Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از اهداف رسانه ها در ایام انتخابات جلب مشارکت های حداکثری مردم و آگاهی بخشی به جامعه است که نیازمند آسیب شناسی کارکرد حوزه رسانه در ایام تبلیغات می باشد.
بر این اساس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز همدان با برگزاری میزگردی با حضور برخی از فعالان و اهالی رسانه و مطبوعات استان همدان تلاش کرده تا ضمن بررسی آسیب های مترتب بر کارکرد انتخاباتی رسانه ها، بایدها و نبایدهایی که می تواند در انتخابات پیشرو منجر به خلق حماسه ای از جنس مردم را بار دیگر بر تاریخ سراسر افتخار ایران اسلامی ثبت و ضبط کند ، بازخوانی و تبیین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



***نامزدهای انتخاباتی به شعور مردم احترام بگذارند
مدیر مسئول روزنامه همدان پیام در این ارتباط گفت: نقش مطبوعات و رسانه ها در جهت تنویر افکار عمومی و پرداختن به سطح دانش جامعه و مردم بسیار پر رنگ است .
نصرت الله طاقتی احسن افزود: انتخابات فرصتی است که می تواند که تنها تاکیدی بر نقش رسانه ها باشد و فرصتی است که جامعه رسانه ای استان و کشور وارد عرصه شوند و به وظیفه خود که روشن ساختن افکار عمومی و بالا بردن سطح معلومات و دانش مردم است، عمل کنند.
وی بیان کرد: در فضای خوبی که در جامعه است و با قدرت تاثیر گذاری که رسانه ها اعم از صدا و سیما و رسانه های مکتوب نشان می دهد آنچه که در انتخابات جامعه را پیش می برد رسانه ها هستند و اینکه چگونه هریک از کاندیداها و کارکرد های آنها را مرور کنیم.
وی با بیان اینکه در حوزه رسانه، تبلیغات و اطلاعات و آگاهی سازی وظیفه سنگینی است افزود: برای آنکه قدرت انتخاب درست را در جامعه توسعه دهیم نیازمند ابزار رسانه هستیم که به دست قلم و فکر ها شکل می گیرد و این روزها بیشتر به چشم می آید.
مدیر مسئول روزنامه همدان پیام در پاسخ به سوالی مبنی بر نقش شبکه های اجتماعی در تنویر افکار عمومی تصریح کرد: شبکه های اجتماعی در دنیا شکل گرفته اما نمی تواند جایگزین رسانه های دیگر باشد چرا که ممکن است تاثیرات کمی داشته باشد، اما شبکه های اجتماعی به کمک رسانه های دیگر آمده و موجب هم افزایی و بالا بردن سطح مطالعه عمومی شده است.
طاقتی احسن تاکید کرد: شبکه های اجتماعی با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی تا حدودی در انتخابات می تواند موثر باشند چرا که این شبکه ها قشر جوان را هدف قرارداده است .
وی ادامه داد: شبکه های اجتماعی در انتخاب کاندیدای مورد نظر افراد، تاثیر بالایی نداشته بلکه از منظر تثبیت نگرش مورد وثوق بوده است و در این جوامع به مرور اقبالی که از رسانه مکتوب کاهش یافته بود برمی گردد و رسانه های مکتوب حضور خواهند یافت .
وی افزود: رسانه ها باید اخلاق رسانه ای را اولویت قرار دهند و از نشر شعارهای غیرممکن کاندیداها نیز پرهیز نمایند.
این فعال رسانه ای استان همدان گفت: با ورود و بروز شبکه های اجتماعی که هر کدام افراد را به یک خبرنگار تحلیلگر و مفسر تبدیل می کنند، رسانه ها باید کارکرد خود را بر نکات اخلاقی و آموزشی برای تنویر افکار عمومی و کمک به رشد اجتماعی جامعه معطوف کنند.
طاقتی احسن تصریح کرد: فضای انتخابات ناگزیر فضای احساسی است و احساسات بر عقل حاکم می شود و اینجاست که رسانه ها باید ضمن کاستن التهابات جامعه فضای جامعه را به سمت تعقل پیش ببرند.
وی با بیان اینکه رسانه ضمن حفظ دیدگاه سیاسی خود نباید به عنوان یک حزب عمل کند افزود: بحث های حزبی در رد و تخریب شکل نگیرد و حداقل هرکسی فقط دیدگاه خود را بیان کند چرا که مردم آگاه تر از آن هستند که ما فکر می کنیم و ما به عنوان امانت دار جامعه ، رسالت را به درستی انجام دهیم.
مدیر مسئول روزنامه همدان پیام تصریح کرد: رسانه ها می توانند بهتر از این عمل کنند و این فضا یک امتحان است که امیدواریم از این فضا سربلند بیرون بیاییم.
وی ادامه داد: همدان پیام به عنوان روزنامه محلی سیاستهایی را در راستای اهداف کاری خود ایجاد کرده که شور و نشاط اجتماعی برای حضور حداکثری و جهت انتخاب بهتر در بین مردم یکی از آنها است.
وی با بیان اینکه داوطلبان و کاندیداها باید صداقت را الگوی رفتاری و گفتاری خود قرار دهند افزود: نامزدهای انتخاباتی باید در حد توان و اختیاراتی که قانون تعریف کرده حرف بزنند.
طاقتی با اشاره به برگزاری انتخابات شوراها اسلامی شهرها افزود: نماینده پارلمان شهری باید بدانند چه اختیاراتی دارند اما تعدادی از نامزدهای انتخاباتی شورای شهر هنوز فرصت نکرده اند شرح وظایفه عضو شورا را بخوانند .
وی به کاندیدهای انتخاباتی توصیه کرد: از آنجا که چشم جامعه و نظام به عملکرد رسانه ها است ما موظفیم به عنوان سربازانی امین و صادق برای جامعه در این مسیر گام برداریم.

*** حرکت بر مدار قانون و اخلاق تکلیف رسانه در انتخابات است
سرپرست خبرگزاری تسنیم در استان همدان نیز گفت: آنچه که مشخص است هیچگاه دشمنان جمهوری اسلامی نخواستند انتخابات خوب و پرشور و سالم در کشور برگزار شود.
مسلم مخفی افزود: برای برگزاری انتخابات شکوهمند رسانه ها سه تکلیف بر عهده دارند که شور آفرینی و نشاط اجتماعی بخشی مهمی از آن است .
وی با بیان اینکه رسانه های جمعی با برگزاری جلسات و نشست ها نقش خود را در ایجاد این شور اجتماعی اجرا کرده اند افزود: تا شور آفرینی نباشد مردم در صحنه نمی آیند.
وی برگزاری انتخابات خوب و سالم را از تکلیف های مهم مسئولان دانست و افزود: اگر می خواهیم یک انتخابات خوب و قانونی برگزار شود باید رسانه ها و جناح های سیاسی براساس قانون حرکت کنند.
وی بیان کرد: انتخاب اصلح از دیگر موارد مهم در برگزاری انتخاباتی شکوهمند است که رسانه ها در کنار نامزدهای انتخاباتی بتوانند برنامه های هریک را چگونه تبیین کنند.
سرپرست خبرگزاری تسنیم در استان همدان ادامه داد: در شبکه های اجتماعی اتاق فکری که تولید محتوا کنند وجود ندارد و از سوی رسانه ای مکتوب تغذیه می شوند و تغذیه فکری رسانه ها هستند و این نشان می دهد رسانه ها کارکرد خود را دارند.
وی با بیان اینکه شبکه های اجتماعی موجب شده که مطالعه عمومی کاهش یافته و بیشتر به مطالعه در فضای مجازی تغییر گرایش پیدا کند افزود: این احساس خطر را باید جدی گرفت.
مخفی با تاکید بر رعایت اصل اخلاق انتخاباتی از سوی طرفداران جناح های مختلف تصریحخ کرد: فضای شبکه های اجتماعی باید کنترل شود چرا که در این فضا به راحتی تهمت و افترا زده می شود راه فرار بسیار زیاد است و در بعد نظارتی باید ساختاری قانونمند تعریف شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: بعد از موضوع حضور حداکثری که برای ایران قدرت بین المللی ایجاد می کند انتخاب اصلح مهمترین موضوع انتخابات است که رسانه ها باید به مصداق نپردازند.
سرپرست خبرگزاری تسنیم ادامه داد: رسانه باید درایت داشته باشد و شیطنت های رسانه ای کنار گذاشته شود و با بیان شاخصه های اصلح در انتخاب مردم نقش موثری داشته باشند.
وی با اشاره به مناظره های کاندیداهای ریاست جمهوری تصریح کرد: اگر شاخصه های اصلح را بیان کنیم و مناظره ها یک برنامه خوب برای انتخاب اصلح باشد مردم نیز به طور یقین انتخاب بهتری خواهند داشت.
این فعال رسانه ای ادامه داد: در حالی که سه مناظره اخیر در اذهان عمومی موجب به وجود آمدن تشویش فکری بوده است.

*** ایجاد امنیت روانی و جلب مشارکت حداکثری تکلیف انتخاباتی رسانه ها است
نایب رییس خانه مطبوعات استان همدان نیز گفت: حفظ و پاس داشت حریم رسانه در فضای انتخابات و رعایت قانون و امنیت و مشارکت حداکثری برای رسانه ها بسیار مهم است.
فاطمه حبیبی با بیان اینکه یک رسانه باید حقیقت گو و منطقی باشد افزود: رسانه ها باید از مسایلی که باعث ایجاد تنش در جامعه شده و عواملی که وحدت را از بین می برد پرهیز کنند.
وی اضافه کرد: دعوت به مشارکت حداکثری مردم از مهمترین وظایف مطبوعات است و از مردم بخواهد این نقش را به خوبی ایفاد کند و گفت و گوی هایی که می توان شور را در مردم تزریق کرد را انجام دهند.
وی با بیان اینکه رسانه ها به عنوان زبان گویای مردم باید در انتخابات پیش رو از نامزدها بخواهند افزود: آسیبی که در برخی رسانه ها شاهد هستیم رویکردی است که به اعتماد مردم آسیب وارد می کند.
نایب رئیس خانه مطبوعات همدان با بیان اینکه امروز نباید در فضای مجازی و در حوزه انتخابات سرعت را فدای دقت کرده گفت: فضای مجازی برای رسانه ها فرصتی است تا با انتشار اخبار به بهترین شیوه در عرصه انتخابات حضور پیدا کنند اما برخی رسانه های ما متاسفانه در این وادی نقش احزاب را بازی می کنند.
وی با بیان اینکه وظیفه اطلاع رسانی عهده رسانه ها است و رسانه ها از کار حزبی باید پرهیز کنند افزود: متاسفانه در نبود احزاب پویا برخی رسانه ها جایگزین عملکرد احزاب شده و کار آنها را انجام می دهند.
حبیبی تصریح کرد: نبود احزاب قوی و برنامه محور در کشور به جامعه آسیب وارد کرده و موجب شده در فضای مجازی به راحتی افراد به یکدیگر تهمت و افترا می زنند.
وی با تاکید بر اینکه از فضای مجازی ئ شبکه های اجتماعی در عرصه انتخابات باید به عنوان فرصت استفاده شود افزود: در معرفی فرد اصلح به جامعه باید تمام مطالب عنوان شده را فارغ از بی اخلاق هایی که باعث تنش در جامعه می شود، مطرح کرد .
وی با بیان اینکه مردم به شعور سیاسی رسیده اند و باید به همه گزینه ها را عنوان کنیم تا مردم تصمیم بگیرند افزود: شعور سیاسی مردم بالا رفته است و انتخاب اصلح به هر کاندید هم بستگی دارد که چه گذشته ای دارند تا به تحلیل برسند.
نایب رئیس خانه مطبوعات ادامه داد: مناظره ها می توانست در فضای بهتری انجام شود و فارغ از بداخلاقی ، کاندیداها برنامه هایی که به تعالی نظام و رفع دغده های مردم کمک می کرد را مطرح کنند.
حبیبی با تاکید بر اینکه در چنین شرایطی اخلاق را زیر پا نگذاریم افزود: نامزدهای انتخاباتی نباید از هدف خود دور شوند چرا که نیامده اند کار ساختگی انجام دهند بلکه باید واقعیت را درست برای قضاوت مردم مطرح کنند.
وی افزود: در حال حاضر رسانه ها حاشیه امن ندارند و دسترسی به مطالب رسانه ها متفاوت است و هر یک با سیاست خاصی موارد را تبیین می کنند اما آنچه که باید به آن توجه کرد محدودیتی است که برای رسانه ایجاد می شود.

**کارشناس ارشد علوم ارتباطات اجتماعی گفت: در شرایطی که انتخابات به عنوان یک حرکت مواج حماسی و رفراندوم انقلابی در پرونده نظام اسلامی به ثبت خواهد رسید، بنگاه های فرافکن می خواهند در این شرایط مزاحمت هایی را برای انحراف افکار عمومی ایجاد کنند و لذا وظیفه رسانه ها نظام اسلامی در این بخش سنگین تر خواهد شد تا بتوان با قلمی از جنس حقیقت و انصاف که قداست آن بر اهالی آن غیرقابل انکار است، فارغ از هر نگاه حزبی و جناحی بر مدار حفظ خطوط قرمزی که در نظام ترسیم شده، شور و نشاط و فرصت انتخاب اصلح ترین را برای مردم ایجاد کرد.
اکبر بهاروند افزود: امروز بروز و ظهور گسترده شبکه های اجتماعی بر بستر فضای مجازی ضمن مزایای پرشمار، دغدغه ای را برای انتقال پیام های مبتنی بر صحت و دقت برای اصحاب رسانه و مسوولان ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: در این میان خبرگزاریها و بسیاری رسانه های موجود و دارای شناسنامه، بخش اعظمی از وظیفه تنویر افکار عمومی را برعهده داریم و در شرایط امروز انتخابات که برخی از شبکه های اجتماعی بدون مجوز به افکار عمومی آسیب می زنند و به تعبییری دایه مهربانتر از مادر می شوند، مکلفیم گوی سبقت را ربوده و با تولید محصولات خبری متقن در جهت تنویر افکار عمومی گام برداریم.
وی با بیان اینکه در استان همدان رسانه ها به گونه ای عمل می کنند که کمتر آسیبی را به بدنه جامعه وارد می کنند افزود: اما در شبکه های اجتماعی اخلاق زیر پا گذاشته می شود.
این کارشناس علوم ارتباطات اجتماعی ادامه داد: فضای مجازی امروز بخش قابل توجهی از سبد مطالعه مردم را در دست گرفته و ما به عنوان متولیان امور رسانه ای باید با رویکرد نوین اطلاع رسانی جایگاه خود را تثبیت کنیم و محصولاتی را تولید کنیم که مخاطبان را از دست ندهیم.
بهاروند با ذکر این موضوع که چگونه می توان در میان شبکه اجتماعی قارچ گونه جایگاه خود را تثبیت کنیم؟ افزود: به عنوان مثال خبرگزاری جمهوری اسلامی با تجهیز، روزآمدی و بهره گیری از ابزارهای نوظهور انتقال پیام با حفظ شعار محوری صحت و دقت و تلفیق محصولات تولیدی خبری با چاشنی اخلاق ، تلاش کرده تا در فضای انتخابات جاری فرصت قضاوت و انتخاب آگاهانه را برای مردم و مخاطبان خود مهیا کند.
وی گفت: رسانه باید با رعایت اخلاق و اصول مبتنی بر ارزش ها نظام اسلامی، فضایی را ایجاد کنند که مردم در انتخاب گزینه اصلح دچار شبه نشوند.
وی درباره برگزاری انتخابات پارلمان شهری نیز گفت: ساختار شهر با تیم تخصصی و علمی رشد و نمو پیدا می کند و قوانین در بحث ورود افراد به عنوان کاندیدا در انتخابات شوراها نیاز به بازنگری دارد.
این فعال رسانه ای ادامه داد: آنچه که باید دنبال کنیم این است که حد اقل از مجاری رسانه ها برخی کاندیداها با شعور مردم بازی نکنند و خدایی نکرده رسانه ها با رویکرد تجاری و یا نگاه سهم خواهانه برخی افراد و یا جریانها فضای انتخابات که سند افتخار ملت ایران است را ملعبه خواسته های صنفی و سیاسی مغایر به نظام اسلامی قرار ندهیم.
وی تصریح کرد: اگر دنبال کشوری هستیم که به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند باید با انتخابات علمی و تخصصی زمینه برگزیده شدن اصلح ترین را فراهم کنیم.
7523/6993
تهیه و تنظیم: مرضیه بختیاری**انتشار:اکبر بهاروند

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۲۹۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنچه در مناظره انتخاباتی کاندیداها در دانشگاه لرستان گذشت

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: امروز یکشنبه مناظره انتخاباتی ویژه مجلس دوازدهم در محل دانشگاه لرستان برگزار شد.

این مناظره انتخاباتی با حضور «هادی هاشمی»، «رضا سپهوند» و «قدرت الله ایمانی» از جمله کاندیداهای راه‌یافته به‌دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی، در محل سالن آمفی‌تئاتر حاج‌قاسم سلیمانی دانشگاه لرستان برگزار شد.

بر اساس اعلام بسیج دانشجویی لرستان، از «محمدرضا ملکشاهی راد» دیگر کاندیدای حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی برای حضور در این مناظره از قبل دعوت به‌عمل‌آمده بود، این در حالی است که وی در این مناظره شرکت نکرد.

نباید اقدامات نمایندگان سابق را زیر سوال برد

قدرت الله ایمانی کاندیدای انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی در این مناظره با بیان اینکه برای ارائه خدمت بی‌منت به مردم در این صحنه وارد شده‌ام و خود را آماده کرده‌ام تا برای رفع مشکلات حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی اقدام عاجل داشته باشم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه همواره در عرصه‌های مختلف نظام، قبل و بعد از انقلاب حضور داشته و در دفاع از انقلاب پای‌کار بوده‌ام و پاک‌دست زندگی کرده‌ام، گفت: نباید اقدامات و کارنامه نمایندگان سابق از سوی برخی کاندیداهای حاضر در مناظره زیر سوال برود.

این کاندیدای انتخابات مجلس با اشاره به برخی از اقدامات خود در دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی، افزود: در صورت رأی آوردن در مجلس آینده به دنبال شایسته‌سالاری هستم و این شایسته‌سالاری دینی مورد تأکید مقام معظم رهبری را از همه جهات موردنظر خود قرار خواهم داد.

ایمانی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه برخی از کاندیدها میلیاردها تومان هزینه تبلیغات کرده‌اند، درد فقر و محرومیت را نچشیده‌اند، گفت: نماینده باید کارآمد، باشهامت، خوش‌نام، انقلابی، مؤمن و… باشد، من در زمان نمایندگی اقدامات زیادی را انجام دادم و این در حالی است که برخی این اقدامات را کتمان می‌کنند.

وی گفت: باید پیگیری کنیم که بودجه ملی به لرستان اختصاص پیدا کند.

اقدام چشمگیری برای توسعه لرستان صورت نگرفته است

هادی هاشمی کاندیدای دیگر انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی نیز در این مناظره خطاب به دانشجویان حاضر در جلسه، اظهار داشت: این نشانه خرد و شعور سیاسی شما است که این مجلس برگزار شده است و من از یکایک شما عزیزان تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه شما سکان‌دار تحول و طلایه‌دار تغییر هستید و تغییر در دانشگاه انجام می‌گیرد، عنوان کرد: من از دانشگاه جدا نیستم، آموزش‌وپرورش و دانشگاه در اصل یک پیکر در دو مکان هستند و من افتخار می‌کنم در آموزش‌وپرورش خدمت کرده‌ام.

این کاندیدای انتخابات مجلس با بیان اینکه رشته تحصیلی من حقوق است و مرتبط با مجلس، افزود: به مدت بیش از ۳۰ سال در عرصه‌های سیاسی، آموزشی و اداری تجربه دارم، علی‌رغم احترامی که برای نمایندگان ادوار گذشته قائل هستم، اما در یازده دور مجلس اقدام چشمگیری برای استان ما نگرفته است، به همین دلیل وارد عرصه انتخابات شده‌ام، امیدوارم اگر شما بنده را شایسته دیدید، به لطف و یاری خداوند خدمتگزار شما در کمال صداقت، تعهد و دانش باشم.

هاشمی با تأکید بر اینکه رویکرد من، جوان‌گرایی است، باید از خلاقیت جوانان در عرصه‌های سیاسی، مدیریتی و.. استفاده شود، ادامه داد: حلقه مفقوده همین است که ما از دانش، خلاقیت و استعداد دانشگاهیان استفاده نکرده‌ایم.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه رزومه افراد، عملکرد آنها است، بیان داشت: من واهمه‌ای از کسی ندارم و وامدار کسی هم نیستم، من برای اینکه بتوانم به مردم خدمت کنم، حتی زیربار کمک‌های مردمی هم نرفتم تا بتوانم آزادانه حرف خودم را بزنم.

این کاندیدای انتخابات مجلس با بیان اینکه من کمترین هزینه تبلیغاتی را داشته‌ام چون وامدار کسی نیستم، ادامه داد: این‌هایی که می‌گویند، ما حتی یک ماشین هم نداریم، پس هزینه این همه پوستر، بنر و… را از کجا می‌آورند؟

هاشمی در ادامه در پاسخ به سوالی دررابطه‌با صنعت خودرو، گفت: صنعت خودرو تبدیل به مافیا شده، این مافیا باید شکسته شود و واردات انجام بگیرد تا توازن و رقابت شکل بگیرد و خودروسازان هم به کیفیت خودروهای داخلی بی افزایند.

وی در ادامه سخنان خود در پاسخ به سوالی با اشاره به استفاده از ظرفیت دانشگاهیان، اظهار داشت: پیش‌ازاین که وارد میدان رقابت انتخابات شوم، کارگروه تخصصی را با حضور دانشجویان و دانشگاهیان ایجاد کردم و در صورت رأی آوردن از این ظرفیت تخصصی استفاده خواهم کرد.

برخی نمایندگان سابق اجازه ندادند که نخبگان رشد کنند

رضا سپهوند کاندیدای دیگر انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی در این مناظره با اشاره به سابقه علمی و دانشگاهی خود، اظهار داشت: من فرزند دانشگاه هستم، از سال ۶۸ که وارد دانشگاه شده‌ام در خدمت جوانان بوده‌ام، اعضای ستاد من هم اکثراً جوانان هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه امام راحل فرمودند که مجلس باید عصاره ملت باشد و عصاره ملت باید مجلسی متشکل از نخبگان باشد، گفت: اولاً بنده در سمت‌های اجرایی زیادی در دانشگاه و خارج از دانشگاه بوده‌ام، مجلس نیاز به قانون‌گذار دارد، کار نماینده و مجلس قانون‌گذاری و نظارت است.

این کاندیدای انتخابات مجلس با بیان اینکه بنده مشاور رئیس کمیسیون اجتماعی، مشاور رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، مشاور کمیسیون اقتصادی و… بوده‌ام، ادامه داد: بنده طرح‌های مختلف اقتصادی را به مجلس ارائه کرده‌ام و در واقع بنده مشاور و مربی خیلی از نماینده‌ها بوده‌ام.

سپهوند با بیان اینکه ماحصل استان لرستان الان هر چه هست، عملکرد نمایندگان سابق بوده است، گفت: برخی نمایندگان سابق اجازه ندادند که نخبگان رشد کنند، مجالس ما، مجالس عوام بوده‌اند که به این سرنوشت گرفتار شده‌ایم، سو مدیریت داشته‌ایم و...

وی با بیان اینکه نمایندگان سابق اقدامات و عملکرد خود را به مردم معرفی کنند، بگویند چند کارخانه در استان ایجاد کرده‌اند؟ گفت: هیچ‌وقت با یک دانشگاهی مجادله نکنید، ما اقتصاد خوانده‌ایم و در مجلس هم مشاور نمایندگان بوده‌ام و به آنها مشاوره داده‌ام.

این کاندیدای انتخابات مجلس در ادامه با بیان اینکه تمام هزینه‌های تبلیغاتی‌ام را خودم پرداخت و تأمین کرده‌ام، ادامه داد: با استفاده از طرح‌ها و پیشنهادت بنده، اقدامات زیادی در حوزه‌های توسعه‌ای و عمرانی استان صورت‌گرفته است.

سپهوند با بیان اینکه به ما نگویید تجربه ندارید، تجربه در مجلس، قانون‌گذاری و نظارت است که باید انجام شود، بیان داشت: ما باید برنامه‌محور باشیم، مجمع نمایندگان باید برای رفع مشکلات استان برنامه‌محور باشند.

وی با تأکید بر اینکه اختلاف در بین نمایندگان، اختلاف بر سر انتصابات است، هم خودشان را فشل می‌کنند و هم استان را، افزود: نماینده‌ای که سواد نداشته باشد و نخبه نباشد را چرا باید به مجلس بفرستیم؟

این کاندیدای انتخابات مجلس با تأکید بر اینکه مجمع نمایندگان باید روی مسائل مهم استان با هم اتحاد داشته باشند، گفت: راه‌حل من این است که نخبگان را به‌کارگیری کنیم، هشت سال است که تیم‌های کارشناسی تشکیل داده‌ام.

کد خبر 6097563

دیگر خبرها

  • برای برگزاری انتخابات منتظر تایید وزارت ورزش هستیم
  • عملیات وعده صادق اهمیت مشارکت در انتخاباتِ دور دوم را تشدید کرد
  • دبیر مجمع: انتخابات فدراسیون شطرنج اواخر تیر برگزار می شود
  • دستاوردهای ایران، همرده با کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی است
  • آنچه در مناظره انتخاباتی کاندیداها در دانشگاه لرستان گذشت
  • تبلیغات کاندیداها در رسانه ملی گلستان آغاز شد
  • حضور ۴ تن از مسئولان آذربایجان غربی در سامانه سامد
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • نقش بازاریابی محتوا در ساخت یک حضور آنلاین پرقدرت
  • رقابت چالشی کاندیداها در میدان مناظره‌ها