Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردبیل- در آستانه انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا دارالارشاد اردبیل آماده خلق حماسه‌ای دیگر است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- ونوس بهنود: طعم شیرین حماسه هفت اسفند سال ۹۴ هنوز از زیر دندان نرفته است. در این تاریخ بود که اردبیلی‌ها پای صندوق‌های رأی رفته و نمایندگان خود را برای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان انتخاب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینبار شور اردیبهشتی حال و هوای اردبیل را دگرگون کرده و تمامی دست‌اندرکاران و عوامل اجرایی و نظارت از فراهم شدن زمینه خلق حماسه‌ای دیگر می‌گویند.

تدارک ۱۵۹۵ شعبه اخذ رأی با رشد محسوس

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل با اشاره به آماده‌سازی تمهیدات برگزاری انتخابات سالم و پرشور گفت: هزار و ۵۹۵ شعبه اخذ رأی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا در استان آماده‌سازی شد.

ناصر نصیری با بیان اینکه از این تعداد هزار و ۷۹ شعبه روستایی و ۵۱۶ شعبه شهری است و با اشاره به اینکه هزار و ۲۹۲ صندوق ثابت رأی و ۳۰۳ صندوق سیار تدارک دیده شده است، اضافه کرد: زمینه اخذ رأی برای تمامی مردم اردبیل فراهم شد.

رئیس ستاد انتخابات استان در خصوص لیست قطعی نامزدهای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا افزود: در این انتخابات شش هزار و ۶۰۹ نامزد رقابت خواهند کرد.

به گفته نصیری ۱۴۰ نفر در شهرها و سه هزار و ۲۷۳ نفر در روستاها به عنوان اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب می‌شوند.

وی تأکید کرد: در انتخابات پیش رو تعداد واجدین اخذ رأی ۹۵۰ هزار نفر هستند که از این تعداد ۳۸ هزار و ۸۸۰ نفر رأی اولی محسوب می‌شوند.

در عین حال که تعداد شعب اخذ رأی در انتخابات گذشته هزار و ۲۳۶ مورد بوده، فرماندار اردبیل به رشد ۱۰ درصدی شعب اخذ رأی اشاره کرد و گفت: ۲۴۰ شعبه اخذ رأی برای شهرستان اردبیل تدارک دیده شده که با رشد ۱۰ درصدی به نسبت سایر انتخابات همراه است.

جواد زنجانی تاکید کرد: برقراری سلامت انتخابات و امانت‌داری از وظایف نهادهای اجرایی است و امید می‌رود نامزدها نیز با رعایت اخلاق و انصاف تا پایان انتخابات حضور یابند.

وی تأکید کرد: علاوه بر این ضروری است نامزدها از انتشار نتایج آرا قبل از موعد خودداری کرده و از گمانه‌زنی در خصوص نتایج انتخابات پرهیز کنند.

حضور ۳۵۰ ناظر در انتخابات شوراها

با وجود افزایش شعبات اخذ رأی نظارت‌ها نیز با قوت ادامه دارد بطوریکه دبیر اجرایی هیئت عالی نظارت استان نظارت بر انتخابات شهر و روستای استان اردبیل از نظارت ۳۵۰ ناظر بر پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان خبر داد.

عباس کریمی تصریح کرد: گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات فراهم‌شده و ۳۵۰ ناظر به این مهم نظارت خواهند داشت.

وی با تأکید به افزایش ناظران به نسبت دوره‌های قبل افزود: ناظران از بین افراد بی‌طرف انتخاب شده‌اند تا هیچ شبه ای در فعالیت آن ها به وجود نیاید

دبیر اجرایی هیئت عالی نظارت بر انتخابات شهر و روستای استان متذکر شد: انتخابات فرصت همدلی و انسجام را فراهم خواهد ساخت و مشارکت همگانی مورد تأکید است.

کریمی خواستار رعایت قوانین و مقررات از سوی ناظران و سر ناظران شد و افزود: انتظار می‌رود این گروه در تمامی مراحل انتخابات از جمله مراحل مربوط به اخذ رأی و شمارش آرا مسئولیت خود را به بهترین شکل ایفا کنند.

وی تأکید کرد: ناظران موظف هستند هرگونه تخلف را به هیئت نظارت و نماینده آن ها در کمترین زمان انعکاس دهند.

دبیر اجرایی هیئت عالی نظارت بر انتخابات شهر و روستای استان متذکر شد: هرگونه تخلف اعم از خریدوفروش رأی، بر هم زدن نظم رأی‌گیری و مواردی از این دست مجازات حبس و جزای نقدی و هشت سال محرومیت از عضویت در هیئت اجرایی نظارت را به دنبال دارد.

پیش‌بینی تکرار حماسه حضور

در انتخابات هفتم اسفندماه سال ۹۴ مردم اردبیل تنها از بین ۹۸ نامزد مجلس شورای اسلامی هفت نفر و از بین سه نامزد مجلس خبرگان دو نفر را برگزیدند.

بااین‌وجود در انتخابات ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۹۶ از بین شش نامزد ریاست جمهوری یک نفر و از بین شش هزار و ۶۰۹ نامزد واجد شرایط شورای شهر و روستا قرار است ۱۴۰ نفر در شهرها و سه هزار و ۲۷۳ نفر در روستاها انتخاب شوند.

به دلیل گستردگی این انتخابات و افزایش صندوق‌های رأی به نظر می‌رسد امر نظارت بر انتخابات به مراتب سنگین‌تر و سخت‌تر از انتخابات قبل اعمال شود.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تصریح کرد: تمامی مراحل انتخابات مطابق برنامه زمان‌بندی انجام شده و از صبح امروز نیز تبلیغات مطابق قانون ممنوع اعلام شده است.

