Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست روشنفکری انتخابات برای رای اولی های شهرستان سامان تبدیل به بک متینگ سیاسی شد که در ساعت اداری و در نمازخانه دبیرستان نجمه برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش خبرنگار سامان ما، برگزاری همایش رای اولی ها برای ۳۰۰ نفر از دانش آموزان در شهرستان سامان توسط اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد و این در حالی بود که سخنران این جلسه اقای نعیم امامی مدیر کل اداره صنعت، معدن و تجارت استان چهار محال و بختیاری بود و این همایش بیشتر تبدیل به ارائه عملکرد دولت و تدبیر و امید شده بود و بیشتر به مقایسه فعالیت های دولت نهم و دهم توسط اقای امامی با دولت اقای روحانی شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در این جلسه با بیان اینکه از سال ۸۴ تا ۹۲ فروش نفت در راستای تهیه غذا و دارو برای مردمان کشور بوده است، بیان داشت: و هرچند ما از نظر نظامی کشور پیشرفته ای هستیم اما اگر دولت قبل همچنان ادامه داشت ما هم مشکلات کشور های همچون لیبی و عراق همانند جنگ ، فروپاشی اقتصادی و... را داشتیم بیان داشت: دلار در آغاز دولت نهم و دهم ۹۰۰ تومان بود و در سال ۹۲ به سه هزار ۷۰۰ الی ۸۰۰ رسید و به یک باره تورم در کشور افزایش یافت و در کنار تورم قیمت کالا نیز افزایش داشت.

امامی با بیان اینکه دولت نهم و دهم هیچ گونه ارتباطی با کشور ها های دنیا نداشتیم و تنها با کشور های ارتباط داشتیم که سودی برای کشور نداشت، اذعان داشت: در انتخابات سال ۹۲ مردم بسیار هوشمندانه عمل کردن و با یک پویش همگانی در راستای حمایت از دولت روحانی را تایید کردند و در دولت اقای روحانی شش قطعنامه دولت قبل برداشته، سایه جنگ و تحریم از کشور دور شد و پول نفت در جهت ایجاد دفترچه های بیمه سلامت وحوزه سلامت و بهداشت، افزایش مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، افزایش حقوق کارمندان بعد از انتخابات و... صورت گرفته است.

امامی با بیان اینکه انتخاب اصلح در هر دوره ای اولویت خاص خود را داشته است، بیان داشت: سال ۶۸ اولویت ساخت خرابی های جنگ بوده است، سال ۷۲ توسعه سیاسی، سال ۸۴ عدالت بود که نتیجه ای نداشت و سال ۹۲ دوری از جنگ ، تورم و حذف آشوب در اقتصاد کشور بوده است تصریح کرد: دلیل اصلی حضور در پای صندوق رای در سال جاری جلوگیری از عقب ماندگی ها که در زمینه تکنولوژی، صنعت و روابط خارجی و... در دولت نهم و دهم از بین رفته است می باشد و به دنبال این هستیم که شرایط اقتصادی و روابط خارجی را افزایش دهیم.

وی با اشاره بر اینکه امنیت پرواز در کشور در دولت تدبیر و امید ایجاد شد تحریم های هوایی شکسته شد، بیان داشت: ارتباط با دنیا جبران عقب ماندگی های علمی و تکنولوژی جز با قدرت رقم نخواهد خورد.

کسانی که شعار جنگ با دنیا و ترامپ را می دهند به فکر اقتصاد و رفاه اجتماعی نیستند

امامی با بیان اینکه کسانی که شعار جنگ با دنیا و ترامپ را می دهند به فکر اقتصاد و رفاه اجتماعی نیستند و راوبط عادی و مجاری غیرقانونی سودی برای کشور ما ندارد، بیان داشت: اولویت دولت اقای روحانی خاتمه دادن به سودا گری و واسطه گری است و شاخص دولت در آینده ارتباط با دنیا، بهبود اشتغال و تولید کالایی که مورد حمایت کشور های خارجی قرار گیرد.

وی گفت: امید است شما عزیزیان انتخاب اصلح را داشته باشید و از تجارب دیگران استفاده و مشورت در زمینه انتخاب اصلح را داشته باشید و امید است با انتخاب اصلح ترین فرد روز های روز های روشن همراه با تولید و اشتغال داشته باشیم.

در این همایش جلسه پرسش و پاسخ بین دانش آموزان وسخنران همایش برگز ار شد که بیشتر سوالات دانش آموزان در راستای چرا با توجه به فروش نفت زیاد در کشور هنوز یارانه های خانوارها افزایش نداشته و خرید مردم نیز کاهش داشته است، امامی در جواب سوال دانش آموزان اینگونه عنوان کرد که بیشتر در آمد حاصل فروش نفت در عملیات های عمرانی که حجم بالایی نیز در سطح کشور دارد حقوق کارمندان و... هزینه می شود.

دانش آموز دیگری با بیان اینکه به اشاره به جمعیت چهار درصدی کشور سوالی در این زمینه مطرح کرد و اشاره به فسادها مالی و حقوق های نجومی داشت که آقای امامی در جواب این سوال اذعان داشت: در زمان تحریم ها فسادهای سازمان یافته در کشور به وجود آمد و فسادهای ۱۲ هزار میلیاردی، حقوق های نجومی و... در این دولت برگردانده شد و اختلاس ها و فسادهای دولت قبل صورت گرفت و مجریان و افرادی که نقش به سزایی در این عمل داشتند به سزایی عمل خود نرسیده اند.

یکی دیگر از دانش آموزان با مطرح کردن این سال با بیان اینکه در این دولت تسهیلات ۵۰ درصدی به کارخانه داران اعطاء کرده که کارخانه داران نمی توانند این وام ها را باز پرداخت کنند و دچار کمبود نقدینگی شدند و موجب تعطیلی کارخانه ها در شهرک صنعتی شده است بیان داشت: شما با چه هدفی این وام ها پرداخت شده است.

تعطیلی کارخانه ها ربطی به دولت ندارد

امامی در جواب سوال این دانش آموز با بیان اینکه تمامی وام های اعطا شده با سود ۱۸ درصد است و تنها بانک ها همانند کشاورزی و ملی و... یا یکی دو درصد کمتر اعطای وام دارند و در شهرک صنعتی سه سال گذشته در شهرک صنعتی سامان کارخانه ای تعطیل نشده است و کارخانه های همچون قند سیاوش، لنیات نیک پسند و... راه اندازی شده است و تعطیلی کارخانه ها ربطی به دولت ندارد و سیل بیکاران زیاد است و بیشتر از ۳۵ هزار نفر بیکار وجود دارد.

امامی بیان داشت: باید زمینه برای سرمایه گذاری خارجی و روابط خارجی ایجاد شود.

حاشیه های این همایش، دانش آموزان در راستای صحبت های در زمینه هدفمندی یارانه با این گونه صحبت ها اگر هدفنمدی یارانه صورت بگیرد با ایجاد کارخانه ها همه ما در چند سال آینده در کارخانه ها مشغول به کار خواهیم شد و اقای امامی جواب مثبت در این زمینه به دانش آموزان دادند.

یکی دیگر از دانش آموزان خطاب به آقای امامی گفتند شما حاضرید در زمینه ایجاد اشتغال ماشین سوزکی خود را بفروشید و سوار خودرو داخلی پراید شود که آقای امامی با خنده در جواب این دانش آموزن عنوان کردند که خودروسوزکی هم ایرانی است و در داخل کشور مونتاژ می شود.

یکی دیگر از دانش آموزان انتقاد در زمینه جشن واردات داشتند و بیان کرد چرا ما باید جشن واردات در کشور برگزار کنیم در حالی که باید پیش به روی صادرات و ارز آوری برای کشور داشته باشیم.

و دانش آموز دیگری نیز با مطرح کردن این سوال که چرا در این جلسه تنها به تبلیغات یکی از کاندیدا های ریاست جمهوری پرداخته شده در حالی این جلسه با هزینه آموزش و پرورش و در ساعت اداری برگزار شده است.

تصمیم گیری در انتخاب با تکیه بر واقعیت های موجودصورت گیرد

نعیم امامی در گفتگو با خبرنگار سامان ما با بیان اینکه آموزش و پرورش حرکتی را شروع کرده برای دانش آموزان که سن رای دادن رسیده اند، بیان داشت: انتخابات در کشور ما مبتنی بر رای مردم است و باید دانش آموزان شاخص هایی که نیاز است برای رای دادن را یاد بگیرند و مبنای قرار دهند تا بتوانند با تکیه بر واقعیت های موجود تصمیم گیری داشته باشند.

امامی با بیان اینکه وظیفه بزرگتر ها این است که آگاهی بیشتری به دانش آموزان بدهند اذعان داشت: نکته دیگر اینکه باید عملکرد ها توسط دولتمردان گفته شود و حق دانش اموزان این است که عملکرد ها را بشنوند و بر اساس پاسخ ها و برنامه ها بتوانند به کاندیدای های اصلح رای بدهند.

مسائل موجود آن طور که باید توسط دولتمردان خوب توضیح و تشریح نشده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت در پاسخ خبرنگار سامان ما در راستای سوالات دانش آموزان از ایشان به عنوان سخنران تصریح کرد: مسائل موجود آن طور که باید توسط دولتمردان خوب توضیح و تشریح نشده است.

تعطیلی کارخانه شقایق در شهرستان سامان به دلیل وام های کلان است

امامی در پاسخ خبرنگار سامان ما در جهت تعطیلی بعضی از کارخانه ها در سال های جاری و تعطیلی واحد سوسیس. کالباس شقایق بیان داشت: در یک مقطع زمانی وام های با سود کم به کارخانه داران پرداخت شد که این وام ها در جای دیگری هزینه شد و در راستای تولید هزینه نشد و همین امر موجب شد که هزینه های گزافی را برای تولید به همراه داشته باشد و علت تعطیلی واحد سوسیس . کالباس شقایق به دلیل وام های کلان است و تعطیلی به صورت موقت است و کارگران نیز از بیمه حقوق دریافت می کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۲۷۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرط تحقق شعار سال نظارت و بازرسی بر بازار است

بختیار خلیقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نظارت و بازرسی مدون از سطح بازار بستر حمایت از کالاهای داخلی و رشد تولید را به دنبال دارد.

وی افزود: در تحقق شعار سال، مشارکت مردم نقش بسیار تعیین کننده‌ای دارد و جهش تولید و شاخص‌های اقتصادی تسریع می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳ که توسط مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری کرده‌اند، یادآور شد: بیش از ۱۰ سال است که مقام معظم رهبری شعارهای سال را اقتصادی نامگذاری کردند و همانگونه که فرمودند یکی از مسائل اصلی کشور اقتصاد است و همه ما وظیفه داریم در این رابطه تلاش بیشتری داشته باشیم.

خلیقی بیان کرد: رسالت تنظیم بازار در راستای تحقق شعار سال به وضوح مشهود است و باید در بحث بازار و کالاهای اساسی و تنظیم بازاری به جد ورود پیدا کنیم.

وی یادآور شد: در مجموعه صمت کردستان در راستای تحقق شعار سال با تدوین سند راهبردی اهداف، برنامه عملیاتی، مشکلات و الزامات اجرایی ورود پیدا کرده‌ایم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در سال جاری در بعد صنعت رشد تولید ۸ درصد، معدن رشد ۱۳ درصد و در حوزه تجارت نیز رشد ۲۳ درصد در هدف کمی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گنجانده شده است.

خلیقی گفت: شفاف سازی کالاها، نظارت عالی بر قیمت گذاری ها و توزیع مناسب کالاهای اساسی مورد نیاز شهروندان از جمله رسالت‌های تنظیم بازار است.

کد خبر 6081229

دیگر خبرها

  • قول وزیر صنعت برای کمک به صنعتگران
  • ۲ واحد صنفی در طبس پلمب شد
  • افزایش قبولی دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری با تاثیر سوابق
  • افتتاح یک واحد تولید باطری در گرمسار با حضور وزیر صمت
  • تأکید وزیر صمت بر حمایت از صادرکنندگان
  • چهارمحال و بختیاری از جمله استان‌های پیشرو در حفظ محیط زیست است
  • همایش بزرگ سرمایه گذاران استان سمنان آغاز به‌کار کرد
  • نظارت بر بازار شرط تحقق شعار سال است
  • شرط تحقق شعار سال نظارت و بازرسی بر بازار است
  • افزودن ۹ واحد صنعتی به جمع شرکت‌های دانش بنیان‌های کشور