Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@17:48:55 GMT

همه چیز در مورد انتخابات در آران و بیدگل

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۴۱۹۸۹

همه چیز در مورد انتخابات در آران و بیدگل

کمتر از ۲۴ ساعت به انتخابات سرنوشت‌ساز ۲۹ اردیبهشت باقی مانده است، انتخاباتی که در کنار ریاست جمهوری، تکلیف اعضای شوراهای شهر و روستا را نیز مشخص می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل ازخطب شکن؛کمتر از ۲۴ ساعتبه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا باقی مانده است و شور انتخابات با تلاش ستاد نامزدها و تبلیغات کاندیداهای شوراهای شهر و روستا به اوج خود رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دست اندرکاران برگزاری این دو انتخابات شامل هیئت‌های بازرسی و نظارت، نیروهای نظامی و انتظامی نیز در این فرصت باقی مانده برای ایجاد امنیت، آرامش و حراست از رای مردم تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند.

بسیج همگانی دستگاه‌ها

فرماندار آران و بیدگل با بیان این که ماه‌هاست ستاد انتخابات شهرستان با برنامه ریزی دقیق و ایجاد کمیته‌های مختلف برای تمامی مراحل برگزاری این دو انتخابات مهم امکانات و توان خود را بسیج کرده است اظهار کرد: مجریان انتخابات با آشنایی کامل به قانون انتخابات تمام تلاش خود را برگزاری انتخاباتی سالم و با حضور مشارکت حداکثری مردم به کار گرفته‌اند.

ابوالفضل معینی نژاد قانون را فصل الخطاب تمام مراحل نظارت و اجرای انتخابات دانست و تصریح کرد: اعضای هیأت‌ نظارت و اجرایی انتخابات با همدلی، در نظرگرفتن قانون، امانت‌داری و رعایت اصل بی طرفی این رسالت مهم و خطیر را انجام خواهند داد.

وی از برگزاری انتخابات شورای شهر آران و بیدگل برای نخستین بار به صورت تمام الکترونیکی خبر داد و افزود: آران و بیدگل جزء ۱۵۰ شهرستانی است که در آن انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.

۷۰ هزار نفر واجد شرایط هستند

رئیس ستاد انتخابات آران و بیدگل جمعیت شهرستان را براساس آخرین سرشماری رسمی ۱۰۳ هزار نفر عنوان کرد و گفت: بیش از ۷۰ هزار نفر در پنجمین دوره انتخابات شوراها و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری واجد شرایط رای دادن هستند.

معینی نژاد اضافه کرد: در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه جاری دو هزار و ۵۰۰ رأی اولی حضور داشته که برای نخستین بار پای صندوق‌های رأی حاضر خواهند شد.

حوزه‌های انتخابیه و شعب اخذ رای

طبق اعلام کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات شهرستان، برای برگزاری انتخابات امسال ۷۲ شعبه اخذ رأی پیش بینی شده که از این تعداد ۵۵ شعبه مربوط به چهار شهر آران و بیدگل، نوش آباد، سفید شهر و ابوزیدآباد، ۱۳ شعبه مربوط به ۱۱ روستای دو بخش مرکزی و کویرات است.

همچنین برای برگزاری انتخابات پایان اردیبهشت ماه امسال از ۷۲ شعبه اخذ رأی، چهار صندوق به صورت سیار برای اخذ رأی افراد ناتوان و دور از مناطق ثابت اخذ رأی در نظر گرفته شده است.

آمار و ارقام انتخابات شوراهای شهر و روستا

به استناد آمارهای اعلام شده، امسال ثبت‌نام کنندگان داوطلبی نمایندگی پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا افزایش ۱۷ درصدی داشته‌اند و تعداد آن‌ها به ۲۷۰ نفر رسیده که از این میان ۱۴۷ نفر برای حوزه شهری و مابقی در روستاها ثبت نام کرده‌اند.

حوزه انتخابیه آران و بیدگل با ۸۳ متقاضی، ابوزیدآباد با ۲۶ نفر، سفیدشهر با۲۱ داوطلب، نوش آباد با ۱۴ نفر، روستاهای بخش مرکزی با ۳۸ تن و روستاهای بخش کویرات با ۸۴ داوطلب به ترتیب بیشترین آمار ثبت نام کنندگان را به خود اختصاص داده‌اند.

نگاهی به لیست مدارک تحصیلی داوطلبان نیز از ثبت نام ۳ نفر با مدرک دکترا، ۴۰نفر با کارشناسی ارشد، ۹۳ نفر مدرک کارشناسی، ۳۹ نفر فوق دیپلم، ۵۶ نفر دیپلم، ۳۵ نفر زیر دیپلم و ۶ نفر با تحصیلات حوزوی خبر می‌دهد.

مسن‌ترین فردی که برای نامزدی در انتخابات شوراهای شهر و روستای آران و بیدگل ثبت نام کرده ۶۴ سال و جوان‌ترین آنان ۲۶ سال سن دارد و هر دوی این افراد داوطلب حوزه‌های انتخابیه‌ی شهری هستند. همچنین در میان ۱۴ متقاضی زن، ۷ نفر آنان از حوزه‌ی شهری و ۷ نفر دیگر برای شرکت در انتخابات حوزه‌های روستایی متقاضی شده‌اند.

تایید صلاحیت بیش از ۷۶ درصد ثبت‌نام‌کنندگان

با اعلام اسامی تایید صلاحیت شدگان انتخابات شوراهای شهر و روستا(این اسامی را می‌توانید در اینجا ببینید)مشخص شد صلاحیت ۲۳۱ نفر برای شرکت در انتخابات تایید شده است. بدین ترتیب صلاحیت بیش از ۷۶ درصد ثبت‌نام‌کنندگان برای شرکت در انتخابات تایید شده است.

در انتخابات امسال فشرده ترین رقابت در حوزه انتخابیه شهر آران و بیدگل برگزار خواهد شد، جایی که ۷۴ نفر برای هفتکرسی شورا به رقابت می‌پردازند. در کنار حوزه آران و بیدگل در نوش آباد، سفیدشهر و ابوزیدآباد، به عنوان سه حوزه شهری دیگر شهرستان به ترتیب ۱۱، ۱۷ و ۲۰ نفر واجد شرایط شناخته شده‌اند.

در حوزه‌های انتخابیه روستایی نیز تعداد شرکت کنندگان از این قرار است: روستای علی آباد مرکزی ۹ نفر، روستای محمدآباد مرکزی ۱۰ نفر، روستای یزدل ۱۴ نفر، روستای حسین آباد کویرات ۱۳ نفر، روستای ریجن ۹ نفر، روستای علی آباد کویرات ۹ نفر، روستای فخره هشتنفر، روستای قاسم آباد ششنفر، روستای محمدآباد کویرات ۱۴ نفر، روستای یزلان ۶ نفر و روستای کاغذی ۱۱ نفر.

هیأت اجرایی انتخابات در آران و بیدگل

برای انتخاب هشت نفر از معتمدان هیات اجرایی به عنوان اعضای اصلی و پنج نفر به عنوان اعضای علی البدل برگزاری انتخابات شورای اسلامی شهرستان جلسه‌ای در روزهای پایانی اسفندماه به دعوت ابوالفضل معینی نژاد فرماندار و رئیس هیات اجرایی انتخابات شورای اسلامی آران و بیدگل برگزار شد که در پایان حسین تقدیری، جواد صدیقیان، رضا بهرامی نژاد، مهدی عموزاده، احسان تقی زاده، محسن کرمانی، مجید فائض پور و رحمت الله مهدی به عنوان اعضای اصلی هیات اجرایی پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهرهای شهرستان آران و بیدگل انتخاب شدند. اعضای علی البدل را نیز علی کربلایی، عباس آقا عمویی، حسین سلمانی، سیدجعفر فاطمی و سید علی اکبر سادات الحسینی تشکیل می‌دهند.

همچنین با برگزاری انتخابات از میان ۳۰ نفر از معتمدان شهرستان برای هیأت اجرایی انتخابات ریاست جمهوری پس از ۹ نفر به عنوان اعضای اصلی و پنجنفر به عنوان عضو علی‌البدل این هیات انتخاب شدند. سیدجواد تکیه، عباس کفاش، حسن محمودیان، ابوالفضل مظفری، علی اصغر شیخی، سید محسن‌هاشم موحد، نعمت اله صالح نیا، عباس گوهری ومحمد غلامی با اکثریت آرا اعضای اصلی و محمدحسین روحانی، علی اصغر شعبانی نیا، حسین سلمانی، سید جواد سیدی و احمد محرابی پناه اعضای علی‌البدل هیات را تشکیل می‌دهند.

اقدامات هیأت نظارت بر انتخابات

آخرین گزارش‌ها از هیات نظارت بر انتخابات در شهرستان آران و بیدگل حاکی از انتخاب دو هزار نفر شامل ناظران، مسؤولان ناظر، ناظران عالی که تمامی آنها جلسات و دوره‌های تخصصی را گذرانده اند، برای نظارت بر دو انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا دارد..

همچنین بر اساس برنامه‌های اعلام شده از سوی هیئت نظارت ، نامزدهای انتخاباتی نیز می‌توانند در تمامی صندوق‌های اخذ رای یک نماینده داشته باشند.

انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا هم‌زمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و نخستین میان‌دوره‌ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۶ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۴۱۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل صندوق‌های اخذ رأی الکترونیکی به حوزه انتخابیه قائم شهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌فرماندار قائم شهر در نشست آموزشی نمایندگان فرماندار، ناظران و کاربران مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی این حوزه انتخابیه گفت: حوزه انتخابیه قائم شهرجزو هشت حوزه انتخابیه کشور است که مرحله دوم انتخابات مجلس آن به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.

مولایی افزود: دوره‌های آموزشی کاربران و متعاقبا رای دهندگان در محلات مختلف از برنامه‌های توجیهی این دوره برای آشنایی و شناخت بیشتر مردم با انتخابات الکترونیکی است که توسط اساتید و کارشناسان انجام می‌شود.

مدیرکل فن آوری استانداری مازندران هم تسهیل در أخذ رأی و عدم دخالت دیگران در رأی دادن افراد به خاطر نمایش تصویر نامزد‌های مورد نظر و سهولت در امر انتخابات و شمارس و جمع بندی آرای اخذ شده در چند دقیقه و درکوتاهترین زمان با دقت بالا را از ویژگی‌ها و تفاوت‌های مهم انتخابات الکترونیکی نسبت به انتخابات غیر الکترونیک برشمرد.

شهابیان افزود: در مرحله دوم انتخابات، واجدان شرایط رای این حوزه انتخابیه که در دوره نخست انتخابات رای دادند و نیز افرادی که در دوره قبل موفق به شرکت در انتخابات نشدند، می‌توانند در انتخابات ۲۱ اردیبهشت شرکت کنند و به کاندیدا‌های مورد نظر خود رأی دهند.

در حوزه انتخابیه قائم‌شهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ ۴۱۸شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده که با تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز الکترونیکی در انتخابات ۲۱ اردیبهشت با آرای الکترونیکی مردم از بین چهار کاندیدای این حوزه دو نفر با کسب اکثریت آرا به عنوان نمایندگان این حوزه راهی مجلس دوازدهم شورای اسلامی خواهند شد.

دیگر خبرها

  • تقدیر از مجریان برگزاری انتخابات در فیروزکوه
  • زمانبندی تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس
  • از «جهانبخش امینی» چه می‌دانیم؟
  • ابراز خرسندی شهروندان آران و بیدگل از بهسازی معابر شهر + فیلم
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی بیش از پیش منزوی شده اند
  • تحویل صندوق‌های اخذ رأی الکترونیکی به حوزه انتخابیه قائم شهر
  • فعالیت ۴۱۶سفیر دانش‌آموز رضوی در آران و بیدگل
  • غبار روبی گلزار شهیدای آران و بیدگل
  • پر شدن سیل بند‌ها بر اثر بارش باران شهروندان آران و بیدگل را شگفت زده کرد + فیلم
  • تجلیل از کارگران شرکتهای فرش آران و بیدگل