Web Analytics Made Easy - Statcounter

گرگان- اکثر شهروندان گرگانی معتقدند اکثر نامزدهای انتخابات شورای شهر برنامه خاصی برای ارائه ندارند و تنها شعار برنامه هایی سر می دهند که قابل اجرا نیست.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: در آستانه ۲۹ اردیبهشت و روز انتخابات، فضای سرد تبلیغات شهریبه‌یک‌باره شکسته شد.پوسترها از دیوار آویزان شد، بنرهای چهره‌های مختلف در سطح شهر قد کشید و عکس بود که روی عکس چسبانده می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزها اگر در خیابان‌های شهر گرگان قدم بزنید، گوش شهر پرشده از آهنگ‌های حماسی و پاپ، در برخی از خیابان‌ها پنج یا ۶ نامزد در کنار هم ستاد انتخاباتی خود را راه‌اندازی کرده‌اند و هر ستاد آهنگی را پخش می‌کند، پخش شیرینی و شربت و در برخی ستادها توزیع آش گرم هم از دیگر برنامه نامزدهای انتخابات شورای شهر و روستاست.

البته ناگفته نماند نامزدهای شوراهای شهر و روستای گرگان یک ماه مانده به آغاز تبلیغات رسمی به شکل محسوسی تبلیغات خود را آغاز کرده بودند. کافی بود یک روز از صبح تا عصر به امام‌زاده عبدالله گرگان بروید و در زمان تشیع و تدفین پیکرهایی که به امام‌زاده عبدالله آورده می‌شوند به صداهایی که از بلندگوی روضه‌خوان پخش می‌شد گوش فرا دهید تا پیام‌های تشکر روزه خوان از بابت حضور اعضای شورای شهر فعلی و اسامی چهره‌های فرهنگی ورزشی نام‌آشنای گرگان که نامزد پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا بودند را یک‌بار نه بلکه چندین بار از پشت تریبون بشنوید.

ساخت گروه‌های تلگرامی برای نامزد موردنظر هم جزو برنامه‌هایی بود که کاندیداهای تأییدشده و تأیید نشده پیش از آغاز زمان رسمی تبلیغات از ظرفیت آن برای تبلیغ برنامه‌های خود بهره برده‌اند. برپایی میتینگ‌های انتخاباتی، جلسات خانگی، حضور کارناوال‌های شادی در بین مردم، توزیع اقلام تبلیغاتی نظیر سررسید و خودکار، برگزاری همایش همراه با وعده شام و ناهار و ... از جمله روش‌های تبلیغات انتخابات شهر و روستا در گلستان است.

یکی از نکات قابل‌تأمل در تبلیغ ستادهای این نامزدها حضور افرادی است که از فعالیت‌ها و گرایش‌های سیاسی نامزدی که تبلیغش را می‌کند اطلاعی ندارند، با مراجعه به ستاد برخی از این نامزدها و با سؤالات ساده‌ای متوجه می‌شویم افراد حاضر اطلاع خاصی از نامزد موردحمایت خود نداشته و بعضاً برای کسب اطلاع به بروشورهای آماده مراجعه می‌کنند. برخی از ستادها هم تنها به دادن یک کارت ویزیت کوچک که معرفی کننده نامزد احتمالی است بسنده می‌کنند.

شعارهای نظیر «شکوه گرگان را چشم در انتظاریم»، «همه برای گرگان»، «گرگان توسعه پایدار»، «باورم این است به‌تنهایی نمی‌توانم»، «شهری سربلند ...» و ... شعارهایی است که در جلوی ستاد انتخابات کاندیداها به چشم می‌خورد.

از افتتاح بی تاریخ تله کابین تا ایجاد اشتغال

اما در بعضی نقاط شهر هم بنرهای عجیب دیدم. یکی بنر زده بود و همه را به حضور در کلنگ زنی انتخابات دعوت کرده اما زمان کلنگ زنی مشخص نبود. دیگری هم پیاده داده است که دو هزار شغل ایجاد می کند.

علی صیامی، یکی از شهروندان گرگانی که نظاره‌گر ولخرجی یکی از نامزدهای انتخابات شوراهاست، با تأسف سری تکان داد و به خبرنگار مهر گفت: من درک نمی‌کنم این ولخرجی‌ها و ریخت‌وپاش‌ها برای چیست، از یک‌سو این افراد ندای نجات شهر را سر می‌دهند از سوی دیگر تلاش می‌کنند با چنین ریخت‌وپاش‌هایی رأی مردم را جلب کنند.

وی تصریح کرد: بهتر بود این نامزدها برنامه‌های خود را برای بهتر شدن شهر گرگان ارائه دهند چراکه قشر فعلی جامعه قشر تحصیل‌کرده و آگاهی است که از کنار این مسائل به‌راحتی عبور نمی‌کند.

البته در مرکز استان ائتلاف‌هایی هم‌شکل گرفته است، گروه حامیان شهردار گرگان یکی از این ائتلاف‌هاست که پنج عضو شورای شهر فعلی گرگان را در خود جای‌داده است. ائتلاف «توسعه پایدار ایران‌زمین» هم چهار عضو فعلی شورای شهر را در خود جای‌داده است. اصلاح‌طلبان استان گلستان هم لیست امید خود را ارائه داده‌اند.

برای رأی دادن به ائتلاف‌ها توجهی ندارم چراکه ممکن است در این ائتلاف‌ها فردی وجود داشته باشد که صلاحیت لازم برای انتخاب شدن را نداشته باشد

بی توجهی مردم به ائتلاف ها

اراز محمد خوجه، ۲۳ ساله و یکی از شهروندان گرگانی است. وی در رابطه با ائتلاف نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا به خبرنگار مهر گفت: من برای رأی دادن به ائتلاف‌ها توجهی ندارم چراکه ممکن است در این ائتلاف‌هایی که اعلام‌شده است فردی وجود داشته باشد که ازنظر من صلاحیت لازم را نداشته باشد.

وی افزود: نه‌تنها من بلکه بسیاری از دوستان من هم همین نظر را دارند و به همین دلیل فکر نمی‌کنم ائتلاف خاصی در این انتخابات به شکل کامل پیروز شود.

این شهروند گرگانی ادامه داد: من طی این چند روزی که از شروع تبلیغات گذشته است سعی کرده‌ام به تمام ستادهایی که در طول مسیر پیاده‌روی‌ام بوده سر بزنم اما متأسفانه جز کارت ویزیت و تراکتی که شامل معرفی جزئی کاندیدای موردنظر است چیزی عایدم نشده است.

خوجه افزود: من انتظار دارم فردی که برای انتخابات شوراهای شهر و روستا اعلام آمادگی می‌کند ابتدا مشکلات شهری را شناسایی کند، پای صحبت مردم بنشیند و بررسی کند برای رفع مشکل به وجود آماده چه راهکاری مناسب است اما تنها تعداد معدودی چنین اقدامی کرده‌اند.

وی تصریح کرد: دیگر دوران انتخاب حزبی، تعصبانه و قومیتی به پایان رسیده و باید تلاش کنیم فرد اصلح را برای اداره امور شهری انتخاب کنیم.

طبق آخرین لیست منتشرشده توسط فرمانداری شهرستان گرگان ۲۴۷ نفر نامزد ۹ کرسی شورای شهر گرگان هستند، یعنی برای هر کرسی ۲۷ نفر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

از این تعداد حدود ۲۲ نامزد اصولگرا هستند، حدود ۱۴۳ نامزد خود را مستقل و اعتدال‌گرا می‌نامند و مابقی هم در جبهه اصلاحات هستند.

با آغاز ثبت‌نام داوطلبان شرکت در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور بیش از هشت هزار و ۴۰۰ نفر در گلستان ثبت‌نام کردند که تا این لحظه ۲۶۱ نفر انصراف داده و صلاحیت ۱۶۱ نفر آن‌ها هم در مراجع چهارگانه تائید نشده است.

طبق آمار اعلام‌شده از سوی ستاد انتخابات استان گلستان ۸۴۴ نفر در بخش مرکزی شهرستان گرگان و ۲۳۶ نفر در بخش بهاران ثبت‌نام کرده بودند. البته تعداد ثبت‌نام کنندگان برای رقابت در این دوره انتخابات شهر و روستا در سایر شهرستان‌های شرق استان فاصله‌ای زیادی باهم ندارند و بین حدود ۵۰۰ تا ۸۰۰ نفر ثبت‌نام کننده است.

رئیس ستاد انتخابات استان در گفتگو با خبرنگار مهر از تدارک سه هزار و ۲۷۵ شعبه اخذ رأی در استان گلستان خبر داد و گفت: هزار و ۶۶۰ شعبه اخذ رأی برای انتخابات ریاست جمهوری و هزار و ۶۱۵ شعبه اخذ رأی جهت برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا پیش‌بینی‌شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۲۹۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس 13 اردیبهشت شروع می‌شود/ پیش‌بینی هزار و 20 شعبه اخذ رای

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، سیدهادی طباطبایی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران و در خصوص جزئیات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان افزود: ۲ نفر که حائز بیشترین آرا مردم در شهرهای مشهد و کلات بودند روز ۲۱ اردیبهشت‌ماه با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت تا سهمیه پنجم این حوزه انتخابیه برای ورود به مجلس شورای اسلامی مشخص شود.

وی بیان کرد: از ۱۳ اردیبهشت‌ماه تبلیغات دوره دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی شروع خواهد شد که در این زمینه مناظرات و تبلیغات شخصی افراد در حال ضبط است.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی ادامه داد: افرادی که در فاصله بین اسفند و اردیبهشت‌ماه به سن رای دادن رسیده‌اند و فقط افرادی که در این حوزه انتخابیه در دور قبل رای داده باشند و یا اصلا رای نداده باشند می‌توانند رای بدهند.

وی گفت: با توجه به بررسی انجام شده از شعب اخذ رای، تعدادی از شعب که با استقبال کمتری روبرو بود را ادغام کردیم لذا برای شهر مشهد هزارو ۲۰ شعبه و برای کلات تعداد ۴۴ شعب اخذ رای تدارک دیده شده که در حال آماده شدن است.

طباطبایی افزود: در این دور از انتخابات مجلس شورای اسلامی بیش از ۱۸ هزار عوامل اجرایی که آموزش آن‌ها شروع شده است، به فرآیند برگزاری انتخابات کمک خواهند کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898681

دیگر خبرها

  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • اختصاصی|لیست ۱۶ نفره انتخاباتی شانا هفته آتی منتشر می‌شود
  • الکترونیکی بودن دور دوم انتخابات مجلس در آبادان
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • ائتلاف قالیباف و پایداری‌ها ادامه دارد؛ لیست مشترک در دور دوم انتخابات
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند از سیزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ائتلاف قالیباف و پایداری ها ادامه دارد /لیست مشترک در دور دوم انتخابات
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس 13 اردیبهشت شروع می‌شود/ پیش‌بینی هزار و 20 شعبه اخذ رای
  • تماشای مناظره از شبکه تهران
  • قرعه‌کشی تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس برگزار شد/ تماشای مناظره و برنامه‌های تبلیغاتی از شبکه تهران