Web Analytics Made Easy - Statcounter

تاروردی‌نسب با اشاره به کمبود اماکن تفریحی و منزلگاه در تبریز، گفت: برای استقبال از مسافران نواقص زیادی داریم و اگر ‌آن‌ها رفع نشود میزبان خوبی در تبریز 2018 نخواهیم بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛علی تاروردی نسب در گفت‌وگو باآناج با تاکید بر لزوم حفظ انبیه‌های تاریخی و احیاء آن‌ها، ابراز داشت: در تبریز پتانسیل‌های گردشگری زیادی وجود دارد اما وقتی مهمان می‌آید جز ائل‌گلی جای دیگری را نداریم تا به آن‌ها نشان دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به اماکن تاریخی شهرمان بی‌توجه بوده‌ایم و نتوانسته‌ایم آن‌ها را به نحو مطلوب ترمیم و با تبلیغات گسترده در معرض دید گردشگران قرار دهیم؛ برای همین هم امروز توریست‌ها اول به اصفهان و شیراز می‌روند و چنانچه بعداً فرصت کنند سری هم به تبریز می‌زنند.

کارشناس حوزه‌ی تاریخ و تمدن اسلامی با بیان اینکه تاکنون اقدامات خوبی برای تبریز 2018 صورت گرفته اما کافی نیست، خاطرنشان کرد: سازمان میراث فرهنگی نقش تعامل‌گرا دارد و شهرداری بیشترین اقدامات را برای تبریز 2018 انجام می‌دهد، برای همین هم شورا می‌تواند ریل‌گذار برنامه‌های این رویداد بزرگ باشد.

وی تاکید داشت: باید تا رسیدن تبریز 2018 مقداری از نواقص را رفع کنیم، ما نمی‌توانیم به توریست مدرسه بدهیم و بگوییم چادر بزنید! زمان کمی در اختیار داریم و تنها سرعت‌ عمل است که می‌تواند در شرایط فعلی برایمان آبروداری کند.

کاندیدای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تبریز به قدمت چندین هزار ساله تبریز اشاره کرد و یادآور شد: همه می‌دانند مصر تمدن چندین هزار ساله دارد و آن را به عنوان شهر باستانی می‌شناسند، تبریز هم یک شهر باستانی و دارای هویت اسلامی است اما مسئولان نتوانسته‌اند این قابلیت را در عرصه‌ی جهانی به نمایش بگذارند.

وی توضیح داد: توریست با خود پول می‌آورد و اشتغال‌زایی هم می‌کند، تمام وسایلی که گردشگران از تبریز می‌خرند، صادرات نامرئی هستند و اقشار مختلف مردم از حضور توریست‌ها بهره‌مند می‌شوند.

تاروردی نسب با بیان اینکه یکی از اقدامات شهرداری تبریز ایجاد فضایی مناسب در اطراف موزه قاجار و امیر نظام بود، عنوان کرد: چنین فضاهایی در اصفهان و شیراز زیاد است و برای آنکه ما بتوانیم از آن‌ها پیشی بگیریم باید بناهای تاریخی‌مان از جمله ارک را مرمت نماییم.

وی در پایان با انتقاد از عدم توجه به سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری، اذعان داشت: باتوجه به اتفاقاتی که در شورای چهارم رخ داد سرمایه‌گذاران احساس امنیت نکردند و برای همین هم امروز سرمایه‌گذار به خود جرأت آوردن سرمایه را نمی‌دهد، این مسایل باید در شورای پنجم ریشه‌کن شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۲۹۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش موقعیت های سرمایه گذاری گیلان در ایران اکسپو ۲۰۲۴

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان؛ وزیر کشور در بازدید از غرفه توانمندی‌های گیلان در اکسپو گفت: استان گیلان بهشت ایران با ظرفیت‌های کم نظیر است.
دکتر احمد وحیدی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی، تجاری و صادراتی گیلان افزود: باید از ظرفیت‌های کم نظیر گیلان به بهترین نحو بهره برده شود.
استاندار گیلان در حاشیه این بازدید گفت: ۲۰ موقعیت سرمایه گذاری با ۹۰ همت (۹۰ هزار میلیارد تومان) اعتبار در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ معرفی شده است.
دکتر اسدالله عباسی با بیان اینکه این نمایشگاه، فرصت خوبی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری کشور به ویژه گیلان است، افزود: تلاش شده توانمندی‌های اقتصادی، تجاری، کشاورزی و صادراتی در کنار زنجیره‌های ارزش ایجاد شده در راستای جهش تولید به سرمایه گذاران معرفی شود.
ششمین نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی در محل نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) در سالن ۴۱ نمایشگاه دائمی تهران در حال برگزاریست.
این نمایشگاه از هشتم تا ۱۲ اردیبهشت در تهران ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان
  • معرفی ۷۶ فرصت سرمایه‌گذاری آذربایجان‌غربی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • معرفی بیش از ۹۰ فرصت و بسته سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری آذربایجان غربی
  • ارائه توانمندی‌های گردشگری کردستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • معرفی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو
  • تراکتور فردا سرمربی خود را معرفی می‌کند!
  • نمایش موقعیت های سرمایه گذاری گیلان در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • ابتکار عمل یزدی‌ها برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تقدیر شد
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند