Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزیگروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با گذشت یک هفته از اعلام پاکی آنفولانزا فوق حاد پرندگان خبری از صادرات مرغ و تخم مرغ نیست.
البته بسیاری از کارشناسان بخش معتقدند تا زمانیکه سازو کار یارانه صادراتی در نظر گرفته نشود، همچنان با مازاد تولید روبر خواهیم بود.
حال به سراغ مسئولان امر می‌رویم تا از آخرین وضعیت سرگیری صادرات با خبر شویم:
فرزاد طلاکش دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گفت: علی رغم اعلام سازمان دامپزشکی مبنی بر پاک بودن کشور، گران بودن تخم مرغ نسبت به بازار عراق تن‌ها مانع سد راه صادرات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در شرایط کنونی نرخ تخم مرغ حدود ۳۰۰ تومان نسبت به بازار عراق گران‌تر است از این رو اختصاص یارانه از سوی دولت به صادرکنندگان ضروری است.
طلاکش با بیان اینکه مانعی سد راه مقررات صادرات وجود ندارد، گفت: چندسالی است که دولت شعار اختصاص یارانه به صنعت را داده و این درحالی است که تا کنون سازوکار لازم برای اجرا را فراهم نکرده است.
دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار ادامه داد: در صورت نبود بودجه لازم برای تخصیص یارانه صادراتی انتظار می‌رود که دولت تسهیلات ارزان قیمت در اختیار بخش قرار دهد تا با مازاد تولید روبرو نباشیم.
وی با اشاره به راهکارهای اساسی و موثر در روند نزولی مازاد تولید بیان کرد: با توجه به مازاد روزانه ۲۰۰ الی ۳۰۰ تن تخم مرغ می‌توان گفت که حذف مرغ‌های پیر از گردونه تولید و مشوق صادراتی تن‌ها راه حل اساسی در جهت کاهش مازاد تولید است و این درحالی است که دادستانی برخی استان‌ها همکاری لازم در جهت صدور حکم حذف مرغ‌های پیر با معاونت امور دام ندارند.طلاکش متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری را ۳ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: این درحالی است که با سرگیری مجدد صادرات قیمت‌ها افزایش خواهد یافت چرا که در شرایط کنونی نرخ تخم مرغ جوابگوی هزینه مرغداران نیست.
***خبری از مشوق صادراتی نیست
محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گفت: با گذشت یک هفته از اعلام پاکی آنفولانزا حاد پرندگان از سوی سازمان دامپزشکی خبری از صادرات نیست چرا که این موضوع از سوی دامپزشکی جهانی باید تایید شود.
وی با اشاره به راهکارهای اساسی در جهت رونق صادرات افزود: گرچه تخصیص مشوق صادراتی از سوی دولت می‌توان گامی موثر در جهت رونق صادرات باشد، اما دولت توان مالی لازم برای پرداخت یارانه را ندارد از این رو لازم است صنعت برنامه ریزی لازم در جهت جلوگیری از زیان مرغداران را به کار گیرد.
وی ادامه داد: با توجه به پتانسیل بالای تولید، تقاضای چندانی در بازار‌های هدف وجود ندارد که درنهایت این امر روند نزولی قیمت در بازار داخلی را به همراه دارد.
رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه ماهانه با مازاد ۲۲ هزارتن مرغ روبرو هستیم، گفت: از آن جا که تولید باید صادرات محور باشد لذا در صورت استمرار این روند مرغداری‌ها به تعطیلی کشیده خواهد شد.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۲۵۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان

 جواد آخندزاده، سخنگوی وزارت صنعت و تجارت طالبان گفت صادرات زعفران افغانستان طی سال ۱۴۰۲ حدود ۶۷ تُن با ارزش ۴۹ میلیون دلار می‌باشد.

به گفته او، بیشترین صادرات زعفران افغانستان به کشورهای هندوستان، عربستان سعودی، اسپانیا، امارات متحده عربی، آلمان، آمریکا اندونزی، ترکیه و انگلستان صورت گرفته است‌.

سخنگوی وزارت صنعت و تجارت طالبان‌ افزود زعفران افغانستان دارای کیفیت عالی و در جهان مقام نخست را دارد.

از زمانی که کشت زعفران به عنوان جایگزین کوکنار از سوی نهادهای کمک‌کننده مطرح شد و کارزارهایی برای رشد تولید آن راه‌اندازی شد.

در افغانستان در سال‌های گذشته ولایت‌های هرات در غرب، بلخ، فاریاب و سرپل در شمال، قندهار و ارزگان در جنوب و دایکندی در مرکز افغانستان به ترتیب بیش‌ترین میزان تولید زعفران را داشته‌اند.

گفتنی است حدود ۹۰ درصد مجموع زعفران در افغانستان در ولایت هرات، تولید می‌شود.

در سال ۲۰۱۸ حکومت پیشین واردات زعفران و پیاز را با هدف حفظ جایگاه جهانی، پایداری کیفیت، ارزش‌افزایی و گسترش تولید زعفران افغانستان ممنوع کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • شیوه‌نامه مشوق‌های خدمتی برای کسب مهارت دانش‌آموختگان دانشگاهی ابلاغ شد
  • صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان
  • اخذ استاندارد و گواهینامه‌های ملی ۷ واحد تولیدی در استان اردبیل
  • کاهش مالیات در کنار مشوق های مالیاتی باعث رقابت‌پذیری تولید و افزایش سرمایه گذاری خواهد شد
  • صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل امری ضروری است
  • واحدهای تولیدی دارای استاندارد و گواهینامه‌ حمایت می‌شوند
  • ضرورت تسهیل فرایند صادرات برای جهش تولید
  • صادرات خدمات فنی مهندسی حوزه آب به ۲۰ کشور در جهان
  • بازارهای صادراتی زعفران را دو دستی تقدیم افغانستان کردیم/ موانع صادراتی برداشته شود
  • اجرای پروژه های آبی توسط مهندسان ایرانی در ۲۰ کشور جهان