Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@22:18:00 GMT

تایید صلاحیت ۹۲ درصد ثبت‌نام کنندگان انتخابات شوراها

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۳۱۹۹۵

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای کل کشور گفت: بیش از ۹۲ درصد از ۲۸۶ هزار و ۳۸۵ نفری که در انتخابات شوراهای اسلامی ثبت‌نام کرده بودند، تایید صلاحیت شدند.

سرویس سیاسی فردا: رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای کل کشور گفت: بیش از ۹۲ درصد از ۲۸۶ هزار و ۳۸۵ نفری که در انتخابات شوراهای اسلامی ثبت‌نام کرده بودند، تایید صلاحیت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد محمودی شاه نشین در گفت‌وگو با روابط عمومی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها با اشاره به تعداد نهایی تایید و رد صلاحیت‌شدگان افزود: از کل افرادی که در انتخابات شوراهای کشور در سراسر ایران ثبت نام كرده بودند، ۲۶۵ هزار و ۴۲۰ نفر تایید صلاحیت و ۶ هزار و ۲۹۲ نفر رد صلاحیت شدند. همچنین ۱۴ هزار و ۶۷۳ نفر هم از عرصه رقابت‌ها انصراف دادند. به گفته محمودی شاه‌نشین، بیش از ۹۴ درصد از ثبت‌نام کنندگان روستایی و بیش از ۸۴ درصد از ثبت‌نام کنندگان شهری، در انتخابات شوراها تایید صلاحیت شدند. رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها در ادامه گفت: ۲۳۱ هزار و ۳۴۵ نفر از ثبت‌نام کنندگان، در حوزه روستایی بودند که ۸ هزار و ۷۹ نفرشان انصراف دادند. همچنین ۲۱۹ هزار و صد نفر تایید صلاحیت و چهار هزار و ۱۶۶ نفر رد صلاحیت شدند. رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها با اشاره به تعداد تایید صلاحیت شدگان بخش روستایی گفت: این تعداد قرار است بر سر ۱۲۰ هزار و ۸۷۳ کرسی باهم به رقابت بپردازند.
او با بیان اینکه تعداد کل ثبت‌نامی های شهری ۵۵ هزار و ۴۰ نفر بودند، ادامه داد: از این تعداد، ۶ هزار و ۵۹۴ نفر انصراف دادند که در نهایت ۴۶ هزار و ۳۲۰ نفر تایید صلاحیت و دو هزار و ۱۲۶ نفر رد صلاحیت شدند. محمودی اضافه کرد: تعداد کرسی‌های شوراها در شهرها نیز ۶ هزار و ۷۳۷ عدد است که تایید صلاحیت شدگان شهر بر سر این تعداد به رقابت می‌پردازند. محمودی شاه‌نشین در پاسخ به این سوال که آمار تایید صلاحیت شدگان در هیات‌های نظارت و اجرایی چقدر متفاوت بود، گفت: هیات‌های اجرایی صلاحیت ۲۷۲ هزار و ۹۳۰ نفر را تایید و ۹ هزار و ۲۶۱ نفر را رد کرده بودند. بعد از این مرحله، وقتی پرونده‌ها به هیات‌های نظارت آمد، تعدادی از داوطلبان انصراف دادند که در نهایت صلاحیت ۲۶۵ هزار و ۱۲۱ نفر در هیات‌های نظارت تایید و ۹ هزار و ۸۳۵ نفر رد شدند. او در ادامه با بیان اینکه با شکایت بعضی داوطلبان، بررسی پرونده‌هایشان به هیات مرکزی نظارت آمده بود، گفت: با بررسی این شکایات، صلاحیت نزديك به ٩٠٠ نفر در هیات مرکزی نظارت تایید و ۷۹ نفر نیز صلاحیتشان رد شد. همچنین براساس آمار منتشر شده از هیات‌های اجرایی، ۶۷ هزار و ۶۰۱ شعبه اخذ رای در کل کشور وجود دارد که ۹ هزار و ۷۵۳ شعبه از آنها، مکانیزه هستند. به گفته محمودی شاه‌نشین در ۱۴۱ شهر کشور که شوراهای ۷ و ۹ نفره دارند، انتخابات شوراها به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۳۱۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مجمع انتخاباتی کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا با حضور اعضا در تایلند برگزار شد و در این انتخابات دو کرسی مهم و ارزشمند برای نمایندگان ایران کسب شد.

 پس از برگزاری این جلسه فرید فتاحیان که پیش از این بعنوان مدیر اجرای کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا برگزیده شده بود در این سمت باقی ماند.

طبق دستورالعمل جدید کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا عنوان دبیر کلی حذف شده و تمام وظایف آن با دایره اختیارات بیشتر بر عهده مدیر اجرایی است. بر این اساس فتاحیان مدیر اجرایی کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا شد.

همچنین محسن رضوانی رییس فدراسیون شنای ایران در این انتخابات با رای اعضا مجمع بعنوان عضو هیات رئیسه فدراسیون ورزش‌های آبی جهان از سال ۲۰۲۵ الی ۲۰۲۹ انتخاب شد.

رضوانی علاوه بر این مقام بعنوان نماینده هیات رئیسه ورزش‌های آبی آسیا به منظور نظارت بر کمیته واترپلو این قاره تعیین گردید. رئیس فدراسیون شنا پس از این انتخابات در هیات رئیسه کنفدراسیون آسیا نیز ابقا شد.

دیگر خبرها

  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • وزیر علوم: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند/ هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی نبوده است
  • انجام وظیفه در شورای شهر دشوار و دایره نظارت آن بسیار وسیع است
  • اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب
  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد
  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند
  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان