Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، در این دیدار که در حاشیه کنفرانس «روسیه و جهان اسلام» در گروزنی پایتخت جمهوری چچن برگزار شد، رئیس جمهور تاتارستان گفت: ایران کشوری با تمدنی کهن و مردمی اصیل است که تقید آنها به آداب و رسوم دینی باعث اعتلای فرهنگی شده است.
بنا به اعلام روز پنجشنبه بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در مسکو، وی همچنین با اشاره به حضور سالانه 28 میلیون زائر در مشهد برای زیارت حضرت امام رضا (ع)، این مجموعه مقدس را بسیار با ارزش بر شمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مینیخانف گفت: در مجموعه فرهنگی آسنان قدس کتابی وجود دارد که دربرگیرنده تاریخ پذیرش اسلام توسط مردم تاتارستان است.
وی همچنین مناسبات فرهنگی میان ایران و تاتارستان را مطلوب ارزیابی و اظهار امیدواری کرد که این روابط هر چه بیشتر تقویت شود.
آیت الله اراکی نیز در این دیدار گفت: جمهوری های فدراسیون روسیه می توانند نقش مهمی در منطقه و جهان در راستای تحکیم روابط کشورهای اسلامی و بالا بردن نقش سیاسی و اقتصادی آنها در جهان ایفا کنند.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی سپس با اظهار آمادگی این مجمع برای تقویت و فعال سازی نقش مهم جمهوری‏های روسیه به ویژه تاتارستان در جهان اسلام، به وجود دانشگاه مذاهب اسلامی تحت مدیریت و اشراف مجمع اشاره کرد و افزود که در این دانشگاه طلاب و دانشجویانی از مذاهب مختلف اسلامی توسط علمای هر مذهب آموزش می‏بینند.
رئیس هیات امنای دانشگاه مذاهب اسلامی سپس اظهار کرد: مایلیم در زمینه علوم اسلامی بین این دانشگاه و دانشگاههای روسیه همکاری های علمی و پژوهشی صورت پذیرد.
آیت الله اراکی سپس با اشاره به دستاوردهای مهم علمای علوم دینی ایران در زمینه اقتصادی، به طراحی جدید بانکداری اسلامی بدون ربا در حوزه های علمیه ایران اشاره کرد و افزود که این طرح هنوز جایی اجرایی نشده است.
وی سپس ضمن اظهار امیدواری برای گسترش مناسبات فرهنگی، اقتصادی و سیاسی بین ایران و جمهوری‏های روسیه از رئیس جمهوری تاتارستان برای شرکت در کنفرانس وحدت اسلامی که آذرماه سال جاری در تهران برگزار می شود، دعوت کرد.
اراکی در ادامه نیز با اشاره به علاقه وافر ایرانی‏ها به گردشگری اظهار کرد که در صورت اطلاع رسانی مناسب در باره ظرفیت‏های بالای اقلیمی و اقتصادی جمهوری تاتارستان و دیگر جمهوری های روسیه، قطعاً استقبال خوبی توسط گردشگران ایرانی خواهد شد.
مینیخانوف نیز در پایان با اشاره به عزم جمهوری تاتارستان برای تشکیل و تأسیس مرکز آموزشی و روشنگری اسلامی در سطح بین المللی برای برقراری ارتباط با دانشگاه مذاهب اسلامی و استفاده از تجارب علمی و عملی مدیران این نهاد علمی ابراز آمادگی کرد.
آیت الله اراکی در راس هیائی برای شرکت در کنفرانس بین المللی روسیه و جهان اسلام به گروزنی پایتخت جمهوری چچن سفر کرده است.
اروپام 1516** انتشار دهنده: هادی مولوی نیا

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۳۸۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا

متن پیام دکتر کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر به دبیرکل جمعیت صلیب سرخ کنیا به شرح ذیل است.

جناب آقای دکتر احمد ادریس

دبیرکل محترم جمعیت صلیب سرخ کنیا

جناب آقای دبیرکل

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مراتب احترام خود را به جنابعالی، کارکنان و داوطلبان محترم جمعیت صلیب سرخ کنیا ابلاغ می‌نماید.

متاسفانه، مطلع شدیم بارش باران‌های شدید منجر به شکسته شدن سد در شمال شهر نایروبی و جاری شدن سیل شده است. به طوری که موجب کشته و مجروح شدن تعدادی از افراد شده است.

در این شرایط سخت، از طرف جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مراتب همدردی خود را به جنابعالی، تمام همکاران جمعیت صلیب سرخ کنیا، افراد متاثر اعلام نموده و با خانواده‌های جان باختگان ابراز همدردی می‌نمائیم.

همچنین جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای اعزام تیم‌های امدادی و درمانی به منظور حمایت از عملیات بشردوستانه به نفع سیل‌زدگان اعلام آمادگی می‌نماید.

بهترین‌ها را برای جنابعالی و همکارانتان در فعالیت‌های بشردوستانه آرزو دارم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • ایران اسلامی؛ الگوی تقریب مذاهب در جهان/علما وحدت را در بین مردم اشاعه دادند
  • فعالیت ۳۵ دفتر تقریب مذاهب در دفاتر تلفیقی دانشگاه آزاد
  • اولویت امروز جهان اسلام غزه است/ بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون وحدت و تقریب است
  • تاکید بر اهمیت احترام اروپا به نیروهای مسلح ایران
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • دیدار مؤسس جمعیت آموزش و فرهنگ مقدونیه با دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد