Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه سند 2030 مغایرت جدی با اسلام و وضعیت نظام جمهوری اسلامی دارد، گفت: افرادی که این سند را امضا کرده اند باید محاکمه شوند تا دولت های بعد جرأت نکنند در هر موضوعی دخالت و قراردادی را از راه غیر صحیح خود انجام دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن نبوی در گفتگو با فرهنگ نگار با اشاره به سند 2030 یونسکو، اظهار داشت: در ارتباط با سند 2030 بایستی گفت که این سند یک سندی است که در یونسکو به نام برنامه توسعه پایدار تهیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در یونسکو شعبه ایران تغییراتی روی این سند ایجاد شده است و سند توسط دو نفر از وزرا امضا شد و بعدازآن هم توسط مشاوره رئیس جمهور به امضا رسیده است و در آخر هم توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه با اشاره به اینکه این سند ویژگی های عجیب و تعجب برانگیزی دارد، گفت: سندی با این اهمیت که فرهنگ کشور را تحت تأثیر قرار می دهد چگونه از غیر روال قانونی جلو رفته و اقدام شده است؟

سند 2030 مغایرت جدی با اسلام و وضعیت نظام جمهوری اسلامی دارد

وی در ادامه به آفت های این سند اشاره کرد و افزود: در این سند مواردی وجود داردکه به لحاظ ظاهری موارد خوبی می باشد ولی وقتی در آن دقت می کنیم می فهمیم که مغایرت جدی با اسلام و وضعیت نظام جمهوری اسلامی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین نبوی بیان داشت: به عنوان مثال نفی خشونت از سیستم های آموزشی از بحث های این سند می باشد که در ظاهر موضوع نفی خشونت می باشد و خیلی هم خوب است ولی باطن آن بسیار مشکل دارد؛ وقتی می گویند نفی خشونت از سیستم های آموزشی یعنی بسیج دانش آموزی و بسیج دانشجویی که در 8سال دفاع مقدس اهرم قوی برای مقابله با دشمنان بود و قوی ترین عکس العمل ها را داشتند از کار بیفتد و دشمن بتواند بدون دردسر به ایران ضربه بزند و به اهداف خود برسد.

وی عنوان داشت: مسئله دوم در این مسئله، بحث های فمینیستی یا تساوی جنسیتی است که ظاهر آن خوب می باشد اما باطن آن یعنی اینکه جایگاه زنان و مردان را برخلاف طبیعت آفرینشی جابجا می کند و مشکلات بسیاری را به وجود می آورد.

حقوق شهروندی سند 2030، حقوق شهروندی غربی اروپایی است

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه با اشاره به بحث حقوق شهروندی سند2030، گفت: مقصود حقوق شهروندی که در این سند آمده است حقوق شهروندی ایرانی نیست بلکه حقوق شهروندی غربی و آمریکایی است؛ در آن حقوق شهروندی می بینید که در غرب چه اتفافاتی رخ می دهد درحالی‌که خود غربی ها معتقد نیستند که به طور تام آن را اجرا کنند.

سند 2030بنیان خانواده را مورد هدف قرار می دهد

وی ادامه داد: اگر دختر و پسری دارای رفتار و ارتباطات غیرمجازی باشند پدر و مادر دیگر نمی توانند در تربیت و اصلاح این فرد قدم بردارند در واقعاً بخشی از این سند بنیان خانواده را مورد هدف قرار داده است.

حجت الاسلام و المسلمین نبوی با اشاره به بحث دیگر آموزش اعلامیه حقوق بشر در سیستم های آموزشی، خاطرنشان شد: با این اعلامیه حقوق بشر، ایران را بارها محکوم کرده اند و تحریم هایی را بر علیه ایران ایجاد کرده اند.

وی افزود: اعلامیه حقوق بشر دارای مشکل است و مفسرین آن که آمریکایی ها و اروپایی ها هستند مشکل بیشتری دارند که کشتن هزاران نفر در یمن را مخالف حقوق بشر نمی دانند اما اگر در ایران کوچکترین مسئله اتفاق بیفتد مخالف حقوق بشر است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه با اشاره به بخش های دیگر این سند، گفت: مشکل بزرگتر این است که این مسائل باید در کتاب های آموزشی قرار بگیرد و همچنین معلمان و اساتید دانشگاه ها بایستی برای بیان و طرح این مطالب در سیستم های آموزشی آموزش ببینند و در آخر هم نظارت بر عملکرد این مسائل می باشد که یونسکو باید از آن‌ها مطلع باشد.

وی اضافه کرد: بعضی از کشورهایی مثلاً چین، روسیه، آلمان و مکزیک که این قرارداد را امضا کرده اند از سوی یونسکو مورد اعتراض در خصوص روسپیگری قرار گرفته اند, اولاً اینکه چرا روسپیگری در این کشورها آزاد نیست پس بایستی آزاد باشد و دوم اینکه روسپیگری بایستی به عنوان یک شغل قبول شود و روسپی ها مورد حمایت قرار بگیرند.

حجت الاسلام و المسلمین نبوی ادامه داد: این مسئله اگر در بحث دینی هم نباشد از نظر غیرت مردم ما بزرگترین خلاف تلقی می شود و از نظر آنها شغل می باشد و بایستی به آن احترام گذاشته شود.

