Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام اسلامی گفت: در این مدت ۶ ساله درس وزین و سنگین مکاسب و کفایه که رضایت طلاب و مدیریت حوزه را به همراه از ایشان دیدم حتی یک جلسه هم در تدریس غیبت نداشتند.

حجت‌الاسلام محمد مهدی اسلامی قائم مقام سابق حوزه مروی و مدیر دفتر حوزوی دانشگاه امام صادق(ع) در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم درباره ویژگی‌های شخصیتی حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی گفت: حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی مجتهدی است مسلم، عالمی است عامل، مدیری است مدبر، مجاهدی است خستگی ناپذیر آن هم در خط مقدم، چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب بحمدالله در سمت‌‌ها و پست‌های مختلف در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران بوده و هستند، فردی است که مورد اعتماد حضرات امام و مقام معظم رهبری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سابقه آشنایی با حجت‌الاسلام رئیسی گفت: آشنایی نزدیک حقیر با آیت الله رئیسی از سال 90 آغاز شد روزی مرحوم آیت الله مهدوی کنی فرمودند آقای رئیسی مایل هستند در مدرسه مروی تدریس داشته باشند، عرض کردم امر می‌فرمایید یا بنده هم اجازه اعمال مدیریت دارم؟ فرمودند شما کار خود را بکنید، بنده عرض کردم مدرسه مروی یک مدرسه معمولی نیست اینجا فیضیه تهران است. مدرسین و طلابی چون آیت الله مطهری، آیت الله جوادی حسن‌زاده آملی، آیت الله انواری، آیت الله سید رضی شیرازی، آیت الله شیخ محمد تقی شریعتمداری، آیت الله جعفری اراکی، آیت الله مهدوی کنی در این مدرسه تدریس داشته و دارند.

قائم مقام سابق حوزه مروی با اشاره به نظر آیت الله مهدوی کنی درباره حجت الاسلام رئیسی گفت: به لحاظ علمی ایشان خوب است و نوار درس ایشان را استماع نمودم و چون خوش بیان هست باید تدریسش هم خوب باشد. بنده در مدارسی که معظم‌اله تدریس داشتند تحقیق کردم مدیران محترم مدارس ضمن رضایت از تدریس از نظم ایشان بسیار تعریف و تمجید کردند. روزی به دفتر ایشان تلفن زدم و رسماً ایشان را دعوت کردم.

وی افزود: ساعتی قبل از آئین افتتاحیه سال تحصیلی 90 - 91 به دفتر مدرسه تشریف آوردند بنده ضمن خیر مقدم یک مزاحی کردم، گفتم شما مادرزاد رئیس هستید، آن هم از نوع رئیس الساداتی، ولی آیت الله مهدوی‌کنی به نظم فوق‌العاده حساس هستند شما با این مسئولیت سنگین که باید جلسات و سفرها داشته باشید می‌توانید منظم به کلاس درس تشریف بیاورید.

اسلامی خاطر نشان کرد: در اینجا باید بگویم در این مدت 6 ساله درس وزین و سنگین مکاسب و کفایه که رضایت طلاب و مدیریت حوزه را به همراه از ایشان دیدم. حتی یک جلسه هم غیبت نداشتند. به خاطر دارم بنا بود، جهت بازدید از وضعیت زلزله‌زدگان خراسان جنوبی سفری داشته باشند آمدند و مرخصی گرفتند و گفتند چاره‌ای نیست فقط پرواز فقط ساعت 7 صبح هست اجازه بفرمایید بنده این سفر را بروم ولی جبران می‌کنم چون در این سال‌های متمادی یک روز هم غیبت نداشتند. بنده موافقت کردم ولی فردا صبح که به مدرسه مروی آمدم دیدم بر سرکلاس درس حضور دارند. بعد از کلاس درس پرسیدم چطور شد سفر شما؟ فرمودند پرواز به تاخیر افتاد بنده هم حیفم آمد که درس تعطیل بشود.

مدیر دفتر حوزوی دانشگاه امام صادق(ع) خاطرنشان کرد: یعنی عاشق درس و بحث بودند. یعنی اهمیت دادن به درس، یعنی المومن اذا وعده وفی، یعنی رعایت نظم و انضباط، یعنی آخر تواضع، یعنی آخر احترام و این را هم بگویم ساعت درس ایشان ساعت 7 صبح بود تا 7:50 دقیقه. تا سر ساعت اداری به موقع در محل کار خود در میدان ارک حضور یابند.

این استاد دانشگاه درباره شیوه تدریس حجت الاسلام رئیسی گفت: علاوه بر حل مسائل و مشکل درس مکاسب و کفایه با بیان بسیار ساده و روان که نوار درس ایشان گواه بر این مطلب است، یک کلاس تربیت و اخلاق بود در شهادت ائمه آخر درس روضه، توسل و اشکی داشتند. ایشان عاشق ائمه و به ویژه امام رضا(ع) بود که خداوند مزد یک عمر خدمت صادقانه را داد و آن خادمی امام رضا(ع) است. البته این تسلط بر تدریس با بیان شیوا و روان و این عشق و اشک حاصل دوران تحصیل و طلبگی ایشان است و یک شبه به دست نیامده است.

اسلامی با اشاره به ورود حجت‌الاسلام رئیسی در عرصه انتخابات کشور، گفت: ایشان هیچ برنامه قبلی برای ورود به عرصه انتخابات نداشتند و می‌گفتند من دنیا بخواهم همینجاست، آخرت بخواهم همینجا است، برای خودم هم بخواهم همین جاست و اگر امروز وارد این عرصه شده‌ام فقط و فقط لبیک به علمای عظام بوده و امیدوارم خداوند این رسالت بزرگ را با رای قاطع مردم ایران بر عهده این مردم بزرگ و همیشه در میدان بگذارد.

وی در ادامه گفت: خداوند متعال توفیقات ایشان تحت توجهات حضرت ولی‌عصر را روزافزون بفرماید و در انجام منویات و دستورات مقام معظم رهبری موفق بدارد.

انتهای پیام/

R1411/P1011116/S1,12/CT12 موضوعات مرتبط سیدابراهیم رئیسی

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۳۶۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، متن بیانیه مشترک مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها در حمایت از اجرای طرح نور (عفاف و حجاب) به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تعالی: ولْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَی الْخَیْرِ وَ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ

«کرامت و ارزش والای انسان و آزادی توأم با مسئولیت او در برابر خدا»  پیام سعادت بخش و مشترک همه ادیان توحیدی است که بر تارک میثاق ملی ملت مؤمن ایران اسلامی می‌درخشد.

فتنه‌ها و تلاش‌های دشمنان انقلاب اسلامی پیوسته این کرامت و آزادی مقید را مورد هدف مستقیم و غیرمستقیم خود قرار داده و می‌دهند و با زدودن عفت و پاکدامنی، در محور فتنه‌ها و تلاش‌های خود پاکدامنی زنان را نشانه رفته اند.

«ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوی و مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی» اولین و مهم‌ترین وظیفه دولت جمهوری اسلامی ایران در قانون اساسی است که امروز نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در قالب «طرح نور» با تکیه بر تجارب گذشته و پختگی و سنجیدگی و دقت عمل بیش از پیش تلاش برای تأمین «محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی» در جامعه را مأموریت خود تعریف کرده است.

حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها براساس رسالت ذاتی، وظیفه‌ی شرعی و قانونی و مسئولیت اجتماعی حمایت همه جانبه از تحقق این مهم و رفع کاستی‌های گذشته را تکلیفی اجتماعی دانسته و همچون آحاد دیگر ملت ایران اسلامی خود را در تلاش و حمایت از تحقق این هدف مقدس سهیم می‌دانند.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران

جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها

دیگر خبرها

  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور
  • سفر رئیس جمهور به سریلانکا به روایت تصویر
  • اعطای دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی + عکس
  • آیت‌الله رئیسی وارد قلب اقتصادی پاکستان شد
  • روایت تاریخ از کارنامه روحانیت
  • مدیر حوزه های علمیه با آیت الله جوادی آملی دیدار کرد+تصاویر
  • جلسات درس اخلاق آیت الله هاشمی علیا برگزار می شود
  • بازدید رئیسی از آرامگاه اقبال لاهوری+ فیلم
  • بازدید آیت‌الله رئیسی از آرامگاه اقبال لاهوری
  • رئیسی وارد لاهور شد