رضا کریمی تصریح کرد: با توجه به اینکه دو انتخابات به صورت همزمان برگزار می‌شود، نظارت جامع و کاملی بر روند برگزاری اعمال خواهد شد.

وی تاکید کرد: مردم اردبیل همواره در طول تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی حضور پرشوری در انتخابات داشته‌اند که پیش بینی شده در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه نیز این حماسه تکرار شود.

استاندار اردبیل بعد از برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری مشارکت مردم اردبیل را ۷۰ درصد اعلام کرد.

با توجه به حساسیت دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا پیش‌بینی شده مشارکت مردم تکرار حماسه خلق شده در هفت اسفند ۹۴ و یا پیشتازی بر آن باشد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۴۱۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، نظرسنجی منتشر شده در روز یکشنبه نشان داد که رای‌دهندگان آمریکایی با اختلاف ۴۹ به ۴۳ درصدی از ترامپ در رقابت فرضی یک به یک با بایدن حمایت می‌کنند. این در مقایسه با ۴۹ به ۴۵ درصد جمهوری‌خواهان نسبت به حضور این دموکرات فعلی در ژانویه است.

این نظرسنجی نشان داد، در صورتی که میدان کامل رقبا در نظر گرفته شود، مثل زمانی که رای‌دهندگان در ماه نوامبر به پای صندوق‌های رای می‌روند، ترامپ برتری بیشتری دارد. او با اختلاف ۴۲ به ۳۳ درصد نسبت به بایدن جلو است و پس از آن ۱۵ درصد برای رابرت اف کندی جونیور، نامزد مستقل انتخابات آمریکا در نظر گرفته می‌شود. ۱۰  درصد باقیمانده از نامزدهای حزب سوم حمایت کرده‌اند یا فعلا تصمیمی ندارند.

دو سوم رأی‌دهندگان ایالات متحده نمی‌دانند که چگونه کسی می‌تواند از بایدن حمایت کند، در حالی که ۵۲ درصد می‌گویند که در هیچ شرایطی شانسی برای رأی دادن به رئیس‌جمهور فعلی وجود ندارد. در مقایسه، ۶۳ درصد از پاسخ‌دهندگان نمی‌توانند ببینند که چگونه کسی می‌تواند از ترامپ حمایت کند و ۴۷ درصد می‌گویند که شانسی برای رای دادن به او وجود ندارد.

شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد که تنها ۴۷ درصد از رای‌دهندگان از نامزدهایی که باید انتخاب کنند، از جمله ۴۴ درصد دموکرات‌ها و ۶۳ درصد از جمهوری‌خواهان راضی هستند. ۵۸ درصد از رأی‌دهندگان نظر منفی نسبت به بایدن دارند، در حالی که ۵۳ درصد نظر منفی نسبت به ترامپ دارند.

تنها ۶۵ درصد از پاسخ‌دهندگان بر این باورند که بایدن به طور قانونی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ پیروز شد و این بدون تغییر نسبت به زمانی است که همین سوال پس از شورش کنگره آمریکا در ژانویه ۲۰۲۱ پرسیده شد.

نظرات درباره دوره ریاست جمهوری ترامپ از زمان خروج او از ریاست جمهوری بهبود یافته است. با نگاهی به عملکرد او، ۵۵ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند که ریاست جمهوری ترامپ یک «موفقیت» بود، در حالی که این رقم در نظرسنجی پس از شورش، ۴۵ درصد بود. در مقایسه، ۳۹ درصد از پاسخ‌دهندگان معتقدند دوره ریاست جمهوری بایدن موفقیت‌آمیز بوده است.

به طور مشابه، از هر ۱۰ آمریکایی، شش نفر از عملکرد بایدن به‌عنوان رئیس‌جمهور ناراضی هستند. بایدن در مدیریت چندین موضوع مهم برای رای‌دهندگان، از جمله ۶۶ درصد نارضایتی در بحث اقتصاد، ۷۱ درصد نارضایتی از تورم و ۷۱ درصد نارضایتی از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، امتیازات پایینی دریافت می‌کند. تنها از هر ۱۰ آمریکایی چهار نفر معتقدند که ایالات متحده «مسئولیت دارد» درگیر درگیری‌های غرب آسیا باشد.

ترامپ، بایدن و متحدان او را متهم کرده است که تلاش می‌کنند نامزدی او را از طریق سیستم قضایی منحرف کنند. این رئیس‌جمهور سابق در چهار کیفرخواست جداگانه با ۹۱ اتهام روبروست. یک نظرسنجی سی‌ان‌ان هم که پنج‌شنبه منتشر شد، نشان داد که تنها ۱۳ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند با ترامپ مانند سایر متهمان رفتار می‌شود و تنها ۴۴ درصد مطمئن هستند که هیئت منصفه انتخاب شده در پرونده ترامپ، حکم عادلانه‌ای صادر خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • مفتخر به بهره‌گیری از مشارکت معلمان در نظارت بر انتخابات هستیم
  • سخنگوی شورای نگهبان: مفتخر به بهره‌گیری از مشارکت معلمان در نظارت بر انتخابات هستیم
  • نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس
  • فعالیت ۷۰۰ ناظر آموزش‌دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس
  • اپل با هوش مصنوعی به میدان می‌آید
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پنجمین مصاف اردیبهشتی تراکتور - استقلال
  • خاطرات تلخ اردیبهشتی آبی ها مقابل تراکتور!
  • مناظره ۲ کاندیدای مجلس دوازدهم اردبیل
  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی