Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@18:44:15 GMT

شور و شوق انتخابات در خرمشهر به اوج خود رسید

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۳۶۸۱۲

شور و شوق انتخابات در خرمشهر به اوج خود رسید

این روزها چهره خرمشهر حال و هوای دیگری دارد از پل شهید جهان آرا وقتی وارد شهر خرمشهر می شویم به خیابان نقدی می رسیم انواع بنرها، پوسترها و عکس های تبلغات نامزدهای انتخاباتی به چشم می خورد و نظر بیننده را به خود جلب می کند.
بنرها با انواع مختلف مجموعه ای از چند عکس کاندیداهایی که با هم ائتلاف کردند و یا به صورت دو نفره و سه نفره و یا تک نفره در بین این تصاویر کاندیدای با لباس محلی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در آستانه 29 اردیبهشت و برگزاری انتخابات سرنوشت ساز همه مردم مشتاقانه در خصوص دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنحمین دوره شوراهای اسلامی صحبت می کند و تلاش دارند تا با آگاهی و هوشیاری کامل در انتخابات حضور داشته باشند.
داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا هر کدام با شعار خاصی به صحنه آمده‌اند و در نشست ها و جلسات مختلف در ستادها، مساجد و حسینیه ها حضور یافته و ایده های خود را به مردم اعلام می کنند هر چند اکثر این کاندیداها ایده خاصی ندارند و فقط قول رفع مشکلات شهر خرمشهر را می دهند و برخی دیگر از این کاندیدا با تحصیلات عالی و با ایده خاص آمده اند ولی بیشتر مردم به طور کافی این افراد را شناسایی نکرده اند.
هواداران برخی از کاندیداها در ستادهای شورای شهر خرمشهر با پخش موسیقی و سرودهای انقلابی، یزله، توزیع شیرینی و شربت مردم سعی دارند تا رای شهروندان را به سوی خود جلب کنند.
در این دوره از انتخابات داوطلبان در فضای مجازی خود را مرد سازندگی، صداقت در گفتار و شهامت در عمل معرفی کرده و با عکس نوشته هایی متحول کردن شهر را وعده می دهند و برنامه های نوین خود را معرفی می‌‌کند.
برخی از شهروندان خرمشهری می گویند: انتخاب افراد با کفایت و اصلح می تواند مشکلات شهر را مرتفع کند در غیر این صورت مشکلات خرمشهر به قوه خود باقی می ماند.
یکی از شهروندان خرمشهر می گوید:نماینده های شورای شهر باید توانایی انجام کار و رفع مشکلات مردم و شهر داشته باشند.
احمد فیصلی با بیان اینکه مردم در انتخاب نامزدها باید دقت کافی داشته باشند، گفت:نماینده های شورای شهر منتخب مردم باید برای خدمات به شهر تلاش کنند و مجلس شورای آنها مانند شورای شهر سابق منحل شود.
یکی دیگر از شهروندان خرمشهری در این باره گفت:از همه قشر برای عضویت در شورای شهر کاندیدا شدند و به نظرم کسانی انتخاب شوند که تخصص لازم را در عمران و ساماندهی شهر داشته باشند.
منصور عزیزی افزود: در خرمشهر افراد نخبه و تحصیلکرده زیادی وجود دارد ولی تاکنون از ایده های آنها استفاده نشده و در بین کاندیداها نیز دیده می شود و مردم باید بتوانند این افراد را شناسایی و به آنها رای دهند.
وی در ادامه گفت: متاسفانه شهرستان خرمشهر گرایش و تبعیت از قومیت ها فراوان به چشم می خورد و این امر باعث عقب ماندگی شهر شده است.
به گفته معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری خرمشهر و رئیس ستاد انتخابات شهرستان، از 123 کاندیدای انتخاباتی شورای شهر خرمشهر، 102 کاندیدا تایید صلاحیت شده اند.
کاظم بهردینی در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه 15 کاندیدای عضویت در شورای شهر خرمشهر رد صلاحیت شده اند، گفت:از 123 ثبت نامی نامزدهای شورای شهر شش کاندیدا انصراف داده و 15 نفر از سوی هیات نظارت استان خوزستان رد صلاحیت شدند.
وی تعداد نامزدهای انتخاباتی ثبت نامی روستاهای شهرستان را 241 نفر عنوان کرد و گفت:در مجموع 227 نفر از نامزدهای انتخاباتی شورای شهر روستا تایید صلاحیت شدند.
بهردینی تخلف نامزدهای انتخاباتی را رعایت نکردن ابعاد پوستر و عکس عنوان کرد و گفت:برخی کاندیداهای انتخاباتی ابعاد مورد نظر را رعایت نکردند و این پوسترها از سوی ستاد انتخابات جمع آوری شد.
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری خرمشهر بر رعایت قانون از سوی کاندیداهای انتخاباتی تاکید کرد و گفت:نامزدهای انتخابات شوراها موظفند طبق دستورالعمل قوانین و مقررات تبلیغاتی را که از سوی وزارت کشور اعلام شده، رعایت کنند.
رئیس ستاد انتخابات شهرستان خرمشهر همچنین با بیان برگزاری انتخابات مکانیزه و الکترونیکی در این شهرستان افزود:آموزش های لازم به نماینده های فرمانداری و بخشداری ها، کاربران در نقاط مختلف شهرستان و همچنین آموزش های لازم در مساجد، دانشگاه ها و مراکز پرجمعیت ارائه شده و تاکنون مشکلی خاصی وجود نداشت.
بهردینی افزود:برای اخذ و شمارش رای مکانیزه پس از پایان انتخابات در سریع ترین زمان ممکن نیز به کاربران ارائه شده و در این راستا رای باطله وجود نخواهد داشت.
بهردینی در بخش دیگری از سخنانش شمار عوامل اجرایی شهرستان خرمشهر را سه هزار نفر عنوان کرد و گفت: در این شهرستان، یکصد شعبه اخذ رای پیش بینی شده که 68 شعبه در شهر خرمشهر جانمایی شده است.
پنجمین دوره انتخابات شورهای شهر و روستا و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیست و نهم اردیبهشت همزمان با سراسر کشور در استان خوزستان و شهرستان خرمشهر برگزار می شود.
7100/6125 خبرنگار: کمیله حجازی *** انتشار دهنده: سیدبهادر حسینی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۳۶۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری مسائل تاکستان فارغ از نگاه‌های سیاسی

منتخب مردم شهرستان تاکستان در مجلس شورای اسلامی، گفت: باید با فکر و تعقل جمعی همه گروه‌ها، جناح‌ها و احزاب در راستای توسعه و عمران شهرستان تاکستان حرکت تلاش کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان تاکستان، عباس بیگدلی ظهر امروز در نشست خبری که با حضور جمعی از اصحاب رسانه در محل دفتر ارتباطات مردمی برگزار شد، اظهار داشت: در بازه زمانی انتخابات سعی کردیم به دور از حاشیه و برخی بداخلاقی‌های سیاسی صرفا به تشویق مردم جهت حضور حداکثری و ارائه برنامه‌ها بپردازیم.

وی ادامه داد: یکی از اساسی‌ترین برنامه های بنده به عنوان نماینده مردم شهرستان تاکستان در مجلس شورای اسلامی ایجاد هم‌افزایی، اتحاد و همدلی در بین مردم، گروه‌های سیاسی و مسئولین خواهد بود.

منتخب مردم شهرستان تاکستان در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: باید با فکر و تعقل جمعی همه گروه‌ها، جناح‌ها و احزاب در راستای توسعه و عمران شهرستان تاکستان حرکت تلاش کنند.

بیگدلی خاطر نشان کرد: استنباط ما این است که مردم شهرستان تاکستان چشم انتظار تغییر یک نگاه هستند و آن نگاه دوری از درگیری‌ها و تنش‌های سیاسی در سطح شهرستان است.

وی در ادامه، افزود: ضمن اینکه صادقانه و صمیمانه از خدمات، اقدامات و فعالیت موثر نمایندگان شهرستان در ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی و نماینده فعلی تاکستان در راستای توسعه و پیشرفت شهرستان تقدیر و تشکر می‌کنیم، اما باید تلاش کرد تا با هم‌افزایی و وحدت در میان مردم، مسئولین و سیاسیون در سطح شهرستان و بخش‌های تابعه ایجاد و در جهت توسعه شهرستان تاکستان حرکت کنیم. 

منتخب مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در این مسیر، خبرنگاران و اصحاب رسانه دارای رسالت خطیری بوده و باید به عنوان بازوان اطلاع رسانی باید در کنار ما و همراه باشند.

بیگدلی با اشاره به دغدغه های مردم شهرستان در حوزه‌های مختلف گفت: وقتی مشکلات و معضلات شهرستان تاکستان را در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار می‌دهیم، به این نتیجه می‌رسیم که ریشه بیشتر مشکلات در درگیری‌ها و اختلافات سیاسی که از گذشته به جای مانده، ختم می‌شود.

وی ادامه داد: تلاش خواهم کرد ضمن پیگیری مطالبات مردم، به هیچ وجه وارد مسائل حاشیه ای و سیاسی نشده و به تکالیف و وظایف قانونی خود در سطح ملی، استانی و شهرستانی بپردازم.

بیگدلی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر به جایگاه خبرنگاران و رسانه ها این چنین افزود:خبرنگاران و اصحاب رسانه به عنوان حلقه وصل میان مسئولین و مردم، دغدغه ها و مشکلات مردم منطقه را احصا و در غالب پیشنهاد و انتقاد به نماینده ارائه دهند.

منتخب مردم تاکستان در مجلس دوازدهم در پایان تاکید کرد: از روز 13 اسفندماه تاکنون نشست‌های متعددی در قالب نشست هم‌اندیشی با گروه‌ها، احزاب، اقشار مختلف مردم، مدیران کل ادارات استان و مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان داشته‌ایم و در جهت رشد د توسعه شهرستان تاکستان از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

 انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برپایی دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان میانه در ۲۱ اردیبهشت
  • عملیات وعده صادق معادلات سیاسی و نظامی را تغییر داد
  • کشت گندم به روش خاکورزی در خرمشهر
  • اولویت مجلس دوازدهم معیشت و اقتصاد خواهد بود
  • تخصیص ۶۰ درصد اعتبارات تنگستان
  • مدیران شهرستان تنگستان با رسانه‌ها گفتگو کنند
  • پیگیری مسائل تاکستان فارغ از نگاه‌های سیاسی
  • برداشت گندم از مزارع خرمشهر آغاز شد
  • نتیجه تلاش همه مسؤولان باید گره گشایی از کار مردم باشد
  • همه فعالیت‌ها در خوی باید پیوست فرهنگی رسانه‌ای داشته باشد