Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@07:59:27 GMT

وعده هایی برای اثبات خود/ لیست های سیاسی بر تخصص غلبه دارد

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۲۹۵۲۹

وعده هایی برای اثبات خود/ لیست های سیاسی بر تخصص غلبه دارد

زنجان- تبلیغات انتخابات شوراها این روزها آنقدر برجسته شده است که تبلیغات ریاست جمهوری را تحت الشعاع خود قرار داده است و بیش از ۲۵۰ کاندیدا هر کدام با وعده های مختلف سعی در اثبات خود دارند.

خبرگزاری مهر-گروه استانها: شهروندان زنجان در حالی پنجمین دروه انتخابات شوراها را تجربه می کنند که با انبوهی از وعده ها و پروژه های عملی نشده مواجه هستند، وعده های که تنها برای رای آوردن بوده و مردم شهر زنجان بخصوص مناطق حاشیه ای کمتر توسعه یافته شهر مردد هستند که به چهرها رای بدهند یا به لیست هایی که به آنها هم امیدی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهار دوره فعالیت شوراها در شهر زنجان به گونه ای بوده که این فعالیت ها همواره دستخوش چالش و مشکلات فراوان بوده و به دلیل تفکرات خاص آنچنان که باید این شوراها نتوانسته اند در حد انتظار ظاهر شوند. همواره مشکلات مانع از تحقق اهداف شورا شده است به گونه ای که بعضی مواقع نگاه های سیاسی بر فعالیت و وظایف شورا سایه انداخته و مانع از تحقق اهداف آن بوده است.

شوراهای شهر داری کمیسیون های متنوع و البته تخصصی هستند که شامل کمیسیون برنامه وبودجه و امور حقوقی، کمیسیون فرهنگی ، اجتماعی و امور ورزشی، کمیسیون عمران و خدمات شهری، کمیسیون سرمایه گذاری می باشد. موفقیت این کمیسیون ها در گروه برخورد و نگاه تخصصی در این کمیسیون ها است ولی باید قبول کنیم که به جز موارد خاص نگاه تخصصی در این شوراها حاکم نبوده است.

آزمون پس داده هایی که تنها دیدگاه سیاسی را بر شوراها حاکم کرده اند

در این میان با وجود اراده لیست های متعدد تنها چیزی که در این لیست ها به ندرت می توان دید نبود تخصص های مورد نیاز برای شورای شهر است. آزمون پس داده هایی که تنها دیدگاه سیاسی را بر شوراهای گذشته حاکم کرده اند امروز باز به عرصه آمده اند تا شاید با سوار بر موج ایجاد شده توسط انتخابات ریاست جمهوری به شورا راه یابند.

شهر زنجان نیازمند فعالیت و تلاش است، امروز شهر زنجان فارغ از همه دسته بندی ها و جناح بندهای سیاسی نیاز به فعالیت و توسعه دارد، و طی دوره های گذشته با وجود حضور برخی افراد که همواره برای تحقق توسعه شهری در زنجان تلاش کرده اند، تحت تاثیر غالب سیاسی کاری ها در این شوراها بودند. امروز حاصل این فرایند شهری است که از بسیاری از مولفه های یک شهر توسعه یافته فاصه دارد.

پروژه ای همانند سبزمیدان، سیدالشهدا، پارکینگ سبزمیدان و بسیاری از پروژه های نمیه تمام حاصل نبود دیدگاه تخصصی و سیاسی کاری در این شوراها است.

یک کارشناس معماری در این زمینه گفت: با تمامی این واقعیت های تلخ نقش مفقوده رسانه های استان، دلسوزان، بزرگان و کارشناسان و مسئولان برای آگاهی بخشی به توده مردم جهت انتخاب آگاهانه و معقول بسیار محسوس بوده و متاسفانه برخی رسانه ها به جای پرداختن به رسالت اصلی خود مصمم هستند انرژی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری و گروه و جریان حامی خود بگذارند.

احمد اسدی افزود: واقعیت های موجود در فضای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سطح کشور و استان زنجان بسیار تلخ است. در شهر زنجان شاهدیم تکثر افراد برای ورود به شورای اسلامی شهر زنجان که نیازمند ۹ عضو بوده، بسیار زیاد است. دلیل این تکثر افراد تنزل بسیار زیاد جایگاه شورا در جامعه و نبود تشکل های و احزاب سیاسی برای معرفی لیست نامزدهای مورد حمایت خود است.

متاسفانه مشکلات زیادی در ساختار برگزاری انتخابات شوراها در کشور وجود دارد که موجب شده تشخیص فرد اصلح از غیراصلح بسیار دشوار شوداین فعال رسانه ای استان زنجان، گفت: در این شرایط حضوربیش از ۲۵۰ کاندید برای ورود به پارلمان محلی انتخاب را برای شهروندان زنجانی بسیار دشوار کرده و عملا در یک شرایط ایده آل انتخاب فرد اصلح در بازه زمانی بسیار کوتاه نزدیک به غیرممکن است.

اسدی افزود: متاسفانه مشکلات زیادی در ساختار برگزاری انتخابات شوراها در کشور وجود دارد که موجب شده تشخیص فرد اصلح از غیراصلح بسیار دشوار شود. در این شرایط عدم آگاهی مردم از شناخت کاندیداها در کنار آگاهی پایین در شناخت وظایف و اختیارات شوراها موجب می شود انتخاب افراد همراه با خطا باشد که آینده شهر را دچار مخاطره می کند.

وی ادامه داد: آنچه که در فضای انتخاباتی شورای شهر زنجان مشهود است حضور بیش از ۲۵۰ کاندیدی است که اکثر آن ها هیچ سابقه اجرایی نداشته و اصولا تسلط لازم بر وظایف و اختیارات شوراها ندارند. کنار آن شاهدیم غالب افراد اصولا از مدیریت شهری اطلاعات مناسبی ندارند و در تشخیص مسائل مربوط به مدیریت شهری و سایر ارگان ها ضعیف و ناتوان هستند.

این کارشناس معماری افزود: غالب کاندیداها معتقدند چون تحصیلات آکادمیک در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکتری دارند پس توان لازم برای حضور در پارلمان محلی را داشته و می توانند برای ۴۰۰ هزار نفر جمعیت شهر زنجان تصمیم گرفته و به قول خود مسیر توسعه و پیشرفت را برای آن هموار کنند! متاسفانه همین سطح تفکرات خود گویای این واقعیت تلخ است که بزرگان این شهر نظاره گر رقابت افرادی هستند که غالب آن ها صلاحیت مناسبی برای ورود به این جایگاه مهم را ندارند.

اسدی افزود: به تعبیر روشن تر برخی برای بزرگ شدن از صندلی شورا استفاده می کنند؛ در حالی که این افراد شایسته هستند که باید صندلی شورا را در مدیریت شهری و توسعه شهر بزرگ کنند در عین حال باید سوال کرد چرا امروز بزرگان شهر نظاره گر انتخابات هستند و به صحنه نمی‌آیند.

وی گفت: یک واقعیت تلخ دیگر در انتخابات شورای شهر زنجان ادامه مسابقه فتوشاپی برای تکیه بر صندلی شورا است. رقابتی که اخلاق را زیرپا گذاشته و آن را فدای بزرگ نمایی افراد کوچک کرده است. متاسفانه تجربه تلخ دوران گذشته موجب شده ترس بر پیشانی دلسوزان این شهر در این دوره نیز نقش بسته و تنها امید دلسوزان تدبیر و حرکت عقلانی شهروندان زنجانی باشد.

برخی برای ورود به شورای شهر زنجان حاضرند هر هزینه و ترفند و اقدامی را انجام دهند

اسدی افزود: در روزهایی که طراح ها و موسسات چاپ و نشر بازار خوبی از هزینه های میلیونی نامزدهای انتخاباتی دارند، برخی برای ورود به شورای شهر زنجان حاضرند هر هزینه و ترفند و اقدامی را انجام دهند.

این کارشناس معماری گفت: اما سوال مهم در این راستا اینکه بیش از ۲۵۰ کاندید شورای شهر زنجان چه میزان از سرمایه های ملی شهر و کشور را در این کارزار با رویکرد منطقی هزینه می کنند؟ شاید بتوان به جرات هزینه های بسیار سنگینی توسط این افراد در سطح شهر هزینه می شود که مسیر و رویکرد درست و معقولی ندارد! در واقع سرمایه های شهر با پوسترهای رنگ و لعابدار بر روی زمین و مبلمان شهری تنها زشتی، اتلاف منابع و کار زیاد برای کارگران شهرداری را به ارمغان می آورد که جای بسی تاسف است.

بی شک شهر زنجان نیازمند تخصص و نگاه کارشناسی است و با چهره های فتوشاپی نمی توان شهری توسعه یافته را انتظار داشت، شهری که نه در لیست های ارائه شده برای انتخابات می توان همه ۹ نفر را دارای تخصص و سابقه اجرایی یا تخصیص برای شورای شهر دید و نه در ائتلاف ها.

برخی لیست ها و چهرهای حاضر در انتخابات هر چند دارای تخصص و تجربه هستند ولی تجربه تلخ انتخابات شوراهای گذشته این رانشان می دهد که به جز شوراهای شهر دور اول چهره های فتوشاپی بر چهره های متخصص و توانمند پیشی گرفته اند و تعدادی از فتوشاپی ها وارد شورا شده اند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۲۹۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود

سخنگوی شورای ائتلاف اعلام کرد: فهرست شورای متبوعش در دومین مرحله انتخابات مجلس آخر هفته و همزمان با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیر ابراهیم رسولی اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر اعلام لیست شانا در هفته جاری را تکذیب کرد و گفت: لیست در هفته آخر و با شروع زمان تبلیغات اعلام می‌شود.

وی ۱ اردیبهشت‌ماه در مورد برنامه این شورا برای دور دوم انتخابات گفته بود: ۱۳ نفر از نامزدهای این شورا به دور دوم راه یافته‌اند و چون بنای ما بر ارائه لیست کامل است، در مورد ۳ نفر باقی‌مانده با رایزنی با گزینه‌های دیگر به جمع‌بندی رسیده و در نهایت لیست ۱۶ نفره خواهیم داد.

پیش از این برخی رسانه‌ها هم از رونمایی لیست ۱۶ نفره شورای ائتلاف که ۱۳ نفر آن مشخص است در اوایل هفته جاری خبر داده بودند!

به گزارش ایمنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان کاندیداهای حاضر در عرصه رقابت ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

طبق اعلام وزارت کشور تعداد رأی صحیح مأخوذه در حوزه انتخابیه تهران ۱ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۵۷ رأی بود از بین نامزدها تعداد ۱۴ نفر به طور مستقیم وارد مجلس شدند و ۳۲ نفر دیگر نیز به مرحله دوم انتخابات راه یافتند که برای تصدی ۱۶ کرسی باقی مانده بهارستان در ۲۱ اردیبهشت به رقابت خواهند پرداخت.

آخرین جلسه مجلس یازدهم ۲ خرداد تشکیل و مراسم افتتاحیه مجلس شورای اسلامی در دوره دوازدهم، ۷ خرداد ماه با حضور مسئولان کشوری و لشکری و با پیام مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 748434

دیگر خبرها

  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • پزشکیان لیدر می‌شود؟
  • پزشکیان لیدر می‌شود؟/ترکیب‌ احتمالی فراکسیون‌های مجلس آینده
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی
  • عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی و شکستنی اسراییل را اثبات کرد
  • عملیات وعده صادق اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در دنیا اثبات کرد
  • عملیات تنبیهی وعده صادق، اثبات ظهور قدرت نظامی ایران به جهان
  • عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی و شکستنی اسراییل رو اثبات کرد