Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان شرقی گفت: تاکنون ۱۶۶ هزار و ۱۵۵ نفر که ۴۶ درصد سهمیه است در این استان در این صندوق بیمه اجتماعی شده‌اند که آذربایجان شرقی با این میزان بیمه شده در رتبه اول کشوری قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، محمد نظری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه برقراری امنیت روحی و اجتماعی هدف اصلی صندوق بیمه اجتماعی عشایر و روستاییان است اظهار داشت: اخیراً با مصوبه مجلس دولت مکلف شد تا بازنشستگی پیش از موعد بیمه گذاران است برقرار شد که این موضوع بر اساس ماده 57 قانون احکام دائمی توسعه کشور در اواخر سال 95 در مجلس تصویب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دولت مکلف شده تا تمامی افراد تحت پوشش صندوق را که به سن 70 سال رسیده‌اند، با حداقل 10 سال بیمه بازنشسته کند افزود: میزان مستمری هم به نسبت میزان بیمه پرداخت شده است، قبلاً سن حداکثری برای بازنشستگی 65 سال با پرداخت حداقل 15 سال بیمه بود که به 70 سال سن و 10 سال پرداخت بیمه تغییر یافت.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه 25 هزار بیمه شده اصلی مشمول این بیمه هستند که همه متقاضی بازنشستگی نیستند، ابراز داشت: واجدان شرایط در روستاها به دفاتر کارگزاری بیمه با کپی کارت ملی مراجعه کرده و با ارائه درخواست می‌توانند مستمری خود را برقرار کنند.

نظری با بیان اینکه پس از خرداد ماه صرفاً متولدین قبل از 1346 می‌توانند در این صندوق ثبت نام کنند، ادامه داد: طبق قانون از لحظه اجرای قانون، دیگر بیش از 50 ساله‌ها را نمی‌توان ثبت نام کرد ولی برای اینکه فرجه‌ای باشد، تا پایان خرداد مهلت داده شده تا افراد بالای 50 سال بتوانند ثبت نام کنند.

وی با اشاره به اینکه میانگین سنی بیمه شدگان روستایی و عشایر در استان 42.18 است که باید به 32.99 سال برسد ابراز داشت: طبق ارزیابی‌های ملی، در مجموع 5 شاخص استان آذربایجان شرقی رتبه اول را کسب کرد و کردستان، کرمانشاه همدان در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه خدمات صندوق علاوه بر روستاییان و عشایر به کشاورزان غیر ساکن در روستاها هم ارائه می‌شود گفت: تمامی اهالی خانم و آقای بالای 18 سال ساکن در شهرهای زیر 20 هزار نفر استان که 49 شهر هستند، اگر فاقد پوشش بیمه اجتماعی باشند، بدون کد کارفرما و... می‌توانند تحت پوشش این بیمه قرار گیرند. ضمن اینکه رانندگان بین شهری نیز در این صندوق بیمه می‌توانند شوند.

وی با بیان اینکه سهمیه آذربایجان شرقی برای پوشش بیمه‌ای روستاییان و عشایر 361 هزار و 165 نفر است، خاطرنشان کرد: تاکنون 166 هزار و 155 نفر که 46 درصد سهمیه است در این استان بیمه شده‌اند که آذربایجان شرقی با این میزان بیمه شده در رتبه اول کشوری قرار دارد.

نظری با بیان اینکه 12 هزار بیمه شده جدید تنها در سال 95 جذب شده است، ادامه داد: برای سال 96 سهمیه جذب بیش از 18 هزار نفر است که در سال گذشته، شهرستان‌های مرند، بستان آباد و میانه بیشترین آمار بیمه شده این صندوق را در اختیار دارند.

انتهای پیام/

R7887/P1384/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۳۵۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمدرضا رضایی گفت: افراد کم‌توان یا توان‌خواهان می‌توانند از پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی متناسب با نوع اختلال عملکردی و یا بیماری خود بهره‌مند شوند که برای بهره‌مندی از این خدمات بیمه سلامت می‌توانند اقدام کنند.

وی افزود: مسیر استفاده از این خدمات بیمه سلامت، پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی متناسب با نوع اختلال عملکردی است که در این راستا سازمان بهزیستی توانخواهان تحت پوشش خود را براساس شش گروه اختلال عملکردی به سازمان بیمه سلامت ایران معرفی می‌کند.

رضایی ادامه داد: این شش گروه اختلال عملکردی شامل اختلالات کم‌توانی ذهنی، جسمی- حرکتی، روانی، بینایی، شنوایی، صوت و گفتار هستند.

مدیر کل بیمه سلامت خوزستان ادامه داد: پس از معرفی افراد کم‌توان دارای یک یا چند نوع از اختلالات عملکردی از سوی سازمان بهزیستی، این افراد می‌توانند از ۵۹ کد خدمت توانبخشی در حیطه‌های مختلف شامل؛ کاردرمانی، گفتاردرمانی، بینایی سنجی، شنوایی شناسی، ارتوپدی فنی (اعضای مصنوعی) و فیزیوتراپی با پوشش ۷۰ درصدی سازمان بیمه سلامت ایران در کلیه مراکز طرف قرارداد با مالکیت‌های مختلف دولتی، عمومی غیردولتی، خیریه و خصوصی بهره‌مند شوند.  

دیگر خبرها

  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • بیمه ۵ دهک روستاییان به صورت سیستمی تمدید می شود
  • تمدید خودکار بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید اعتبار سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • ۳۳ هزار نفر در بوشهر عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند
  • ۱۱۶هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند
  • ۱۸۰۰ مادر دارای ۳ فرزند بوشهری در لیست بیمه رایگان
  • ۳۳ هزار نفر در استان بوشهر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان هستند