Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد>اقتصاد سیاسی - در آستانه برگزاری دوازدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا در کشور اعضا هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران از ضرورت حضور حداکثری در انتخابات و اثرات آن بر آینده کشور گفته‌اند. حضوری که می تواند به اقتدار و وحدت بیشتر در کشور کمک و مسیر توسعه کشور را تسهیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتخابات و حفظ ثبات و آرامش اقتصادی

مسعود خوانساری/ رئیس اتاق بازرگانی تهران: به گمانم انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم یک حادثه مهم در این سه دهه خواهد بود، چراکه رای ملت می‌تواند بسیار سرنوشت‌ساز باشد. مهم‌ترین دغدغه تمام مردم کشورمان به‌خصوص فعالان اقتصادی ثبات و آرامشی است که باید در کشور حکم‌فرما باشد، اگرچه ما در دهه‌های گذشته شاهد نابه سامانی‌هایی به‌خصوص در بخش‌های اقتصادی بوده‌ایم ولی امیدواریم این ثبات و آرامشی که الان در کشور وجود دارد ادامه پیدا کند و استمرار داشته باشد.همان‌طور که رهبر انقلاب هم فرمودند ما وظیفه‌داریم که جمعه پای صندوق‌های رای حاضر شویم و همه را هم تشویق کنیم که حضورداشته باشند؛ قطعا رئیس‌جمهوری که با رای بالای 60 درصد انتخاب شود و رای بالایی داشته باشد می‌تواند برای کشور و بخش خصوصی مؤثرتر باشد. ما رسیدن به خواسته‌هایمان را قطعا از یک رئیس‌جمهور مقتدر می‌توانیم انتظار داشته باشیم تا یک رئیس‌جمهور ضعیف، بنابراین وظیفه ما این است که روز جمعه پای صندوق‌ها برویم و رای بدهیم و همه اعضا خانواده و افرادی که در کنارمان کار می‌کنند را تشویق کنیم که رای بدهند تا به وظیفه شرعی و انسانی خود عمل کرده باشیم.

اخلاق و اتحاد

علامیرمحمدصادقی/ عضو هیات رئیسه اتاق تهران: حضور در انتخابات و مشارکت در این امر سیاسی به طور حتم به معنای فراگیری وحدت در میان مردم است. امروز کشور به وحدت کلمه و رفتار نیاز دارد. قطعا مشارکت گسترده مردم در انتخابات نشانه ای بسیار قوی از اتحاد مردم ایران است. این اتحاد می تواند تسهیل کننده برای توسعه اقتصاد کشور هم باشد. اقتصاد ایران به شدت نیازمند وفاق ملی و عزم برای پیشرفت کشور است. این اتفاق هم زیر سایه رعایت اصول اخلاقی چه در زندگی عادی چه در کسب و کار و وحدت کلمه رخ می دهد.

توسعه با کمک مشارکت بالا

سید حامد واحدی/ عضو هیات رئیسه و خزانه دار اتاق تهران: انتخابات فرصتی برای ابراز نظر مردم و بیان قضاوت آنها در مورد فرآیندهای جاری کشور است. ایران کشوری در حال توسعه است و بنابراین به شدت به افزایش سرمایه گذاری های داخلی و خارجی نیاز دارد. در این شرایط نشان دادن پالس های مثبت از وضعیت اقتصادی کشور می تواند، نگاه جهان به کشور را تغییر دهد. بنابراین زمانی مانند انتخابات فرصتی برای نمایش وحدت، یکپارچگی و عزم ملی برای توسعه کشور است. به طور حتم مشارکت بالا در انتخابات به جهان نشان می دهد که در ایران امنیت و وفاق برای توسعه وجود دارد و این پیامی دلگرم کننده حتی برای سرمایه گذاران داخلی است. بنابراین انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، آوردگاه مهمی برای انتقال این پیام به جهان است. امیدواریم که مشارکت بالای فعالان اقتصادی و صاحبان کسب و کار در انتخابات زمینه ها برای اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی را فراهم آورد و کشور را یک گام دیگر به توسعه نزدیک کند.

نباید منفعل عمل کنیم

فاطمه مقیمی/ عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران: هرکدام از ما با رای دادن می‌توانیم اثرگذار باشیم و در اداره و رقم زدن سرنوشت کشور نقشی مهم ایفا کنیم. طبیعتا با رای دادن ماست که خط‌مشی آینده کشور و جامعه تعیین می‌شود؛ ما نمی‌توانیم با رای ندادن منفغل عمل کنیم و بعد دائم نسبت به شرایط اعتراض داشته باشیم و به‌قول‌معروف غر بزنیم. در دین اسلام و شرع مقدس هم به این نکته تأکید شده است که افراد باید در رقم زدن سرنوشتشان نقش ایفا کنند. به اعتقاد من اگر ما به دنبال آن هستیم که آینده کشور را به‌خوبی و روشنی رقم بزنیم و مسیری را که شروع کرده‌ایم ادامه دهیم باید حضور و مشارکت فعال و حداکثری در انتخابات روز جمعه داشته باشیم.

رأی بالای مردم پشتوانه پاسخگو بودن دولت‌هاست

سید حسین سلیمی/ عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران: حضور در انتخابات یک وظیفه ملی است. کسانی که به سرنوشت و آینده‌شان معتقدند و سهمی از این کشور را برای خود در نظر می‌گیرند در انتخابات مشارکت می‌کنند. ضریب مشارکت بالا در انتخابات نشان‌دهنده حضور مردم در صحنه است. زمانی که رئیس‌جمهور با رأی بالای مردم انتخاب شود، رئیس‌جمهوری متعهدتر و جوابگوتر نسبت به مطالبات و خواسته‌های مردم است. رأی بالا مردم پشتوانه‌ای گرم برای دولت‌هاست. دولتی که با چنین پشتوانه‌ای بر سرکار بیاید، بیشتر به خواسته‌های مردم اهمیت می‌دهد. این قاعده در تمام دنیا صادق است. زمانی که 80 درصد مردم در انتخابات شرکت می‌کنند، دولت منتخب می‌فهمد که در پیشگاه مردم مسئول‌تر است و باید به خواست و رأی آنان احترام بگذارد.رفاه عمومی، کاهش تورم و حل مشکل مسکن و البته بیکاری که از بزرگ‌ترین مسائل امروز اقتصاد ایران است در اولویت دولت‌ها قرار می‌گیرد. رئیس‌جمهوری که با رأی بالا سرکار بیاید، هیئت دولتی پاسخگو انتخاب می‌کند که جوابگوی آرای مردم باشند.

عدم حضور در انتخابات منطقی نیست

احمد صادقیان/ عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران: سرنوشت کشور، یعنی سرنوشت خود مردم. مردم باید برای تعیین سرنوشتشان در انتخابات مشارکت کنند. انتخابات تمرین دموکراسی است. مردم باید بدانند که مشارکت آن‌ها در انتخابات اثرگذار است. کسانی که به آینده کشور علاقه‌مند هستند باید در انتخابت شرکت کنند. احساس می‌کنم در انتخابات پیش رو، با توجه به علاقه و شور شوقی که در مردم وجود دارد، شاهد مشارکت حداکثری آنان خواهیم بود. عدم شرکت در انتخابات به بهانه بی‌توجهی به سیاست منطقی نیست. انتخابات آینده کشور را هدف می‌گیرد و کسی نمی‌تواند به آینده بی‌اعتنا باشد. به‌طورقطع هر انسانی نسبت به سرنوشت و آینده‌اش دغدغه دارد و نتیجه انتخابات در تمام ابعاد زندگی اثر می‌گذارد. برای بهبود زندگی و آینده فرزندانمان مشارکت در انتخابات ضروری است و البته به نظر من در انتخابات پیش رو مشارکت مردم گسترده خواهد بود.

دولت منتخب با رأی بالا، دولت پاسخگو نسبت به مطالبات

محمدرضا نجفی منش/ عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران: علاقه‌مندی مردم به شرکت در انتخابات نشان‌دهنده علاقه آن‌ها به تعیین سرنوشت و بهبود زندگی‌شان در آینده است. علاوه بر این مشارکت بالای مردم در انتخابات برای دولتی که سرکار می‌آید، تعهد بیشتری را به همراه خواهد آورد. این دولت به‌واقع به خواسته‌های مردم توجه بیشتری دارد اما اگر درصد مشارکت مردم کم باشد، دولت‌ها خودشان را کمتر پاسخگو می‌دانند. زمانی که درصد مشارکت مردم بالا باشد، دولت‌ها برای جلب رضایت حداکثری و البته رأی آوردن در دوره‌های بعدی به مردم بیشتر و بهتر خدمت می‌کنند. انتخابات به‌مثابه رقابت در اقتصاد آزاد است. در این بازار مردم کسی را که بیشتر و بهتر به آن‌ها خدمت کرده انتخاب می‌کنند و دولت‌ها هم برای جلب بیشتر آرا، خودشان را نسبت به مطالبات مردم پاسخگوتر می‌دانند.

ضرورت حضور فعالان اقتصادی پای صندوق‌های رأی

کاوه زرگران/ عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران: به‌طورقطع مردم باید برای تعیین سرنوشت در انتخابات شرکت کنند. حضور در انتخابات برای افرادی که در حوزه کسب‌وکار و فضای اقتصادی کشور فعال هستند ضروری‌تر است. فعالان اقتصادی نسبت به سیاست‌های اقتصادی آگاهی بیشتری دارند. گروه‌های مختلف را آزمودند و به‌طور طبیعی می‌توانند نظرات کارشناسی خودشان را به اطرافیان تعمیم دهند و خودشان هم وارد کارزار انتخابات شوند. تعیین سرنوشت کشورها در انتخابات کنشی است که تمام ملت‌ها برای بهبود وضعیت اقتصادی، اجتماعی و سیاسی‌شان دنبال می‌کنند. عدم حضور در انتخابات سیاستی است که از بیرون به کشور دیکته می‌شود و برخی عوام از حمایت می‌کنند و آن را بازنشر می‌دهند اما ضروری است که هر شهروندی باید با هر دیدگاهی در انتخابات شرکت کند.

انتخاب آینده فرزندانمان

محسن بهرامی ارض اقدس/ عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران: شرکت در انتخابات تلاش برای تعیین مسیر آینده و سرنوشت کشور و انتخاب آینده فرزندانمان است، درواقع مجموع آرای امروز ماست که می‌تواند نه‌تنها فردا ما بلکه مسیر نسل‌های آینده کشور را نیز تعیین کند و تغییر دهد، به اعتقاد من ما با حضور در انتخابات روز جمعه و رای دادن باید تلاش کنیم تا از این فرصت برای رقم زدن آینده کشور به بهترین شکل استفاده کنیم تا در پیشگاه تاریخ محکوم نباشیم.

انتخاب امروز ما اثرات بلندمدت خواهد داشت

محمد لاهوتی/ عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران: شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب رییس‌جمهور اصلح ظاهرا واگذاری سرنوشت کشور برای ۴ سال آینده است ولی واقعیت این است که تاثیر گذاری آن نه‌تنها در 4 سال، بلکه در سرنوشت نسل‌های آینده نیز اثرگذار خواهد بود و از این منظر است که اهمیت شرکت در انتخابات دوچندان می‌شود؛ کما اینکه عملکرد دولت‌ها که پیش‌ازاین نیز در کشور وجود داشته‌اند بیانگر تأثیرات مثبت و منفی آن در بخش‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... ‏بوده است، دولت‌هایی که با برنامه بوده‌اند و یا بی‌برنامه به‌وضوح آثار مثبت و منفی عملکردشان بر زندگی آحاد جامعه تأثیرگذار بوده و مشهود است. به اعتقاد من انتخابات ریاست جمهوری و حضور گسترده ‏مردم در آن‌یکی از مسائل بسیار مهم و سرنوشت‌ساز برای آینده کشور و نسل‌های بعدی است و وظیفه هر ایرانی است با ‏تشخیص صحیح و حضور در پای صندوق و انتخاب فرد اصلح در سرنوشت خود، فرزندان خود و آینده کشور تاتیرگذار باشد.‏ نقطه امید به .آینده

مشارکت یعنی امید به آینده

رضا پدیدار/ عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران: انتخابات در همه کشورها ازجمله کشور ما یک مشارکت بسیار مهم عمومی محسوب می‌شود و نقش کلیدی در اداره کشورها دارد؛ نقشی که به اعتقاد من در کشور ما به دلیل تحولات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، بین‌المللی و... از اهمیت مضاعفی برخوردار است و حتی تعریف متفاوتی نسبت به کشورهای دیگر پیداکرده است؛ تحولات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، بین‌المللی و... که به‌صورت غیرارادی به کشور ما تحمیل‌شده و می‌شود و جنبه داخلی و خارجی دارند؛ شرایطی را به وجود آورده است که ما ایرانی‌ها در انتخابات نه‌تنها آینده اداره کشور را رقم می‌زنیم که نقطه امید به آینده را هم تعیین می‌کنیم، درواقع مردم ایران با حضور فعال خود در انتخابات ریاست جمهوری به دنبال تعیین نقطه امید هستند و هیچ‌چیز ارزشمندتر از این نیست که ما در شکل دادن به این امید عمومی به آینده وزندگی بهتر در کشورمان سهم داشته باشیم؛ از همین رو من همه مردم کشور را به حضور در پای صندوق‌های رای تشویق می‌کنم و معتقدم هرچقدر مشارکت بالاتر باشد، این نقطه امید عمومی پررنگ‌تر خواهد بود.

حضور در انتخابات واجب قطعی است

محمد نجفی عرب/ عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران: شرکت در انتخابات حق طبیعی همه مردم است و سهم پذیری از رقم زدن آینده کشور؛ به نظرم فرد، فرد ما با شرکت در انتخابات روز جمعه علاوه بر اینکه باید از این حق طبیعی خودمان استفاده کنیم باید در شکل‌گیری آینده کشورمان مشارکتی فعال داشته باشیم و نباید به این موضوع مهم بی‌تفاوت نگاه کنیم. به اعتقاد من هر ایرانی که شرایط رای دادن دارد باید به حضور در انتخابات مانند یک واجب قطعی نگاه کند و دراین‌بین کاندیدایی را انتخاب کند که توانمندی و تجربه کافی برای اداره کشور و حل مسائل و چالش‌های امروز ایران را داشته باشد. با توجه به شرایط حساس ایران؛ انتخاب آگاهانه ما نقشی مهم در شکل‌گیری سرنوشت آینده کشور دارد. برای نمونه ما نیاز داریم و باید با دنیا تعاملات گسترده‌ای داشته باشیم و نمی‌توانیم بین کشورمان و کشورهای دیگر دیوار بکشیم؛ پس باید فردی را انتخاب کنیم که توان مذاکره و گسترش روابط و تعاملات بین‌المللی با دیگر کشورها را داشته باشد. از سوی دیگر کشورمان ازنظر اقتصادی نیز در شرایط حساسی قرارگرفته و عبور از این وضعیت و رسیدن به رشد اقتصادی بالا، افزایش تولید ناخالص داخلی، بهبود محیط کسب‌وکار و... نیازمند انتخاب فردی اصلح و کارآزموده است؛ ما دیگر فرصت آزمون خطا را نداریم. به اعتقاد من همه ما با حضور در انتخابات و انداختن رای خودمان به داخل صندوق‌ها باید برای انتخاب فرد اصلح تلاش کنیم.

حضور حداکثر کمک به جبران عقب‌افتادگی‌های کشور

احمد کیمیایی اسدی/ عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران: فکر می‌کنم این انتخابات نقطه عطفی در تاریخ ایران خواهد بود و مشارکت عمومی در سطح بالا و بسیار گسترده می‌تواند پیام روشنی برای ادامه مسیر امروز کشور باشد، راهی که از چهار سال گذشته شروع‌شده است و باید ادامه پیدا کند تا آنچه در این مدت کاشته شده است ثمره‌اش به برداشت برسد. اگر مشارکت در این دوره از انتخابات بالا نباشد به اعتقاد من ما یک بازگشت به عقب خواهیم داشت و فکر می‌کنم این به کشور نه‌تنها در کوتاه‌مدت که در بلندمدت نیز آسیب وارد خواهد کرد اما در مقابل این، مشارکت بالا باعث می‌شود که عقب‌افتادگی‌ها از سال‌های گذشته به‌خصوص از دوران تحریم جبران شود. به نظرم حضور مردم در پای صندوق‌های رای و شرکت در انتخابات به‌خصوص با مشارکت بالا می‌تواند آینده‌ای روشن برای کشور رقم بزند.

مسیر آینده کشور با رای ما تعیین می‌شود

بهادر احرامیان/ عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران: حضور گسترده مردم در انتخابات‌ها به‌صورت کلی نشان‌دهنده رشد و توسعه‌یافتگی جامعه است، رای دادن و برگزاری انتخابات در جوامع کنونی نمادی از رشد مدنیت و شکل‌گیری یک جامعه مدرن است؛ بنابراین حضور تک، تک مردم در پای صندوق‌های رای نشان از رشد و توسعه‌یافتگی کشور ما خواهد داشت و این بسیار نکته مهمی است؛ ما با حضورمان در انتخابات درواقع در رقم زدن آینده کشورمان سهم و نقش می‌پذیریم و مسیر حرکت آینده کشور را تعیین می‌کنیم. شما وقتی به دوره‌های گذشته برگزاری انتخابات در کشورمان نگاه می‌کنید به‌خوبی متوجه می‌شوید که هر زمان حضوری فعال و گسترده را شاهد بوده‌ایم کشور با نتایج بسیار مثبتی روبه‌رو شده و شاهد شکل‌گیری امید و نشاط در جامعه بوده‌ایم و در مقابل هر زمان که این مشارکت با کاهش و افت مواجه شده تأثیرات منفی آن را همگی در بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، بین‌المللی و.. دیده‌ایم. به نظر من انتخابات روز جمعه فرصت مناسبی است که با حضور گسترده‌مان آینده‌ای خوب را برای ایران رقم بزنیم؛ جدایی از دسته‌بندی‌ها و گروه‌بندی‌های حزبی و سیاسی وقتی مشارکت عمومی بالا باشد و رئیس‌جمهور آینده با رای بالا انتخاب شود حتما زیر ذره بین بیشتری خواهد بود و اثرگذاری بالاتری خواهد داشت.

رای بالا پشتوانه قدرت رئیس‌جمهور است

عباس آرگون/ عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران: شرکت در انتخابات یک وظیفه ملی، قانونی و شرعی است، ما با حضورمان در انتخابات سرنوشت و مسیر حرکت آینده کشور را تعیین می‌کنیم. حضور گسترده مردم در انتخابات به‌خصوص انتخابات ریاست جمهوری به اعتقاد من یک پیام روشن برای جهان است و قدرت کشور را در تعاملات بین‌المللی و سیاسی نشان می‌دهد. وقتی رئیس‌جمهور ما با رای بالا انتخاب شود درواقع از پشتوانه و حمایت گسترده مردم برخوردار است و در جهان باقدرت بسیار زیاد می‌تواند دیدگاه‌های خود را به نمایندگی از کشور بیان کند. به اعتقاد من حضور ما در انتخابات به‌خصوص در این دوره، بسیار مهم، تأثیرگذار و حتی تاریخی خواهد بود.

خاکستری‌رنگ می‌گیرد، طلسم سیاه می‌شکند

پدرام سلطانی/ عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران: روزهای آخر روزهای رنگی شدن خاکستری‌ها و شکست طلسم سیاه‌هاست. این روزها را نباید دست‌کم گرفت. نباید از گفتن و بازهم گفتن دست کشید. روستائیان سحرخیزند اما شهرنشینان عموماٌ دیرتر از خانه‌شان بیرون می‌آیند. روزهای آخر روزهای بیرون کشیدن شهرنشینان از قلعه ذهنشان است. این روزها را از دست ندهیم. شهرنشینان باید تصمیمشان را بگیرند. فرصت صحبت کردن با آن‌ها را از دست ندهید. به همه خاکستری‌ها سیاه‌ها یک‌بار دیگر زنگ بزنید. جامعه مدنی ایران در مسیر بلوغ و بالندگی است. میزان مشارکت شهرنشینان در انتخابات، عیار بلوغ و کنش گری جامعه مدنی ایران است.

بلوغ مردم به حضور در انتخابات رأی می‌دهد

حمیدرضا صالحی: انتخابات موعد تعیین سرنوشت کشورهاست. ضریب مشارکت بالا در انتخابات نشان‌دهنده بلوغ ملت ‌هاست. در سراسر جهان مردم به این بلوغ و رشد رسیدند که با حضور بیشتر در انتخابات می‌توانند اثر بهتری بر آینده خود و نسل‌های بعد بگذارند. اثرگذاری رئیس امور اجرایی کشور در تمام شئون زندگی افراد انکارناپذیر است درنتیجه انتخاب و تصمیم‌گیری در این زمینه از اهمیت به سزایی برخوردار است. مردم ایران نشان دادند که همیشه در برهه‌های حساس در صحنه حضور دارند. به نظر من انتخابات آتی یکی از مهم‌ترین عرصه‌های مشارکت حداکثری مردم است و به‌طور حتم این اتفاق خواهد افتاد. هیچ‌کس نمی‌تواند به بهانه اینکه سیاسی نیست در انتخابات شرکت نکند. نتیجه انتخابات زندگی اجتماعی، اقتصاد و حتی هنرمندی هنرمندان را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد. سبک زندگی آینده ایرانیان تحت تأثیر انتخابات است.

رای به توسعه

مهدی معصومی اصفهانی/ عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران:: حضور در انتخابات ساده‌ترین شکل

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۳۲۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد

به گزارش «تابناک»، زینب قیصری در گفت وگو با ایسنا درباره اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در دور اول انتخابات، در شیوه انتخاب افراد یک بلوغ سیاسی را دیدیم که اتفاق فرخنده‌ای بود و نشان داد که مردم با تحقیق بیشتری دنبال انتخاب نمایندگانی هستند که کیفیت بالاتری داشته باشند. انتخابات به دلیل تکثر داوطلبان به دور دوم رفت و این منافاتی ندارد با این حرکت که مردم با گزینش بهتر، نمایندگان خود را در دور دوم انتخاب کنند.

وی افزود: ان شاءالله مردم در دورم دوم هم حضور پرشور داشته و با همان دقتی که در دور اول داشتند، در دور دوم هم نمایندگان خود را انتخاب کنند. البته این بار انتخاب راحت‌تر هست زیرا تعداد داوطلبان کمتر از دور اول است. هرچه نماینده آرای بالاتری داشته باشد، پشتوانه بهتری برای پیگیری مطالبات مردم دارد بنابراین حضور مردم در انتخابات و رای بالا به داوطلبان اهمیت زیادی دارد.

قیصری همچنین خاطرنشان کرد: بیشتر داوطلبان انتخاب شده در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی، تفکر اصولگرایی دارند اما ۴۵ نفر باقیمانده هم نقش مهمی در انتخاب رویکردهای مجلس دارند و این انتخاب را باید بر عهده مردم گذاشت.

وی با اشاره به نقش نمایندگان خانم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: حضور بانوان در دور دوم خیلی موثر است. متاسفانه در دور اول هیچ خانمی موفق نشد به مجلس راه یابد که برای شهری مثل تهران حضور نمایندگان خانم مهم است؛ زیرا آنها می‌توانند نظام مسائل زنان را دنبال کرده و حل کنند. البته شاید نماینده آقای شایسته هم بتواند مشکلات بانوان را بهتر عمل کند و اصل بر شایسته‌سالاری است. خانم‌ها وقتی وارد مجلس می‌شوند به کمیسیون تخصصی خود می‌روند و عضو فراکسیون زنان هم می‌شوند و این یک قانون نانوشته است. به هر حال در فراکسیون زنان نمایندگان خانم خیلی می‌توانند تاثیرگذار باشند.

دیگر خبرها

  • تحقق مشارکت مردم در رشد تولید با توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • تضمین خوراک پتروشیمی‌ها با ورود بخش خصوصی به بالادست صنعت نفت
  • بیشترین حضور شرکت‌های خصوصی در شرکت ملی نفت در دولت سیزدهم رقم خورد
  • بیش از ۶.۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز
  • مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است
  • چرا عمده مردم از دریافت وام بانکی محروم اند؟/سو استفاده بانک ها
  • کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان، متشکل از چند شرکت خصوصی ایرانی است!
  • توسعه شرق کشور در گرو حل مسائل مشترک استان های شرقی
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست