Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-03-28@17:19:48 GMT

اقدام ناجوانمردانه داعش در موصل

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۴۰۷۱۸

اقدام ناجوانمردانه داعش در موصل

به گزارش جام نیوز، نیروهای پلیس فدرال عراق و شاهدان عینی اعلام کردند، داعش از صدها هزار نفر از غیرنظامیانی که همچنان در مناطق تحت کنترل این گروه هستند، به عنوان سپر انسانی استفاده می کند.

سرلشکر عبدالغنی الاسدی رئیس نهاد مبارزه با تروریسم عراق تصریح کرد که نیروهای این نهاد به صورت مستمر به پیشروی خود در دو منطقه الرفاعی و النجار در شهر موصل ادامه می دهد و ساعت های آینده ماموریت خود را به پایان خواهند برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته العالم، وی خاطرنشان کرد: عناصر تروریستی داعش طی دو روز گذشته 30 خودروی بمبگذاری شده را برای حمله به نیروهای عراقی در موصل تجهیز و مستقر کردند.

سرلشکر الاسدی همچنین از اقدام عناصر داعش در بستن دست های غیرنظامیان محله الصحه شهر موصل و استفاده از آنها به عنوان عنوان سپرهای انسانی برای نقل مکان کردن در این شهر خبر داد و گفت: آنها با سلاح های خود در بین شهروندان غیرنظامی جابجا می شوند و بعد از رسیدن به محل مورد نظر، مخفی شده و غیرنظامیان را رها می کنند. این غیرنظامیان نیز سپس از دست داعش به سمت نیروهای عراقی فرار می کند.

111

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۴۰۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: اوکراین در حمله خونین به کنسرت مسکو نقش داشته است

حمله تروریستی خونین به کنسرتی در مسکو با ۱۳۹ کشته و ۱۸۰ زخمی خشم مقامات روسیه را درپی داشت. گرچه گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را به طور رسمی برعهده گرفت، اما کرملین انگشت اتهام خود را به سوی اوکراین نشانه گرفته است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، ۲ تن از مقامات ارشد روس و نزدیک به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور امروز (سه شنبه) اعلام کردند بر این باورند اوکراین در حمله تروریستی خونین به کنسرتی در مسکو دست داشته است. 

نیکولای پاتروشوف، دبیر شورای امنیت ملی روسیه در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید آیا این حمله کار داعش بوده یا اوکراین، گفت: بی تردید کار اوکراین بوده است. شواهد زیادی دال بر دست داشتن کی یف در این حمله وجود دارد. 

الکساندر بورنیکوف، مدیر سرویس امنیت فدرال روسیه نیز در این باره به رسانه‌ها گفت: مهاجمان پس از انجام این حمله تروریستی قصد داشتند خود را به اوکراین برسانند و افرادی در آن سوی مرز منتظر آنها بودند. به طور کلی ما بر این باوریم کی یف در این حمله دست داشته است. 

وی خاطر نشان کرد: برآورد‌های اطلاعاتی ما نشان می‌دهد اوکراین در این حمله دست داشته است. با این حال، ما هنوز موفق به شناسایی فردی که دستور این حمله را داده است نشده ایم. 

ولادیمیر پوتین طی سخنرانی خود پس از این حادثه وعده داد تمامی افرادی که در این حمله خونین نقش داشته اند به سزای اعمال خود خواهند رسید. وی با اعلام اینکه این حمله از سوی گروه تروریستی داعش انجام شده، از تلاش این افراد برای فرار به اوکراین خبر داده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • هلاکت یک تروریست بلندپایه داعش در مرز عراق و سوریه
  • داعش خراسان چه کسانی هستند و چرا به روسیه حمله کردند؟
  • هلاکت یک سرکرده داعش در عراق
  • تجمع مردم نیشابور در محکومیت حملات ناجوانمردانه اسرائیل + فیلم و تصاویر
  • معاون وزیر دفاع بریتانیا تهدید به زندان شد
  • کشتار غیرنظامیان در غزه بی‌سابقه است
  • آستین: محافظت از غیرنظامیان در غزه یک موضوع اخلاقی است!
  • روسیه: اوکراین در حمله خونین به کنسرت مسکو نقش داشته است
  • برنامه‌ای برای خودسازی آزدگان در اسارت
  • داعش سرکوب شده است