Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-08@07:29:33 GMT

8 خوراکی طبیعی برای پاکسازی سریع کبد

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۲۴۷۹۳

رویداد۲۴-یکی از مهم‌ترین ارگان‌های حیاتی بدن «کبد» است چرا که در صورت وجود خللی در آن تمام اندام‌های دیگر بدن درگیر نیز شده و بدن دچار مشکلات جدی می‌شود. یکی از اساسی‌ترین کارهای کبد دفع سموم بدن است. این 8 خوراکی از بهترین پاکننده‌های کبد محسوب می‌شوند.
پاکسازی کبد با آب لیمولیمو به طور طبیعی یک پاک‌کننده قوی شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر روز صبح با نوشیدن یک لیوان آب لیموی طبیعی (آب ولرم) بسیار در روند و عملکرد کبد موثر واقع می‌شوید و خود را در برابر ابتلا به کبد چرب بیمه می‌کنید. اسیدیته موجود در لیمو برای سیستم عصبی، گوارش و روده فوق العاده مفید است.

پاکسازی کبد با آووکادوبه نظر می‌رسد علاوه بر آن که منبع بزرگی از چربی سالم است یک خوراکی مفید نیز برای کبد به حساب می‌آید. تحقیقات نشان داده است آوکادو سموم مخرب کبد مانند گالاکتوزامین را از بین برده و از کبد در برابر سموم مختلف محافظت می‌کند. این میوه یک آنتی اکسیدان قوی است و می‌تواند سلول‌های آسیب دیده کبد را نیز ترمیم کند.

پاکسازی کبد با زردچوبهاگر از التهاب کبد رنج می‌برید زردچوبه ادویه قوی برای مبارزه با التهابات درونی بدن است. این ادویه برای دفع عفونت‌های ویروسی نیز بسیار مفید است چرا که منبع غنی کورکومین بوده که یک داروی فعال و قدرتمند ضدباکتریایی، ضدویروسی، ضدقارچی، ضدسرطان و ضد التهاب شناخته شده است، علاوه بر آن باعث افزایش سلول‌های کبدی و حتی بازسازی آن‌ها می‌شود. افزودن این ادویه به رژیم غذایی برای افزایش سطح صفرای طبیعی بسیار مناسب است.

پاکسازی کبد با روی ( زینک )این آنزیم قدرتمند باعث می‌شود واکنش‌های بسیار سالمی در بدن رخ دهد. مصرف مکمل‌های زینک برای افرادی که درگیر کبد چرب الکلی هستند بسیار مفید است. مطالعات نشان داده است افرادی که از سطح پایین روی در بدن برخوردارند کبد ضعیف و آسیب پذیرتری را نسبت به سایر افراد دارا هستند.

پاکسازی کبد با گیاه قاصدکاین گیاه زیبا و شفابخش، شگفت انگیزترین خواص درمانی را به خود اختصاص داده است. یک ار مهم‌ترین این خاصیت‌ها در بهبود عملکرد کبد بوده و دارای آنتی اکسیدان فراوان است که می‌تواند کبد را در برابر سموم محافظت نماید. تحقیقات پزشکی در لهستان نشان داده است، اسید کینورنیک موجود در قاصدک برای هضم غذا، تولید صفرا و از بین‌برنده سموم بسیار مفید است.

پاکسازی کبد با سیرسیر به عنوان یک ضدویروس، دفع عفونت و میکروب برای همه به خوبی شناخته شده است اما علاوه بر آن این خوراکی دارای ترکیبات گوگردی است که به عملکرد صحیح کبد کمک زیادی می‌کند، همچنین منبع غنی از سلنیوم و آلیسین بوده که حافظ کبد محسوب می‌شود.

پاکسازی کبد با آبیکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تقویت سیستم کبد مصرف آب است. بطور کلی، مصرف مایعات برای کبد بسیار مفید است اما دقت داشته باشید نه هر نوشیدنی! آب، چای گیاهی و آب لیمو جزء نوشیدنی‌های پرخاصیت و مفید برای کبد شناخته شده است چرا که سموم کبد را پاک کرده و از ابتلا به سنگ کیسه صفرا جلوگیری می‌کند. کبد با کمک کلیه‌ها، پوست، سیستم لنفاوی، خون و روده به سم زدایی بدن نیز می‌پردازند. به عبارتی با حذف ضایعات و مواد شیمیایی از طریق تعرق، مدفوع و ادرار و نوشیدن آب فراوان کبد را عاری از هر گونه سموم و میکروب می‌کند.

پاکسازی کبد با کلم بروکسلاین خوراکی شاید کمی بدبو باشد اما حاوی گلوکوزینولات یک ترکیب گوگردی است که از کبد در برابر آسیب‌های سمی و شیمیایی به شدت محافظت می‌کند. به گفته موسسه ملی سرطان، این نوع از کلم که دارای بوی تند و طعم تلخ است ضد سرطان نیز شناخته شده است.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۲۴۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیاهان مفید برای رشد و تقویت مو‌های نازک

گیاهان مفید برای رشد، ماساژ دادن کف سر با مخلوط دمنوش آن و شامپو با شوره سر مقابله می‌کند و باعث بهبود گردش خون می‌شود.

گیاهان مفید برای رشدمو

به گزارش چشمک، ریزش روزی ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو در یک فرد سالم امری طبیعی است، اما برخی بیش از این مقدار مو از دست می‌دهند و علت آن می‌تواند رعایت نکردن برنامه غذایی درست، مشکل تیروئید، بیماری یا حتی دارو‌های متعددی باشد که مصرف می‌کنند. در این موارد خوب است به متخصص مو یا تغذیه مراجعه کنید.

علاوه بر آن می‌توانید از چند گیاه نیز استفاده کنید نام برخی از این گیاهان در این مطلب سلامت ذکر شده که برای بهبود گردش خون و ضدعفونی کردن موثر است.

ژینکو:

مالیدن تنتوره این گیاه باعث بهبود گردش خون و تحریک رشد دوباره مو می‌شود.

مریم گلی:

گیاهان مفید برای رشد، دمنوش مخلوط شده این گیاه با سرکه سیب علاوه بر تحریک جریان خون، کف سر را نیز ضدعفونی می‌کند. این مخلوط را پس از شستن مو استفاده کنید.

دم اسبی:

این گیاه سرشار از ماده‌ای به نام سیلیکاست که در تقویت مو موثر است و مانع ریزش و شکستن مو می‌شود. دمنوش آن را با شامپو ملایم مخلوط و استفاده کنید تا مو‌هایی سالم داشته باشید.

رزماری:

گیاهان مفید برای رشد، ماساژ دادن کف سر با مخلوط دمنوش آن و شامپو با شوره سر مقابله می‌کند و باعث بهبود گردش خون می‌شود.

دیگر خبرها

  • وزارت بهداشت: محموله روغن آلوده به سموم مجوز مصرف ندارد
  • طرز تهیه ۲ معجون فوق‌العاده برای درمان درد و پوکی استخوان
  • نکته مهمی که در توقیع امام زمان (عج) به شیخ مفید اشاره شد
  • اجرای عملیات لای‌روبی و پاکسازی رودخانه اراک
  • کشف دومین منزل دپوی زباله در بجنورد + فیلم
  • خواص گیاه درمانی و مفید شنگ
  • گیاهان مفید برای رشد و تقویت مو‌های نازک
  • پاکسازی ریه با سیگار کشیدن!
  • طرح ویژه پلیس فتا برای پاکسازی فضای مجازی از جرائم اخلاقی
  • مصرف این سه نوع چای چهره‌تان را ۲۰ سال جوان می‌کند