Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان- در مناظره انتخاباتی بین نماینده دو تفکر سیاسی کشور نماینده اصواگرایان معتقد است ۷۰ درصد قول‌ها روحانی عملی نشده و اصلاح طلب این مناظره می گوید کارنامه‌ دولت امیدوارکننده است.

حجت الاسلام مهدی بیگ محمدی رئیس جبهه متحد اصولگرایان استان زنجان و حجت الاسلام رحمت الله بیگدلیرئیس حزب اعتماد ملی در استان زنجان از ااصولگرایان و اصلاح طلبان و فعالان سیاسی با تجربه و ریشه دار استان زنجان طی مناظره ای در دفتر خبرگزاری مهر زنجان درباره اقدامات دولت در چهار سال گذشته و برنامه های کاندیدای تبادل نظر کرده و هریک به دفاع از دیدگاه های طیف خود پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جبهه متحد اصولگرایان استان زنجان در ابتدا گفت: طبیعی است که هر منتخبی در دوران تبلیغات یک سری شعارها را تبلیغ می‌کند و می‌داند که قطعا همه شعارها عملی نیست اما اینکه دولت یازدهم چقدر توانسته است این شعارها را عملی کند باید گفت خیلی کم. یعنی اگر ما شاهد آن بودیم که شعارهای روحانی عملی می شد الان در جامعه دچار این همه کاستی ها نبودیم.

انتقادهای موجود بیانگر آن است که آقایان در شعارهایشان موفق نبودند

حجت الاسلام مهدی بیگ محمدی افزود: مردم ما فهیم هستند و می دانند که آن کسی که شعار می داده و ۱۰۰ درصد می خواست عمل بکنه قابل عمل نیست و اگر اینها می توانستند تا ۴۰ درصد عملی کنند مردم ما رضایت می دادند و دچار این همه سستی و یاس نمی‌شدند. ولی الان این انتقادهای موجود و این نارضایتی عمومی بیانگر آن است که آقایان در عمل به شعارهایشان موفق نبودند.

وی ادامه داد: دلایل عدم موفقیت شعارها این است که ما از نگاه جهانی در وضعیتی نبودیم که بتوانیم همه خواسته‌های‌مان را عملی کنیم و این واقعیت بود و همه پذیرفتند. ما در تحریم هستیم و از آنچنان وضعی هم برخوردار نیستیم که همه خواسته های مان را عملی کنیم. هر دولتی بود این مشکل را داشت اما مشکل مورد انتقاد این است که آقایان از افرادی در این راستا استفاده کردند که اهل درد و مکنت نبودند بلکه از دارایی های کلانی برخوردار بودند و در راس امور اقتصادی دست داشتند.

بیگ محمدی افزود: چون برای حفظ موقعیت‌شان باید با پولدارها و افراد آنچنانی سر و سری می‌داشتند و به مردم توجه نمی‌کردند که نکردند. اگر اهل کار بودند این انتقاد موجود در جامعه مطرح نمی‌شد. روحانی از افرادی استفاده کرده که خودشان در سطح بالایی از تمول بودند و این تمول اجازه نمی‌دهد که درد مردم درک شود.

بیگ محمدی در ادامه گفت: ما مردم را باید عاقل حساب بکنیم. جامعه را با عقل و منطق پیش ببریم نه اینکه بگوییم دولت قبلی ادامه می‌یافت جنگ و خونریزی، فقر و هلاکت حاکم می‌شد این حرکت‌های ظالمانه و خائنانه است. این دولت همه تلاش خود را روی این موضوع گذاشته است که اگر ما نباشیم جنگ خواهد شد پس ما باید ادامه دهنده این وضعیت باشیم.

آنچه که مهم است از دیدگاه اقتصادی، وقتی تحرک اقتصادی نباشد وقتی داد وستد نباشد و مراکز تولید بخوابد تورم مفهوم ندارد همه چیز خوابیده استوی ادامه داد: گندم از خیلی سال‌ها قبل به خودکفایی رسیده بود. یکی از افتخارات دولت قبل همین مسئله مسکن بود که شما آن را خراب می‌کنید. اگر مسکن مهر را دولت قبل مطرح نمی‌کرد الان خیلی‌ها توان خرید مسکن را نداشتند. خیلی از مستاجران به برکت مسکن مهر خانه‌دار شدند. آنچه که مهم است از دیدگاه اقتصادی، وقتی تحرک اقتصادی نباشد وقتی داد وستد نباشد و مراکز تولید بخوابد تورم مفهوم ندارد. همه چیز خوابیده است. مسکن خوابیده. وقتی تحرک اقتصادی نیست، تورم هم پایین خواهد بود.

رئیس جبهه متحد اصولگرایان استان زنجان گفت: بنابراین الان دیگر زمان آن رسیده که شعار را کنار گذاشته و با مردم عاقلانه برخورد کنیم. چه نیازی به ترساندن مردم داریم. واقعیت‌ها را با مردم مطرح کنیم. گذشته را تخریب نکنیم. روحانی شاهکار نکرده است.

بیگ محمدی افزود: اگر روحانی آنچه را که در برنامه آورده بود را انجام می‌داد شاهد این همه نارضایتی نبودیم. به لحاظ اجتماعی جامعه در حال پاشیدن از هم است. در دولت قبلی این همه بیکاری در جامعه نبود. چرا نمی‌خواهید با واقعیت‌ها برخورد کنیم. چرا مردم را باید با این شعار که اگر ما در آینده نباشیم چنین و چنان می‌شود، بترسانیم. شعارها را کنار بگذارید و با مردم صادقانه صحبت کنید.

روحانی و جهانگیری شروع به تخریب گذشته کردند

بیگ محمدی درباره مناظره ها هم گفت: چون خود روحانی و جهانگیری شروع کردند به تخریب گذشته و خواستند جامعه را به آن سمت ببرند که ما ناجی ایران هستیم و اگر جامعه به وضعیت قبلی برگردد اوضاع نابه‌سامانی در پیش خواهد بود و اصل مناظره را این‌ها از مسیر خارج کردند. سایر افراد هم در مقام جواب‌گویی برآمدند. آنچه را که نبوده را برملا نکن. شنونده هم می‌شنود و طرف هم نیست که جواب بدهد و این شرعا درست نیست.

وی ادامه داد: چه نیازی است روحانی وضعیت قبل از خود را به صورت شفاف برای مردم روشن کند و بگوید ما جلوی این کار را گرفتیم و این کار درست نیست. ما باید همه عملکرد دولت قبلی را به صورت موضوعی و مستقل مطرح می‌کردیم و نه اینکه تخریب می‌کردیم و مردم هم می‌شنوند. اگر به ایران آشنا نبودیم روحانی را ناجی می‌دانستیم و قبول می‌کردیم. انصاف این است که بیاییم و با واقعیت‌ها حرکت کنیم.

رئیس جبهه متحد اصولگرایان استان زنجان گفت: اگر مسکن‌مهر اتفاق نمی‌افتاد در این کشور چه اتفاقی می‌افتاد؟ برویم در جامعه از مردم بپرسیم که روحانی چقدر موفق بوده است. مردم جواب می‌دهند. چهار سال قبل قول داده و نتوانسته عمل کند. ۷۰ درصد قول‌ها عملی نشده است. آن‌هم نه با تهدید و تخریب دیگران.

بحث مناظره‌ها، مناظره بود

بیگ محمدی در ادامه گفت: حال رئیسی کاندیدا شده است. آدم‌های نخبه و اهل کار قطعا برای حرکت‌هایی می‌توانند برای خودشان برنامه بنویسند حالا ممکن است این کار در طول چند سال انجام شده باشد. چرا باید برای چیزهای ساده گیر بدهیم. وجدان و ایمان بر انسانها حاکم است.

بیگ محمدی تاکید کرد: از شعارها بپرهیزیم. مردم را با این شعارها گول زده‌ایم. شفافیت را از یاد نبریم. به حساب نیاوردن مردم و بی‌اعتماد شدن مردم را به همراه دارد. مردم از آن شعور برخوردارند و می‌توانند تشخیص دهند که چه کسی برنامه داده و چه کسی شعار. مردم در طول نیم قرن گذشته نشان داده اند که می‌فهمند چه خبر است.

در ادامه رئیس حزب اعتماد ملی در استان زنجان گفت: باید می‌پرسیدید آقای روحانی چقدر در وعده‌هایی که داده موفق بوده است. بدون تردید روحانی در یکی از حساس‌ترین و سخت‌ترین و پرخطرترین مراحل تاریخ ایران و حیات جمهوری اسلامی ایران به ریاست جمهوری انتخاب شد.

حجت الاسلام رحمت الله بیگدلی افزود: روحانی زمانی بر سر کار آمد که ما چندین قطعنامه علیه ایران در شورای امنیت تصویب شده بود. تورم به بالاترین حد ممکن رسیده بود و جهان آماده شده بود که طومار جمهوری اسلامی را از طریق تحریم‌های کمرشکن و بعد فروپاشی درونی و به واسطه حمله در هم بپیچد.

بدون تردید روحانی در یکی از حساس‌ترین و سخت‌ترین و پرخطرترین مراحل تاریخ ایران و حیات جمهوری اسلامی ایران به ریاست جمهوری انتخاب شدوی ادامه داد: همه نظام هم به این نتیجه رسید که مشت‌های عده ای واشده و رسوا شوند. در چنین شرایطی می‌بینیم سرنوشت کشورهایی که با دولت قبل هماهنگ بودند و یک سیاست را تعقیب می‌کردند مثل ونزوئلا به کجا رسیده و امروز به تورم ۷۰ درصدی رسیده است. ایران قطعا از ونزوئلا هم الان بهتر نبود. اما روحانی در شرایطی آمد که دولت قبل ۷۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی داشت.

بیگدلی افزود: دلار را از ۸۰۰ تومان به ۴ هزار تومان رسانده بود. تورم را به ۵۰ درصد رسانده بود. فسادهای تکان‌دهنده در دولت اتفاق افتاده بودند و حتی آبدارچی هم به فکر اختلاس افتاده بود. ۶۳ مورد فساد سنگین را یادداشت کردم.

وی گفت: روحانی روی کار آمد. کارنامه درخشان روحانی بعد از چهار سال تلاش در پیشگاه ملت باهوش ایران قرار دارد و می‌تواند مورد نقد قرار گیرد و کارنامه‌ای قابل دفاع و امیدوارکننده است.

رئیس حزب اعتماد ملی در استان زنجان گفت: در بحث تحریم ما در شرایط بسیار سنگینی قرار داشتیم و اتحادیه اروپا و ... یک اجماع جهانی را علیه ما ایجاد کرده بودند. پرونده ما را ذیل ماده ۷ در شورای امنیت برده بودند.

بیگدلی افزود: هیچ کشوری از ابتدای تشکیل سازمان ملل پرونده‌اش ذیل ماده ۷ نرفته مگر اینکه کشور نابود و یا نظامش عوض شده باشد. روحانی تعامل سازنده با دنیا، تصویب برجام و لغو تحریم‌ها علیه ایران، کاهش نرخ تورم و رساند ن آن به ۷ درصد در سه سال را در کارنامه خود دارد.

وی گفت: افزایش رشد اقتصادی از منفی ۶ درصد به مثبت ۸ درصد، کاهش ۲۵ درصدی واردات، افزایش ۴۰ درصدی صادرات، بیمه همگانی ۱۵ میلیون ایرانی که از آرزوهای ملت ایران بود که دفترچه بیمه داشته باشند و اجرای طرح تحول سلامت که انقلابی در مسئله بهداشت و درمان است در این دولت به اجرا درآمد.

رئیس حزب اعتماد ملی در استان زنجان گفت: از موارد دیگر موفقیت ها جشن خودکفایی مجدد گندم بود . ما پارسال یک کیلو گندم از خارج وارد نکردیم که با تدبیر روحانی بود و این یعنی اقتصاد مقاومتی، ایجاد ۷۰۰ هزار شغل پایدار که طبق آمار رسمی مرکز آمار ایران در کل هشت سال دولت قبل ۱۴ هزار شغل ایجاد شده بود، شروع به کار دولت روحانی با حدود ۷۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت قبلی و مدیریت این بدهی‌ها با بازپرداخت چند مرحله‌ای، نوسازی ناوگان هواپیمایی کشور که باعث ایجاد اشتغال مستقیم شده است.

بی اثر کردن ۶ قطعنامه شورای امنیت علیه ایران از دستاوردهای دولت روحانی است

بیگدلی افزود: راه‌اندازی واحدهای تعطیل یا نیمه‌تعطیل. بلااثر کردن ۶ قطعنامه شورای امنیت علیه ایران و خروج از بند ۶ ماده. مذاکره با شش قدرت جهانی و به رسمت شناخته شدن برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران که مجبور شدند با مقاومت دیپلماتیک دولت تسلیم شده و برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ما را بپذیرند.

وی گفت: بستن پرونده پی‌ام‌دی. برداشته شدن تحریم‌های ثانویه. به بهانه دور زدن تحریم، پول ملت را بالا می‌کشیدند، شکست پروژه ایران‌هراسی، احیای سهم تولید و صادرات نفت ایران در اوپک. کشور به طرفی داشت می‌رفت که شبیه کشورهایی شود که جنایت جنگی در آن اتفاق افتاده است. اجرای طرح‌های توسعه‌ای بنادر. احیای طرح شاه‌راه‌های بین‌المللی از طریق خاک ایران، احیای صنایع ریلی ورشکسته. اجرای قوانین مدرن بانکی و اجبار بانک‌های خصوصی به رعایت قوانین، اجرای شبکه گمرکی منسجم و کاهش قاچاق کالا، تثبیت نرخ ارزهای خارجی و تقویت ارزش پول ملی. اگر دریاچه ارومیه احیا نمی‌شد الان استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، زنجان، اردبیل، کردستان و ... به خاطر طوفان نمکی از بین می‌رفت.

رئیس حزب اعتماد ملی در استان زنجان گفت: احیای قانون گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی. توسعه آزادی بیان و تبیین حقوق شهروندی. هیچ‌یک از دولت‌ها قادر به انجام این کارهای بزرگ در حوزه‌های مختلف نبودند که روحانی توانست به همه آن‌ها جامه عمل پوشاند آن‌هم در بدترین شرایط. وزرای آقای روحانی انسان‌های بزرگی بودند. فقط سرمایه‌شان را با آقای محصولی و علی‌آبادی مقایسه کنید. درد محروم این است که کاری نکنیم تورم افزایش یابد. سعی بکنیم درآمد مردم همراه با تورم بالا برود. کاری کنیم اشتغال ایجاد شود که اشتغال هم در فضای سرمایه‌گذاری انجام می‌شود.

درصد بیشتر تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر در دولت یازدهم صورت گرفته است

بیگدلی گفت: درصد بیشتر تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر در این دولت صورت گرفته است که در دولت قبلی ۴۵ درصد بوده است. کل تعداد واحدهای باقی‌مانده فقط ۹۰ هزار با پیشرفت ۷۴ درصد است.

وی افزود: ۱۱۷ هزار واحد مسکونی مهر فاقد متقاضی هستند و این تعداد در دولت قبلی ساخته شده است. این سرمایه مملکت را نابود کردند. چون جانمایی خوبی صورت نگرفته است. این ظلم فاحشی است به مردم. آقای رئیسی سکوت کردند در آن زمان به عنوان معاون رئیس قوه قضائیه. همون‌هایی که کشور را نابود کردند را شما مسئولان خود در ستاد انتخابات خود کرده‌اید. نه تنها چندین هزار میلیارد تومان مسکن مهر خارج از مجاز واگذار شد.

رئیس حزب اعتماد ملی در استان زنجان گفت: ۵۳ هزار وحد مسکن مهر به یک شرکت ترکیه‌ای واگذار شد در حالی که تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی شعار آن سال بود. حالا شما چطور ادعا می‌کنید که مخالف واگذاری سرمایه به خارج هستید. شما هنوز متحد استراتژیک دولت قبلی هستید. شما نمی‌توانید در مقام یک پرسشگر ظاهر شوید. همه نیروهای ستاد آقای رئیسی همان افرادی آقای احمدی‌نژاد هستند. شما باید پاسخ‌گوی تمام اتلاف منابع دولت قبلی باشید.

بیگدلی افزود: در بخش مسکن اینکه ما یک دفعه در آن زمان آمدیم با انبوه سرمایه‌گذاری در بخش مسکن مواجه شدیم، متقاضی مسکن زیاد بود و این سرمایه‌گذاری انبوه منجر شد به اینکه ۱۱۷ هزار واحد مسکونی مهر بدون متقاضی داریم. ما باید روند توسعه مسکن را به صورت علمی پیش ببریم نه به صورت دیمی. هزاران میلیارد تومان پول ۱۱۷ هزار واحد مسکونی مهر بدون متقاضی شده است.

وی گفت: این یک حماقت است در عرصه اقتصاد که چیزی درست کنیم که به درد مردم نمی‌خورد و فقط پول بیت‌المال را هدر دهیم. ما باید در عرصه مسکن تحول ایجاد بکنیم. در این مدت دولت داشت رفو می‌کرد پارگی‌هایی را که دولت قبل ایجاد کرده بود با عنوان مسکن‌مهر. زمانی که آقای روحانی روی کار آمد، این‌ها خزانه کشور را جارو کرده بودند.

وی افزود: روحانی تلاش خود را کرد تا مشکل تحریم را بردارد تا ما پول به کشور بیاوریم. ما باید تولید را بالا ببریم. ما باید دلار به داخل کشور بیاوریم تا منجر به تحول در همه بخش‌ها از جمله مسکن شود.

من آنچه که در صدا و سیما اتفاق افتاد را مناظره نمی‌دانم

بیگدلی در ادامه گفت: من آنچه که در صدا و سیما اتفاق افتاد را مناظره نمی‌دانم. یک شوی تلویزیونی بود. ستاد عملیات روانی برخی کاندیدا ها یک برنامه‌ای را طراحی کردند که در صدا و سیما هم حضور دارند و برنامه‌ای را طراحی کردند برای تخریب دولت روحانی. مناظره دو به دو است. کاندیداها باید بگویند در این موضوع برنامه شما چیست نه اینکه آقای مجری بگوید این سئوال را از تو و دیگری رو از تو می‌پرسم.

رئیس حزب اعتماد ملی در استان زنجان گفت: مناظره عبارت است از اینکه دو نفر کاندیدا باشد و نهایتا چهار نفر که دو به دو برنامه‌های خود را بگویند و هر کدام که نقدی می‌کند آن یکی پاسخ‌گو باشد. روحانی دولت مستقر است و معمولا مورد حمله واقع می‌شود.

بیگدلی افزود: به نظر من این مناظره نبود و فقط شوی تلویزیونی برای تخریب دولت بود. روحانی در مناظره‌ها چیزی را که ثابت شده بود در مورد دولت قبل مطرح کرد. اینکه ما دیگران را به دروغ دیگران را متهم کنیم، درست نیست.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۳۱۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تخصیص زمین برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین روحانی نژاد نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نخستین گردهمایی گروه‌های مردمی و جهادی و وزارت راه و شهرسازی متشکل از بازآفرینی شهری، مسکن و راه روستایی که با مشارکت سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، با اشاره به این فرمایش امام راحل که قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی نداشتن مسکن مشکل اساسی مردم به شمار می‌رفت، گفت: امام راحل امید داشتند دولت‌های آتی مشکل مسکن را حل کنند، هر چند وضعیت مسکن قبل و بعد از انقلاب قابل مقایسه نیست و قبل از انقلاب بخش بزرگی از شهرها را حلبی آبادی‌ها تشکیل می‌داد اما امروز مستأجران هم مسکن مناسبی دارند و بد مسکنی چندان زیاد نیست.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به مهاجرت مردم از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ گفت: عزم دولت سیزدهم حل مشکلات بخشی از مردم در حوزه مسکن است.

روحانی‌نژاد تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خانه دار کردن مردم، در بازسازی حوادث بعد از زلزله و سیل، گام‌های بلندی برداشته است و دلیل آن هم وجود گروه‌های جهادی است که در حوادث جزو اولین گروه‌ها هستند که در کنار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ساخت خانه‌های جدید تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت این گروه‌های جهادی برای نوسازی مسکن استفاده کرد، گفت: دولت سیزدهم توجه بسیاری برای حل مشکل مسکن دارد و وزیر راه و شهرسازی نیز تمرکز خود را بر این موضوع گذاشته است.

روحانی نژاد اظهار کرد: زمین رایگان برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکن برای اقشار کم درآمد در این دولت تخصیص یافته است. امیدواریم در سال‌جاری با تخصیص زمین برای ۵۰ هزار واحد مسکونی دیگر دولت سیزدهم به دوران طلایی ساخت مسکن کم درآمدها تبدیل شود.

کد خبر 6098549 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۵۶۸ هزار واحد عبور کرد
  • لزوم تخصیص زمین برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی
  • ادعای دلارزدایی و قرارداد دلاری/کشور‌های اسلامی؛ از نشست‌های نمایشی تا اقدامات عملی/عملیات وعده صادق و تحول در تاریخ غرب آسیا
  • ۸۰ هزار میلیارد ریال طرح عمرانی آماده بهره‌برداری در گناباد است
  • دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال
  • دولت روحانی چگونه سفره مردم را کوچک کرد؟
  • انتقادات عجیب روحانی معروف از سبک زندگی مردم | همه‌تان باید کار کنید | حق ندارید همه چیز را گردن دولت بیاندازید!
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • بی خانمانی ایرانی‌ها را تهدید می‌کند/ هر سال تعداد بیشتری از مردم توان اجاره مسکن را از دست می‌دهند (فیلم)
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!