Web Analytics Made Easy - Statcounter

مازندمجلس: به گزارش آسوشیتدپرس روز دوشنبه در آستانه رقابت های انتخاباتی ایران، یک ناو آمریکایی با قایق های ایرانی در خلیج فارس رو در رو شد.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس یک ناوشکن آمریکایی رویارویی نزدیکی با قایق‌های ایرانی در خلیج فارس داشت. این رویارویی تنها چند روز قبل از انتخابات ایران رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش این پایگاه خبری، قایق‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ۱۰۰۰متری نام «یو اس اس ماهان» آمریکا نزدیک شده و این ناو را مجبور به شلیک اخطار به سمت این قایق ها کرد. این آخرین رویارویی نزدیک ناوهای آمریکایی با قایق های سپاه در خلیج فارس بود. 

آسوشیتدپرس در گزارش خود مدعی شده این اتفاق تنها چند روز قبل از انتخابات در ایران رخ داده که در این انتخابات اصولگرایان سعی می‌کنند ریاست جمهوری را نیز به دست بیاورند.

«مک ناگی» سخنگوی ستون پنجم آمریکا در خلیج فارس گفته ناو ماهان تلاش زیادی برای ارتباط برقرار کردن با قایق های ایرانی از طریق تماس های رادیویی داشته است در این میان پیام های هشداری نیز فرستاده شده و دو بار هم سیگنال خطر بین المللی داده شده که این سیگنال پنج بار سوت کشتی در هر نوبت بوده است. همچنین سعی کردیم با شلیک نورافکن، قایق ایرانی را متوجه کنیم.

دیلی کالر آمریکا در گزارشی مدعی شده ارتباط بین انتخابات ایران و این حادثه مشخص نیست اما این همزمانی قابل توجه است. تحریک‌های سپاه می‌تواند تلاشی برای تقویت جریان اصولگرا در ایران باشد.

در این گزارش آمده: ناو ماهان قبلا نیز رویارویی با قایق‌های ایران در ماه ژانویه داشت و در آن رویارویی نیز مجبور به شلیک هشدار شده بود.

بسیاری از این رویارویی‌ها در نزدیکی تنگه هرمز رخ داده است. ناوهای آمریکایی ۳۵ بار رویارویی غیر حرفه‌ای و نا امن با سپاه در سال ۲۰۱۶ داشته‌اند. هفت مورد آن در سال ۲۰۱۷ رخ داده است که حادثه روز دوشنبه نیز یکی از این موردها بوده است.

منبع: مازند مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mazandmajles.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مازند مجلس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۳۷۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کریستیانو رونالدو به رویارویی النصر و الهلال در فینال جام پادشاهی

النصر با شکست الخلیج حریف الهلال در فینال جام پادشاهی عربستان شد.

طرفداری | کریستیانو رونالدو پس از پیروزی تیم فوتبال النصر ریاض در نیمه‌نهایی جام پادشاهی عربستان در دیدار با الخلیج، پیامی منتشر کرد.

تیم فوتبال النصر شب گذشته (چهارشنبه) با درخشش کریستیانو رونالدو 3 بر  یک الخلیج را شکست داد و حریف الهلال در فینال جام پادشاهی عربستان شد.

کریستیانو رونالدو، مهاجم پرتغالی النصر پس از پیروزی در نیمه‌نهایی جام حذفی عربستان در دیدار با الخلیج پستی در صفحه اجتماعی خود منتشر کرد و نوشت:

فینال جام حذفی! رو به جلو!

بازی فینال جام حذفی عربستان 11 خرداد در ورزشگاه ملک عبدالله شهر جده میان تیم‌های النصر و الهلال برگزار خواهد شد.

از دست ندهید ????????????????????????

تونی کروس: پاس گلم جلوی بایرن خیلی خاص نبود شاهکار کارلتو؛ بازهم شکست‌ناپذیری مقابل بایرن بزرگترین بازیکنان ناکام تاریخ لیگ قهرمانان یحیی شکایت کند 5 میلیارد تومان جریمه می‌گیرد

دیگر خبرها

  • چالش غرب در رویارویی با بیداری فرهیختگان
  • اندیشکده آمریکایی بررسی کرد؛ رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی
  • دعوا شانا و امنا بر سر یک کاندیدا /کاندیدای انتخابات تهران در نهایت وارد کدام لیست شد؟
  • قایق هایی که پس از سالها در کنار کوه خواجه سیستان به آب افتاد
  • گفت‌و‌گوی سردار سپاه با سی‌ان‌ان به زبان انگلیسی درباره حمله به اسرائیل
  • گفت‌و‌گوی سردار سپاه با سی‌ان‌ان به زبان انگلیسی
  • ۴۱ درصد آمریکایی‌ها نگران وقوع جنگ داخلی هستند
  • گزارش ایرنا از راستی آزمایی خبر بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی
  • رویارویی تیم ملی فوتبال روسیه با بلاروس در مینسک
  • واکنش کریستیانو رونالدو به رویارویی النصر و الهلال در فینال جام پادشاهی