Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@17:51:21 GMT

بانوی کوهنورد ایرانی منتظر صعود به دائولاگیری+تصویر

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۴۴۷۰۱

بانوی کوهنورد ایرانی منتظر صعود به دائولاگیری+تصویر

پروانه کاظمی، هیمالیانورد ایرانی برای صعود به قله دائولاگیری در کمپ سوم این قله منتظر بهتر شدن شرایط هوایی است. آفتاب‌‌نیوز : پروانه کاظمی که از ۲۱ فروردین‌ماه ایران را به مقصد نپال برای صعود به قله دائولاگیری (۸۱۶۷ متر)، هفتمین کوه بلند جهان ترک کرد، اکنون در کمپ سوم این کوه و در ارتفاع ۷۲۵۰ متری منتظر بهتر شدن شرایط آب و هوایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پروانه کاظمی در بهار ۹۳ نیز قصد صعود به این قله را داشت، اما موفق به صعود نشد.
او اولین بانوی ایرانی است که توانسته است کوه‌های موستاق آتا، ماناسلو، آمادابلام، لوتسه و ماکالو را صعود کند. هم‌چنین اولین بانوی ایرانی است که به صورت مستقل اورست را صعود کرده است. او تنها بانوی ایرانی است که بر روی دو قله دائولاگیری و کانچن جونکا (سومین قله بلند دنیا) تلاش کرده است.
به گزارش ایسنا،پروانه کاظمی در ۲۰۱۲ رکورد اولین صعود کننده به اورست را در کارنامه دارد. او اولین زن جهان است که توانسته دو قله اورست و لوتسه را با هم صعود کند.

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۴۴۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال با مربی ایرانی

تیم ملی فوتسال افغانستان در اولین دوره حضور خود در جام ملت‌های آسیا، سهمیه جام جهانی را کسب کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، دیدار نهایی پلی‌آف مسابقات جام ملت‌های فوتسال آسیا 2024 از ساعت 8:30 امروز (یکشنبه 9 اردیبهشت به وقت ایران) در سالن بانکوک آره‌نای تایلند میان تیم‌های ملی افغانستان و قرقیزستان برگزار شد که افغانستان با نتیجه 5 بر 3 به برتری رسید.

آنها که برای اولین بار در جام ملت‌های آسیا شرکت کرده‌اند، با برتری در این مسابقه مجوز صعود به جام جهانی را به دست آوردند. مجید مرتضایی سرمربی پیشین تیم فرش‌آرای مشهد هدایت تیم افغانستان را بر عهده دارد.

با توجه به میزبانی ازبکستان از مسابقات جام جهانی 2024 و تعلق پنج سهمیه به قاره آسیا در این رقابت‌ها، مرحله پلی‌آف بین تیم‌های بازنده مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌ها برگزار شد که افغانستان با پیروزی در دیدار نهایی پلی‌آف، پنجمین تیم آسیایی جام جهانی فوتسال لقب گرفت.

پیش از این حضور تیم‌های ملی ایران، ازبکستان، تایلند و تاجیکستان در جام جهانی فوتسال 2024 قطعی شده است؛ رقابت‌هایی که از 22 شهریور تا 13 مهر سال جاری برگزار می‌شود.

ازبکستان از ساعت 11:30 امروز در دیدار رده‌بندی جام ملت‌های آسیا مقابل تاجیکستان صف‌آرایی می‌کند و ایران از ساعت 14:30، در دیدار فینال به مصاف تایلند خواهد رفت.

دیگر خبرها

  • صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال با مربی ایرانی
  • پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد
  • تمجید سخنگوی دولت از بانوی ورزشکار ایرانی بابت رکوردشکنی در آسیا
  • تبریک بهادری جهرمی به بانوی ورزشکار ایرانی
  • اولین اثر آذرنگاری ایران رونمایی شد
  • فرزانه فصیحی، اولین بانوی ایرانی در دوومیدانی لیگ الماس
  • استان گلستان در حذف پروانه کسب‌های کاغذی ۴ پله صعود کرد
  • پیام تبریک کاظمی‌پور درپی تاریخ‌سازی بانوی دوومیدانی‌کار ایران
  • پیام تبریک کاظمی‌پور درپی تاریخ‌سازی بانوی ملی‌پوش تیم دوومیدانی ایران
  • افتخار آفرینی نازنین فاطمه عیدیان برای کشورمان / کسب طلای ۴۰۰ متر با مانع توسط این بانوی ایرانی