Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول موزه‌های استان کرمانشاه گفت: بازدید گردشگران از موزه‌های استان کرمانشاه همزمان با روز جهانی موزه امروز ۲۸ اردیبهشت‌ماه رایگان است.

پیمان نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه با بیان اینکه بازدید گردشگران از موزه‌ها در روز جهانی موزه رایگان است، اظهار داشت: امروز همزمان با فرارسیدن روز جهانی موزه که توسط شورای بین‌المللی موزه‌ها با شعار«‌موزه‌ها و چشم‌انداز فرهنگی» نامیده شده‌، موزه‌های تاریخی و فرهنگی در سرتاسر استان به صورت رایگان آماده پذیرش گردشگران داخلی و خارجی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول موزه‌های استان کرمانشاه با اشاره به وجود 12 موزه در سطح استان، گفت: از این تعداد 10 موزه در سطح استان فعال و دو موزه نیز در شهرستان اسلام‌آباد غرب در دست مرمت و ساماندهی است.

وی با اشاره به آغاز هفته میراث فرهنگی از 28 اردیبهشت ماه تا 3 خرداد د استان کرمانشاه افزود: سازمان میراث فرهنگی برنامه‌هایی با محوریت آموزش کودکان و سایر برنامه‌های تشویقی در شهرستان هرسین و بیستون در نظر گرفته است.

نعمتی برگزاری مسابقات، ارائه مقاله، برگزاری کلاسهای آموزشی برای معلمان و کارکنان آموزش‌ و پرورش برای آشنایی آنها با داشته‌های تاریخی استان برای انتقال و آموزش محتوا به دانش‌آموزان از دیگر برنامه‌های هفته میراث فرهنگی دانست و اظهار کرد: نمایشگاه عکس بیستون از روز گذشته تا امروز در دانشگاه علمی و کاربردی در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه به مناسبت هفته میراث فرهنگی پایگاه فرهنگی و گردشگری اورامانات در این شهرستان افتتاح و روند ثبت ملی مناظر تاریخی و باستانی اورامانات در حال انجام است و موزه تاریخی شهر اسلام‌آباد غرب در حال تغییر و به زودی به عنوان نخستین موزه استاندارد استان افتتاح خواهد شد.

مسئول موزه‌های استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در استان کرمانشاه 2079 اثر تاریخی و گردشگری در هفته میراث فرهنگی آماده پذیرش گردشگران است گفت: از آن جمله می‌توان به مجموعه‌های طاقبستان، بیستون، آناهیتا، تکیه معاون المک را نام برد.

وی با بیان اینکه در ایام تعطیلات نوروز روزانه 1500 تا 2000 نفر گردشگر داخلی و خارجی از تکیه معاون الملک بازدید کردند بیان کرد: از مجموع این موزه‌ها چهار موزه «پارینه سنگی» و «خط و کتابت» تکیه بیگلربیگی، موزه «تاریخ و مردم شناسی» تکیه معاون الملک و موزه «صنایع دستی» واقع در دبیراعظم در شهر کرمانشاه قرار دارند.

نعمتی با اشاره به اینکه در رابطه با روند ساخت موزه بزرگ استان عنوان کرد: ساخت ساختمان و بنای این موزه از سال 1354 شروع شده و از سال 82 عملیات اجرایی آن با شدت بیشتری شروع و در برهه‌هایی در رابطه با موضوع نقشه با پیمانکار طرح به مشکلاتی برخورد کردیم و در شرایط کنونی پیگیری یک طرح جامع برای رفع مشکلات کنونی با هماهنگی میراث فرهنگی و استانداری در حال انجام است.

وی با بیان اینکه به زودی عملیات ساخت و راه‌اندازی این موزه بزرگ از سرگرفته می‌شود گفت: سازمان میراث فرهنگی در تلاش است که مشکلات سرراه ساخت این موزه را با همکاری همه دستگاه‌های مربوطه انجام دهد.

مسئول موزه‌های استان کرمانشاه با بیان اینکه 30 میلیارد ریال برای راه‌اندازی و احداث موزه بزرگ استان مورد نیاز است افزود: امسال قرار بر این شد که ی10 میلیارد ریال از این بودجه به این طرح بزرگ تخصیص پیدا کند اما با توجه به اینکه طرح و نقشه این پروژه آماده نبود تخصیص این اعتبار در شرایط فعلی متوقف شده است.

انتهای پیام/

R41380/P1357/S6,68/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۴۳۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران

علی دارابی در دیدار با سیداحمد محیط طباطبایی رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم) در محل ایکوم ایران با تاکید بر تمرکززدایی از برنامه‌های پایتخت محور، اظهار داشت: پایتخت سیاسی کشور با پایتخت‌های میراثی متفاوت است و تلاش ما، حفظ، صیانت و اعتلای میراث فرهنگی ایران در تمام نقاط کشور است.

قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی ادامه داد: با همین دیدگاه، برای برگزاری ۱۰ نمایشگاه استانی از آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران در هفته میراث فرهنگی برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

تهیه فهرست اشیا و آثار فرهنگی‌تاریخی در معرض خطر

دارابی در این دیدار بر حفظ جایگاه مردمی میراث فرهنگی و اهمیت پویایی سازمان‌های مردم‌نهاد و استفاده از خرد جمعی و همچنین تربیت نیروی انسانی متخصص موزه‌داری و همکاری با ایکوم در آموزش به ویژه در حوزه راهنمایان موزه تاکید کرد.

سیداحمد محیط طباطبایی در این دیدار که هادی میرزایی، مدیرکل موزه‌ها هم حضور داشت، ترجمه فصلنامه «ایکوم نیوز» را با افزودن الحاقات با همکاری اداره‌کل موزه‌ها پیشنهاد داد.

وی همچنین پیشنهاد کرد با پرداخت هزینه، اشیا و آثار فرهنگی‌تاریخی در معرض خطر و خرید و فروش غیرقانونی (Red List) تهیه شود.

رئیس ایکوم ایران با اشاره به ۲۹ اردیبهشت روز جهانی موزه‌ها اظهار داشت: در روز‌های ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت، داوری آیین موزه برتر با همکاری کارشناسان ایکوم و اداره‌کل موزه‌ها انجام می‌شود تا نتیجه در روز جهانی موزه‌ها، اعلام شود.

در این دیدار مقرر شد بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که میان اداره‌کل موزه‌ها و ایکوم امضا خواهد شد، همکاری‌های مشترک فی‌مابین گسترش یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری

دیگر خبرها

  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • موزه ها گنحینه فاخر علم و هویت ایرانیان هستند
  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • ضرغامی: موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران
  • نسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان رونمایی شد