Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاهرود-واپسین ساعات تبلیغات انتخاباتی نامزدهای انتخابات برای مردم استان سمنان پرهیجان و برای نامزدها پرالتهاب می گذرد و همه نظاره گر عبور قطار تبلیغاتی در خط پایان جاده ابریشم هستند.

خبرگزاری مهر، گروه استان ها: در استان سمنان ساعات آخر تبلیغات، بدل یه عرصه ای برای آخرین تلاش های تبلیغات انتخاباتی شده و از همه شهرهای دیار قومس خبر می رسد تب و تاب انتخاباتی در جای جای استان به اوج رسیده است اینجا کمتر شهر و روستایی است که از قاعده بازی انتخابات مستثنی باشد و همه جمعیت ۷۰۲ هزار و ۳۶۰ نفری استان سمنان سخن از رویدادی مهم می گویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیک تاک عقربه های ساعت این روزها با ضربان قلب هر ایرانی می گذرد تا لحظه شماری برای حضور پرشور در انتخابات و پشتیبانی دوباره از نظام جمهوری اسلامی را به منصه ظهور و بروز برسانند اما اینجا در دیار قومس، لحظه شماری دیگری نیز در جریان است، اینجا استرس و اضطراب هم بین نامزدها کم نیست ۲۴ ساعت نهایی، آخرین فرصتی است تا پلان آخر نمایش نامه تبلیغات چهار داوطلب ریاست جمهوری و دو هزار و ۵۲۰ داوطلب شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای استان سمنان به نمایش درآید، نمایشی که بازیگرانش مردم و بازیگردانانش ستاد های تبلیغاتی هستند.

۲۵۲۰ نفر داوطلب انتخابات شوراهای اسلامی شدند

طبق آخرین اظهار نظرها از سوی ستاد انتخابات استان سمنان، در نخستین روز تبلیغات انتخابات شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای استان، دو هزار و ۵۲۱ نفر در هشت شهرستان و ۲۱ نقطه شهری دیار قومس کد حضور در انتخابات را دریافت کردند لذا فعالیت های انتخاباتی از روز بیست و یکم اردیبهشت ماه ۹۶ با این تعداد داوطلب آغاز شد که ۷۹ درصد آنها مرد و مابقی زن بودند همچنین تعداد داوطلبان روستایی نیز ۱۱ درصد از تعداد داوطلبان در شهرها بیشتر گزارش شد.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان اما در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: ۵۰۸ هزار و ۱۱۵ نفر از جمعیت ۷۰۲ هزار نفری استان، واجد شرایط رای دادن هستند، آمار دقیقی از رای اولی ها در استان وجود ندارد اما طبق اعلام آموزش و پرورش ۱۰ هزار و ۲۰۰ تا ۱۰ هزار و ۶۰۰ رای اولی ممکن است در استان حضور داشته باشند اما مشارکت رای اولی ها در آخرین انتخابات استان، ۹۱ درصد بوده لذا می توان انتظار حضور ۹ هزار رای اولی را در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ و شوراهای اسلامی شهرها و روستاها داشت.

سعید متقی افزود: تعداد نهایی شعبه های اخذ رای در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ۹۶ در استان ۷۴۲ شعبه شامل ۴۵۰ شعبه شهری و ۲۹۲ شعبه روستایی و ۶۰۲ شعبه ثابت و ۱۴۰ شعبه سیار است که بسته به سرشماری سال ۹۵ و تغییر جمعیت برخی نواحی روستایی و شهری این میزان نسبت به آخرین انتخابات یعنی هفتم اسفندماه ۹۴ تفاوت هایی دارد برای مثال تعداد اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان سمنان، با بیش از پنج رصد رشد، به یکهزار و ۶۰ نفر افزایش یافت در حالی که در دوره گذشته این میزان یک هزار و پنج نفر بود البته این نکته را نیز باید گفت که برخی شهرها مانند شاهرود اعضای شورای شهر خود را کمتر از دوره قبل نیز می بینند چرا که جمعیت شهری در قانون به ازای هر ۲۰۰ هزار نفر ۱۱ نفر عضو شورا را می پذیرد حال آنکه جمعیت این شهر که دوره پیشین شورای شهر ۱۱ عضو را در خود می دید این دوره به زیر ۲۰۰ هزار نفر کاهش یافته که این مسئله باعث می شود اعضای شورای شهر به هفت نفر کاهش یابند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که انتخابات کنونی چه تفاوت عمده ای با سایر انتخابات گذشته دارد، بیان داشت: انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر روستا در سمنان، شاهرود و دامغان به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

شاهرود بیشترین داوطلب را دارد

با نگاهی به اسامی منتشر شده از سوی ستاد انتخابات استان سمنان می توان مشاهده کرد که شهرستان شاهرود بیشترین آمار داوطلبان حضور در انتخابات شورای اسلامی شهرها را دارد و این طبیعی است چرا که این شهرستان بزرگترین و پرجمعیت ترین شهرستان استان محسوب می شود که دارای روستاها و نقاط شهری حومه بسیاری است.

ثبت نام ۷۴۸ داوطلب شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان شاهرود گواه این مدعا است هرچند بیش از ۳۰ نفر در سطح این شهرستان از قطار تبلیغات پیاده شده و سه نفر نیز رد صلاحیت شدند اما همچنان این شهرستان با داشتن ۲۲۵ شعبه اخذ رای شامل ۱۲۷ شعبه در شهر، ۲۵ شعبه در بخش مرکزی، ۵۱ شعبه در بخش بسطام و ۲۲ شعبه هم در بخش بیارجمند بزرگترین کارزار رقابت انتخابات دراستان سمنان را به خود اختصاص داده تا جایی که تعداد نامزد های این شهرستان بیش از مجموع نامزدهای شهرستان ها آردان، مهدیشهر، گرمسار و سرخه است.

کهنسال ترین داوطلب با ۸۷ سال سن از روستای گرماب بیارجمند و جوان ترین آنها هم ۲۵ ساله و اهل روستای حسین آباد ساغری بخش مرکزی است و این افراد به همراه ۷۳۵ نفر دیگر برای دست یابی به ۲۷۵ کرسی شوراهای اسلامی این شهرستان با هم به رقابت می پردازند تا تکلیف ۳۲ عضو شورای اسلامی پنج شهر تابعه، هفت عضو شورای شهر شاهرود و ۶۸۰ نفر نیز در روستاها مشخص شود همچنین باید گفت در شهر شاهرود، انتخابات شورای شهر ۱۰۰ درصد الکترونیکی برگزار می شود در این شهرستان اما دوهزار و ۵۰۰ نفر نفر نیز مسئولیت برگزاری انتخابات را برعهده دارند.

اوج رقابت های انتخاباتی در شاهرود اما سخنرانی رستم قاسمی وزیر نفت دولت دهم بود وی دوشنبه میهمان شاهرودی ها در مسجد مدرسه قلعه سخنرانی داشت که با حضور پرشور مردم روبرو شد همچنین رقابت بین روحانی و رئیسی با چربش محسوس آراء رئیسی در شاهرود ادامه دارد.

۹۹۴ نفر مسئولیت برگزاری انتخابات میامی را برعهده دارند

در میامی نیز ۹۹۴ نفر مسئولیت برگزاری انتخابات را برعهده دارند فرماندار این شرقی ترین شهرستان دیار قومس در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: ۵۰ شعبه رای گیری در شهرستان برای برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا پیش بینی شده اند از این تعداد، ۳۵ شعبه ثابت و ۱۵ شعبه هم به صورت سیار خواهند بود.

محمد مهدی کریمی بیان داشت: پنج صندوق ثابت و یک صندوق سیار انتخاباتی در شهر میامی، ۲۸ صندوق ثابت و ۱۱ صندوق سیار در بخش مرکزی و ۱۷ صندوق ثابت وسه صندوق سیار در بخش کالپوش وظیفه جمع آوری آراء را بر عهده دارند همچنین ۳۳۹ نفر در این شهرستان برای انتخابات نام نویسی کردند که صلاحیت ۳۱۵ داوطلب تایید و در میانه راه نیز شاهد انصراف چندین نفر بودیم که تعدادشان از ۱۰ نفر تجاوز می کند در هرحال باید گفت به حمدالله بدون هیچ تنشی ایام تبلیغات انتخاباتی نیز در حال سپری شدن است.

وی افزود: در انتخابات پیش رو۷۱ ناظر و ۵۸ بازرس از عوامل اجرایی در انتخابات مشارکت دارند همچنین باید گفت امنیت انتخابات به‌خوبی ارزیابی‌شدهو به‌طور ۱۰۰ درصدی آماده استقبال از این حماسه ملی هستیم همچنین میامی تنها شهرستان استان است که در بخش روستایی نیز صندوق ویژه خواهران را خواهد داشت.

میامی شرقی ترین شهرستان استان سمنان با دارای بودن ۴۰ هزار نفر جمعیت و واجدان شرایط ۲۵ هزار نفری کمتر مورد توجه داوطلبان ریاست جمهوری قرار داشت و تنها رویداد مهم تبلیغاتی این روزهای این شهرستان، حضور کواکبیان برای سخنرانی در حمایت از روحانی است اما به نظر می رسد آراء این شهرستان در سبد رئیسی چیده شود اینجا اما برعکس فضای انتخاباتی سوت و کور ریاست جمهوری، تنور انتخابات شورهای شهر و روستا بسیار داغ است این امر به خصوص به واسطه بافت ۹۰ درصدی روستایی میامی، در بخش های سه گانه این شهرستان به وضوح دیده می شود و تبلیغات انتخاباتی در روستاها پرشور ادامه دارد مشارکت میامی در مسائل جمعی مانند انتخابات، راهپیمایی ها، سرشماری الکترونیکی و ... همواره در صدر شهرستان های استان سمنان بوده و حتی این شهرستان مشارکت ۹۶ درصدی سرشماری و ۸۸ درصدی انتخابات را نیز تجربه کرده است.

رقابت ۱۰۸ نفر در سمنان آغاز شد

سمنان بر خلاف شاهرود دارای روستاهای متعدد نیست اما رقابت انتخاباتی در این شهر به اوج رسیده است طبق اعلام ستاد انتخابات رقابت های انتخاباتی در این شهر قریب به ۱۱۵ نفرصبت نام کردند اما رقابت انتخاباتی با ۱۰۸ نفر آغاز شد که این افراد برای تکیه بر هفت کرسی شورای شهر رقابت می کنند.

سید عباس دانایی فرماندار سمنان درباره روند برگزاری انتخابات در این شهرستان گفت: انتخابات پنجمین دوره شورای شهر سمنان به صورت تمام الکترونیکی در ۱۴۳ شعبه برگزار خواهد شد که این شعب به تناسب دارای یک تا چهار دستگاه اخذ رای الکترونیکی خواهد داشت همچنین در این شهرستان یک نفر به عنوان بازرس و به ازای هر ۱۵ شعبه یک نفر به عنوان سربازرس معرفی شده اند که در روند انتخابات به مجریان کمک خواهند کرد.

وی افزود: در شهرستان سمنان۱۴۳شعبه اخذ رای وجود دارد که ۱۲۹ شعبه در شهر سمنان و ۱۴ شعبه در بخش مرکزی فعالیت خواهند داشت همچنین افراد درگیر در انتخابات شامل ۷۹۱متصدی اخذ رای خواهران و برادران، ۱۴۳نماینده فرماندار و بازرسان خواهند بود که در مجموع حدودا ۹۰۰ نفر را شامل می شود.

دانایی در ادامه تصریح کرد: با توجه به برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک آموزش های لازم به بازرسان و ناظران و عموم مردم با استفاده از تریبون نماز جمعه داده شده است لذا باید گفت یکی از مزیت های این دستگاه اعلام صورتجلسه تعداد رای دهندگان به هر نامزد شورای اسلامی ۱۰دقیقه پس از انتخابات است

اوج تبلیغات انتخاباتی اما در سمنان به حضور رئیسی در جمع مردم این شهرستان خلاصه می شود هرچند حضور افرادی مثل زریبافان، باهنر، کرباسچی و... تنور انتخابات را در هر دو جبهه اصلاحات و اصولگرایان داغتر کرده بود اما گل سر سبد این فعالیت ها حضور رئیسی در شامگاه سه شنبه بود که استقبال باشکوه از وی تمام معادلات انتخاباتی در زادگاه روحانی را برهم زد.

سرخه در تب و تاب انتخابات

فرماندار سرخه در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: در انتخابات پیش رو برای این شهرستان ۲۸ شعبه اخذ رای شامل ۱۷ شعبه روستایی و ۱۱ شعبه شهری پیش بینی شده که نظارت بر اجرای فرایند های انتخاباتی با برنامه ریزی دقیق در دست اجراست.

علی مویدی زاده با تاکید بر اینکه شعبه اخذ رای برای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستایسرخه در نظر گرفته شده که نسبت به سال گذشته رشد داشته است، بیان داشت: در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای دوره پیشین در سرخه ۱۵ شعبه اخذ رای ثابت در نظر گرفته شده بود که با توجه به اعلام نتایج سرشماری سال ۹۵، روستاهای امامزاده محمد بن زید و صوفی آباد بخش مرکزی سرخه نیز به حد نصاب برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی روستا رسیده و با این‌توصیف تعداد شعب روستایی ستاد انتخابات شهرستان در انتخابات آتی به ۱۷ شعبه افزایش یافت.

وی ادامه داد: برای رفاه حال مردم و همچنین دسترسی آسان اقشار مختلف جامعه به شعب اخذ رای، شعب اخذ رای شهری نیز در انتخابات آینده از ۱۰ شعبه به ۱۱ شعبه افزایش یافته در راستای پوشش تمامی سطح سرخه و همچنین دسترسی افرادی که امکان حضور در پای شعب اخذ رای ثابت برای آنها وجود ندارد دو شعبه سیار روستایی و یک شعبه سیار شهری نیز در نظر گرفته شده است.

زادگاه رئیس دولت یازدهم اما کم حاشیه هم نبود نخستین نشانه های تبلیغات حضورمنتجب نیا در کنار همتی نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدیشهر درمجلس شورای اسلامی در این شهرستان بود که پس از آن به حضور یاسر هاشمی رفسنجانی نیز در جمع مردم این شهرستان انجامید از سوی دیگر اما برنامه استقبال از رئیسی دراین شهرستان به دلیل آنچه وی احترام به حسن روحانی نامید، لغو شد اما تب و تاب در این شهرستان کوچک ۱۰ هزار نفری که هفت هزار نفر واجد شرایط دارد، بسیار جذاب است.

دامغان و تنور داغ انتخابات

برای برگزاری انتخابات در شهر کهن صد دروازه، دامغان قهرمان عرصه های حضور، ۱۲۸ شعبه اخذ رای پیش بینی شده که از این تعداد ۶۳ شعبه شهری و ۶۵ شعبه روستایی این شهرستان ۷۵هزار نفری هستند که از این تعداد ۵۵ شعبه در شهر دامغان، سه شعبه در شهر کلاته رودبار، سه شعبه در دیباج و دو شعبه در امیریه قرار خواهند داشت همچنین برای انتخابات شورای شهر در سطح شهرستان ۶۲۱ نفر ثبت نام کردند که پس از بررسی تایید صلاحیت از سوی هیئت های اجرایی و نظارت، ۶۱۸ نفر مجوز ورود به عرصه فعالیت های تبلیغاتی را دریافت کردند و پس از بررسی تایید صلاحیت داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در هیئت های اجرایی و نظارت صلاحیت دو نفر از کاندیداها در شهر کلاته رودبار و یک نفر در بخش مرکزی رد شده است.

برای برگزاری هرچه بهتر پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، سه هزار نفر نیروی انسانی اعم از هیئت های اجرایی و نظارت، امنیتی، انتظامی و بازرسی در شهرستان دامغان مشارکت و همکاری دارند همچنین تشکیل ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی در دادگستری و دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان از جمله اقدامات انتخاباتی روی داده در ایام اخیر محسوب می شود.

ثبت نام کنندگان دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستای استان سمنان نسبت به دوره چهارم، یک دهم درصد کاهش یافته و رد صلاحیت ها ۸۰ درصد کاهش داشته که این امر در دمغان نیز مشهود است اما این شهرستان همیشه با مشارکت بالای انتخاباتی پیشرو در بین شهرهای همتراز خود در سطح کشور قلمداد می شود اما در این شهرستان بر خلاف مرکز شهر که تنها شاهد برگزاری تجمع هواداران رئیسی به مثابه تنها حادثه مهم تبلیغاتی از روز بیست و یکم اردیبهشت تا ساعات پایانی تبلیغات بودند، در روستاها شرایط متفاوت است و به خصوص در دیباج تنوز انتخابات بسیار داغ به نظر می رسد این روزها کمتر کسی است در دیباج که درباره انتخابات صحبت نکند. فضا سازی شهری، بحث های خانگی و تجمع در مساجد در زمره برنامه های متداول این روزهای دیباج است.

علی اصغر مجد فرماندار دامغان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، تاکید کرد: انتخابات شواراهای اسلامی شهر در دامغان به صورت تمام الکترونیکی برگزار می شود و لوح های فشرده آموزشی برای آموزش نحوه رای دادن به رسانه ملی برای آموزش ارائه شده و درکنار برگزاری آیین های مختلف دستگاه های اجرایی نیز در این زمینه آموزش های لازم به شهروندان بیان می شود.

گرمسار و ایوان کی مهیای انتخابات هستند

در گرمسار ۷۶شعبه اخذ رای شامل ۴۸شعبه ثابت و دو شعبه سیار شهری و هشت شعبه ثابت و ۱۸۷شعبه سیار روستایی وظیفه جمع آوری آراء مردمی را بر عهده دارند ۳۵صندوق ثابت و دو صندوق سیار تنها در شهر گرمسار حضور خواهند داشت و در کنار این شعبات، هشت صندوق ثابت شهری، ۱۲ صندوق سیار روستایی در بخش مرکزی ویژه انتخابات شورای اسلامی و یک شعبه سیار روستایی ویژه ریاست جمهوری در روز ۲۹اردیبهشت میزبان مردم خواهد بود همچنین در منطقه ایوانکی نیز ۱۳شعبه

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۳۰۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از بامداد فردا آغاز می‌شود

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره یک اعلام کرد تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از بامداد 13 اردیبهشت به مدت یک هفته آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

به آگاهی مردم شریف ایران اسلامی و تمامی نامزدهای مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می رساند، در اجرای ماده (70) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی ، فعالیت های تبلیغاتی کلیه نامزدهای واجد شرایط از ساعت  00:00 بامداد روز پنجشنبه مورخ 13/02/1403 آغاز و در ساعت 08:00 صبح روز پنجشنبه مورخ 20/02/1403 پایان می یابد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از امشب
  • تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از پنجشنبه آغاز می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از امشب آغاز می‌شود
  • تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از بامداد ۱۳ اردیبهشت
  • تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از بامداد فردا آغاز می‌شود
  • تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از فردا آغاز می‌شود
  • ۱۳ اردیبهشت آغاز تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس
  • فراهم شدن همه امکانات برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • پیش‌بینی ۲۳۰ شعبه أخذ رأی در مرحله دوم انتخابات گنبدکاووس