Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حمید طهائی استاندار البرز روز چهارشنبه درباره احداث ادامه بزرگراه همت و آزادراه تهران - شمال با تدبیر دولت یازدهم، به خبرنگار ایرنا، گفت:‌ با پیگیری های به عمل آمده در دولت یازدهم و در نشست های متعدد و با اهتمام ویژه رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، قطعه یک و دو این طرح با 96 درصد پیشرفت فیزیکی تقریبا تمام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد:‌ قطعه سوم این پروژه مهم نیز به پیشرفت فیزیکی 25 درصد رسیده که حدود 4.7 کیلومتر است و هزار متر تونل دارد که براساس بررسی ها حفاری این تونل ها در قسمت فوقانی بیش از 50 درصد پیشرفت داشته است.
استاندار البرز اضافه کرد: همزمان با سفر رییس جمهوری اعتبارات این طرح تامین شده بود و اوراق مشارکت اختصاص یافته بود، اما اوراق چهار ساله بود و پیمانکار رغبتی به دریافت آن نداشت که رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور قول داد اگر تلاش شود این پروژه در زمانبندی مقرر شده به پایان برسد، این اوراق تبدیل به اسناد خزانه یک ساله می شود که در پیشرفت کار بسیار تاثیرگذار بود.
طهائی تصریح کرد: درباره آزاد راه تهران – شمال که 29 کیلومتر آن در البرز است نیز امیدواریم در شش ماه اول سال 96 به نتیجه نهایی برسد.
وی اضافه کرد: سرمایه گذاری شرکت آزادراه ها فقط در البرز بالغ بر دو هزار و 500میلیارد تومان بوده، اکنون در تلاش هستند تا فاز یک را تا شهرستانک به اتمام برسانند و نیمی از فاز 2 آن نیز در البرز است که در مجموع 29 کیلومتر می شود.
استاندار البرز خاطرنشان کرد: یکی از آرزوهای مردم کشور و البرز استفاده از کریدور آزاد راه تهران – شمال بوده است که با تدبیر دولت به نتیجه می رسد.
وی ادامه داد: اقدامات دیگری نیز در حوزه راه ها داشتیم که شامل 158 کیلومتر آزادراه آبیک - چرمشهر که در دست اجرا است و 43 کیلومتر آن در البرز است که 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
طهائی همچنین گفت: سرمایه های گذاری هنگفت دولت چه در بخش احداث ادامه همت، کمربند جنوبی آبیک – چرمشهر همه درصدی از بار ترافیکی استان را عهده دار خواهند شد.
وی اضافه کرد: علاوه بر این کارهایی خوبی هم با حمایت دولت در کرج داریم که شامل ادامه آزادراه شهید همت و کنارگذر شمالی کرج است که توسط شهرداری با بیش از 20درصد پیشرفت فیزیکی و کمربند شمالی با 17.6 طول در حال اجرا است.
استاندار البرز یادآورشد: پل بزرگ بر روی منطقه بلیقان و رودخانه کرج توسط شهرداری در حال احداث است و مناقصه کمربند جنوبی هم به طول 4.7 کیلومتر برگزار و پیمانکار انتخاب شده است.
وی افزود: پل آیت الله هاشمی، پل حصارک، میدان سپاه در بخش احداث تقاطع ها و رو گذرها تاثیر بسزایی در ترافیک و رفع مشکلات ناشی از آن در حوزه حمل و نقل درون شهری داشته است.
طهائی افزود:‌ در بخش حمل و نقل ریلی که شامل برون و درون شهری است، شاهد 4خطه کردن راه آهن تهران -کرج - تبریز هستیم که تا کرج 4خطه و در ادامه دو خطه است.
وی افزود: 55 کیلومتر این راه آهن درالبرز است که با اعتباری بالغ بر 500میلیارد تومان در نیمه اول 96 به بهره برداری می رسد. قطار برقی گلشهر به هشتگرد نیز با بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی با 650میلیارد تومان سرمایه گذاری و جابجایی روزانه 15 هزار نفر مسافر در پیک تردد درحال ساخت است.
طهائی گفت: دو تصمیم اجرایی مهم در دولت یازدهم در حوزه حمل و نقل را شاهد هستیم، شامل راه اندازی اتوبوس ریلی تهران -کرج -هشتگرد، راه اندازی ایستگاه گرمدره که از سال 87 این ایستگاه ساخته شده بود ولی به دلیل نداشتن دسترسی استفاده نمی شد.
استاندار البرز با اشاره به اقدامات موثر دولت تدبیر و امید در حوزه های مختلف عمرانی و اقتصادی دراین استان، گفت: طرح جامع حمل و نقل ترافیک شهری کرج پس از 10 سال در سال گذشته به تصویب رسیده است.
وی افزود: یکی از بخش های عمده استان درحوزه حمل و نقل اعم از درون شهری و برون شهری است که اقدامات موثری را از جمله تصویب طرح جامع حمل و نقل ترافیک شهری کرج را شاهد بودیم.
1535/6155خبرنگار:مریم صوفی**انتشار دهنده:داریوش غفاری

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۲۵۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه سنگین حسن روحانی به ابراهیم رئیسی و کاندیدای پوششی او در انتخابات ۱۴۰۰ /مگر نگفتید این‌ها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در هنگام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، یکی از پرتکرارترین شعار ابراهیم رئیسی و یاران او که امروز در دولت سیزدهم حضور دارند، حل مشکلات بورس بود. چنانچه امیرحسین قاضی‌زاده، کاندیدای پوششی رئیسی گفته بود: « مشکل بورس را سه روزه می‌شود حل کرد و این موضوع دستور حکومتی و دستور رئیس‌جمهور را می‌خواهد.»

ابراهیم رئیسی هم در ۲۵ خرداد ۱۴۰۰، با حضور در تالار بورس اوراق بهادار سعادت‌آباد تهران، تاکید کرده بود که؛ «همه تلاش ما این است که مشکلات مردم حل شود و امید و اعتماد به جامعه برگردد و این هم با حرف نمی‌شود؛ باید سازوکارها را دنبال کنیم.»

با این با گذشت بیش از دو سال و چندماه از روی کار آمدن دولت سیزدهم، نه تنها مشکلات بورس حل نشد که وضعیت اقتصادی روز به روز بدتر شده و بالا رفتن قیمت دلار و سکه مردم را نگران کرده است. در همین راستا، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، با یادآوری وعده‌های مسئولان فعلی به مردم برای حل مشکلات اقتصادی و مقابله با فساد و راه‌اندازی سریع همه کارگاه‌های تعطیل‌شده اظهار داشت: امروز حتماً آن شرایط ویژه وجود ندارد؛ شرایط فروش نفت هم خیلی فرق کرده است. آن‌ها مدعی بودند همه با هم و یکدست هستند، به همدیگر کمک می‌کنند تا مشکلات حل شود. گفتند این‌ها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم.

وی گفت: «در این ۳۰ ماه دولت سیزدهم، ارزش بورس ۴۶ میلیارد دلار تنزل پیدا کرده درحالیکه در ۳۰ ماهه اول دولت یازدهم، ۸٫۵ میلیارد دلار رشد داشت. در ۳۲ ماه دولت یازدهم، قیمت سکه ۱۱ درصد تنزل کرد، نرخ دلار هم در طول ۳ سال اول دولت یازدهم فقط ۹٫۸ درصد افزایش پیدا کرد. در سه سال اول دولت یازدهم رشد پایه پولی ۵۲ درصد بود اما در این ۳۰ ماه اخیر، ۱۰۰ درصد شده است. تورم ۴۳ درصدی در مرداد ۹۲، در انتهای سال ۹۴ به ۸ درصد رسید و تا فصل اول سال ۹۷ هم تک‌رقمی ماند. بدانید که در تاریخ ایران فقط یک بار تورم ۴۰ درصدی در سه سال پشت سر هم را تجربه کردیم؛ آن هم زمان جنگ جهانی دوم از سال ۱۳۲۰ تا ۱۳۲۲ بود. شاید سال‌هایی تورم ۴۰ تا ۴۹ درصد هم تجربه کردیم اما اینکه سه سال متوالی از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ تورم بالای ۴۰ درصدی باشد را هرگز در ۸۰ سال اخیر تجربه نکرده بودیم.»

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902227

دیگر خبرها

  • کنایه روحانی به رئیسی: گفتند اینها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم
  • طعنه سنگین حسن روحانی به ابراهیم رئیسی و کاندیدای پوششی او در انتخابات ۱۴۰۰ /مگر نگفتید این‌ها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم
  • بازدید سرزده استاندار البرز از پروژه بزرگراه شمالی کرج
  • امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در شمال سیستان و بلوچستان
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در شمال سیستان وبلوچستان
  • بازدید تعدادی ازمعتمدان وریش سفیدان ازطرحهای بزرگراهی درسیستان وبلوچستان
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در سیستان وبلوچستان
  • راه آهن اردبیل امسال به بهره برداری می رسد
  • ساخت بیش از ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی درسیستان و بلوچستان