Web Analytics Made Easy - Statcounter

جدول تخلفات رسانه‌های مشمول ماده ٦٨ قانون انتخابات ریاست جمهوری از ساعاتی پیش از برگزاری آخرین مناظره تا دو روز پس از آن منتشر شد.

به گزارش ایسنا، جدول تخلفات رسانه‌های مشمول ماده ٦٨ قانون انتخابات ریاست جمهوری که قرار است به صورت روزانه به ستاد انتخابات کشور ارسال شود، در دو روز (از ساعت ۱۴ روز جمعه ۲۲ اردیبهشت تا ساعت ۱۴ یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه) منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این گزارش تلاش شده تا عملکرد رسانه‌هایی که نام آنها در این جدول دیده می‌شود، بررسی شود.

به طور کلی ماده ۶۸ قانون انتخابات ریاست جمهوری به محدودیت‌های قانونی رسانه‌های دولتی و بخش عمومی برای تبلیغ له یا علیه نامزدهای ریاست جمهوری، و رصد تخلفات احتمالی رسانه‌های مشمول این ماده و بهره‌گیری از نظارت عمومی در جهت شفافیت، جامعیت و اجرای بدون تبعیض قانون اختصاص دارد.

بر اساس جدول اعلام شده توسط معاونت مطبوعاتی، در میان خبرگزاری‌ها، خبرگزاری «ایسنا« در ۴ مطلب، «ایرنا» در ۸ مطلب، «برنا» در ۹ مطلب «مهر» در ۱۰، «دانشجو» در ۱۰ مطلب، «تسنیم» در ۳۹ مطلب و «فارس» در ۴۰ مطلب تخلف داشته‌اند.

بر این اساس، خبرگزاری «ایسنا» ۴ مورد تخلف در له حجت‌الاسلام روحانی و یک مورد تخلف در له اسحاق جهانگیری داشته است.

خبرگزاری «ایرنا» پنج مورد تخلف در له حجت‌الاسلام حسن روحانی و سه مورد تخلف در له سید ابراهیم رییسی داشته است.

همچنین خبرگزاری «برنا» ۹ مورد تخلف در له حجت الاسلام حسن روحانی داشته است.

خبرگزاری «مهر» نیز پنج مورد تخلف علیه حجت‌الاسلام حسن روحانی،‌ سه مورد تخلف علیه اسحاق جهانگیری و پنج مورد تخلف در له حجت اسلام سیدابراهیم رییسی داشته است.

خبرگزاری «تسنیم»، ۱۵ مورد تخلف علیه حجت‌الاسلام حسن روحانی،‌ ۱۱ مورد تخلف علیه اسحاق جهانگیری،‌ ۱۰ مورد تخلف له سید ابراهیم رییسی و ۹ مورد تخلف له محمد باقر قالیباف داشته است.

خبرگزاری «فارس»، ۱۱ مورد تخلف علیه حسن روحانی، ۳ مورد تخلف علیه اسحاق جهانگیری، ۱۷ مورد تخلف له سید ابراهیم رییسی و ۱۲ مورد تخلف له محمد باقر قالیباف داشته است.

همچنین خبرگزاری «دانشجو»، ۵ مورد تخلف علیه حسن روحانی، ۳ مورد تخلف علیه اسحاق جهانگیری، یک مورد تخلف له سید ابراهیم رییسی و یک مورد تخلف له محمد باقر قالیباف داشته است.

همچنین بر اساس جدول اعلام شده در میان روزنامه‌ها، روزنامه «کیهان» با ۵ مطلب، روزنامه «جوان» با ۵ مطلب، روزنامه «شهروند» با سه مطلب، روزنامه «قدس» با سه مطلب و روزنامه «ایران» با یک مطلب تخلف داشته‌اند.

بر این اساس، روزنامه «کیهان»، ۴ مورد تخلف علیه حسن روحانی،‌ یک مورد علیه اسحاق جهانگیری، یک مورد له ابراهیم رییسی، یک مورد له محمدباقر قالیباف و یک مورد له مصطفی میرسلیم داشته است.

همچنین روزنامه «شهروند»، یک مورد تخلف له حسن روحانی، دو مورد علیه محمد باقر قالیباف، یک مورد علیه ابراهیم رییسی و یک مورد علیه سید مصطفی میرسلیم داشته است.

روزنامه «جوان» نیز سه مورد تخلف علیه حسن روحانی، یک مورد تخلف علیه اسحاق جهانگیری، سه مورد تخلف له ابراهیم رییسی و یک مورد له محمد باقر قالیباف داشته است.

روزنامه «قدس» سه مورد تخلف علیه حسن روحانی، یک مورد تخلف علیه اسحاق جهانگیری،‌ دو مورد تخلف له ابراهیم رییسی و یک مورد تخلف له محمد باقر قالیباف داشته است.

همچنین روزنامه «ایران» یک مورد تخلف له حجت اسلام حسن روحانی داشته است.

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۳۴۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شگرد نتانیاهو برای جلوگیری از دستیابی به توافق آتش‌بس

منابع رسانه‌ای عبری زبان دست نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را رو کرده و فاش کردند که وی با نام یک مسئول دیپلمات جعلی از ایده حمله به رفح و ادامه جنگ حمایت می‌کند.

به گزارش مشرق، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در این باره فاش کرد دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جلسات مطبوعاتی خود تاکید می‌کند که رژیم اشغالگر از تهاجم به رفح دست نخواهد کشید و با پایان جنگ موافقت نخواهد کرد.

طبق گزارش این رسانه، ناظران معتقد هستند که تکرار تهدید حمله به رفح و ادامه جنگ از سوی نتانیاهو بیانگر این مسئله است که وی در تلاش است تا امکان دستیابی به تفاهم یا دستیابی به پیشرفت در مذاکرات جاری از طریق میانجیگران را خنثی کند.

رسانه‌های صهیونیستی نیز به نقل از چند خبرنگار فاش کردند که نتانیاهو در پوشش یک مقام دیپلماتیک علیه انعقاد توافق با مقاومت فلسطین بیانیه‌هایی صادر می‌کند.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» در این باره نوشت: خبرنگاران و روزنامه‌نگاران اسرائیلی تصمیم گرفتند اقدامات نتانیاهو و بازی او برای ایجاد مانع در توافق را افشا کنند.

این روزنامه گزارش داد: اظهارات نتانیاهو در پوشش یک مقام ناشناس بیانگر دیدگاه اعضای کابینه نیست.

طبق این گزارش، مقامی که نامش فاش نشده و با وجود هرگونه توافقی تهدید به ورود به رفح کرده است، خود بنیامین نتانیاهو است.

این روزنامه همچنین فاش کرد: هدف نتانیاهو فریب افکار عمومی است تا اینگونه وانمود کند که بر سر موضوع تشدید تنش نظامی و ناکام گذاشتن هرگونه توافق احتمالی اتفاق نظر وجود دارد.

شنبه، رسانه‌های عبری زبان بیانیه‌ای را از طرف یک «منبع سیاسی» صهیونیست منتشر کردند که در آن گفته شده بود تل‌آویو با پایان دادن به جنگ در چارچوب هیچ توافقی با حماس موافقت نخواهد کرد.

این منبع گفته بود: چه آتش‌بس برای آزادی اسرا وجود داشته باشد چه نه، ارتش وارد رفح خواهد شد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را این استان دارد | بیشترین گزیدگی ها مربوط به کدام حیوان است؟
  • شگرد نتانیاهو برای جلوگیری از دستیابی به توافق آتش‌بس
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۵۵ هزار وسایل نقلیه در محورهای خراسان شمالی‌
  • آیت‌الله حسینی همدانی: هنوز سران بعضی کشورها که باید در خط مقدم مبارزه با اسرائیل باشند خوابند/ دانشجویان باطن حقوق بشر آمریکایی را نمایان کردند/ هیچ‌کدام از رسانه‌هایشان نمی‌توانند برخورد پلیس را عادی جلوه دهند
  • ثبت ۵۵ هزار تخلف سرعت خودرو طی فروردین در خراسان شمالی
  • کدام کشورها در سال ۲۰۲۴ بیشترین تعداد میلیاردرهای جهان را دارند؟ (+ اینفوگرافی)
  • کدام کشورها بیشترین تعداد میلیاردرهای جهان را دارند؟ + اینفوگرافیک
  • (اینفوگرافیک) کدام کشور‌ها در سال ۲۰۲۴ بیشترین تعداد میلیاردر‌های جهان را دارند؟
  • کدام شهرهای خوزستان بیشترین بارندگی را داشتند؟
  • جایزه سال آزادی مطبوعات یونسکو به روزنامه‌نگاران فلسطینی رسید