Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرویس انتخابات بی‌باک:

ایران درودی، هنرمند نقاش با تشریح علت فروش تابلوی معروفش گفت: فارسی را درست حرف بزنید و درست بنویسید، من ۶۲ سال در کشور فرانسه زندگی کردم و زبان‌های مختلف دنیا را می‌دانم اما امکان ندارد در زمانی که صحبت می‌کنم کلامی غیر از زبان فارسی از من بشنوید.

به گزارش بی باک، ایران درّودی، نقاش، نویسنده و کارگردان برجسته کشورمان، در مراسم نصب کاشی ماندگار بر سردر منزلش اظهار داشت: فکر می‌کنم توانستم و می‌توانم به‌عنوان یک ایرانی به وطنم ادای دین کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از زمانی که هفت سال داشتم دوست داشتم به همه دنیا بگویم که سربلندم که از سرزمین فردوسی هستم؛ به‌راستی باید به این فکر کنیم که اگر فردوسی نبود ما امروز با چه زبانی صحبت می‌کردیم.

وی ادامه داد: من عاشق ایرانم، 47سال پیش تابلوی نفت خود برای آنکه در اکثر مجلات معتبر دنیا چاپ شد به این شرط مُفت فروختم که زیر آن بنویسند انسان‌ها تمدنرا به ملت ایران بدهکارند، ما ایرانیان بودیم که فرهنگ و تمدنرا به دنیا معرفی کردیم. از آن زمان با خودم عهد کردم که تابلوهایمرا نفروشم و روزی آنهارا در موزه‌ای که متعلق به ایرانیان است بگذارم. به این عهد خود وفا کردم و امیدوارم تا زمانی که موزه‌ام آماده می‌شود زنده باشم و با دستان خود آنرا افتتاح کنم.

درودی با تأکیدبر پاسداشت زبان فارسی گفت: فارسیرا درست حرف بزنید و درست بنویسید، من 62سال در کشور فرانسه زندگی کردم و زبان‌های مختلف دنیارا می‌دانم اما امکان ندارد در زمانی که صحبت می‌کنم کلامی غیر از زبان فارسی از من بشنوید. باید به این زبان احترام بگذاریم، چراکه روش دیگری برای اثبات ایرانی بودنمان نداریم. حتی به خاطر همین بکاربردن زبان محاوره ای فارسی، صفحه اینستاگرام خودم را بستم.

وی ادامه داد: ایرانرا دوست بدارید حتی اگر قرار باشد بهای سنگینی برایش بپردازید و هنرمندانرا دوست بدارید با همه ضعف‌هایی که دارند.

این نقاش افزود: بزرگ‌ترین آرزوی من قبل از هرچیز این است که خداوند ایمان مرا به خودش بیشتر کند. اینکه امروز که زنده هستم و می‌بینم مردم مرا دوست دارند بسیار لذت‌بخش است و نمی‌دانم چگونه از خداوند تشکر کنم که حرفه‌ای مثل نقاشیرا در وجود من قرار داد.

وی با اشارهبه اینکه دوسال در دانشگاه شریف به درخواست دانشجویان این دانشگاه نقاشی تدریس می‌کرده است، گفت: 99درصد نقاشی خودآموز است. ما نمی‌توانیم به افراد بگوییم که چگونه نگاه کنند. نقاشی چیزی است که از نهان انسان‌ها برمی‌آید و آموختنی نیست. من بیشتر از نقاشان دیگر مبانی هنررا آموختم.

این نقاش تصریح کرد: من به خانم دکتر احمدی‌پور - رئیس سازمان میراث فرهنگی که با خضوع به دیدار من آمدند ارادت بسیار زیادی پیدا کرده‌ام. ما زنان موفقی در کشورمان داریم که باید به آنها افتخار کنیم.

وی اضافه کرد: نصب این کاشی بر سردر خانه من کار بسیار ارزشمندی است و خوشحالم که سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نخستین نفر مرا برای اجرای این طرح انتخاب کرده است.

این هنرمند نقاش، خاطرنشان کرد: باید در قبال نسل آینده احساس مسئولیت کنیم و جای پایی برای آیندگان بگذاریم که بدانند ما چه کرده‌ایم. اطمینان داشته باشید که به هر آنچه از خداوند بخواهید می‌رسید فقط باید تلاش کنید و در راهی که می‌روید ثابت‌قدم باشید.


منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۳۴۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیایش‌های «کیخسرو» ناب‌ترین و زیباترین نیایش‌های ادب فارسی است

ایسنا/خراسان رضوی یک شاهنامه‌پژوه گفت: یکی از مواردی که کیخسرو را ویژه می‌کند ارتباطی است که با خدای یگانه دارد و نیایش‌های کیخسرو از ناب‌ترین و زیباترین نیایش‌های ادب فارسی است که با خدای خودش دارد.

علیرضا قیامتی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: کیخسرو آرمانی‌ترین شهریار اسطوره‌های ایرانی شاهنامه به شمار می‌رود و شاید بتوان گفت به همان اندازه که رستم در پهلوانی‌ها و همراهی‌های مردم مهم است، کیخسرو هم در شهریاری و آیین فرمانروایی نیز مهم است.

وی افزود: اقداماتی که کیخسرو فرزند کیکاووس انجام می‌دهد برای آبادانی، مردم‌داری و دادگری در میان تمام پادشاهان بی‌نظیر است. همچنین او باور دارد که باید ویرانی‌های سراسر کشور را آباد کنیم.

همه بوم ایران سراسر بگشت    به آباد و ویرانی اندر گذشت

هران بوم و برکان نه آباد بود    تبه بود و ویران ز بیداد بود

درم داد و آباد کردش ز گنج      ز داد و ز بخشش نیامدش رنج

این شاهنامه‌پژوه تصریح کرد: کیخسرو حتی به آبادانی سرزمین دشمن هم سفارش می‌کند و می‌گوید که ویرانی دوست و دشمن نمی‌شناسد و سرزمین دشمن را هم نباید ویران کنیم.

هر آن کس که جوید همی رای من   نباید که ویران کند جای من

و دیگر که خوانند بیداد و شوم       که ویران کند مهتر آباد بوم

وی ادامه داد: کیخسرو این باور را دارد که سرزمین در سایه شهریاری اوست و اگر ویران باشد موجب سرافکندگی او و همه ایرانیان نیز خواهد بود.

نباید که آن بوم ویران بود      که در سایه شاه ایران بود

چو ویران بود بوم در بر من    نتابد درو سایه فر من

قیامتی خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که کیخسرو را ویژه می‌کند ارتباطی است که با خدای یگانه دارد و نیایش‌های کیخسرو از ناب‌ترین و زیباترین نیایش‌های ادب فارسی است که با خدای خودش دارد.

سپهبد سوی آسمان کرد سر   که ای دادگر داور چاره‌گر

همان لشکرست این که سر پر ز کین   همی خاک جستند ز ایران زمین

دو دست یازم که او یار بس    ز گیتی نخواهیم فریادرس

وی اضافه کرد: بنابراین کیخسرو از این جهت ویژه و نیکوست که نخستین پادشاهی است که مطرح می‌کند هیچ فردی نباید کشته و اعدام شود. کیخسرو در اسطوره‌ها و تاریخ جهان نخستین شهریاری است که اعدام را رد می‌کند. همچنین کیخسرو عنوان می‌کند که «تمام خشم پادشاه بر بی‌گناهان، باید بند و زندان باشد و خونریزی نکنند».

این شاهنامه‌پژوه بیان کرد: کیخسرو نخستین شهریاری است که عارفانه زندگی می‌کند و دل در گرو تاج و تخت ندارد و مردم‌داری برای او مهم و دارای اهمیت است.

از این شهریاری مرا سود نیست  گر از من خداوند خشنود نیست

قیامتی خاطرنشان کرد: کیخسرو می‌گوید افراد چه بدخواه و چه نیک‌خواه من باشند، بارگاه شهریاری به روی همه باز است و این اقدامات کیخسرو او را ویژه و خاص می‌کند و به همین دلیل در بند حکومت و پادشاهی نیست که مبادا غرور آن را بگیرد و به خودکامگی برساند.

وی ادامه داد: بنابراین بلافاصله با خدا نیایش می‌کند که به دام و گردونه خودکامگی نرسد و کاری کند که این مهر از دل او بیرون برود و بتواند به سوی او بازگردد. در نهایت می‌بینیم که کیخسرو جزو جاودانه‌ها می‌شود و راهی دیار نیایش و با اهورامزدا همراه می‌شود و به جاودانگی می‌رسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ماجرای جدایی فیفا از کمپانی EA SPORTS؛ هیچوقت به خاطر پول، یک رابطه خوب را خراب نکن! (زیرنویس فارسی)
  • آیین پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی برگزار می‌شود
  • بیش از هزار واژه پرکاربرد زبان بلغاری ریشه و اصالت فارسی دارند
  • نیایش‌های «کیخسرو» ناب‌ترین و زیباترین نیایش‌های ادب فارسی است
  • نصب تابلوی اتوبان ورودی اصفهان به‌نام «شهیدالقدس سرلشکر محمدرضا زاهدی»
  • چرا BBC دیگر آن قدرت سابق را ندارد؟
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (19 اردیبهشت)
  • رکوردشکنی فروش طلا در حراج امروز/ ۳۱۹ کیلو طلا فروخته شد
  • آثار رضا مافی به موزه هنرهای معاصر می‌رود/نمایش برگزیده‌ای ازآثار
  • استوری تند و تیز مدیر روابط عمومی سپاهان علیه رسانه فارسی‌زبان خارج از کشور + عکس