Web Analytics Made Easy - Statcounter

حال ده ها اسیر فلسطینی که از حدود یک ماه پیش در زندان های رژیم صهیونیستی اعتصاب غذا کرده اند، وخیم شده است. به گزارش سرویس بین المللخبرگزاری صدا و سیما، مهمترین رویدادهای مربوط به فلسطین به شرح زیر است:
وخامت حال ده ها اسیر فلسطینی در زندانهای رژیم صهیونیستیحال ده ها اسیر فلسطینی که از حدود یک ماه پیش در زندان های رژیم صهیونیستی اعتصاب غذا کرده اند، وخیم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، منابع فلسطینی از وخیم شدن حال ده ها اسیر فلسطینی خبر دادند که از حدود یک ماه پیش در زندان های اسرائیل اعتصاب غذا کرده اند.کمیته رسانه ای پیگیری اعتصاب غذای اسیران فلسطینی تاکید کرد دهها نفر از این اسیران تاکنون به بیمارستان های اسرائیل منتقل شده اند تا درمان شوند.موارد استفراغ خونی، کاهش فشار خون، از دست دادن موقت بینایی و بیهوشی در بین این اسیران افزایش یافته است. یکی از این اسیران هم دچار خونریزی داخلی شده است و شرایط وخیمی دارد.
بازداشت 24 فلسطینی در کرانه باختری نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی در یورش های شبانه به مناطق مختلف کرانه باختری رود اردن 24 فلسطینی را بازداشت کردند.به گزارش پایگاه خبری العهد ، کانال هفت تلویزیون دشمن صهیونیستی ، از بازداشت 24 فلسطینی درپی یورش های شبانه ارتش اشغالگر این رژیم به مناطق مختلف کرانه باختری خبر داد.
دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در رام الله تعطیل شد­ دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ از تعطیلی دفتر این کمیته در شهر رام الله تا اطلاع بعدی در پی تهدید جانی کارکنان آن خبر داد .کمیته بین المللی صلیب سرخ سه شنبه شب اعلام کرد همه فعالیت های این کمیته در شهر رام الله در کرانه باختری رود اردن تعلیق و دفتر آن در این شهر تا اطلاع بعدی تعطیل می شود.کمیته بین المللی صلیب سرخ در بیانیه ای تاکید کرد تعدادی از افراد به دفتر این کمیته در رام الله حمله و کارکنان آن تهدید کردند .
پاکستان صحنه تظاهرات همبستگی با ملت فلسطین بودصدها تن از مردم شهر کراچی بزرگ ترین شهر این کشور همزمان با روز نکبت و در همبستگی با مردم فلسطین و در اعتراض به اشغال این کشور توسط رژیم اسرائیل تظاهرات کردند .
تظاهرات کنندگان با سر دادن شعارهای ضد اسرائیلی ، پارچه نوشته هایی با این شعارها حمل می کردند : " اسرائیل باید محو و نابود شود " "مرگ بر اسرائیل " . معترضان پرچم اسرائیل و آمریکا را لگدکوب کردند و به آتش کشیدند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۲۸۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات توافق پیشنهادی سه مرحله‌ای میان تل‌آویو و مقاومت فلسطین

به گزارش خبرگزاری مهر، سایت شبکه المیادین با انتشار نسخه‌ای از مفاد اصلی توافق پیشنهادی میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین نوشت: این توافق دارای سه مرحله است؛ مرحله نخست که طی ۴۰ روز انجام می‌شود و امکان تمدید آن وجود دارد: توقف موقت عملیات نظامی میان دو طرف و عقب نشینی نظامیان صهیونیست در قسمت شرقی به طوری که از منطقه‌های پرجمعیت به سمت منطقه نزدیک به مرزها حرکت کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: مرحله نخست توافق مذکور همچنین شامل توقف پروازهای نظامی و شناسایی در نوار غزه به مدت هشت ساعت در یک روز و ۱۰ ساعت در روزهای آزاد سازی اسرا است. بعد از گذشت یک هفته از آزاد سازی تمام زنان، نظامیان صهیونیست از خیابان الرشید همسو با خیابان صلاح الدین عقب نشینی می‌کنند تا ورود کمک‌های بشردوستانه تسهیل شود. همچنین به آوارگان فلسطینی غیرمسلح اجازه داده می‌شود به خانه‌های خود بازگردند و با آزادی در سراسر نوار غزه رفت و آمد کنند.

در بیست و دومین روز بعد از آزاد سازی ۲ سوم اسرا، نظامیان صهیونیست از مرکز نوار غزه به ویژه محور شهدا نتساریم و میدان الکویت و شرق صلاح الدین به سمت منطقه نزدیک به مرز عقب نشینی می‌کنند و آوارگان فلسطینی به شمال نوار غزه بازمی گردند. ورود کمک‌های بشردوستانه به صورت گسترده به میزان ۵۰۰ کامیون که نیمی از آن به سمت شمال ارسال می‌شود تسهیل خواهد شد.

بر اساس این توافق، نیروهای مقاومت ۳۳ اسیر زن و مرد صهیونیست را شامل صهیونیست‌های زیر ۱۹ سال، بالای ۵۰ سال و بیماران و زخمی‌ها آزاد می‌کنند. رژیم صهیونیستی نیز ۲۰ اسیر کودک و زن را در برابر هر اسیر صهیونیست آزاد می‌کند.

نیروهای مقاومت فلسطین تمام نظامیان زن صهیونیست را آزاد می‌کنند و در مقابل رژیم صهیونیستی در برابر آزادی هر یک از آنها ۴۰ اسیر فلسطینی (محکوم به حبس ابد و حبس عادی) را آزاد می‌کند. البته تل آویو می‌تواند بیشتر از ۲۰۰ اسیر آزاد نکند.

در نخستین روز اجرای توافق مذکور، نیروهای مقاومت سه صهیونیست را آزاد می‌کنند و بعد از آن هر سه روز سه صهیونیست دیگر را آزاد خواهند کرد. این روند آزادی ابتدا با زنان اسیر صهیونیست آغاز می‌شود و تا ۳۳ روز ادامه دارد. رژیم صهیونیستی نیز اسرای فلسطینی را آزاد می‌کند.

در این توافق ذکر شده که سازمان ملل و نهادهای ذیربط به وظایف خود در خصوص کمک رسانی به بخش‌های مختلف نوار غزه عمل کنند. بازسازی زیرساخت‌های برقی، آبی، فاضلابی و ارتباطی نوار غزه نیز آغاز می‌شود. در توافق مذکور بر لزوم واردات تجهیزات لازم برای برپا کردن اردوگاه‌های آوارگان تاکید شده است. در روز چهاردهمین، نیروهای نظامی زخمی می‌توانند از طریق گذرگاه رفح به خارج فلسطین برای درمان منتقل شوند.

مرحله دوم (۴۲ روز)

این مرحله شامل اقدامات لازم برای آغاز روند بازسازی فراگیر خانه‌ها، تأسیسات غیرنظامی و زیرساخت‌هایی است که بر اثر جنگ ویران شده‌اند.

مرحله سوم (۴۲ روز)

در توافق میان رژیم صهیونیستی و جنبش حماس، تبادل پیکرهای شهدای مقاومت و فلسطینی‌ها و اجساد صهیونیست‌های اشغالگر بعد از شناسایی آنها صورت می‌گیرد. در این توافق تاکید شده که طرف فلسطینی در بازسازی نوار غزه که پنج ساله است اقدام به بازسازی تأسیسات نظامی نکرده و هیچ مواد و تجهیزاتی که استفاده‌های نظامی دارند وارد نمی‌کند.

قطر، مصر و آمریکا کشورهای تضمین کننده اجرای این توافقنامه هستند.

کد خبر 6095170

دیگر خبرها

  • محاصره کارخانه اسلحه‌سازی حامی رژیم صهیونیستی در انگلیس
  • درخواست حماس برای فشار بر تل آویو جهت تعیین تکلیف اسرای غزه
  • جزئیات توافق پیشنهادی سه مرحله‌ای میان تل‌آویو و مقاومت فلسطین
  • جزئیات منتشر شده در رسانه‌ها از طرح پیشنهادی رژیم صهیونیستی به حماس
  • فلسطین، مسئله‌ای که عادی نمی‌شود!
  • گزارش تکان‌دهنده نهاد فلسطینی از جنایات اسرائیل | از بریدن سر، دست، پا و شکم و درآوردن لباس شهدا تا دفن آنها در زباله‌ و...
  • گزارش تکان‌دهنده نهاد فلسطینی از جنایات اسرائیل/ از مثله کردن شهدا تا دفن آنها در زباله‌
  • فون درلاین: حمله نظامی اسرائیل به رفح کاملاً غیرقابل‌قبول است
  • منبع فلسطینی: اسرائیل از مواضع خود عقب‌نشینی کرد
  • شمار شهدای نوار غزه به 34 هزار و 535 شهید رسید