Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - معاون امنيتي انتظامي وزارت کشور گفت: هرگونه اعلام نظرسنجي از امروز در فضاي رسانه‌اي و مجازي فاقد اعتبار و ارزش است.به گزارش خبرگزاري آريا ؛ حسين ذوالفقاري معاون امنيتي انتظامي وزارت کشور در نشست خبري خود با اصحاب رسانه که امروز پنج شنبه 28 ارديبهشت ماه برگزار شد، با بيان اينکه تاکنون چند مقطع از انتخابات از جمله مرحله ثبت‌نام و احراز صلاحيت‌ها، و همچنين تبليغات انتخاباتي را پشت سر گذاشته‌ايم اظهار داشت: با قاطعيت اعلام مي‌کنم هيچ مشکل امنيتي ويژه‌اي در ارتباط با انتخابات نداشته‌ايم و اين موضوع محصول همدلي مسئولان، ستادهاي انتخاباتي و مردم عزيزمان و همچنين تلاش دستگاه‌هاي اطلاعاتي، امنيتي، انتظامي بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون امنيتي انتظامي وزارت کشور با اشاره به اينکه در دوره تبليغات انتخاباتي شاهد فضاي رقابتي خوب و مناسبي بين نامزدها بوديم گفت: اگرچه در اين دوره حساسيت‌ها بالا رفته بود ولي هيچ‌گونه تنشي از لحاظ امنيتي نداشتيم.
ذوالفقاري با بيان اينکه مرحله راي‌گيري دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و پنجمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا از ساعت 8 صبح فردا آغاز مي‌شود گفت: اعلام هر گونه نظرسنجي در فضاي رسانه‌اي و مجازي فاقد اعتبار و ارزش است.
وي افزود: هر گونه گمانه‌زني درباره پيروز انتخابات ممکن است مخل امنيت باشد بنابراين اعلام هرگونه نتيجه‌اي قبل از شمارش رسمي آمار که از طريق وزارت کشور و با تاييد شوراي نگهبان انجام مي‌گيرد توسط کانديداها و ستادهاي انتخاباتي فاقد اعتبار و ممنوع است.
معاون امنيتي انتظامي وزارت کشور تاکيد کرد: تنها مرجع اعلام نتايج انتخابات وزارت کشور است که پس از تاييد شوراي نگهبان نتايج را منتشر خواهد کرد.
ذوالفقاري در ادامه اظهارات خود گفت: شنيده شده برخي از هواداران کانديداها به دنبال فراهم کردن سالن براي جشن‌هاي انتخاباتي بودند، اين گونه اقدامات ممکن است موجب ايجاد زمينه تنش در جامعه شود بنابراين تذکرات خودمان را به صورت کتبي به ستادهاي انتخاباتي اعلام و گوشزد کرديم.
وي ادامه داد: انتظار داريم مردم کشورمان از ساعات اوليه روز راي‌گيري در پاي صندوق‌هاي راي حاضر شوند و راي خود را به ساعات پاياني انتخابات موکول نکنند.
معاون امنيتي انتظامي وزارت کشور اضافه کرد: از همه کانديداها و هواداران آنان مي‌خواهيم نسبت به قانون تمکين داشته باشند.
ذوالفقاري گفت: هر يک از کانديداها که در انتخابات پيروز شود، پيروز همه مردم ايران است بنابراين تمکين قانون توسط ستادهاي انتخاباتي و هواداران مورد تاکيد است و در اين صورت به لحاظ امنيتي با مشکلي خاصي هم مواجه نخواهيم شد.
وي با بيان اينکه نيروي انتظامي مسئول تامين امنيت کشور است گفت: از آنجا که نيروهاي انتظامي علاوه بر تامين امنيت انتخابات امور جاري و روزمره‌اي را هم بر دوش دارند به همين دليل از ستاد کل نيروهاي مسلح و بسيج هم براي تامين امنيت انتخابات درخواست کمک کرديم.
رييس ستاد امنيت انتخابات تاکيد کرد: مرجع رسمي اعلام نتايج انتخابات وزارت کشور است.
ذوالفقاري با بيان اينکه مردم در مرحله تبليغات انتخاباتي با شور و شعف بالايي با ما و نيروهاي انتظامي همراهي کردند، گفت: از همه عزيزان مي‌خواهيم که در روز برگزاري انتخابات پس از اينکه راي خود را در صندوق انداختند در شعب اخذ راي تجمع نداشته باشند.
وي با بيان اينکه دستگاه‌هاي اطلاعاتي از اشراف بسيار خوبي به فضاي انتخاباتي کشور دارند، گفت: در روزهاي گذشته هم اقدامات موثري صورت گرفته، بنابراين با همکاري‌ همه ستادهاي انتخاباتي و مجموعه‌ تامين کنندگان امنيت انتخابات با مشکل خاصي مواجه نخواهيم بود.
ذوالفقاري تاکيد کرد: اگر نامزدهاي انتخابات پس از اعلام نتيجه اعتراض يا شکايتي دارند بايد از مسير قانوني پيگيري کنند، نيروي انتظامي مسئوليت دارد اگر افرادي بخواهند اختلالي در نظم و امنيت کشور به وجود بياورند با آنها بر اساس اختياراتي که قانون به او داده برخورد کند.
معاونت امنيتي انتظامي وزارت کشور تاکيد کرد: اگر فردي از امروز به بعد پيش بيني، پيش گويي و يا گمانه زني‌ کند به اين معنا که پيروز انتخابات فلان شخص است، اين موضوع مورد تذکر قرار مي‌گيرد و گزارش آن هم به دستگاه قضايي ارسال مي‌شود، اگر اين مطالب با فرض اينکه يک فردي اعلام کرده پيروز انتخابات فلان کانديدا است اما نتيجه انتخابات متفاوت باشد و موضع اعلام شده، موجب ايجاد تنش در بين طرفداران آن کانديدا شود، فردي که اين موضوع را اعلام کرده قطعا تحت تعقيب و پيگيري قانوني قرار مي‌گيرد.
ذوالفقاري در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه آيا نتايج انتخابات به صورت تدريجي اعلام مي‌شود يا خير عنوان کرد: بر اساس تبصره 8 ماده 31 قانون انتخابات رياست جمهوري، اعلام نتيجه انتخابات توسط وزارت کشور پس از تاييد نهايي شوراي نگهبان اعلام مي‌شود بنابراين هنگامي که انتخابات و شمارش آرا به اتمام رسيد و مورد تاييد شوراي نگهبان قرار گرفت، نتيجه آن از طرف وزارت کشور اعلام مي‌شود.
وي افزود: با توجه به بررسي‌هاي که بين شوراي نگهبان و وزارت کشور صورت گرفت قرار شد صندوق‌هايي که شمارش آراي آنها به اتمام مي‌رسد و صورت جلسه آنها مورد تاييد هيئت نظارت و اجرايي قرار مي‌گيرد به تدريج و در مقاطع زماني مختلف اطلاع رساني شود بنابراين اعلام نتايج انتخابات به صورت تدريجي خواهد بود.
ذوالفقاري با بيان اينکه انتظار داريم اولين کساني که پيروزي انتخابات را به منتخب مردم تبريک مي‌گويند ديگر کانديداها باشند، بيان داشت: اگر اين موضوع اتفاق بيافتد به دليل اينکه اخلاق پسنديده‌اي است مورد تحسين مردم و همگان قرار خواهد گرفت.





منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۴۷۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، احمد وحیدی وزیر کشور طی سخنانی درباره مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که جمعه 21 اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد، بیان کرد: آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی در وزارت کشور وجود دارد.

بیشتر بخوانید
مخالفت مجلس با افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی

وی افزود: در 8 حوزه انتخابیه که دو نماینده یا بیشتر باید انتخاب شوند، انتخابات را تمام الکترونیکی برگزار می‌کنیم که بزرگ‌ترین حوزه در تهران است که باید 16 نماینده انتخاب شوند.
وزیر کشور عنوان کرد: شعب اخذ رای و سامانه های اخذ رأی مشخص شده است. در دور اول انتخابات در چهار حوزه انتخابیه، انتخابات تمام الکترونیکی برگزار شد، اما برای اولین‌بار این انتخابات در این گستردگی اجرا می‌شود و تحول مهمی در حوزه اخذ رأی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229321 برچسب‌ها انتخابات مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • حمله هواداران بیرمنگام به نیروهای امنیتی (عکس)
  • دستگیری عامل چاقوکشی در ایلام
  • دستگیری عامل چاقو کشی در ایلام 
  • دستگیری عامل چاقو کشی و شرارت در ایلام
  • آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی
  • کشف بیش از ۲۷ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در هندیجان
  • کشف قاچاق سوخت در هندیجان
  • کشف محموله قاچاق ۱۱ میلیاردی توسط پلیس اصفهان
  • کشف ۱۱ میلیاردی محموله قاچاق توسط پلیس اصفهان
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم مدیریت بحران گرانی باشد