Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا مرکزی ؛ عزیز فیلی در ابتدا به برقراری پروازهای داخلی و خارجی از فرودگاه اراک پرداخت و اظهار داشت:فرودگاه اراک در سنوات قبل در زمینی به وسعت 470 هکتار احداث شده بود لیکن به علت نواقص فنی مهندسی تا سال 1394 هیچ گونه پرواز منظمی از این فرودگاه انجام نمی شد .

وی ابراز داشت: با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید، موضوع تطویل باند و تجهیز و استاندارد سازی فرودگاه اراک جهت پرواز انواع هواپیماهای داخلی و خارجی در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی کوتاهی طول باند، عدم وجود استریپهای جانبی و مجهز نبودن فرودگاه اراک به سیستم روشنایی باند را از مهمترین نواقص این فرودگاه برشمرد و گفت: طول باند از 3000 متر به 3700 متر افزایش یافت و در این راستا یک پل بتنی بطول 60 متر جهت عبور روان آبها در قسمت پایانی باند احداث و استریپهای دو طرف باند از هر طرف به طول 3700 متر و پهنای 60 متر ایجاد شد.

معاون استاندار مرکزی افزود: اجرای پروژه لایتینگ باند فرودگاه از موارد بسیار مهمی است که علاوه بر تامین اعتبار لازم، با همکاری سازمان هواپیمایی کشور اجرا شد و امکان نشست و برخاست هواپیماها در شب و شرایط مه آلود فراهم گردید و با استاندارد سازی و خرید تجهیزات لازم، پروازهای داخلی و خارجی از فرودگاه اراک به مقاصد مشهد مقدس، کیش، عسلویه، بغداد و نجف برقرار شد.

فیلی اعتبار صرف شده برای اقدامات عمرانی ، خرید تجهیزات و استاندارد سازی فرودگاه اراک 5 میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: تطویل و تکمیل باند، احداث استریپها و اجرای پروژه لایتنگ ، خرید تجهیزات و استاندارد سازی فرودگاه اراک ، با مدیریت دفتر فنی استانداری و اقدامات تعاملی و همکاری دستگاههای اجرایی استان ، با صرف کمترین اعتبار ممکن صورت گرفت که قابل تامل است.

وی به تکمیل و بهره برداری از باند دوم بزرگراه خمین – اراک در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و افزود: تکمیل پروژه نیمه کاره محور اراک – خمین بدلیل حجم ترافیک و همچنین وجود دسترسی های متعدد ، با جدیت در دستور کار قرار گرفت و با صرف اعتباری بالغ بر 60 میلیارد تومان در آبان ماه سال گذشته به بهره برداری رسید.

رئیس شواری هماهنگی ترافیک استان مرکزی به بهره برداری از قطعات یک و دو بزرگراه ساوه – بویین زهرا بطول 48 کیلومتر در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: به منظورتسهیل در رفت و آمد و روان سازی ترافیک سنگین محورهای شمال غرب و غرب به فلات مرکزی و بنادر جنوبی کشور از بزرگراه ساوه – بویین زهرا و ارتقاء ایمنی و کاهش تصادفات و تلفات جانی و مالی در این محور ، قطعات یک و دو این بزرگراه با مجموع طول باندها، رمپ ها و لوپ ها و تقاطع ها با صرف اعتباری بالغ بر 70 میلیارد تومان احداث و زیر بار ترافیک قرار گرفت.

فیلی ضمن تاکید بر اهمیت اقدامات راهداری در راستای ارتقاء ایمنی سفر و حفظ جان رانندگان و مسافران، شاخص عملکرد دولت در حوزه راهداری استان برشمرد و اظهار داشت: 62 نقطه حادثه خیز در محورهای اصلی استان شناسایی شد و 30 نقطه آن با صرف اعتباری بالغ بر 17 میلیارد تومان و با ترانشه برداری ، احداث زیرگذر و اصلاح هندسی بطور کامل حذف گردید و 32 نقطه دیگر با اقدامات راهداری آشکار سازی شده که در برنامه کاری راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قرار دارد.

وی اضافه کرد: طی سه سال و نیم گذشته سه راهدار خانه در محورهای ساوه – همدان ،ساوه – تهران و گردنه گیان تفرش احداث شده و سه باب راهدارخانه دیگر در محور پر تردد سلفچگان تا بروجرد، بطور کامل نوسازی گردیده و همچنین بهره برداری از مجتمع خدمات بین راهی غیر دولتی خورشید که در زمینی به مساحت 21 هزار مترمربع در محور ساوه – بوئین زهرا احداث گردیده، گوشه ای از اقدامات بی شمار راهداری است که در ارتقاء ایمنی جاده های استان نقش بسزایی دارد.

فیلی ابراز داشت: احداث 5 تقاطع غیر همسطح در سطح شهر اراک با صرف اعتباری بالغ بر 110 میلیارد تومان بعلاوه احداث یک تقاطع غیر همسطح و زیرگذر در شهر ساوه با صرف اعتباری بالغ بر 25 میلیارد تومان از جمله اقدامات عمرانی است که در بخش حمل و نقل درون شهری در دو شهر مذکور صورت گرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی اضافه کرد: عقد قرارداد و انجام اقدامات اولیه جهت احداث آزاد راه کنار گذر شمالی شهر اراک بطور 65 کیلومتر صورت گرفته که انشاا... عملیات اجرایی آن با مشارکت بخش دولتی و غیر دولتی و با برآورد اعتباری بالغ بر 300 میلیارد تومان در مرحله عقد قرارداد نهایی با شرکت جهاد نصر استان مرکزی می باشد.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۳۱۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث سیل بند و بندسار برای جمع‌آوری روان‌آب

معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: احداث سیل بندها و بندسارها در اطراف شهرهای استان سیستان و بلوچستان از اقدامات خوب در راستای جمع‌آوری روان‌آب‌ها محسوب می‌شود. - اخبار استانها -

منصور بیجار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: احداث سیل بندها و بندسارها در اطراف شهرهای استان سیستان و بلوچستان از اقدامات خوب در راستای جمع‌آوری روان‌آب‌ها محسوب می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان افزود: بازدیدهای مکرر میدانی در بارندگی‌های خوب چند روز اخیر به خصوص در شهر زاهدان نشان داد اجرای طرح‌های مطالعاتی در چند سال گذشته برای هدایت روان آب‌های حاصل از بارندگی، چگونه در کاهش میزان مخاطرات و استحصال روان‌آب‌ها تأثیرگذار خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: همانگونه که باید قدردان این نعمت الهی بود، پس از کاهش سرعت آب با مدیریت آب و هدایت و نگهداری آنها در نقاط پیش‌بینی شده بر اساس طرح‌های بالا دستی، درصد قابل ملاحظه‌ای از این آب‌ها در سیراب کردن سفره‌های زیرزمینی تأثیرگذار خواهند بود.

بیجار افزود: یکی از مهمترین اقداماتی که همواره قبل از وقوع مخاطره‌ها در الویت قرار دارد و سبب کاهش خطر، سوانح و حوادث می‌شوند؛ اطلاع‌رسانی به موقع است و یکی از این ظرفیت‌هایی که در این مدت از آن استفاده شد، شوراها بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: همانگونه که اعضاء شورا از بطن مردم و با انتخاب آنها انتخاب می‌شوند و یکی از دغدغه‌ها و وظایف آنها همکاری با مسئولین اجرائی و نهادها و سازمان‌های مملکتی در زمینه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، اقتصادی و عمرانی، بنا به‌ درخواست آنان است؛ مسلماً میزان پاسخ دهی و اقدامات اعضاء شورا در اینگونه مواقع برای کاهش مخاطرات، در ارزیابی عملکرد آنها، از الویت‌های این دستگاه نظارتی خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برخی به دنبال تضعیف دستاوردهای مدیریت شهری هستند
  • فرودگاه کرمانشاه تعطیل نیست
  • گذر از میانه تاریخ با سفر به روستای انجدان اراک
  • تمساح سرگردان در فرودگاه/ عکس
  • فاز اول پروژه جاده مرزی آستارا با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال تکمیل است
  • اجتناب از اقدامات جزیره‌ای در زیرمجموعه‌های وزارتخانه راه
  • اراک با مدیریت تعاملی به سمت توسعه و تعالی پیش می‌رود
  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا
  • تشریح اقدامات بسیج ورزشکاران در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی
  • احداث سیل بند و بندسار برای جمع‌آوری روان‌آب