Web Analytics Made Easy - Statcounter

مازندمجلس: حمید حسینی گفت: فضای هیجانی مناظره‌ها باعث شد که واقعیت تحریف شده و مردم به درستی در جریان امور قرار نگیرند

حمید حسینی، عضو اتاق بازرگانی ایران در نشست ستاد نفت و انرژی حامیان روحانی گفت:‌ ما برای مناظره به ستاد رقیب اعلام آمادگی کردیم اما تا کنون پاسخی نشنیده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه انتظار داشتیم که اقتصاد انرژی به عنوان مهم‌ترین مبحث نقش پررنگی در مناظره‌های تلویزیونی داشته باشند تصریح کرد: عملکرد دولت روحانی در این نقش قابل دفاع و درخشان بود چرا که در زمینه افزایش تولید نفت و گاز و صادرات و همچنین افزایش ظرفیت در پتروشیمی دستاوردهای بزرگ و غیرقابل انکاری داشته اند اما هیچیک از سوالات، سوالات اصلی در مورد اقتصاد انرژی نبوده است تا دولت نتواند دستاوردهایش را به صورت شفاف بیان کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه هیچ‌کدام از عملکردهای اقتصادی دولت از جمله کاهش نرخ تورم، لغو تحریم‌ها،  نجات اقتصاد، ایجاد ثبات اقتصادی در کشور، احیای دریاچه ارومیه، در مناظرات تلویزیونی عنوان نشد خاطر نشان کرد: تنها مبحث اقتصادی که مطرح شد می‌توان به بحث چهار درصدی‌ها اشاره کرد که باید گفت این قضیه تحریفی در انتخابات بوده است و دستاوردهای دولت را زیر سوال برده است.

وی تاکید کرد: پس از برجام دولت تلاش کرد که در صحنه بین‌الملل حضور داشته باشد و همچنین بازپس‌گیری سهم ایران از عربستان بود که با عنوان شدن افزایش خام فروشی در مناظره‌ها زیر سوال رفت. در حالی که افزایش تولید و صادرات از جمله محورهای اقتصاد مقاومتی است.

حسینی اظهار داشت: فضای هیجانی مناظره‌های باعث شد که واقعیت تحریف شده و مردم به درستی  در جریان امور قرار نگیرند و از طرفی توقعاتی ایجاد شد که همه سوال کنند دولت برای من چه کرده است در حالی که وظیفه دولت تولید امنیت، رفاه، زیرساخت و بهبود محیط زیست و همچنین افزایش قدرت خرید جامعه است که همگی اینها در مناظره‌ها تحریف شد و به جای آن رقبای دولت گفتند که ما یارانه‌ و پاداش‌ها را افزایش می‌دهیم که این بسیار خطرناک است.

وی ادامه داد: اگر اقتصاد بالنده باشد باید از این محدوده خارج شویم چرا که اینگونه مقوله‌ها در واقع تحریف انتخابات است.

حسینی با اشاره به بحث تفاوت در حقوق پرداختی به کارگران طی دولت‌های گذشته توضیح داد: در زمان ابتدای انقلاب یک ماه حقوق معادل یک سکه طلا بود، در دوران جنگ 150 روز حقوق معادل یک سکه طلا بود، در دوران هاشمی 50 روز حقوق کارگر امکان خرید یک سکه طلا وجود داشت، در زمان خاتمی به 30 روز حقوق برای خرید یک سکه رسید و در زمان دولت احمدی‌نژاد یک کارگر می‌توانست با 120 روز حقوق یک سکه خریداری کند و این رقم در دولت روحانی باز هم به انقلاب بازگشت یعنی یک کارگر با 30 روز کار و حقوق امکان خرید یک سکه طلا را دارد.

وی تاکید کرد: وظیفه دولت افزایش قدرت خرید مردم است نه اینکه مردم برداشت مستقیم یارانه داشته باشند.

وی ادامه داد: در حال حاضر دولت امکان بازگرنداندن پول و ارز به کشور را دارد و انتقال پول میسر شده اگرچه ممکن است ال‌سی باز نشده باشد اما در جهت انتقال پول نفت ما مشکلی نداریم.

