Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز ، عبد العزیز بن حبتور، نخست وزیر دولت نجات ملی یمن که وابسته به حوثی‌هاست در گفتگو با شبکه خبری المیادین گفت: تمامی قطعنامه‌های شورای امنیت در مورد یمن با پول‌های عربستان خریداری شدند. یمنی‌ها به دوستان خود در ایران،‌ سوریه، عراق، لبنان،‌ الجزایر،‌ روسیه و چین برای شکست محاصره سیاسی تکیه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست وزیر دولت نجات ملی با اشاره به اینکه قطعنامه شماره 2216 ظالمانه و اجحاف در حق مردم یمن بوده و نمی‌توان آن را محقق کرد، از روسیه نیز خواست در راستای بازگشایی فرودگاه صنعاء برای شهروندان، ‌زخمی‌ها، دانشجویان و نیازمندان اعمال فشار کند.

این مسئول یمنی در ادامه تاکید کرد، به طرحی جدی و نه تکرار کسل‌آور برای نماینده سازمان ملل نیاز است.

وی از چین برای لغو محاصره یمن در راستای منافع استراتژیک و اقتصادی‌اش و نیز از دوستان یمن برای کمک در تمامی زمینه‌ها دعوت کرد.

نخست وزیر یمن درباره اختلاف نظر میان علی عبدالله صالح،‌ رئیس جمهور سابق و عبدالملک الحوثی،‌ رهبر جنبش انصارالله و نیز اختلاف نظر میان کابینه و شورای سیاسی تاکید کرد: اینها صحت نداشته و تنها شایعاتی هستند که رسانه‌های دشمن به راه می‌اندازند.

بن حبتور افزود: حوادث استان‌های جنوبی و شرقی یمن نتیجه اشغال‌گری عربستان و امارات هستند به ویژه که این دو کشور طرحی قدیمی برای تقسیم دوباره یمن به مناطق تحت کنترل وابسته به خود دارند اما در کنترل بر جنوب یمن با یکدیگر رقابت دارند.

وی فاش کرد،‌ عربستان طرحی قدیمی در حضرموت و شبوه برای عبور دادن لوله‌های انتقال نفت به دریای عرب بدون نیاز به عبور از تنگه هرمز دارد.

بن حبتور درباره سازش در یمن افزود: آمریکا آن قدر که به دنبال طولانی کردن جنگ در یمن است به دنبال راه‌حل‌هایی برای پایان دادن به آن و سازش در این کشور نیست.

نخست وزیر دولت نجات ملی یمن در پایان حمایت انسانی، تسلیحاتی و لجستیک از جبهه‌ها را اولویت این دولت دانست.

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۲۹۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ دیدار نخست وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان

نخست وزیر بورکینافاسو امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ طی سفر به تهران با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیگر خبرها

  • باکو ادعای فرانسه درباره حمایت از تجزیه طلبان را رد کرد
  • عکس/ دیدار نخست وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم
  • النصر و رونالدو به دنبال شکست طلسم ۳۴ ساله
  • اتاق‌های بازرگانی برای شبکه‌سازی به دنبال گسترش ارتباطات باشند
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • لحظات نفس‌گیر نجات ۴ مرد جوان گرفتار در سیلاب عربستان (فیلم)
  • عملیات نجات نفس‌گیر در سیل عربستان؛ مهارت این جوان ستودنی است! | فیلم