Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- حسين کريم خان زند، مديرعامل بيمه نوين در گفتگوي اختصاصي با ديوان اقتصاد با دفاع از عملکرد بيمه هاي تکميلي از سوي شرکت هاي بيمه گفت: در 43سال گذشته که در صنعت بيمه فعال بوده ام، شرکت هاي بيمه وظيفه خود را درست انجام داده اند و خدمات خود را نيز وسعت داده اند.
به گزارش خبرگزاري آريا،وي با بيان اينکه با گذشت زمان همخواني بين حق بيمه دريافتي با خسارت پرداختي شرکت هاي بيمه کمتر شده است افزود: تفاوت شرکت بيمه بازرگاني و بيمه اجتماعي در اين است که بايد دخل و خرجش با هم بخواند اما در بخش بيمه هاي درمان ا در حال حاضر دخل و خرج شرکت هاي بيمه بازرگاني با هم همخواني ندارد، زيرا هزينه هاي درمان بالا رفته و حق بيمه ها کاهش پيدا کرده و اين تضاد جوابگوي شرکت هاي بيمه نيست اما اين وضعيت باعث توقف سرويس دهي و ارائه خدمات از سوي شرکت هاي بيمه نشده است‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کريم خان زند ادامه داد: بيمه ها بايد حق بيمه هاي شان را با ارزيابي ريسک منطقي دريافت کنند البته رقابت هايي بين شرکت هاي بيمه وجود دارد که باعث مي شود گاه ارزيابي ريسک درستي در برآورد ريسک و هزينه ها نداشته باشند.
مديرعامل بيمه نوين با تأکيد بر ضرورت بازنگري در تعرفه هاي بيمه تکميلي ادامه داد: نقش دولت در گسترش فعاليت شرکت هاي بيمه جدي است. دولت مي تواند با هدايت سازمان هاي دولتي به سمت انجام وظايف خود، توجه بيشتري نسبت به تسهيل و همراهي اين نهادها با شرکت هاي بيمه داشته باشد. متأسفانه مديريت هاي اقتصادي در حال حاضر به بيمه توجهي نشان نمي دهند و تلقي شان نسبت به آن صرف هزينه هاي سربار و اضافي است در حالي که بيمه به عنوان پشتوانه فعاليت هاي اقتصادي در جهان جايگاه خود را پيدا کرده است.
کريم خان زند در پاسخ به اين سئوال که چرا در برخي از موارد شرکت هاي بيمه به تعهدات شان عمل نمي کنند تصريح کرد: سقف تعهدات بيمه ها بر اساس ميزان درخواست شده از سوي بيمه گذار است. متأسفانه هزينه هاي بيمارستاني در برخي از مجموعه ها افزايش يافته و کارفرماها هنوز هزينه هاي بيمه نامه را افزايش نداده اند در نتيجه به همين دليل گمان مي رود که اين شرکت هاي بيمه هستند که به تعهدات شان عمل نمي کنند، اين در حالي است که بيمه گذاران سقف تعهدات درخواستي شان محدود بوده واين محدوديت در دريافت خدمات خواست خود آنان است

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۳۲۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان رایگان کودک مشروط بر داشتن بیمه پایه

رئیس اداره اقتصاد درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: براساس دستوالعمل ارائه خدمات ارائه خدمات رایگان به کودکان زیر هفت سال و ابلاغیه وزارت بهداشت در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت همه خدمات بستری و سرپایی کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی دانشگاهی و بیمارستان‌های دولتی موظف به ارائه کلیه خدمات بستری رایگان هستند.

دکتر طباطبایی افزود: وزیر بهداشت اسفند سال گذشته از خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال خبرداد که این طرح در استان از اول اردیبهشت به طور کام در حال اجرا است.

او گفت: در اجرای این طرح بیمارستان‌های دولتی موظفند این خدمات را ارائه دهند و هیچ گونه دریافتی از از بیماران زیر هفت سال نداشته باشند.

به گفته طباطبایی دارندگان بیمه پایه مشمول این طرح هستند و چنانچه بیماری فاقد بیمه پایه باشد، می‌تواند با مراجعه به سازمان بیمه سلامت برای بیمه خود اقدام کند و از مزایای این طرح بهره‌مند شود.

والدین کودکان زیر هفت در صورت مشاهده تخلف در روند اجرای این طرح می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت موضوع را در میان بگذارند. 

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • ۳ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان رایگان کودکان کمتر از ۷ سال
  • بازنگری مأموریت، چشم‌انداز و ارزش‌های شرکت بیمه سرمد/ بهشتی‌نژاد مدیرعامل بیمه سرمد: ارائۀ خدمات بیمه‌ای به‌هنگام با حفظ کیفیت مهم‌ترین رکن مأموریت بیمه سرمد خواهد بود
  • بنو و پرداخت مبلغ محکومیت سنگین!
  • نگاهی به سنجه‌های ارزیابی عملکرد دستگاه‌های سیاست‌گذار در حوزه زنان و خانواده
  • ارزیابی نهایی خسارت آتش سوزی شفت از سوی متولیان بیمه
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی سمنان
  • درمان رایگان کودک مشروط بر داشتن بیمه پایه
  • درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه
  • خدمات درمانی رایگان برای کودکان؛ نمایش یا واقعی؟
  • امسال تعهدات دولت در حوزه‌های درمان، آب و مسکن به مردم ارائه می‌شود