Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-07@15:22:44 GMT

توسلی: دوم خرداد 76 تکرار می شود

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۳۳۹۹۶

بیانیه کسانی مثل عباس امیرانتظام برای شرکت در انتخابات اهمیت شرکت در این دوره و گره خوردن آن با منافع کشور را به ما یادآوری می کند. در طول این چند سال این پدیده جدیدی است و نشان می دهد که جنبش ملی ایران احساس خطر کرده و برای نجات ایران و آینده ای که تاریک به نظر می رسد به صحنه آمده اند.

محمد توسلی، عضو شورای مرکزی و رییس دفتر سیاسی نهضت آزادی، اهمیت این دوره از انتخابات را مشابه با دوم خرداد 76 دانست وگفت: این انتخابات در تحلیل های اولیه ما مشابهت زیادی با انتخابات دور دوم ریاست جمهوری رهبر اصلاحات داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما بعد از گذشت زمان و با شرایطی که امروز به وجود آمده است علاوه بر شباهت این دوره با سال 80، فضا را بیشتر به سمت دوم خرداد 76 دیده ایم.

به گزارش صدای ایران، توسلی در گفت و گو با سحر - پایگاه اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی -ادامه داد:در واقع این تقابل بین گفتمان اصلاحات که از دهه 60 پایه گذاری شده بود در آن زمان به وجود آمد. بعد از آن، کشور با جریان های از پیش تعیین شده برای ریاست جمهوری رو به رو شد و در این شرایط خاتمی گفتمان اصلاح طلبی را دوباره مطرح کرد و کسانی را که قصد شرکت در انتخابات نداشتند، پای صندوق های رای آورد و نتیجه آن شد که در آن دوره 20 میلیون نفر به اصلاحات رای دادند.

او همچنین با اشاره به اهمیت مشارکت در این دوره از انتخابات گفت: منافع ملی ما در گرو این انتخابات قرار گرفته است و شاهد این هستیم که افراد زیادی که به منافع مردم و کشور اهمیت می دهند از روحانی اعلام حمایت کرده و به همین ترتیب مردم را به مشارکت در انتخابات تشویق کرده اند. بیانیه کسانی مثل عباس امیرانتظام برای شرکت در انتخابات اهمیت شرکت در این دوره و گره خوردن آن با منافع کشور را به ما یادآوری می کند. در طول این چند سال این پدیده جدیدی است و نشان می دهد که جنبش ملی ایران احساس خطر کرده و برای نجات ایران و آینده ای که تاریک به نظر می رسد به صحنه آمده اند.

توسلی در ادامه جانبداری رسانه ملی از یک نامزد خاص را خلاف قانون رسانه و ماهیت رسانه ملی دانسته و افزود: رسانه ملی در ذات خود باید بی طرف باشد و اخبار را با بی طرفی پوشش دهد و اینکه در جریان انتخابات از نامزد خاصی حمایت کند مایه تاسف است. اما این را هم باید در نظر داشت که این حمایت و جانبداری اثر مثبتی روی مخاطبان نخواهد داشت. در واقع تلویزیون با این حرکت باعث می شود مخاطبان احساس خطر کرده، به میدان آمده و به نامزد اصلاح طلب رای بدهند.

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۳۳۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویدادهای شدید آب و هوایی در ایران و جهان تکرار می‌شود

مقام مسئول سازمان هواشناسی گفت:‌ با توجه به افزایش غلظت گازهای گلخانه‌ای، باید منتظر تکرار رویدادهای شدید آب و هوایی در اکثر مناطق جهان و ایران بود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، احد وظیفه اظهار کرد: دگرگونی‌های بی‌سابقه در زمین در حال وقوع است. محتوای گرمای اقیانوس‌ها و سطح دریاها به بالاترین حد مشاهده شده رسیده و وسعت یخچال های قطب جنوب نیز به کمترین حد مشاهده شده تا کنون رسیده است.

نماینده رسمی سازمان هواشناسی کشور در تدوین گزارش اقلیمی سال 2023 قاره آسیا با بیان این‌که بحران آب و هوا بزرگ‌ترین چالش بشریت است، افزود: گرمای شدید، سیل، خشکسالی، آتش‌سوزی جنگل‌ها و طوفان‌های حاره‌ای، ویرانی‌های زیادی به بار آورده و سبب بروز خسارت‌های اقتصادی و اجتماعی هنگفتی شده است.

وی اضافه کرد: سازمان جهانی هواشناسی با هدف افزایش آگاهی‌بخشی آحاد جامعه نسبت به تغییرات در حال وقوع روی زمین، یک گزارش سالانه اقلیمی با مشارکت سازمان های هواشناسی سراسر جهان تهیه و تدوین می‌کند که بخشی از گزارش امسال با مشارکت سازمان هواشناسی ایران تدوین شده است. بخشی از این گزارش به تغییرات گسترده در پارامترهای اقلیمی ایران به ویژه در حوزه بارش و دما اشاره شده که پیامدهای زیادی داشته است.

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی یادآور شد: با توجه به این‌که غلظت گازهای گلخانه‌ای همچنان در حال افزایش، باید منتظر تکرار رویدادهای شدید آب و هوایی در اکثر مناطق جهان و ایران بود. سازمان‌های هواشناسی و آب و هواشناسی کشورها برای مقابله با وسعت و بزرگی این چالش همکاری های خود با جامعه بین المللی را افزایش داده اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اهمیت کارگر و اثر کار و تولید در اقتصاد بر کسی پوشیده نیست
  • عملیات وعده صادق اهمیت مشارکت در انتخاباتِ دور دوم را تشدید کرد
  • ثبت نام دوره مربیگری درجه C آسیا در یزد تکمیل شد
  • آزمون میان دوره پیش کارورزی ۱۷ خرداد ماه برگزار می شود
  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم 
  • رویدادهای شدید آب و هوایی در ایران و جهان تکرار می‌شود
  • انتفاد از کاهش سهمیه سوخت کشاورزان
  • کمیته اجرایی همایش ملی بهره‌وری تشکیل شد
  • ببینید | فراخوان جدید رئیسی از مردم برای تکرار انتخابات باشکوه در میان‌دوره‌ای
  • اهمیت مرحله دوم انتخابات مجلس از مرحله کمتر نیست