وی به بخشی از تغییرات در کشور اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر در داخل ایران در بخش هایی مسائل قرآنی را حذف کرده اند و دلیل آن ها این است که در این سنین باید یک زبان آموزش داده شود، در برخی مقاطع درس های دینی را کاهش داده اند و...

امضا کنندگان سند 2030باید توسط قوه قضائیه محاکمه شوند

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه تاکید کرد: اگر کسی از دیوار خانه ای بالا رفت و به حریم و حقوق افراد آن خانه تجاوز کرد با قوانینی که وجود دارد او را محاکمه می کنیم اما اگر کسی به فرهنگ یک کشور خیانت کرد و سند این چنینی را با بیگانگان امضا کرد ما نباید بگوییم چرا این کار را انجام دادید؟این کار خوبی نبوده است؟ این نوع برخورد در این مسائل فایده ندارد؛ بایستی افرادی که این چنین مسائل خیانتکارانه ای را انجام میدهند به شدت توسط قوه قضائیه مورد پیگیری قرار بگیرند و محاکمه و مجازات شوند.

وی تصریح کرد: اگر کسی به ناموس مردم نگاه کند گناه بزرگی را انجام داده است و فرد می تواند پیگیری و شکایت کند ولی با سند 2030 زمینه تعددی به ناموس مردم در حد گسترده فراهم شده است، چگونه است که کسی نمی تواند پیگیری کند.

محاکمه امضا کنندگان سند 2030باعث عبرت دیگر دولت ها می شود

حجت الاسلام و المسلمین نبوی گفت: افرادی که این کار را انجام داده اند باید محاکمه شوند تا دولت های بعد جرأت نکنند در هر موضوعی دخالت و قراردادی را از راه غیر صحیح خود انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه در این مسائل کمبود قانون و کمبود برخورد داریم، خاطرنشان شد: در خیلی از کشورها وقتی دوست رئیس جمهور سوء استفاده می کند رئیس جمهور مجبور می شود که استعفا کند اما در کشور ما گاهی اوقات خطاهای بزرگی انجام می دهند که در آخر هم طلبکار می شوند؛ باید قوه قضائیه اقدام جدی کند اگر کمبود قانون دارند قانون را دنبال و تصویب کنند.

نمایندگان در واکنش به این سند کوتاهی کردند

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه با اشاره به وظیفه نمایندگان و مجلس، گفت: نمایندگان اهرم هایی در دست دارند، باید در نطق های پیش از دستور قبل از اینکه مقام معظم رهبری بفرمایند نسبت به این مسئله واکنش نشان می داند؛ کمیسیون آموزش و پژوهش مجلس باید از این افراد دعوت می کرد و در مجلس از آن ها سوال می کرد که چرا این سند امضا شده است، چه کسی گفته این سند امضا شود؟

وی ادامه داد: خود شورای انقلاب فرهنگی جایگاه قانون گذاری دارد بایستی در کمیسیون مربوطه بررسی می کرد و در آنجا قبل از اینکه مقام معظم رهبری حکم توقف آن را بدهد شورای انقلاب فرهنگی حکم توقف آن را می دادند.

حجت الاسلام و المسلمین نبوی با اشاره به اینکه مجلس می توانست وزیر را استیضاح و برکنار کند، گفت: متاسفانه کار مناسبی اتفاق نیفتاد تا اینکه شخص مقام معظم رهبری ورود کردند.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۲۶۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌های را در پی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی متقیان ظهر شنبه در همایش روز ملی شوراها اظهار کرد: ولایت و مردم دو رکن اصلی پایداری انقلاب اسلامی طی این سالیان هستند و این مردم بودند که با حضور پر شورشان موجب پیروزی نظام جمهوری اسلامی ایران شدند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با بیان اینکه عامل تاب‌آوری جمهوری اسلامی حضور مردم در صحنه‌های مختلف است، عنوان کرد: این شوراها هستند که مسبب قدرت گیری نظام جمهوری اسلامی ایران شدند.

وی با بیان اینکه مرتفع نمودن بسیاری از مشکلات در شوراها حاصل می‌شود، ابراز کرد: شورای اسلامی دقیقاً مقابل نظام استبدادی قرار دارد و اینچنین نظام‌هایی از مردم و مشارکت آنها غافل هستند.

متقیان بیان اینکه عوارض سنگین موجب کاهش ساخت و ساز و افزایش تخلفات در این خصوص می‌شود، خاطرنشان کرد: معماری ایرانی اسلامی در ساختمان سازی و این قبیل مباحث بسیار حائز اهمیت بوده و امروز سبک آپارتمان نشینی یکسری آسیب‌های را در پی دارد.

کد خبر 6090233

دیگر خبرها

  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌هایی را در پی دارد
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌های را در پی دارد
  • ۸ یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و بورکینافاسو امضا شد
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • باکو: اروپا در امور داخلی جمهوری آذربایجان دخالت نکند
  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است
  • رئیسی در مسجد جامع «کالپیتی»: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند
  • رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند
  • ۵ سند همکاری میان مقام‌های ایران و سریلانکا امضا شد
  • امروز مقاومت مقابل نظام سلطه مورد توجه و اقبال جوانان منطقه است