Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مردم ولایتمداراستان سمنان به همراه دیگر هموطنان فردا جمعه 29 اردیبهشت 96 با مشارکتی پرشور و گسترده خود در انتخابات، گلبانگ وحدت و همبستگی و شعر حماسه خواهند سرود تا بار دیگر برگ زرین دیگری بر افتخارات وفاداری خود به نظام اسلامی بیفزایند.
به اعتقاد صاحبنظران امور سیاسی ، مشارکت در انتخابات به تقویت امنیت و همبستگی ملی می انجامد، از این رو حضور فراگیر در این رویداد سیاسی نقشه های دشمنان را برای تفرقه افکنی خنثی کرده و موجب تقویت نظام سیاسی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به یقین، انتخاب مردم نقش مهمی در تعیین سیاست‌گذاری‌های کشور دارد و در فرایند آن است که افراد و گروه‌های مختلف با برنامه‌های متفاوت برای مدیریت کشور پا به میدان رقابت می‌گذارند و شهروندان به عنوان مرجع اصلی قدرت از میان افراد و گروه‌های مختلف یکی را انتخاب نموده و به این ترتیب، برنامه‌های آن فرد یا گروه مبنای بسیاری از سیاست‌گذاری‌ها و چگونگی مدیریت کشور قرار می‌گیرد.
شماری از مسوولان ، کارشناسان و اقشار مردم استان سمنان با بیان اینکه مردم این دیار با حضوری گسترده، پرشور و حماسی فردا در پای صندوق های رای حاضر می شوند، تاکید کردند: حضور حداکثری مردم در این حماسه ملی به پایداری روزافزون انقلاب اسلامی می انجامد.
رئیس ستاد انتخابات استان سمنان با اشاره به جمعیت 702 هزار و 360 نفری استان سمنان بر اساس سرشماری 95، افزود: از 508 هزار و 115 نفر واجد شرایط رای دادن تعداد 10 هزار و 188 نفر در استان سمنان رای اولی هستند.
محمود قنبری با اشاره به این که 10 هزار و 33 عامل اجرایی برای برگزاری انتخابات 29 اردیبهشت 96 در استان سمنان به کار گرفته می‌شود، یادآور شد: نسبت به سال 92 تعداد 28 روستا به روستاهای دارای شورای اسلامی در استان سمنان افزوده شده است.
رئیس ستاد انتخابات استان سمنان تصریح کرد: برای افزایش رفاه و تکریم رای دهندگان، تعداد شعبه های اخذ رای در استان سمنان در انتخابات 29 اردیبهشت به 742 شعبه افزایش یافته است در حالی که این تعداد شعبه اخذ رای در دوره قبل 699 شعبه بود.
وی گفت: از 742 شعبه اخذ رای برای انتخابات 29 اردیبهشت 96 در استان سمنان 450 شعبه شهری و 292 شعبه روستایی است و 602 شعبه ثابت و 140 شعبه سیار است.
قنبری به ثبت نام 2 هزار و 707 نفر برای داوطلبی در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان سمنان اشاره کرد و گفت: از این تعداد 2 هزار و 494 نفر تایید صلاحیت شدند.
وی خاطرنشان کرد: روز 29 اردیبهشت روز سرنوشت سازی برای ایران اسلامی خواهد بود و ملت سرافزار با اقتدار در پای صندوق های رای حاضر می شوند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: حضور پرشور مردم درانتخابات مبین عقیده خالص و ولایی ملت ایران نسبت به ارزش های انقلاب اسلامی است که در این انتخابات بیش از پیش متجلی می شود.
آیت الله سید محمد شاهچراغی خاطرنشان کرد : مشارکت پرشور مردم در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات ریاست جمهوری به طور حتم توطئه ها و کارشکنی دشمنان نظام جمهوری اسلامی را خنثی می کند.
وی با اشاره به این که برگزاری انتخابات باشکوه، دفاع از حریم امامت و انقلاب اسلامی است افزود: انتخابات سرمایه ای ارزشمند و ماندگار است که مقبولیت و عظمت جمهوری اسلامی را در بین آحاد جامعه دوچندان می کند‌.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه استان سمنان اضافه کرد: اجرای طرح های اقتصادی و اجتماعی در کشور بدون حضور مردم بی معناست و مشارکت آحاد جامعه در تمام عرصه ها از جمله این رویداد سیاسی نشان دهنده اقتدار نظام اسلامی است.
وی ادامه داد : انتخابات عظمت ایران اسلامی را در عرصه های ملی و جهانی دوچندان می کند و ملت ایران باید با تدبیر و با حضورشان در انتخابات، توطئه های دشمنان نظام اسلامی را خنثی کرد.
امام جمعه سمنان گفت: در 29 اردیبهشت آحاد جامعه با هر سلیقه و تفکری در پای صندوق های رای حاضر می شوند و فردا روز حماسه ایرانیان است.
استاندارسمنان نیز گفت: مردم ایران اسلامی همواره توجه به منویات رهبر انقلاب و عمل به آن را سرلوحه کارشان قرار داده اند و و در روز 29 اردیبهشت با حضور حداکثری ،ملت سرافراز بار دیگر توطئه های دشمنان نظام را خنثی می کند.
محمدرضا خباز اظهارداشت : افزایش توسعه سیاسی و اقتصادی در ایران اسلامی به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو وابسته است و ملت ایران برای پایداری نظام جمهوری اسلامی به صحنه می آیند.
وی خاطرنشان کرد : انقلاب اسلامی به گروه و جریان خاصی تعلق ندارد بلکه همه اقشار و با هر تفکری باید نظام جمهوری اسلامی ایران را از خودشان بدانند و در 29 اردیبهشت در پای صندوق های رای حاضر شوند.
خباز اضافه کرد : سمنان همانند سایر نقاط کشور آماده برگزاری انتخاباتی باشکوه و با صلابت است و براساس گزارش های ارایه شده زیر ساخت لازم برای خلق حماسه ای دیگر در این استان فراهم است.
وی تصریح کرد: برای اولین بار بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، انتخابات شوراهای اسلامی شهر در سه شهر سمنان، شاهرود و دامغان به صورت الکترونیکی برگزار می شود که می توان با گسترش این برنامه های از این دست در کاهش هزینه های مالی در انتخابات اقدام کرد.
استاندار سمنان گفت : شور و حال مردم استان سمنان برای مشارکت پرشور در انتخابات مثال زدنی است و با حضوری حداکثری در پای صندوق های رای این اشتیاق به جشن ملی تبدیل می شود.
رئیس حوزه علمیه برادران استان سمنان نیز گفت: انتخابات و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نقطه قوت جمهوری اسلامی ایران است، و 29 اردیبهشت روز تقویت انسجام ملی است.
حجت الاسلام و المسلمین سید علی مهدی نژاد با بیان اینکه باید به مردم درباره آثار مثبت و اهمیت رای دادن آگاهی رسانی شود، افزود: در کل منطقه ، فقط در جمهوری اسلامی ایران است که با رای مردم رئیس جمهور و نمایندگان مجلس انتخاب می شوند و این امتیاز مختص ایران است و دشمنان می خواهند این امتیاز را از جمهوری اسلامی بگیرند تا بتوانند خود در مسایل داخلی ایران دخالت دهند.
مهدی نژاد تاکید کرد: مردم ایران مردم عاقل و عادلی هستند و هیچ گاه از دشمنان تبعیت نمی کنند و رسانه های خارجی در 38 سال گذشته نشان دادند که دشمن ایران هستند و با تشویق کردن مردم برای مشارکت نکردن در انتخابات به دنبال ایجاد نفاق و نفوذ هستند.
رئیس حوزه علمیه برادران استان سمنان خاطرنشان کرد: مردم باید در انتخابات به ندای رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید لبیک بگویند و با حضور حداکثری اقتدار و عزت نظام جمهوری اسلامی ایران را به رخ دشمنان بکشانند.
وی ادامه داد: درست است که مشارکت حداکثری هدف اول در انتخابات است، اما مردم نباید در رای دادن وسواس داشته باشند و نباید رای باطله و یا سفید در صندوق های رای بیندازند، زیرا نامزدهای انتخابات را شورای نگهبان تایید کرده اند و لیاقت و صلاحیت آن ها برای اداره کشور تایید شده است پس آن ها می توانند به نامزدها اعتماد کنند.
رئیس حوزه علمیه برادران استان سمنان و امام جمعه گرمسار گفت: مردم گرمسار نیز همانند سایر نقاط کشور برای حضوری گسترده و پرشور در انتخابات لحظه شماری می کنند و با عزمی مثال زدنی فردا در پای صندوق های رای حاضر می شوند.
احمد همتی، نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: 29 اردیبهشت روز انسجام و وحدت ملی خواهد بود و با عزمی مثال زدنی و پرشور مردم در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شرکت می کنند.
همتی اظهارداشت: مردم ایران شرایط کنونی منطقه و توطئه های استکبار جهانی را درک می کنند و با وحدت وهمدلی مردم برای حضوری حماسی در انتخابات آماده اند.
وی خاطر نشان کرد: مردم ایران اسلامی به آرمان های انقلاب اسلامی وفادارند و به یقین، عهدی که در پیروزی انقلاب اسلامی با امام خمینی (ره) بستند را هیچگاه فراموش نخواهند کرد.
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر وسرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: به یاری خداوند در انتخابات پیش رو با مشارکت حداکثری، مردم بار دیگر با آرمان های این نظام مقدس تجدید بیعت می کنند.
همتی گفت: حضور پررنگ مردم در انتخابات مگامی مهم برای افزایش توسعه اقتصادی و اجتماعی جامعه است و با این رویکرد، آحاد جامعه در حماسه انتخابات اردیبهشت 96 نقش آفرینی می کنند.
نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشارکت پرشور مردم در انتخابات توجه و عمل به منویات رهبر انقلاب است، گفت: با همدلی مردم و مسوولان در انتخابات فردا بار دیگر گلبانگ همدلی در کشور طنین انداز می شود.
نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت: 29 اردیبهشت مردم ایران اسلامی با اقتدار در پای صندوق های رای حاضر می شوند و باردیگر گلبانگ وحدت در این دیار سرافراز طنین انداز می شود.
غلامرضا کاتب افزود: مشارکت پرشور مردم در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به شکوفایی اقتصادی و رونق کسب و کار مردم می انجامد.
وی گفت : مشارکت پرشور در انتخابات ریشه در فرهنگ اصیل مردم سرافراز ایران دارد و به یقین آحاد جامعه با هر تفکری در 29 اردیبهشت امسال برای مشارکت گسترده در این آیین ملی تلاش می کنند.
وی اظهارداشت: با برگزاری انتخابات در کشور، تفکری جدید برای افزایش رونق کسب و کار و رفاه اجتماعی ایجاد می شود که باید این رویدادهای سیاسی را قدر بدانیم.
کاتب با بیان این که مشارکت پرشور مردم در انتخابات توجه به منویات رهبر انقلاب است و با وحدت تفکر استعمارگری استکبار جهانی خنثی می شود، افزود: مردم با دیدگاه ولایی و اعتقادی برای مشارکت پرشور در انتخابات تلاش کنند.
نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : مردم باید با تفکر جهادی و انقلابی در انتخابات شرکت کنند تا یاوه گویی های دشمنان کوردل ایران اسلامی پایان یابد.
سید عباس دانایی فرماندار سمنان با اشاره به اهمیت حضور مردم در انتخابات گفت: سمنانی ها فردا با اقتدار در پای صندوق های رای حاضر می شوند و صلابت و جاودانگی نظام جمهوری اسلامی را به همه کشورهای آزادی خواه جهان ثابت می کنند.
وی خاطر نشان کرد: مردم شهرستان سمنان همواره در در انتخابات حضوری حماسی و غیرقابل وصف داشته اند و در انتخابات 29 اردیبهشت نیز این حماسه تکرار می شود.
دانایی گفت: زیرساخت لازم برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای فراهم شده است و مردم سمنان برای خلق حماسه ای دیگر در انتخابات لحظه شماری می کنند.
فرماندار سمنان گفت: مردم ایران اسلامی هیچگاه عهدی که با امام خمینی (ره) در سال 95 و پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بسته اند را فراموش نمی کنند و 29 اردیبهشت روز تجدید بیعت ایرانیان با نظام جمهوری اسلامی است.
سعید همتی از شهروندان سمنانی با اشاره به حضوری گسترده آحاد جامعه در انتخابات روز آینده گفت: مردم این دیار برای خلق حماسه ای دیگر آماده اند.
وی گفت: مردم استان سمنان همواره در انتخابات حضوری برجسته و حماسی داشته اند و با عزم و ارداه مثال زدنی در انتخابات پیش رو نیز شرکت می کنند.
همتی خاطرنشان کرد: انتخابات فرصتی ارزشمند برای رفع انتخاب اشخاصی برجسته برای رفع مشکلات کشور است و سمنانی ها با غرور در 29 اردیبهشت در پای صندوق های رای حاضر می شوند.
سعید عرب عجم از شهروندان میامی گفت: مردم این شهرستان برای حضوری گسترده و پرشور در انتخابات لحظه شماری می کنند و شور وشوق مردم برای خلق حماسه در این دیار بسیار قابل توجه است.
وی اضافه کرد: دلیلی برای مشارکت نکردن مردم در انتخابات وجود ندارد و هر فردی که سرنوشت ایران اسلامی برای او دارای اهمیت است باید در این رویداد مهم شرکت کند.
عرب عجم اضافه کرد: مردم میامی در ادوار گذشته برگزاری انتخابات حضوری پرشور در انتخابات داشته اند و باردیگر با حضور گسترده مردم توطئه دشمنان نظام خنثی می شود.
سعید اسماعیلی شهروند دامغانی با بیان اینکه مشارکت پرشور مردم در انتخابات وظیفه هر ایرانی است گفت: حضور نیافتن در پای صندوق های رای، باعث نفوذ دشمنان در جامعه می شود و فردا آحاد جامعه برای خنثی سازی این کارشکنی ها و دشمنی ها به صحنه می آیند.
وی خاطرنشان کرد: مردم ایران اسلامی برای حفظ و حراست از این دیار سرافراز شهید داده اند و فردا مردم با حضوری حماسی برای عزت و سربلندی ایران اسلامی تلاش می کنند.
اسماعیلی با بیان اینکه جوانان برای تعیین آینده ای روشن فردا در پای صندوق های رای حاضر شوند گفت: 29 اردیبهشت روز همبستگی ملی در کشور خواهد بود.
استان سمنان هشت شهرستان، 20 شهر و 308 روستای بالای 20 خانوار و 582 آبادی دارد، در استان 38 هیات اجرایی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر وروستا تشکیل شده است ، از 20 شهر استان سمنان، شورای اسلامی شهر در سه شهر بالای 50 هزار نفر دارای هفت عضو و در 17 شهر دارای پنج عضو است.
تعداد اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در دوره چهارم هزار و هفت نفر بود و در دوره پنجم تعداد اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان سمنان به هزار و 64 نفر افزایش می یابد که 5.5 درصد افزایش خواهد داشت، تعداد نهایی شعبه های

