Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسول بیات روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در هر شعبه 2 صندوق برای دریافت آرای 2 انتخابات پیش بینی شده است.
وی یادآورشد: در شهر زنجان و بخش مرکزی این شهرستان 233 شعبه پیش بینی شده که از این میان 175 شعبه مربوط به شهر زنجان در قالب 161 شعبه ثابت و 14 شعبه سیار در نظر گرفته شده است.
بیات اظهار کرد: در تمام نقاطی که تمرکز جمعیتی و امکان دریافت رای وجود دارد، شعبه اخذ رای پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار شهرستان زنجان گفت: در مجموع 6 هزار و 500 نفر عوامل اجرایی برای اجرای صحیح انتخابات پیش بینی شده است.
وی خاطرنشان کرد: در هر شعبه 18 تا 20 عامل اجرایی حضور دارند که شامل سه مامور انتظامی به عنوان محافظان صندوق، پنج تا هفت عضو هیات اجرایی، یک نماینده فرماندار، یک نفر از هیات بازرسی، پنج نفر از هیات نظارت، یک مهمان دار و یک تا 2 نفر کاربر می شود.
بیات ادامه داد: پیش بینی مقدمات برگزاری انتخابات کار آسانی نیست و نیازمند ایجاد هماهنگی میان همه عوامل اجرایی است.
فرماندار شهرستان زنجان گفت: تعداد افراد واجد شرایط شرکت در انتخابات به بیش از 380 هزار نفر می رسد.
وی اضافه کرد: در ابتدا برای انتخابات شوراهای شهر زنجان 246 نفر تایید صلاحیت شده بودند که در مرحله نهایی و پس از بررسی اعتراضات، سه نفر به تعداد آنان اضافه شد، با این حال تا امروز 28 اردیبهشت، 16 نفر از این تعداد انصراف داده اند و مجموع افراد انصراف داده از ابتدا تاکنون به 33 نفر رسیده است.
بیات با بیان اینکه مشکلی از بابت دریافت آرای روستاییان وجود ندارد، ابراز کرد: تمام مقدمات زیر ساختی برای برگزاری انتخابات در همه روستاهای این استان فراهم شده، به گونه ای که برای هر سه روستای کمتر از 20 خانوار، یک شعبه سیار پیش بینی شده است.
فرماندار شهرستان زنجان به تخلفات ثبت شده از سوی نامزدهای انتخابات شورای اسلامی شهر اشاره کرد و گفت: تخلفات سازمان یافته وجود نداشت و اغلب تخلفات ثبت شده مربوط به فعالیت نامزدهای شوراهای اسلامی شهرها بود.
وی افزود: در خصوص تخلفات به برخی از نامزدها به شکل مکتوب تذکر داده شد و برخی دیگر برای ارائه توضیحات لازم به فرمانداری دعوت شدند و برخی هم اقلام تبلیغاتی خارج از ضوابط اعلام شده، منتشر کرده بودند.
بیات یادآورشد: تمام تخلفات در فرمانداری مستند سازی شده است و در دوره های بعد به حتم در بررسی های نامزدهایی که به طور مجدد قصد شرکت در انتخابات دارند، مورد استفاده قرار می گیرد.
فرماندار شهرستان زنجان گفت: بخشی از تخلفات ثبت شده هم مربوط به نصب بنر در فضای عمومی غیر از فضای ستادها، رزومه سازی دور از واقعیت افراد و برخی هم در خصوص اعلام حمایت غیر واقعی از سوی شخصیت های حقیقی و حقوقی بود که نه فقط رضایت نداشتند بلکه شکایت خود را به فرمانداری هم اعلام کردند.
وی اظهار کرد: فرمانداری مسئولیت اجرای انتخابات را بر عهده دارد، اما برای آنکه با تخلفات انتخاباتی مبارزه شود، ستادی به نام جلوگیری از تخلفات با محوریت دادگستری شکل گرفت و کمیته دیگری هم برای رصد فضای انتخابات با مسئولیت تمام نهادها پیش بینی شد.
بیات خاطر نشان کرد: بخشی از تخلفات در همین زمینه مربوط به انتشار اقلام تبلیغاتی خارج از ابعاد قانونی اعلام شده و برخی دیگر از تخلفات مربوط به راه اندازی کارناوال هایی که در شان شهر نبود، می شد.
فرماندار شهرستان زنجان گفت: با تمام این اتفاقات دوران تبلیغات به اتمام رسید و از امروز آرامش بر فضای کل کشور حاکم است و مردم می توانند در آرامش برای انتخاب نامزدهای مورد نظر، خود بیندیشند.
وی بر لزوم حضور همه اقشار واجد شرایط جامعه در انتخابات تاکید کرد و ادامه داد: انتخاب میسر زندگی یک مسئولیت و حقوق ذاتی برمردم است و زندگی بر اساس انتخاب ها شکل می گیرد و هیچ شخصی نمی تواند حق انتخاب و آزادی را از خود بگیرد.
بیات تاکید کرد: آنانی که در انتخابات شرکت نمی کنند در حقیقت گوشه نشینی و در صحنه نبودن را انتخاب کرده اند.
فرماندار شهرستان زنجان گفت: بر همین مبنا شرکت نکردن در انتخابات به هر بهانه ای، نشان دهنده این است که آن فرد به فلسفه زندگی و به وجود انسانی خود ارزش قائل نیست.
وی تصریح کرد: به هر بهانه ای نمی توان از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرد، به خصوص در این مقطع که تمام مسئولان از رهبر معظم انقلاب تا هنرمندان خواستار حضور مردم شده اند و هر یک رای را در سرنوشت کشور موثر دانسته اند.
بیات اضافه کرد: از همین نظر همه باید حضور داشته باشند، حتی آنانی که این رویه را قبول ندارند.
فرماندار شهرستان زنجان گفت: هر یک از مردم به هر شخصی که علاقه مند است رای بدهد، برای تمام مسئولان نظام حضور مردم در صحنه مهم است و اگر کسی در انتخابات شرکت نکند، اتفاقی رخ نمی دهد مگر آنکه از غافله مسئولیت پذیری عقب می ماند.
وی ابراز کرد: به هر اندازه که فردی از صحنه حضور در اجتماع دور می شود به همان اندازه از زندگی اجتماعی دور شده و الزامات زندگی اجتماعی حضور در صحنه های جمعی و بزرگترین ملاک مسئولیت پذیری اجتماعی مردم است و بر همین اساس انتظار داریم همه شرکت کنند.
بیات افزود: اگر کسی می خواهد برای طبیعت گردی یا هر کار دیگری از شهر خارج شود، ابتدا رای بدهد بعد به دنبال کار خود برود و رای دادن خود را برای ساعات آخر موکول نکند.
فرماندار شهرستان زنجان گفت: تمام فرایندهای انتخابات شوراهای شهر در شهر زنجان الکترونیکی است، بر این اساس نیم ساعت پس از پایان زمان رای گیری، اعلام نتایج را خواهیم داشت، اما چون توافق بر این است که ابتدا شمارش آرای ریاست جمهوری اعلام شود، تا پاسی از شب نتایج منتشر می شود.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۴۰۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه های انتخاباتی رئیسی در جلسه هیات دولت

آفتاب‌‌نیوز :

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با اشاره به نزدیک شدن زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در برخی حوزه‌های انتخاباتی، بر ضرورت فراهم کردن زمینه حضور گسترده مردم در این مرحله از انتخابات و تمهید تمامی امکانات برای تکمیل حماسه‌آفرینی آنان در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ تاکید کرد.

رئیس جمهور انتخابات را جلوه روشن مردم‌سالاری دینی دانست که آحاد جامعه در راستای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی در آن مشارکت کرده و معتمدین خود را برای قانونگذاری و بهبود روند امور انتخاب می‌کنند.

رئیسی در ادامه به موضوع ضرورت مشارکت مردم برای تحقق هدف جهش تولید اشاره کرد و افزود: تمهید مقدمات تحقق مشارکت مردم نیازمند اهتمام جدی همه بخش‌های دولت است؛ هر دستگاهی باید زمینه‌ها و راهکار‌های جذب مشارکت مردم در بخش خود را به شکل دقیق و با زمان‌بندی مشخص تدوین و اعلام کرده و اجرای آن را به شکل مستمر و گام به گام پایش کند.

رئیس جمهور در جلسه امروز هیات دولت همچنین ضمن تبریک فرارسیدن روز کارگر و روز معلم، نقش کارگران و معلمان در پیشرفت و آبادانی کشور را اساسی و مهم توصیف و تصریح کرد: مبنای خلقت عالم بر تعلیم و تربیت استوار است و لذا همه ما در هر زمان و با لحاظ برخورداری از هر سطحی از دانش، همچنان نیازمند دانش‌افزایی و علم‌آموزی بیشتر هستیم.

در جلسه امروز هیات دولت وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه هفته گذشته، هفته درخشش ورزشکاران کشورمان در میادین بین‌المللی بود، قهرمانی تیم ملی فوتسال در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، قهرمانی تیم ملی وشوو در رقابت‌های انتخابی جام جهانی، قهرمانی تیم ملی دختران کمتر از ۱۸ سال در تورنمنت کافا در تاجیکستان، قهرمانی تیم والیبال دانش‌آموزی ایران در رقابت‌های مدارس جهان، قهرمانی، شکستن رکورد و کسب مدال طلای خانم عیدیان در ماده ۴۰۰ متر دو با مانع قهرمانی آسیا، نائب قهرمانی تیم ملی تپانچه بادی کشورمان در مسابقات جام جهانی کره جنوبی و نائب قهرمانی تیم شطرنج امید کشورمان در مسابقات شهر‌های آسیا را از جمله این موفقیت‌ها برشمرد که باعث شادی و شعف عمومی در کشور شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نیز با اعلام خبر دستیابی به فرمولاسیون، فرآیند و فناوری استحصال کود «تریپل سوپر فسفات» به عنوان یکی از کود‌های مهم و بسیار پرکاربرد در کشاورزی گفت: سالانه نیاز به واردات ۲۵۰ هزار تن از این نوع کود داشتیم که خوشبختانه تولید آن در کشور بومی‌سازی و خط تولیدی با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن راه‌اندازی شده که تا ۲۰۰ هزار تن قابل افزایش است و می‌تواند سالانه تا ۳۷ میلیون دلار صرفه‌جویی ایجاد کند.

وی ابراز امیدواری کرد با حمایت از تولیدات داخل، زمینه رونق تولید داخلی این محصول فراهم شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • به برنامه تحولی در شهر و روستاها نیاز داریم
  • انتخابات مهم‌ترین نماد مردم‌سالاری دینی است
  • رقابت ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در مازندران
  • مشارکت در انتخابات بهترین راه تحول در کشور است
  • توصیه های انتخاباتی رئیسی در جلسه هیات دولت
  • آمادگی برای دور دوم انتخابات/ پیش بینی ۲۸۷ شعبه اخذ رای
  • فراهم شدن همه امکانات برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • پیش‌بینی ۴۹۱ شعبه ثابت و سیار در دو حوزه انتخابیه زنجان
  • کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد
  • پیش بینی ۴۹۱ شعبه ثابت و سیار در ۲ حوزه انتخابیه استان زنجان