روز تنش ايجاد کرده و شهرداري را ديو ببينند و بخواهند که گردن آن را بزنند.
وي با بيان اينکه مقام معظم رهبري نظارت، حمايت و هدايت را سه شاخص شورا اعلام کرد و با رد اين ادعا که اصولگرايان مانع تصويب طرح مذکور شدند، گفت: نمي‌شود شرايطي را فراهم کنيم که چوب لاي چرخ شهرداري گذاشته شود. در مورد انتقادات وارده درخصوص کاهش اختيارات شهردار نيز بايد عنوان کنم که بايد برويم تعداد مخالفان را ببينيد چراکه 22 نفر به اين پيشنهاد راي منفي دادند چراکه طرحي آورده شده بود که شهر را قفل مي‌کرد.
رييس کميسيون نظارت و حقوقي شوراي فعلي شهر تهران با بيان اينکه دوستان پيشنهاد دادند که کل اختيارات 17 ساله‌اي که به شهردار داده شده بود به يکباره لغو شود، گفت: با اين پيشنهاد هر پروژه را بايد در شورا تصويب مي‌کردند و تمام اختيارات شهرداران مناطق و شهردار سلب مي‌شد و آيا اين جاي سوال است که اينگونه مي‌توان شهر را اداره کرد؟ و جاي سوال است که اگر جريان اصولگرايي با اين پيشنهاد سياسي برخورد کرده پس چرا دوستان خودتان اين پيشنهاد را نيز را رد کرده‌اند؟.
انتهاي پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۲۱۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها پل ارتباطی مدیریت اجرایی و مردم هستند

استاندار مرکزی گفت: شوراها به‌واسطه ارتباطات مستقیمی که با مردم، شورایاری‌ها و سازمان‌های غیر دولتی دارند، مهم‌ترین پل ارتباطی و نهاد گردآوری مسائل، مشکلات و مطالبات مردمی هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه پیش از ظهر امروز_ یکشنبه نهم اردیبهشت_ در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستای استان مرکزی اظهار کرد: شوراها علاوه بر نقشی که به‌دلیل مشارکت مؤثر در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برعهده دارند و به واسطه ارتباط تنگاتنگی که با سازمان‌های اجرایی و مدیریت محلی دارند، امکان نیازسنجی، دسته‌بندی مسائل و مطالب و طرح منطقی و معقول آن‌ها را دارند.

وی افزود: حکمروایی مطلوب، شایسته و خردمندانه زمانی تحقق می‌یابد که ارتباط سازنده و مؤثر بین سه رکن بخش دولتی، مردم و نهادهای مردم نهاد برای تحقق پیشرفت و عدالت فراهم شود.

استاندار مرکزی گفت: شوراها به واسطه ارتباطات مستقیمی که با مردم، شورایاری‌ها و سازمان‌های غیر دولتی دارند، مهم‌ترین پل ارتباطی و نهاد گردآوری مسائل، مشکلات و مطالبات مردمی هستند.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: با توجه به نقش‌آفرینی شهرها و به ویژه کلان‌شهرها به مثابه موتور توسعه از یک سو و از سوی دیگر تهدیدها و چالش‌های شهرنشینی برای پایداری زیست‌محیطی و اقتصادی اجتماعی، برخورداری نهاد شورا و شهرداری از اقتدار قانونی و اجرایی مناسب برای اداره مطلوب شهرها ضروری است.

وی ادامه داد: استان مرکزی رتبه دوم اجرای طرح و رتبه نخست تعریف پروژه‌های جدید و برنامه‌های راهبردی روستایی در کشور را دارا است.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه سال گذشته در روستاهای استان بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال طرح اجرا شد که در نوع خود بی سابقه بود، افزود: در سال گذشته مدیریت شهری استان در بخش‌های مختلف به ویژه عمرانی ۵۰ هزار میلیارد ریال کار انجام داده است.

وی ادامه داد: سال گذشته در حوزه مدیریت شهری و روستایی ۲۰ درصد بیشتر از مجموع بودجه عمرانی سال ما قبل در استان مرکزی به مبلغ ۵ هزار و ۲۴ میلیارد ریال هزینه شده و امسال ۷ هزار میلیارد تومان در شهرها هزینه خواهد شد.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: شوراهای شهرها و روستاها در بیان موفقیت‌ها عملکرد مناسبی نداشته‌اند در صورتی که بیش از سال‌های گذشته کار انجام شده است.

مخلص‌الائمه افزود: بودجه عمرانی استان مرکزی در مجموع سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ مبلغ ۳۲ هزار میلیارد ریال بود و این میزان در سال ۱۴۰۱ به تنهایی ۶ برابر این سال‌ها بوده است.

وی ادامه داد: تا پایان دوره فعالیت شورا مدت زیادی نمانده بنابراین اعضای شورا باید تلاش کنند، دستاوردها و اقدامات انجام شده را تبیین کنند و از حاشیه‌ها و امور فرعی فاصله بگیرند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه فرمانداران و مدیران باید با شوراها در ارتباط و برای این جایگاه اهمیت قابل توجه قائل شوند، خاطرنشان کرد: از طریق شورا می‌توان مسائل و نیازهای اجتماعی را به صورت مناسب‌تری مورد بررسی قرار داد.

مخلص‌الائمه اظهار کرد: در اجرای نهضت ملی مسکن استان مرکزی جز استان‌های کم مشکل در تأمین زیرساخت‌هاست با این وجود پیگیری‌ها در حوزه مسکن صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به ضرورت توجه به مناطق حاشیه‌نشین افزود: توجه به مناطق حاشیه‌ای جزو سیاست‌های مهم کشور است بنابراین شهرهایی که به‌صورت جدی با این پدیده مواجه هستند باید به این منطق به‌صورت ویژه مورد توجه قرار گیرند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: موضوع شکایت از معادن باید مورد توجه شوراهای اسلامی قرار گیرد و در صورت تخریب باید طرح شکایت شود، بخشی از معادن تخریب زیست محیطی داشته‌اند و در رسانه‌ها نیز مطرح شده است اما به‌دلیل نبود شاکی موضوع قابل پیگیری نیست، بنابراین شورا به‌عنوان نمایندگان مردم باید در این زمینه نقش‌آفرینی کنند.

علی‌اکبر اسدی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی هم اظهار کرد: سال گذشته از طریق وزارت کشور موضوع صدور کارت شناسایی برای اعضا شورا پیگیری و این کارت به تعدادی از اعضا تحویل داده شد و مابقی اعضا هم در روزهای آینده این کارت را دریافت خواهند کرد.

وی افزود: از مجموع ۸۰۲ شورای استان شناسه ملی برای ۶۴۵ عضو شورا صادر شده است، شوراهایی که شناسه ملی دریافت کرده‌اند، کار بودجه نویسی برای دریافت حق‌الزحمه را انجام نداده‌اند و این مهم به پیگیری شوراها ارتباط دارد.

کد خبر 748860

دیگر خبرها

  • برخی به دنبال تضعیف دستاوردهای مدیریت شهری هستند
  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • تنش در جلسه شورای شهر تهران؛ ترک جلسه برخی اعضا موقع سخنرانی زاکانی
  • شوراها پل ارتباطی مدیریت اجرایی و مردم هستند
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها