Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیرجند- امسال بیش از ۵۵۲ هزار نفر از مردم خراسان جنوبی واجد شرایط رای دادن هستند و خود را برای انتخابات پرشورتر از سال های قبل آماده می کنند.

خبرگزاری مهر-گروه استان ها: کمتر از دو روز تا برگزاری دوازدهیمن دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا باقی مانده و این در حالی است که هر چه به روزهای پایانی تبلیغات نزدیک می شویم، شاهد تب و تاب های انتخاباتی میان طرفداران هستیم که این موضوع باعث ایجاد شور و هیجان گرم تری در ستادهای مردمی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فضای تبلیغاتی کاملا بر شهر حاکم شده و مردم گروه گروه و فوج فوج برای کاندیدای مورد علاقه شان به تبلیغ پرداخته اند. بدون شک حضور مردم پاسخ دندان شکنی به نقشه های دشمن خواهد بود.

مردم خراسان جنوبی تاکنون ۳۳ بار سابقه حضور در انتخابات را در کارنامه دارند. مردم این استان مانند سایر هموطنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ۱۱ انتخابات ریاست جمهوری، ۹ انتخابات مجلس شورای اسلامی، چهار انتخابات خبرگان رهبری، چهار انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با اشتیاق آراء خود را در صندوق های ریختند.

خراسان جنوبی درعمر یازده ساله خود شاهد برگزاری ۹ انتخابات بوده است که در تمامی این دوره ها مشارکت مردم بیش از ۷۲ درصد بوده و اینگونه به دنیا نشان دادند که همواره پشت ولایت فقیه ایستاده اند و برای تعیین سرنوشت کشورشان از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند.

همچنین مشارکت مردم این استان در دهمین و یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به ترتیب ۹۱ درصد و ۸۹.۴ درصد بوده است.

به طور حتم در این دوره از انتخابات با حضور در پای صندوق های اخذ رای باری دیگر به دشمن خواهند گفت که اینجا حکومت مردم سالاری بوده ودموکراسی های غربی جایی ندارند.

۵۵۲ هزار نفر در خراسان جنوبی واجد شرایط رای دادن هستند

دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ۵۵۲ هزار و ۲۸۸ نفر از مردم استان در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی و انتخابات ریاست جمهوری واجد شرایط رای دادن خواهند بود، اظهار داشت: امسال ۱۵ هزار و ۹۲۶ رأی اولی در استان پای صندوق های رأی خواهند رفت.

علی جزندری از پیش بینی ۸۹۷ شعبه اخذ رای در استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۷۱ شعبه اخذ رای شهری خواهد بود.

۸۹۷ شعبه اخذ رای در استان پیش بینی شده که از این تعداد ۲۷۱ شعبه اخذ رای شهری و ۶۲۶ شعبه روستایی خواهد بود وی ادامه داد: از مجموع شعب شهری استان ۲۵۰ شعبه ثابت و ۲۱ شعبه نیز سیار خواهد بود.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری خراسان جنوبی با اشاره به پیش بینی ۶۲۶ شعبه اخذ رای روستایی برای انتخابات پیش رو، عنوان داشت: از این تعداد نیز ۱۷۵ شعبه ثابت و ۴۵۱ شعبه سایر هستند.

به گفته جزندری در مجموع امسال ۴۲۵ شعبه اخذ رای ثابت و ۴۷۲ شعبه اخذ رای سیار در استان در نظر گرفته شده است.

همکاری ۱۳۵۰۰ نفر در انتخابات

وی با بیان اینکه امسال انتخابات شورای شهر بیرجند به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد، بیان داشت: در این راستا امسال ۹۲ شعبه اخذ رای در شهر بیرجند پیش بینی شده است.

دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی با بیان اینکه در ۹۰۸ روستای استان انتخابات شورای اسلامی را خواهیم داشت، بیان داشت: همچنین ۲۷ شهر استان نیز دارای شورا خواهد بود.

جزندری اضافه کرد: در مجموع امسال حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر در برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با ستاد انتخابات همکاری خواهند کرد.

نظارت ۱۱۰۰ نفر بر انتخابات شورای شهر و روستا

دبیر اجرایی هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای خراسان جنوبی نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر از پیش بینی ۸۹۷ شعبه اخذ رأی در استان خبر داد و گفت: در مجموع امسال بیش از یک هزار و ۱۰۰ ناظر و سر ناظر بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نظارت خواهند کرد.

در شهر بیرجند ۴۱۰ دستگاه اخذ رای الکترونیکی برای ۹۲ شعبه اخذ رأی در نظر گرفته شده است محمدرضا غیرتی با اشاره به برگزاری انتخابات الکترونیکی در شهر بیرجند، بیان کرد: با توجه به اینکه امسال در شهر بیرجند انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می شود و در هر شعبه سه دستگاه آراء مردم را ثبت می کنند بنابراین به منظور نظارت بیشتر در هر شعبه حداقل دو ناظرحضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: همچنین اگر در شعبه ای احساس شود که نیاز به نظارت بیشتری است آمادگی داریم تعداد ناظرین را افزایش دهیم.

به گفته وی امسال در شهر بیرجند ۴۱۰ دستگاه اخذ رای الکترونیکی برای ۹۲ شعبه اخذ رأی در نظر گرفته شده است.

دبیر اجرایی هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای خراسان جنوبی بیان داشت: در سایر شهرستان ها نیز برای هر شعبه شهری دو ناظر در نظر گرفته شده و برای هر شعبه روستایی نیز یک ناظر حضور خواهد داشت.

غیرتی اضافه کرد: علاوه بر این به طور متوسط برای هر ۱۱ شعبه در سطح استان یک سرناظر پیش بینی شده است.

همه چیز برای انتخابات قانون مند آماده است

وی با بیان اینکه ناظرین همه آموزش های لازم را دریافت کرده اند، عنوان داشت: این افراد به طور کامل به وظایف خود آشنایی دارند و همه چیز برای انتخابات قانون مند آماده است.

دبیر اجرایی هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت هیئت عالی نظارت استان از اسفندماه سال گذشته، بیان کرد: این هیئت با حضور سه عضو از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی کار خود را آغاز کرد.

غیرتی ادامه داد: بعد از تشکیل هیئت عالی بلافاصله هیئت های نظارت شهرستان و مراکز بخش نیز تشکیل شد.

وی با بیان اینکه از ۲۵ اسفندماه سال گذشته که دستور انتخابات صادر شد ۱۱ هیئت شهرستانی در استان فعالیت خود را آغاز کرد، افزود: هر کدام از این هیئت ها متشکل از پنج نفر عضو هستند.

دبیر اجرایی هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای خراسان جنوبی عنوان داشت: علاوه بر این در حال حاضر ۲۵ هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای مرکز بخش متشکل از سه نفر عضو در استان فعال بوده که از ابتدای آغاز انتخابات کار نظارت را آغاز و این فعالیت تا بعد از انتخابات نیز ادامه خواهد داشت.

غیرتی با بیان اینکه بعد از اعلام آراء باید نتایج حوزه های انتخابیه تایید شود، افزود: چنانچه نامزدی بر روند انتخابات اعتراض داشته باشد به مدت دو روز فرصت خواهد داشت تا اعتراض خود را به هیئت های نظارت اعلام و هیئت نظارت شهرستان و استان موظف است ظرف ۱۵ روز به آن پاسخ دهد.

نظارت ۴ هزار ناظر شورای نگهبان بر انتخابات

رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات خرسان جنوبی نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: فعالیت هئیت های نظارت بر انتخابات از شش ماه قبل آغاز شده است.

حجت الاسلام علی محمدی با بیان اینکه طی این شش ماه اقدامات شایسته ای انجام شده است، افزود: نیروهای نظارتی طی این مدت آموزش های لازم را دیده اند.

وی ادامه داد: همچنین طی این شش ماه هیئت های مرکزی نظارت، هیئت های استانی و هئیت های شهرستانی تشکیل شده و وظایف هر کدام نیز مشخص شده است.

حجت الاسلام محمدی بیان کرد: در این دوره از انتخابات قریب به چهار هزار نفر در سطح خراسان جنوبی بر صندوق های اخذ رأی نظارت دارند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات خرسان با بیان اینکه در کل استان ۹۰۲ صندوق اخذ رأی وجود خواهد داشت، افزود: برای صندوق های روستایی سه ناظر و برای صندوق های شهری نیز پنج ناظر پیش بینی شده است.

تمهیدات ترافیکی پلیس در روز انتخابات

جانشین فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی نیز به تمهیدات ترافیکی پلیس در روز انتخابات اشاره کرد و گفت: در راستای این طرح یکی از وظایف پلیس روانسازی ترافیک در محدوده شعب اخذ رأی و صندوق ها است.

سرهنگ سیعد دادگر بیان کرد: در همین راستا ماموران پلیس اقدام به روانسازی ترافیک در این محدوده خواهند کرد و از شهروندان نیز انتظار داریم با پلیس همکاری کنند.

وی اضافه کرد: حضور ماموران پلیس راهور در معابر تا پایان ساعت اخذ رای ادامه خواهد داشت.

جانشین فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی با تأکید بر رعایت نظم، انضباط و امنیت پایدار در انتخابات، عنوان داشت: در اوضاع انتخاباتی کشور افرادی معلوم الحال و معاند به دنبال ایجاد تنش در بین افراد جامعه هستند تا به مقاصد شوم خود دست یابند ولی نیروی انتظامی مصمم، هوشمند و با اقتدار با عوامل ناامنی برخورد خواهد کرد.

دادگر تأکید کرد: پلیس اجازه نخواهد داد که مخلان امنیت به اهداف خود برسند و به هرگونه نا امنی و بی نظمی طبق قانون رسیدگی خواهد کرد.

وی ادامه داد: فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی آمادگی کامل دارد تا انتخاباتی پرشور در امنیتی مطلوب با مشارکت حداکثری آحاد مردم برگزار شود و برگ زرین دیگری در تاریخ این انقلاب ماندگار شود.

مردم خراسان جنوبی در ۲۹ اردیبهشت ماه ۹۶ نیز همانند سنوات گذشته با حضور حداکثری خود پای صندوق های رای بار دیگر نشان خواهند داد که پشت نظام و رهبری خود تا پای جان ایستاده اند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۲۹۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی کامل خراسان جنوبی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،طالبی در ستاد انتخابات استان با اشاره به برگزاری چهار جلسه این ستاد برای برگزاری دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف افزود: تبلیغات دو نامزد حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف در استان بر اساس برنامه زمان بندی وزارت کشور از ۱۳ تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه است.

 وی با اشاره به اینکه وزارت کشور برنامه زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی را ابلاغ کرده است گفت: اقدامات مربوط به مرحله دوم انتخابات در استان طبق برنامه زمان‌بندی انجام شده  و تاکنون عقب‌ماندگی از برنامه نداریم.

معاون سیاسی استاندار افزود: کد انتخاباتی دو نامزد حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف که در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ بیشترین آرا را کسب کردند و در مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با هم رقابت می‌کنند، به فرمانداری‌ها اعلام شده تا اطلاع‌رسانی لازم برای این نامزد‌ها انجام شود و در تبلیغات از آن استفاده کنند.

طالبی گفت: اعتبارنامه سه منتخب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه فردوس، طبس، سرایان و بشرویه، قاینات و زیرکوه،  نهبندان و سربیشه  و نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری صادر شده و در حال طی مراحل اداری در مرکز است.

وی با اشاره به اینکه تعداد شعب پیش بینی شده برای دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف ۲۸۷ شعبه است افزود: از این تعداد ۱۶۷ شعبه ثابت و ۱۲۰ شعبه هم سیار است.

رئیس ستاد انتخابات استان گفت: در مرحله دوم انتخابات تعداد دو شعبه سیار نیز به شهرستان بیرجند در این حوزه انتخابیه اضافه شده است.

طالبی با اشاره به اینکه  تبلیغات نامزد‌ها به صورت مناظره دو طرفه و مستند از شبکه خاوران پخش می شود افزود: علاوه بر برگزاری مناظرات، مستند ۲۰ دقیقه‌ای هم از نامزد‌ها از شبکه استانی پخش می شود.

وی با اشاره به اینکه تکمیل فرم‌های آسیب شناسی مرحله اول انتخابات برای برگزاری هر چه بهتر دور دوم انتخابات انجام شده است گفت: جلسه توجیهی برای داوطلبان با حضور فرمانداران و مسئولان دستگاه‌های مربوط در فرمانداری بیرجند برگزار و هماهنگی‌های لازم نیز در این خصوص انجام شده است.

 رئیس ستاد انتخابات استان افزود: با توجه به شروع باد‌های ۱۳۰ روزه سیستان و احتمال بارش‌های ناگهانی در این زمان، باید پیش بینی‌های لازم در این خصوص انجام شود.

طالبی گفت: در مرحله اول و همچنین در مرحله دوم تاکنون همکاری خیلی خوب عوامل اجرایی و دستگاه‌های مرتبط برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات را شاهد بوده و هستیم.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری نیز گفت: در جلسه هفته گذشته تبلیغات انتخابات با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی به این نکته تأکید شد که از ظرفیت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای تبلیغات به خوبی استفاده شود.

ملکی افزود: از امروز با حضور نمایندگان هیئت نظارت و اجرایی، ضبط سه مناظره یک ساعته برای پخش از شبکه استانی انجام می‌شود.

وی گفت: ۸۰ نقطه برای تبلیغات در شهر بیرجند مشخص شده است و  شهرداری باید قبل از روز انتخابات اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد.

دیگر خبرها

  • آمادگی ۲۸۷ شعبه اخذ رأی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی
  • قاچاقچی سوخت بیش از ۲ میلیارد تومان جریمه شد
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • گنبدکاووس آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • آغاز ضبط مناظره های نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در خراسان جنوبی
  • آمادگی کامل خراسان جنوبی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • پیش‌بینی۲۸۷ شعبه أخذ رأی برای دور دوم انتخابات خراسان جنوبی
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • آمادگی سه شهرستان خراسان جنوبی برای دور دوم انتخابات مجلس
  • قاچاقچی سوخت ۸۸۸ میلیون تومان جریمه شد