Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - هم‌زمان با روز جهاني موزه‌ها و برگزاري مراسم بزرگداشت اين روز در موزه ملي ايران، امروز چهارشنبه 27 ارديبهشت 96، مرکز مستند‌نگاري پيشرفته اشياي موزه‌اي در محل موزه ملي افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري،اين مرکز با حضور محمد‌حسن طالبيان ‌معاون ميراث‌فرهنگي سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري، سيد‌محمد بهشتي رئيس پژوهشگاه ميراث‌فرهنگي و گردشگري، سيد‌احمد محيط‌طباطبايي مدير ايکوم ايران، محمدرضا کارگر مدير‌کل امور موزه‌ها و اموال منقول فرهنگي‌تاريخي و جمعي از مسئولان و فعالان حوزه ميراث‌فرهنگي و موزه‌داري کشور افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين مرکز که يکي از پيشرفته‌ترين مراکز مستندنگاري اشياي موزه‌اي در دنياست، اولين مرکزي است که در اين زمينه در ايران افتتاح شده است و با افتتاح اين مرکز پس از اين شاهد مستند‌نگاري پيشرفته و استخراج اطلاعات کامل‌تري از اشياي موزه‌اي خواهيم بود.
محمدرضا کارگر، مدير‌کل امور موزه‌ها و اموال منقول فرهنگي‌تاريخي، در حاشيه افتتاح اين مرکز گفت: «مرکز مستندنگاري پيشرفته اشياي موزه‌اي مرحله کامل‌تري از تهيه شناسنامه براي اشياي موزه‌اي است و اين مرکز به استخراج اطلاعات دقيق‌تري از اين اشيا کمک مي‌کند.»
او گفت: «براي مستند‌نگاري يک شيء تاريخي در قدم اول براي آن شناسنامه تهيه مي‌کنيم و در مرحله پيشرفته‌تر با افتتاح اين مرکز براي هر شيء تاريخي يک فايل کامل تهيه مي‌شود که شامل اطلاعات بسيار کاملي در باره آن است.»
کارگر اضافه کرد: «با افتتاح اين مرکز و با کمک فنّاوري‌هاي جديد، بعد از اسکن شيء تاريخي، تمام اطلاعات کامل آن استخراج مي‌شود.»
افتتاح نمايشگاه آثار کمتر‌ديده‌شده موزه ملي ايران
در ادامه اين مراسم، نمايشگاه 80 اثر کمتر‌ديده‌شده موزه ملي ايران نيز با حضور مسئولان سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري در تالار نمايشگاهي موزه دوران اسلامي موزه ملي ايران افتتاح شد.
در اين نمايشگاه 80 اثر نفيس کمتر‌ديده‌شده موزه ملي ايران از امروز، 27 ارديبهشت 96، به‌مدت يک ماه به‌نمايش درمي‌آيد.
بازديد از اين نمايشگاه رايگان وبراي عموم آزاد است. علاقه‌مندان براي بازديد از اين نمايشگاه مي‌توانند تا 28 خرداد از ساعت 9 تا 19 به موزه ملي ايران، تالار نمايشگاهي موزه دوران اسلامي، مراجعه کنند.
در پايان مراسم روز جهاني موزه‌ها همچنين از تعدادي از برترين‌هاي عرصه موزه‌داري تجليل به‌عمل آمد.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۳۵۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقسیم عجیب بودجه‌های فرهنگی؟ / وقتی میراث فرهنگی کمبود بودجه دارد اما بعضی نهادها پول‌های کلان می‌گیرند (فیلم)

عصر ایران ــ نهادهای فرهنگی و مذهبی کشور امسال بیشتر از 7 هزار میلیارد تومان بودجه می‌گیرند. در این لیست نام نهادهایی هست که احتمالا مردم کمتر آنها را می‌شناسند. حدود 16 هزار میلیارد تومان از این رقم به حوزه‌عهای علمیه می‌رسد.

گزارش را این‌جا ببینید

هزار و 227 میلیارد تومان هم برای کمک به معیشت روحانیون در نظر گرفته شده است. اثرات عملکرد بسیاری از این نهادها در زندگی مردم دیده نمی‌شود. برای مثال اثرات فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی میان مردم به طور دقیق مشخص نیست. بودجه صدا و سیما هم بیشتر از 22 هزار میلیارد تومان است اما در این سال‌ها مخاطبانش را از دست داده. این ارقام در حالی به این نهادها تخصیص داده شده که بسیاری از آثار میراث فرهنگی کشور به دلیل نبود بودجه برای مرمت به حال خود رها شده است. این گزارش را در این باره ببینید. 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه
  • تقسیم عجیب بودجه‌های فرهنگی؟ / وقتی میراث فرهنگی کمبود بودجه دارد اما بعضی نهادها پول‌های کلان می‌گیرند (فیلم)
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • موزه دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد
  • احیای گنجینه‌های تاریخی حیدرآباد به دست متخصصان ایرانی
  • خلیج فارس هویت و میراث گرانبهای سرزمین ایران است
  • صدور ۲۹ مجوز تأسیس موزه خصوصی طی ۲ سال گذشته
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد