Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارتباطات>رسانه و روزنامه‌نگاری - همشهری آنلاین:
همزمان با هفته ارتباطات و روابط عمومی، آئین بزرگداشت استاد «محمود مختاریان» به پاس ۴۵ سال فعالیت مطبوعاتی، در دانشگاه سوره برگزار شد که در آن چهره‌های ارتباطاتی از جمله یونس شکرخواه، فریدون صدیقی، سید فرید قاسمی و مجید رضائیان به تصویر نگاهی که در طول سال‌ها از مختاریان برایشان شکل گرفته است، پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آئین بزرگداشت استاد محمود مختاریان دانشگاه سوره آئین بزرگداشت استاد محمود مختاریان دانشگاه سوره آئین بزرگداشت استاد محمود مختاریان دانشگاه سوره آئین بزرگداشت استاد محمود مختاریان دانشگاه سوره آئین بزرگداشت استاد محمود مختاریان دانشگاه سوره آئین بزرگداشت استاد محمود مختاریان دانشگاه سوره آئین بزرگداشت استاد محمود مختاریان دانشگاه سوره آئین بزرگداشت استاد محمود مختاریان دانشگاه سوره

به گزارش خبرنگار همشهري آنلاين، دكتر يونس شكرخواه، عضو هيئت علمي دانشگاه تهران و سردبير همشهري آنلاين با ستودن رويكرد حرفه‌اي محمود مختاريان، اين پيشكسوت مطبوعات را فردي مولد و سرشار از ايده خواند و گفت: «مختاريان بازتاب حرفه خودش هم هست؛ محمود هويت‌زاست؛ صفحه‌آرايي و گرافيك با او هويت مي‌گيرد و در هر نشريه‌اي كه بوده، نقش سردبير پنهان را بازي كرده است. او همانند يك حرفه‌اي، هميشه مولد و قانونمدار و منظم است، مثل همه نسل سربي‌ها. او مي‌داند آنچه را كه ياد گرفته است منتقل كند و بلد است كه مثل يك پرچم براي يك قبيله باشد».

مجيد رضائيان نيز با بيان اينكه محمود مختاريان را بايد با مثلث تجربه، علم و رفتار حرفه‌اي بشناسيم، اظهار كرد: «محمود مختاريان را نبايد فقط با روزنامه شناخت چون از روزنامه تا نشريه و مجله و خبرگزاري فعاليت كرده و زبان گرافيكي اينها با هم متفاوت است. اميدواريم قدرش را همه بدانند كه مي‌دانيم و اميدواريم تجربه‌هاي اين پيشكسوت سريعتر كتاب شود».

سيد فريد قاسمي نيز در سخناني درباره استاد مختاريان، گفت: «مختاريان در بيشتر نشرياتي كه حضور داشته، نقش "جمع‌كن" را بازي كرده است. حال ممكن است در ظاهر قضيه، ناظر شكلي بوده يا امور فني را برعهده داشته است ولي واقعيت اين است كه ايشان در بزنگاه‌ها به داد محتوا هم رسيده است كه برخي اوقات اگر نمي‌رسيد، چراغ آن نشريه خاموش مي‌شد. مختاريان در هر نشريه‌اي كه فعاليت كرده، عمود خيمه آن نشريه بوده است؛ مختاريان نقش خطاياب مطبوعات را ايفا كرده و خطاهايي كه از زير چشم افراد از صدر تا ذيل عبور مي‌كرده را گرفته است».

وي با تاكيد بر مكتوب شدن دانش و آگاهي‌هاي استاد محمود مختاريان، افزود: «مختاريان در ظاهر مسئوليت شكلي داشته ولي از محتوا هم غافل نبوده است. ايشان با دو طايفه پله‌اي و آسانسوري كار كرده است يعني هم با سردبيرهاي لايق بوده و هم سردبيرهايي را تجربه كرده كه اگر نمي‌شد از در وارد اتاق سردبيري و اتاق تيتر شوند، از سقف وارد مي‌شدند! او در يك ربع قرن اخير، به شاگردپروري و تربيت كادر ورزيده هم مشغول شده كه جاي قدرداني دارد».

سيد فريد قاسمي با انتقاد از اهالي مطبوعات و دست‌اندركاران برگزاري نكوداشت‌ها كه تا كنون نسبت به جمع‌آوري يك زندگينامه جامع و صحيح از محمود مختاريان اقدام نكرده‌اند، گفت: برخي سايت‌ها منتشر كرده‌اند كه مختاريان اهل تهران است؛ در صورتي كه او اصفهاني است و در 1329 به دنيا آمده است. ما نكوداشت برگزار نمي‌كنيم كه فقط نكوداشت برگزار كنيم بلكه همراه با برگزاري بزرگداشت هر استادي شايسته است كارنامه او را هم منتشر كنيم؛ اينگونه است كه چنين آئين‌هايي مي‌توانند نسل پروري به دنبال داشته باشند».

فريدون صديقي به عنوان ديگر سخنران اين آئين، گفت: «مختاريان همچنان يك راز است. او مانند يك روزنامه‌نگار حرفه‌اي يك آدم غيرقابل پيش‌بيني است كه همواره ما را غافلگير مي‌كند. چون چيزخوانده است و گوش مي‌كند و كم حرف مي‌زند، حرف براي گفتن دارد. قدرت تحليل خيلي خوبي هم دارد. يك آرتيست به تمام معناست و هميشه رازي براي بيان كردن دارد كه ما را غافلگير مي‌كند؛ مرسي آقاي مختاريان».

حجت‌الاسلام والمسلمين سید محمود دعایی رئيس موسسه اطلاعات هم در این مراسم از توجه ویژه دانشکده ارتباطات دانشگاه سوره به تربیت نیروهای مومن و کاردان تقدیر کرد و بر تلاش‌های استاد مختاریان در طول نیم قرن فعالیت رسانه‌ای ارج نهاد.

دکتر حسن بشیر دانشيار دانشگاه امام صادق(ع) نيز با تشکر از دانشگاه سوره و حوزه هنری برای برگزاری بزرگداشت استاد محمود مختاریان، اظهار داشت: در یازده سالی که از انگلیس به ايران بازگشتم متوجه اخلاق بی‌نظیر، صداقت، تجربه، عمق نظر، تلاش برای انتقال تجربه و تواضع بی‌نظیر آقاي مختاريان شدم.

بشیر، همچنين در گفتاری با عنوان «رسانه‌ها و گفتمان انتخابات» به کارکردهای رسانه‌ها در دوره حاضر و عصر دیجیتال و رسانه‌های مجازی گفت: در دوره حاضر رسانه‌ها باید گفتمان‌ساز باشند.

در پايان اين آئين، 45 سال فعاليت مطبوعاتي استاد محمود مختاريان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمين سید محمود دعایی، دكتر يونس شكرخواه، دكتر محمد روشن رئيس دانشگاه سوره، استاد سيد فريد قاسمي، فريدون صديقي، مجيد رضائيان و جمع ديگري از اساتيد و دست‌اندركاران حوزه ارتباطات و رسانه مورد تجليل قرار گرفت.

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۲۲۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۱۵۰ استاد و مربی نظامی و عقیدتی بسیج در مشهد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، فرمانده مرکز آموزش تخصصی بسیج امام رضا (ع) گفت: مراسم تجلیل از اساتید و مربیان نظامی و عقیدتی به مناسبت روز معلم برگزار شد.


سرهنگ پاسدار بنی اسد افزود: مرکز تخصصی بسیج با رویکرد انواع آموزش ها در عرصه های سخت و نرم فعالیت می کند.


وی گفت: در این برنامه از ۱۵۰ استاد عرصه تعلیم و تربیت در حوزه های جنگ نرم و سخت نجلیل شد.


بنی اسد ادامه داد: در این برنامه از خانواده شهدای مربی این مرکز نیز تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • آئین تجلیل از خانواده معظم ۲۰شهید روحانی و طلبه ورامین️ برگزار شد
  • تجلیل از مشاهیر، موجب اعتلای فرهنگی و هنری می شود
  • تجلیل از استاد برتر دانشگاه شیراز
  • خلأ جبران‌ناپذیر با صدایی که خاموش شد
  • تجلیل از استاد نمونه دانشگاه حکیم سبزواری
  • تجلیل از ۱۵۰ استاد و مربی نظامی و عقیدتی بسیج در مشهد
  • آیین تجلیل و رونمایی از تالیفات نویسندگان فرهنگی وحدتیه برگزار شد
  • آئین تجلیل و رونمایی از تالیفات نویسندگان فرهنگی وحدتیه برگزار شد
  • دستگیری شاهرخ‌خان در تهران | ناگفته های شاهرخ خان در گفت و گو با همشهری آنلاین
  • تجلیل از ۴۳ استاد سرآمد آموزشی استان کرمان