Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-04-23@08:05:36 GMT

صنعتی‌زاده در جبهه‌های جنگ چه می‌کرد؟

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۲۲۷۲۶

صنعتی‌زاده در جبهه‌های جنگ چه می‌کرد؟

صنعتی زاده در سالهای پس از انقلاب
«همایون صنعتی زاده» در نخستین سالهای پس از انقلاب اسلامی، در خارج از کشور و کشور انگلستان به سر می‌برد. او با شروع جنگ تحمیلی از راه زمینی و از طریق مرز پاکستان وارد ایران شده و به کرمان رفت. جایی که به اصطلاح پرورشگاهی درست کرده و حالا شاهد اعزام گروهی از بچه‌های پرورشگاه به جبهه‌های جنگ بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او هم تصمیم گرفت عازم جبهه‌ها شود! از همین روی ثبت نام کرد و به پادگان رفت تا تعلیمات نظامی ببیند!!
خودش در این باره در یکی از نامه هایش به خواهرش می‌نویسد:
... هر چه فکر کردم دیدم اگر همراهشان باشم، بهتر است. به ناچار من هم جزو داوطلبین ثبت نام کردم و چندی است مشغول دیدن تعلیمات هستم و ظرف همین دو روزه به خوزستان خواهیم رفت...
و در نامه دیگری به خواهرش، اوضاع خود را در جبهه تشریح می‌کند:
«... تجربه جالبی است و دنیایی به کلی تازه. لااقل برای من. گمان می‌کنم به علت سن من و سپیدی موی من، کار سبک تهیه و تدارکات را بر عهده ام گذارده‌اند. بد نیست، هم مشغولیات است و هم تجربه و سابقه‌ای که در امر مدیریت داریم به کارم می‌آید...»
معلوم نیست سابقه مدیریت «صنعتی زاده» در امر چاپ و نشر و اتصال مراکز فرهنگی داخلی با سرویس‌های اطلاعاتی آمریکایی، چه رابطه‌ای می‌تواند با تدارکات در جبهه‌های جنگ تحمیلی و دفاع مقدس داشته باشد!!!
جبهه رفتن «همایون صنعتی زاده» برای همه به خصوص دوستان و آشنایان و رفقای نزدیکش عجیب و غریب بود. او که روابط نزدیکی با آمریکاییان داشت و سالها در موسسه فرانکلین به آنها خدمت کرده و طرح بزرگ نفوذ فرهنگی آنها را جامه عمل پوشانده بود، یار غار دربار و شاه و اشرف بود و در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی، کشور را ترک گفته بود و ... چه نسبتی به انقلاب و دفاع مقدس می‌توانست داشته باشد؟!!
«سیروس علی نژاد» از یاران نزدیک و دوست سالیان سال «صنعتی زاده» می‌نویسد:
..تا اینجای کار، رفتار او به اندازه کافی شگفت‌انگیز است، اما بعد که وارد جبهه می‌شود جالب‌تر می‌شود...
«سیروس علی نژاد» حیرت خود از جبهه رفتن «همایون صنعتی» را این گونه به وی منعکس می‌کند:
...یک روز با من درباره روزهای زندگی اش در جبهه جنگ ایران و عراق صحبت می‌کرد. گفتم همایون تو در جبهه چه می‌کردی؟ گفت خیلی به من خوش گذشت؟ گفتم یعنی چه؟ در جبهه وسط توپ و تفنگ و نارنجک و خمپاره چطور ممکن است به آدم خوش بگذرد؟ چه کار می‌کردی که به تو خوش می‌گذشت؟ خندید گفت ستاره‌ها را تماشا می‌کردم. شبها توی سنگر یا اگر در شهرها بودم پشت بام طاق باز دراز می‌کشیدم و ستاره‌ها را تماشا می‌کردم. هیچ وقت در عمرم فرصت نکرده بودم اینهمه ستاره بازی کنم!...
در آن روزها معلوم نشد که «همایون صنعتی زاده» در جبهه‌های جنگ چه می‌کرد اما بعدا با دستگیری و بازداشت و اعترافاتش، روشن شد که از طریق اعضای پرورشگاهش در کرمان که به جبهه فرستاده بود اطلاعاتی از جبهه‌ها به‌دست آورده و برای برخی محافل خارج از کشور از جمله در اسرائیل  ارسال می‌کرده است.
پس از بازگشت از جبهه‌ها، «همایون صنعتی زاده» و همسرش دستگیر شده و خود «صنعتی زاده» به جرم ارتباط با «سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا» و «نشر و ترویج فرهنگ آمریکایی» محاکمه و به زندان و مصادره اموال محکوم گردید.
«عبدالرحیم جعفری»، از عوامل مرتبط با سازمان‌های فراماسونری و از دوستان نزدیک «صنعتی زاده» درباره این زندان و محکومیت می‌گوید:
... «همایون» و همسرش را مى‏برند و در زندان انفرادى کرمان بازداشت مى‏کنند. پس از شش ماه همسرش که از ناراحتى، بینایى یک چشم خود را از دست داده بود آزاد مى‏شود و «همایون» به تهران و به زندان‏هاى دیگر و دست آخر به زندان اوین منتقل مى‏شود و پس از بازجویى‏هاى بى‏مورد پنج سالى در زندان نگهش مى‏دارند که یک سالش را در زندان انفرادى بوده...
«سیروس علی نژاد» از رفقای نزدیک صنعتی زاده به نقل از حکایات «مهدخت صنعتی زاده» (خواهر همایون) درباره چگونگی زندان وی می‌گوید:
... می‌گفت در زندان خیلی به من خوش گذشت و حالا با حکایاتی که از خانم «صنعتی» نقل خواهم کرد متوجه خواهید شد که چگونه در زندان به او خوش می‌گذشت:
... همایون در بزرگ سالی در زندان هم که بوده به جای غم و غصه در فکر چاره کار بوده است. او را به این اتهام محاکمه می‌کنند که فرهنگ آمریکایی را گسترش داده. همایون می‌گوید من کتابهای آمریکایی چاپ کرده ام اما فرهنگ آمریکایی را گسترش نداده ام. رئیس دادگاه می‌گوید حرف معقول بزن. اینکه نمی‌شود وقتی کتاب آمریکایی چاپ    کرده‌ای خب فرهنگ آمریکایی را هم گسترش داده‌ای دیگر... آقا انگار تو باغ بهشت و دور تا دورش هم دوست و آشنا و رفیق قدیمی. مثل آب خوردن با هر کس می‌خواست رفیق می‌شد. با یکی شطرنج می‌زد، با یکی سودوکو حل می‌کرد. کلاس درس مولانا داشت. … من که روز اول نمی‌دانستم و درست نگاه نکرده بودم ببینم به همه چشمک می‌زنه یا فقط به من... فکر می‌کردم چرا داغون نیست؟ چرا لبخند می‌زنه؟ چطور توی تنهایی انفرادی له نشده؟ چن سال که وقت کمی نیست. چن ماهش هم وقتی چراغ دایم روشن باشه و شب و روزت با هم یکی بشه، آدمو از پا در می‌آره...
سرانجام صنعتی زاده با لابی‌ها و نفوذهایی که به خصوص در دولت به اصطلاح سازندگی داشت، بدون آنکه بطور کامل به جرم‌های متعددش رسیدگی شود، از زندان آزاد شد و به خارج کشور رفت تا به قول معروف آب‌ها از آسیاب بیفتد و دوباره به کشور بازگشته و با استفاده از کم حافظگی برخی مسئولین، به ماموریت‌های ناتمام خویش ادامه دهد.
«ابراهیم گلستان» نیز از دوران زندان و پس از زندان «همایون صنعتی زاده»، روایتی دارد:
... جنگ با عراق که راه افتاد او خوراک‌رسانی به جبهه را به راه انداخت. بعد هم گرفتندش. مدت درازی در حبس بود. بعد ناگهان رسید به لندن. خانه‌اش در لندن نزدیک خانه من در لندن بود. تلفن من را در تهران گرفته بود. به من زنگ زد...
نفوذ «صنعتی زاده» تا حدی بود که بنا به قول «سیروس علی نژاد» حتی باعث خلاصی برخی از زندان شد. «علی نژاد» به نقل از یکی دیگر از حکایت‌های «مهدخت صنعتی» می‌گوید:
... گفت نامردم اگه تا پونزده روز دیگه بیرونت نیارم. باورم که نشد. از این قولا خیلیا داده بودن. این دفعه دیدم صدام می‌زنن و لباسامو به من پس دادن. بشر! منو از کار دولتی معذور کرده بودن. هیچ کسو نداشتم که هوامو داشته باشه. خودش جلو در زندون وایساده بود. منو برد خونه ی خودش. به زندان هم می‌گفت هتل اوین. یا دانشگاه. کاری رو که الان دارم اون برام درست کرده. یه چیزی می‌گم یه چیزی می‌شنوی. نابغه اس ...
در سالهای پس از انقلاب نیز همچنان ارتباط «همایون صنعتی زاده» با اربابان آمریکایی اش برقرار بود. در نامه‌ای که او به تاریخ 27 مهرماه 1372 از لندن برای دوست قدیمی خود، «ایرج افشار» می‌نویسد به این تداوم ارتباط اشاره دارد:
... ویزای آمریکا گرفتم. خیال دارم دو هفته دیگر به نیویورک بروم و «دیتوس اسمیت»، رئیس سابق فرانکلین را ملاقات کنم. یکی دو هفته آنجا خواهیم ماند. هنوز تصمیم نگرفته ایم که از کدام راه مراجعت کنیم ...
و شاید از طریق همین ارتباطات باشد که کتاب‌هایی در همان جهت اسلام زدایی و بسط فرهنگ غربی و آمریکایی که موسساتی مانند فرانکلین در طول دوران طاغوت ماموریت اجرای آن را داشتند، در سالهای پس از انقلاب نیز برای چاپ و نشر در داخل کشور معرفی می‌کند. او در نامه هایش به «ایرج افشار» به برخی از کتب یاد شده اشاره دارد. کتاب‌هایی که در راستای تبلیغ «باستان گرایی» برای «روزگار باشکوه پیش از اسلام»! مدیحه سرایی کرده که گویا اسلام و مسلمانان آن دوران پرشکوه را از بین بردند!! مثلا در نامه مورخ ششم خرداد 1373 به ترجمه حروف چینی شده و اصلاح شده فصل «مذهب ایرانیان پیش از زرتشت» و ترجمه دو کتاب «علوم دقیق در روزگار عتیق» تالیف نویگه باوئر و «ایران در شرق باستان» تالیف هرتزفلد اشاره کرده و از «افشار» خواسته تا برای نشر این کتاب‌ها، ناشری بیابد.
در نامه مورخ 3 اسفند 1373 از فتوکپی نمونه‌های چاپی جلد اول «تاریخ کیش زرتشت» می‌نویسد که گویا ضمیمه نامه اش بوده و می‌گوید که تلاش دارد ترجمه جلد دوم را پیش از پایان سال به اتمام برساند.
در نامه‌ای دیگر که به تاریخ 23 اوت 1998 (1377) برای «ایرج افشار» نوشته به کتاب «عزرا» از الحاقات جعلی عهد عتیق یا تورات اشاره کرده و می‌خواهد بداند آیا این کتاب به جز ترجمه یونانی، ترجمه دیگری مثلا انگلیسی هم دارد یا خیر! «صنعتی زاده» می‌نویسد که بخش عمده کتاب یاد شده درباره محافظین داریوش هخامنشی بوده و احتمال دارد که این کتاب در اصل در همان دوران داریوش توسط ایرانیان تالیف شده باشد!

-----------------------------------------------------------------------------

برای ورود به گلبرگها بعنوان جامع‌ترین مجله اینترنتی در حوزه سلامت و خانواده بر روی تصویر ذیل کلیک کنید!

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۲۲۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای عجیب مدیر ارشد نماوا علیه هنرمندان جنجال به پا کرد؛ قطع همکاری مازیار میری و همایون اسعدیان با نماوا

زی‌سان- سخنان یکی از مقامات پلتفورم نماوا با واکنش تندی اهالی سینما روبه رو شده است. تاکنون کارگردان مشهور اعلام کردند دیگر با نماوا همکاری نمی کنند. 

به گزارش زی‌سان، محمدحسن شانه‌ساز(نایب رئیس هیات مدیره نماوا) در گفت و گویی با اعلام اینکه هزینه تولید هر قسمت سریال در این پلتفرم به ۳ میلیارد تومان رسیده به تندی به بازیگران و تهیه‌کننده‌های سینما حمله کرد.

او گفته است: «تولید ارزان‌ترین سریال، قسمتی ٣ میلیارد تومان هزینه دارد... برای یکی از سریال‌های جدید نماوا به نام «سووشون»، ۸ میلیارد تومان هزینه شده است.» 

او در ادامه صحبت‌هایش افزود: «بازیگران این سریال‌ها خیلی بی‌اخلاق‌اند. بازیگران و تهیه‌کننده‌ها همه بی‌اخلاقی‌های خاص خودشان را دارند و به قرارداد و حرفشان متعهد نیستند. من در چند صنعت مختلف از لوازم خانگی تا کاشی‌کاری و خودرو بودم، من به بی‌اخلاقی این‌ها هیچ‌جا ندیدم. اسمشان این است که هنرمندند، اما بسیار بی‌اخلاق‌اند. اول و آخرشان پول هست؛ پول بده هر کاری می‌کنند.»

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

این سخنان با واکنش تند مازیار میری و همایون اسعدیان کارگردانان سرشناس سینما روبه رو شد. این دو چهره با انتشار ویدئوهایی اعلالم کردند، دیگر با نماوا همکاری نمی‌کنند. 

مازیار میری در این مورد گفت:«آقای شانه‌ساز فرمایشاتی داشتند که واقعا باعث تاسفه. البته از نظر من تاسف بزرگ‌تر جایی است که مدیران فرهنگی کشور شرایطی به وجود می‌آورند که افراد کاسب کاری همچون ایشان عهده‌دار و تصمیم‌گیر امور فرهنگی می‌شوند و از آنجا که بر خلاف تصورشان معتقدم اخلاق و شرافت بیش از هر حرفه‌ای نزد اهالی سینماست تا زمانی که ایشان رسما از اهالی سینما عذرخواهی نکند از تمام پروژه‌هایی که قرار به همکاری با این پلتفرم داشتم انصراف میدهم.»

پاسخ تند مازیار میری 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

همایون اسعدیان هم گفت:«اقای شانه‌ساز با الفاظی که زیبنده خودشان است تهیه کننده و بازیگران را مورد نوازش قرار داده‌اند. در چهل سال گذشته این میزان وقاحت در بیان این الفاظ و صفات بی‌سابقه است. برای حفظ حرمت سینمای ایران من تا زمانی که ایشان در این مجموعه باشند دیگر با این پلتفرم همکاری نمی‌کنم»

عذرخواهی نماوا

پس از این واکنش ها روابط عمومی نماوا به سرعت از هنرمندان عذرخواهی کرد. 

وابط عمومی نماوا با انتشار اطلاعیه‌ای توضیحاتی درباره صحبت‌های جنجالی حسن شانه‌ساز، نایب رئیس این مجموعه ارائه داد.

در این اطلاعیه آمده:«غیر از هنر که تاج سر آفرینش است
دوران هیچ منزلتی جاودانه نیست

مجموعه نماوا به عنوان یکی از قدیمی‌ترین سکوهای نمایش خانگی مفتخر است که سال‌ها خود را به منزله خانه سینماگران و هنرمندان ایران تلقی کرده و رابطه احترام‌آمیز و مبتنی بر اصول حرفه‌ای با ایشان را همواره راهنمای عمل خود داشته است.

نماوا در بحران‌های اقتصادی سال‌های اخیر سینمای ایران، در کنار سایر سکوهای نمایش، کوشیده فضا و فرصتی فراهم کند تا آسیب‌های کمتری متوجه نیروهای خلاق سینما شود. هرچند که در جریان ساخت و نمایش برخی مجموعه‌های نمایشی مشکلاتی با برخی از همکاران پدید آمده باشد و مجموعه‌ای علیرغم صرف هزینه‌های گزاف، با بدعهدی به پخش نرسیده باشد، اما بدیهی است که چنین مشکلاتی عمومیت ندارند و مصاحبه‌ اخیر نایب رئیس هیات مدیره نماوا را می‌باید صرفا واکنشی به موردی مشخص تلقی کرد.

مجموعه نماوا ضمن پوزش از هنرمندان شریف و نجیب و جامعه اصناف سینمای ایران تاکید دارد که تداوم رابطه مودت‌آمیز و محترمانه با سرمایه‌های گران‌سنگ سینمای ایران هم‌چنان مهم‌ترین سرمایه او خواهد بود.»

 

tags # شبکه نمایش خانگی ، سینما سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • جنجال بزرگ نماوا در سینما؛ واقعا چقدر خرج می‌کنید؟
  • فروش مواد مخدر با پابند الکترونیکی!
  • (ویدئو) اسعدیان: توهین کردی، دیگر با نماوا همکاری نمی‌کنم
  • ادعای عجیب مدیر ارشد نماوا علیه هنرمندان جنجال به پا کرد؛ قطع همکاری مازیار میری و همایون اسعدیان با نماوا
  • همایون اسعدیان نماوا را تحریم کرد / بیانیه نماوا
  • همایون اسعدیان نماوا را تحریم کرد
  • پاسخ همایون اسعدیان به توهین مدیر نماوا: دیگر با نماوا همکاری نمی‌کنم
  • زندانیان گواهینامه فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند
  • زندانیان گواهینامه‌ فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند
  • تفال به حافظ دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ یا رب آن آهوی مشکین به ختن بازرسان...