وی با اشاره به اینکه موازنه مثبت تجاری از جمله افتخارات دولت یازدهم است گفت: در این دولت میزان صادرات افزایش یافته به نحوی که در سال 95 رقم صادرات 30 درصد اضافه شده است و این در حالی است که میزان صادرات از 91 میلیون تن به 120 میلیون تن رسیده است یعنی روزانه بیش از 300 هزار تن کالا صادر شده است.

وی افزود: البته به دلیل کاهش قیمت جهانی نفت افزایش ارزشی 4 درصد بیشتر نبوده است اما واقعیت این است که توانستیم 120 میلیون تن کالا صادر کنیم.

وی گفت: ارزش صادرات کشور 42 تا 43 میلیارد دلار بوده و علاوه بر این 7 میلیارد دلار نیز صادرات گازوئیل، بنزین هواپیما، مازوت و نفتا داشتیم که در آمار گمرک نیامده و توسط شرکت ملی نفت صادر می‌شود و به این ترتیب عملاً صادرات ما در سال گذشته تا 50 میلیارد دلار بوده است.

حسینی گفت: کاندیداهای مخالف روحانی اینگونه تداعی می‌کردند که دولت یازدهم میعانات گازی را جزو صادرات غیر نفتی اعلام کرده در حالی که بیش از هشت سال است که میعانات گازی جزو آمار صادرات غیرنفتی محسوب می‌شود و همان استانداردهای قبلی لحاظ می‌شود.

وی در ادامه اظهار داشت: برجام کمک کرد که فضای بین‌الملل برای ما باز شود و ما می‌توانیم بدو نیاز به نفت خام مایحتاج خود را تامین کنیم و این افتخاری بزرگ است در حالی که هر کشور دیگری اگر می‌توانست این موازنه مثبت در واردات را ایجاد کند جشن های بزرگی برپا می‌شد اما این اتفاقات بزرگ و دستاوردهای عظیم دولت نادیده گرفته شد و به صورت شفاف اطلاع‌رسانی نشد.

منبع: مازند مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mazandmajles.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مازند مجلس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۳۳۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلب در انتخابات

کمپین ترامپ و کمیته ملی جمهوری خواهان در بیانیه‌ای اعلام کردند که آن‌ها برای استخدام بیش از ۱۰۰ هزار وکیل و داوطلب در ایالت‌هایی که انتظار می‌رود، رقابت‌های انتخاباتی در آن‌ها فشرده و تنگاتنگ باشد، آماده می‌شوند.

به گزارش دنیای اقتصاد، در این بیانیه آمده است آن‌ها در نظر دارند شمار زیادی از ناظران انتخاباتی را استخدام کنند که روند بی نظمی‌های احتمالی در مکان‌های اخذ رای را ارزیابی کنند.

این برنامه به پیشنهاد کمپین ترامپ و رئیس جدید کمیته حزب جمهور‌خواه مایکل واتلی و لارا ترامپ، عروس دونالد ترامپ برای جلوگیری از تقلّب در انتخابات طراحی شده است.

در همین حال، وکلایی در اتاق‌های جنگ حزب جمهوری خواه در ایالت‌هایی که رقابت در آنجا فشرده است، مستقر خواهند شد، اتاق‌هایی که در آنجا کارکنانی برای پاسخ به تماس‌های ناظران انتخاباتی و رای دهندگانی که شاهد یک بی نظمی احتمالی بوده‌اند، هستند.

همچنین دونالد ترامپ در بیانیه‌ای اعلام کرد داشتن افراد درستکاری برای شمارش آرا به اندازه مشارکت رای دهندگان در روز انتخابات حایز اهمیت است. در حال حاضر جمهوری خواهان برای حفاظت از آرا و تضمین پیروزی بزرگ در انتخابات ۵ نوامبر با یکدیگر همکاری می‌کنند.

این در حالی است که کمیته ملی جمهوری خواهان برنامه همبستگی رای دهندگان را در جریان انتخابات کنگره در سال ۲۰۲۲ نیز اجرا کرده بود.

براساس بیانیه صادر شده، در جریان انتخابات سال جاری، کمیته ملی جمهوری خواهان در ۸۲ دعوی قانونی مرتبط با یکپارچگی انتخابات در ۲۵ ایالت حضور داشته است.

بر اساس این گزارش، از زمان آغاز کمپین انتخاباتی ترامپ در اواخر سال ۲۰۲۲، وی همچنان به طرح ادعای تقلب گسترده در بین رای دهندگان در انتخابات ۲۰۲۰ ادامه داده است در حالی که وی هیچ گونه مدرکی در این باره ارائه نداده است.

اعلام این خبر در حالی است که دادگاه رسیدگی به اتهامات دونالد ترامپ درباره پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم‌های غیر اخلاقی در حال برگزاری است.

براساس این گزارش یک هیئت منصفه ۱۲ نفره برای بررسی اتهامات ترامپ تعیین شده است.

دقایقی بعد از تعیین هیئت منصفه دادگاهی که قرار است به پرونده دونالد ترامپ، در خصوص پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن رسیدگی کند، فردی در مقابل این دادگاه خودش را به آتش کشید.

براساس پرونده حق السکوت ترامپ، دادستان‌های نیویورک اعلام کردند که ترامپ پیش از انتخابات سال ۲۰۱۶، از مایکل کوهن وکیل سابق خود خواسته تا ۱۳۰ هزار دلار را به عنوان حق السکوت در ازای رابطه جنسی وی با استورمی دنیلز پرداخت کند و سپس با جعل اسناد پرداختی آن، این رقم را به عنوان هزینه‌های قانونی نشان دهد.

این در حالی است که ترامپ هر گونه رابطه با دنیلز را رد کرده است. نام واقعی این بازیگر، استفانی کلیفورد است.

ترامپ در جریان یک مصاحبه در محوطه بیرونی دادگاه، بار دیگر قاضی این پرونده را فردی شیاد و پرونده را توطئه‌ای برای کنار گذاشتن او از رقابت‌های انتخاباتی پیش رو دانست.

وی پیشتر نیز در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا، قاضی این پرونده را فردی فاسد و حق باز نامید.

در حال حاضر دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان با اتهامات کیفری متعددی روبروست: تلاش برای ابطال نتایج انتخابات ۲۰۲۰ و حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در ژانویه ۲۰۲۱، نگه داری اسناد طبقه بندی شده در ویلای شخصی اش در فلوریدا پس از ترک کاخ سفید، پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی، و تلاش برای تغییر نتایج انتخابات در ایالت جورجیا. وی همچنین درگیر پرونده کلاهبرداری و اتهامات مالی است. علاوه بر این رئیس جمهور سابق آمریکا با پرونده پرداخت خسارت به یک نویسنده که او را به تجاوز جنسی متهم کرده بود، روبروست.

اما ترامپ انجام هر اقدام نادرست در این پرونده‌ها را رد و طرح این اتهامات را تنها با انگیزه سیاسی و با هدف کنار گذاشتن او از رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ می‌داند.

اگر ترامپ بار دیگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، می‌تواند برای هر گونه اتهام فدرال علیه خود درخواست عفو بدهد.

این در حالی است که در اوایل ماه مارس جو بایدن و دونالد ترامپ موفق به کسب نامزدی دموکرات‌ها و جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا شدند تا نخستین رویارویی دوباره دو نامزد انتخاباتی در حدود ۷۰ سال اخیر در تاریخ این کشور رقم بخورد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال ۲۰۲۴ برگزار می‌شود. نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد رقابت دوباره بین دونالد ترامپ و جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر فشرده و تنگاتنگ است و ترامپ با حدود ۰/۶ درصد در تازه‌ترین نظرسنجی‌های ملی نسبت به بایدن پیشتاز است.

دیگر خبرها

  • برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان
  • کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود
  • تماشای مناظره از شبکه تهران
  • قرعه‌کشی تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس برگزار شد/ تماشای مناظره و برنامه‌های تبلیغاتی از شبکه تهران
  • پنج دغدغه بزرگ برای انتخابات ریاست جمهوری
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلب در انتخابات
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلّب در انتخابات
  • رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات ریاست فدراسیون شطرنج
  • رقابت ۱۳ نفر برای ریاست فدراسیون شطرنج
  • رونمایی از اسامی ۱۳ نامزد انتخابات فدراسیون شطرنج