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۴۳۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: همدلی و همراهی شوراها در کنار اختلاف نظرها، موجب امیدواری مردم و رفع مشکلات آن‌ها می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی امروز _نهم اردیبهشت_در مراسم روز شوراها در شهرستان خوسف با بیان اینکه موضوع مشورت و شورا از جایگاه بسیار ارزنده‌ای در اسلام برخوردار است، اظهار کرد: از آیات و روایات، قانون اساسی و فرمان امام راحل و نقشی که شوراها به خوبی در سطوح مختلف روستا، بخش، شهر و استان ایفا می‌کنند می‌توان به جایگاه این نهاد پی برد.

وی با بیان اینکه در قرآن سوره‌ای تحت عنوان شوری داریم، افزود: در آیه ۳۸ سوره شوری، مشورت و شورا را هم‌زمان در کنار دعوت بندگان به اسلام داریم و در ادامه آیه مشورت و شورا در کنار اقامه نماز و انفاق آمده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با ذکر این نکته که قانون اساسی ما برگرفته از آیات و روایات و شرع مقدس است، یادآور شد: اصل ۱۰۰ قانون اساسی بر این موضوع تأکید دارد که شوراها به منظور پیشبرد امورات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در روستا، بخش، شهر و استان شکل بگیرد تا مددکار مردم در پیگیری مشکلات باشند.

طالبی با اشاره به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در نهم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ مبنی بر تشکیل شوراها گفت: رهبر معظم انقلاب هم در راستای زنجیره دولت‌سازی، از شوراها نام می‌برند و شوراها را مکملی برای ساختن دولت اسلامی برای رفع مشکلات مردم و حاکمیت مردم بر سرنوشت خودشان معرفی می‌کنند.

وی با بیان اینکه ما انتخابات‌های زیادی از جمله ریاست جمهوری، خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا را داریم، افزود: برخلاف تبلیغات مسموم دشمن که می‌خواهند نظام ما را در دنیا استبدادی قلمداد کنند، ما به‌طور میانگین هر سال یک انتخابات مهم داریم که نشان از مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی به روحیه جهادی مسئولان در پاسخگویی به مردم اشاره کرد و گفت: مسئولان باید به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگوی مردم باشند و محور عمل ما هم قانون باشد.

طالبی با بیان اینکه برخی قانون شکنان قانون را زیر پا می‌گذارند، افزود: قانون باید به نفع مردم تفسیر شود نه اینکه آن را زیر پا بگذاریم، بارها بر این موضوع در شورای اداری تأکید شده لذا مسئولان باید به آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

معاون استاندار خراسان جنوبی بر همراهی اعضای شوراهای اسلامی تأکید کرد و گفت: شوراها برای اینکه عملکرد بهتری داشته باشند و موجب امیدواری مردم شود باید همدل و همراه باشند، اختلاف نظرها طبیعی است اما نباید به بطن جامعه کشیده شود.

وی با بیان اینکه مسائل سیاسی و جناحی و یا حزبی نباید در امورات کاری شوراها و رفع مشکلات مردم تأثیر بگذارد، افزود: اعتبارات دولتی شوراها بسیار محدود است اما تهیه درآمد از هر طریقی درست نیست.

طالبی گریزی به انتخابات پیش رو در خراسان جنوبی زد و گفت: در مرحله اول انتخابات مجلس، اعضا به خوبی عمل کردند و ما تخلف خاصی را مشاهده نکردیم، در مرحله دوم هم همین انتظار است.

وی به چهار اصل مشارکت، سلامت، رقابت و امنیت انتخابات اشاره کرد و گفت: اظهار نظر بر له یا علیه هر کاندیدایی درست نیست و طبق ماده قانونی انتخابات، شوراهای اسلامی هم همانند سایر مسئولان نباید از کاندیدی طرفداری و یا دست به تخریب کاندیدی بزنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در ۲ سال گذشته گفت: اقدامات بزرگی در منطقه، استان و کشور انجام شده و وظیفه ما بررسی و حل مشکلات مردم است، در حوزه تصمیم‌گیری اجرایی در استان همیشه بر توزیع عدالت و نظارت بر آن تأکید شده است.

طالبی گفت: به شهرستان خوسف توجه خوبی شده اما در جاهایی که نارسایی و کمبود بیشتر است باید ویژه توجه کرد و با اولویت بندی، مسائل و مشکلات را رفع کرد.

کد خبر 748882

دیگر خبرها

  • فهرست کاندیداهای مورد حمایت جامعه اسلامی مهندسین اعلام شد
  • فهرست انتخاباتی جامعه اسلامی مهندسین در دور دوم منتشر شد
  • ۱۰۰نفر از منتخبان مجلس دوازدهم خواهان تشکیل فراکسیون اکثریت
  • صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده
  • لیست حزب باهنر در انتخابات دور دوم مجلس؛ از حسین نجابت و جراره تا پورمحمدی، نظام الدین موسوی و ...
  • رامین رضاییان آماده برای تقابل با پرسپولیس؛ محرومیتی در کار نیست
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود