Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-05@07:26:58 GMT

سرمایه صندوق ضمانت صادرات ایران افزایش یابد

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۲۷۴۶۲

به گزارش اتاق خبر، به نقل از اتاق ایران، به رئیس‌جمهور آینده به‌عنوان منتخب مستقیم مردم و مجری قانون اساسی و رئیس قوه مجریه پیشنهاد می‌شود در خصوص ارائه راهکارهای عملیاتی و اجرایی جهت رفع مشکلات و موانع فعالیت‌های اقتصادی بنگاه‌ها به نظر می‌رسد اجرای موارد زیر ضرورت دارد:

1-کوچک‌سازی دولت و کاهش هزینه‌های دولت با کاهش سالی 10 درصد به‌نحوی‌که ظرف 8 سال آینده به 20 درصد هزینه‌های امروز می‌رسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2-آزادسازی قیمت‌ها و خصوصی‌سازی اکثریت نهادهای شبه‌دولتی‌ها به‌نحوی‌که اقتصاد رقابتی شکل گیرد.

3-تمام نهادهای شبه‌دولتی و آستان‌ها مالیات بپردازند و هیچ‌کسی برای کار در ایران از معافیت مالیاتی برخوردار نباشد تا درآمدهای دولت افزایش یابد.

4-واقعی کردن قیمت ارز و حامل‌های انرژی

5-در واقعی کردن قیمت حامل‌های انرژی 20 درصد آن صرف افزایش درآمد سه دهک پایین و در مرحله بعد سه دهک بعدی شود که فاصله درآمد قشر ضعیف جامعه به خط فقر نزدیک‌تر می‌شود.

6-افزایش سرمایه صندوق ضمانت صادرات ایران و بانک توسعه صادرات ایران و سهمیه تخصیصی صندوق توسعه ملی جهت فاینانس کارهای صادراتی در جهت رویکرد درآمد پایدار صادراتی از محل عوارض جدید روی واردات جهت امکان توسعه صادرات غیرنفتی و تحریک تقاضا خارج از کشور برای جلوگیری از ایجاد و افزایش تورم.

7-5 تا 10 سال بعد سهام شرکت نفت به بازار سرمایه برود و دولت غیرنفتی شود به‌نحوی‌که در انتهای برنامه در هرسال 60 درصد درآمد نفتی به‌عنوان بهره مالکانه به توسعه صندوق ملی واریز شود و دولت فقط مالیات عملکرد و مالیات ارزش‌افزوده از شرکت نفت بگیرد.

8-واگذاری پروژه‌ها و طرح‌های نیمه‌تمام دولتی به بخش خصوصی

9-ایجاد درآمد از محل افزایش سالانه قیمت حامل‌های انرژی و نرخ ارز به میزان 5 تا 10 درصد بیشتر از نرخ تورم سالانه و صرف 20 تا 30 درصد آن جهت افزایش حقوق و دستمزد حقوق‌بگیران و بازنشستگان و افراد تحت تکلف بهزیستی و کمیته امداد در جهت واقعی شدن میزان حقوق و دستمزد که باید نزدیک به خط فقر باشد و افزایش و توسعه عدالت و رفاه اجتماعی و بهبود ضریب جینی که نتیجه آن افزایش قدرت خرید اقشار جامعه و تحریک تقاضا و نتیجتاً رشد و توسعه اقتصادی باشد.

امید است با اقدامات مناسب و به‌موقع شاهد موفقیت‌های بیش‌ازپیش بنگاه‌های بخش خصوصی در آینده نزدیک باشیم.

منبع: اتاق خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۲۷۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد

به گزارش صدای ایران از ایرنا، جدیدترین آمار منتشر شده توسط صندوق بین المللی پول از میزان هزینه‌کرد دولت‌ها در ۳۸ کشور در حال توسعه با درآمد متوسط نشان می‌دهد دولت ایران کمترین میزان هزینه‌کرد نسبت به تولید ناخالص داخلی در میان این دولت‌ها را طی سال ۲۰۲۳ داشته است.

این نهاد بین المللی در گزارش جدید خود موسوم به «دیده‌بانی مالی» نسبت هزینه‌کرد دولت ایران به تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۳ را تنها ۱۳.۵ درصد محاسبه کرده است که کمترین رقم در میان کشور‌های در حال توسعه با درآمد متوسط است.

هزینه‌کرد دولت ایران طی دو سال متوالی کاهش داشته و از معادل ۱۴.۲ درصد جی دی پی در سال ۲۰۲۱ به ۱۳.۸ درصد در سال ۲۰۲۲ و ۱۳.۵ درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است.

دولت کویت در میان این کشور‌ها پرخرج‌ترین دولت شناخته شده به طوری که نسبت هزینه‌کرد دولت این کشور به تولید ناخالص داخلی در سال میلادی گذشته ۵۰.۸ درصد بوده است.

متوسط هزینه‌کرد دولت‌ها در این ۳۸ کشور نیز ۳۲.۶ درصد اعلام شده که بیش از دو برابر ایران بوده است. متوسط هزینه‌کرد دولت‌ها در خاورمیانه و شمال آفریقا نیز معادل ۲۹.۷ درصد تولید ناخالص داخلی منطقه بوده که بیش از دو برابر ایران است.

نسبت هزینه‌کرد دولت‌ها در برخی کشور‌های دیگر به تولید ناخالص داخلی آنها در سال ۲۰۲۳ عبارت است از: برزیل ۴۷.۹ درصد، چین ۳۳.۹ درصد، مصر ۲۲.۷ درصد، اندونزی ۱۶.۶ درصد، مالزی ۲۳.۳ درصد، عربستان ۳۲.۳ درصد، ونزوئلا ۱۴.۴ درصد، پاکستان ۱۹.۲ درصد، عمان ۲۶.۲ درصد، قطر ۲۴.۴ درصد، روسیه ۳۶.۸ درصد، ترکیه ۳۳.۹ درصد، امارات ۲۵.۹ درصد، و ویتنام ۱۹.۹ درصد.


دیگر خبرها

  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت واقعی است؟
  • ایرنا : دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه
  • دولت مسکن را کالای مصرفی ببیند نه سرمایه‌ای
  • ۵۰ هزارتن شیرخشک در کارخانجات دپو شده است
  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه/تزریق۱۰۰همت به مسکن در۱۴۰۳
  • صادرات غیرنفتی استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • درآمد مردم لرستان افزایش یابد/ رفاه اجتماعی را ارتقا دهیم
  • رقم زدن حرکات توسعه‌ای با جذب سرمایه گذار