Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@13:35:29 GMT

در اجراي تعهداتمان در بحث برجام خود شيريني کرديم

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۲۹۸۱۰

خبرگزاري آريا - نامزد دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: متني که در برجام تهيه شده، مبهم و قابل تفسير به شکل هاي گوناگون است و حقوق ما با اين متن احقاق نمي شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه خبر، سيدمصطفي آقاميرسليم در سخنانش در برنامه ايران 96 شبکه جام جم سيما در پاسخ به سوالي مبني بر اين که در صورت پيروزي در انتخابات با بدعهدي هاي آمريکايي ها در موضوع برجام چه برخوردي خواهيد کرد؟ افزود: دوستاني که مذاکره کردند عرق ريختند و زحمت کشيدند و به جهانيان اثبات شد که ايران به دنبال سلاح هاي کشتارجمعي و هسته اي نيست و اين دستاورد بسيار خوبي بود اما در اجراي تعهداتمان در بحث برجام خود شيريني کرديم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: ما بايد قدم به قدم پيش مي رفتيم و منتظر اجراي تعهدات طرف مقابل مي شديم و بعد قدم بعدي را برمي داشتيم.
ميرسليم افزود: ما همه تعهدات خود را به بهترين شکل و حتي بيشتر از تعهدات ايفا کرديم اما طرف مقابل اقدامي نکرد و در تشديد تحريم ها گام برداشت و اينکه مي گويند مبادلات باز شد و تحريم نداريم يک سويه است.
وي گفت: در دوران تحريم خيلي از کارخانه هاي چيني و ترکيه از فرصت استفاده و محصولات خود را در بازار ما وارد کردند و بازار ما غرق کالاهاي خارجي شد.
نامزد دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري افزود: اروپايي ها که ديدند سرشان کلاه رفته است و ديدند بازار ايران را به عنوان بازار مطرح از دست داده اند لذا درِ باغ سبز نشان دادند تا اينکه با تدبير خودشان بهتر وارد بازار مصرف ايران شوند.
ميرسليم گفت: آنها ايران را به عنوان بازار مصرف خود مي دانند در حالي که ما به لحاظ فناوري و علمي براي خود شأني داريم.
وي افزود: دولت يازدهم پس از برجام بسيار ناشيانه وارد صحنه مذاکرات سياسي شد به طوري که منافع ديگران را بيشتر از منافع خودمان تأمين کرديم.
نامزد دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: ما بايد با افزايش آگاهي عمومي و همکاري با کشورهاي دوست، کشورهاي غربي را مفتضح تر کنيم چرا که نبايد حقوق ما نايده گرفته شود.
ميرسليم افزود: در هر حال برجام تمام شد و مطالبي گفته و امضا شد اما اکنون بايد به فکر اجراي آن باشيم و حقوق خود را احقاق کنيم.
وي گفت: ما قائل نيستيم که بايد همواره مظلوم واقع شويم و هر چه سريعتر و بهتر بايد حق خود را احقاق کنيم.
نامزد دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: در صورت پيروزي در انتخابات عوايد ناشي از خام فروشي را به صفر خواهم رساند و از نفت و گاز بايد در زمينه توليد محصولات مياني و نهايي با دوام استفاده تمام عيار کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري صدا و سيما، سيد مصطفي آقا ميرسليم در برنامه ايران 96 شبکه جام جم سيما، در پاسخ به سوالي مبني براينکه براي تسهيل امور ايرانيان مقيم خارج از کشور چه برنامه اي داريد؟ افزود: ايران و ايراني در خارج از کشور با فرهنگ و ادب و هنرش شناخته شده است و همه کوشش ما به لحاظ فعاليت هاي کنسولي بايد حفظ و ارتقا اين شخصيت باشد و بايد کنسولگري و سفارت ما مانند ميهن اسلامي پذيراي ايرانيان خارج از کشور باشد و به آنها خدمت کامل ارايه کند.
وي گفت: بايد کنسولگري ها براي ارايه بهتر خدمت به هموطنان تجهيز شود و بطور قطع همانطور که جمعيت ما در ايران در اين سال ها افزايش داشته جمعيت ايرانيان خارج از کشور هم بيشتر شده است و ديگر نمي شود در کنسولگري ها با امکانات 50 سال قبل ارايه خدمت کرد.
ميرسليم در پاسخ به سوال مبني بر آنکه براي کاهش وابستگي اقتصاد کشور به درآمدهاي نفتي چه برنامه اي داريد؟ افزود: نفت و گاز جزو مزيت هاي نسبي است و نمي توانيم به لحاظ اقتصادي و فني به آن بي توجه باشيم ، اما ساده ترين راه براي استفاده از اين منابع ، خام فروشي است و آن هم به قيمتي که خودمان تعيين کننده آن نيستيم .
اين نامزد انتخابات رياست جمهوري گفت: بايد وابستگي به درآمدهاي ناشي از خام فروشي نفت کاهش پيدا کند و حذف شود.
وي افزود: 5درصد نفت ما براي خوراک پتروشيمي است و 95 درصد يا خام فروشي و يا به عنوان سوخت مصرف مي شود.
وي گفت: اين اشتباه است که اگر ما از نفت و گاز استفاده نکنيم ته زمين مي ماند و بي خاصيت مي شود در حاليکه معادن ما تا 500 سال دوام دارد و اينطور استفاده و خام فروشي يعني به تاراج دادن آن در مدت 50 سال و محروم کردن نسل هاي آينده از عوايد آن.
ميرسليم افزود: در کشور ما اقدامات صورت گرفته در پتروشيمي بسيار ارتقا پيدا کرده است اما زنجيره کاملي نداريم و برخي مواقع نيازمندي ها خود را در زمينه پتروشيمي وارد مي کنيم.
وي گفت: اگر کارهايمان مبتني بر فعاليت هاي ساخت ، توليد و تامين فرآورده هاي اساسي باشد نياز به فشار آوردن به مخازن نفتي و برداشت غيرصيانتي از آن نيست.
ميرسليم افزود: با خام فروشي نفت مبارزه مي کنم و اين اقدام را تاراج سرمايه هاي ملي مي دانم و ما حق نداريم نفت خام را صرف امور جاري کنيم و يا با آن واردات کالا داشته باشيم که منجر به تعطيلي توليد و افزايش بيکاري و رکود شود.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۲۹۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعاها درباره اجرای توافق مهم میان ایران و طالبان

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 16 پس از آنکه بخشی از سیلاب شکل گرفته بر اثر بارش شدید در افغانستان از مرز دو کشور عبور کرد و وارد ایران شد، حالا ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه این اتفاق را در چارچوب اجرای توافق حقابه هیرمند خوانده و از تداومش در توافق با طالبان خبر داده است. اظهارات کنعانی را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • (ویدیو) نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و ظریف
  • ۷ سوغاتی خوشمزه زنجان که باید حتماً امتحان کنید
  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • سمنان در اجرای سازوکار اجرایی پدافند غیرعامل نیازمند خودمراقبتی است
  • نقش انتخابات آینده آمریکا بر قیمت مسکن چیست؟
  • ادعاها درباره اجرای توافق مهم میان ایران و طالبان